Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 50  Volgende

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 13:36 

Afbeelding

Samantha neemt enthousiast haar cadeautjes aan. Zo lief! Ze kijkt met een brede glimlach naar Ryan, en zodra hij ook aan Kit een cadeautje heeft gegeven –heel toepasselijk trouwens-, staat ze op en omhelst ze hem even dankbaar. Hij had het dus echt gepland om terug te komen naar Between.
Wanneer ze weer zit laat ze haar vingers over de kaft van het dagboek gaan en maakt ze hem even open. Voorzichtig bladert ze wat door de lege pagina’s heen, waarna ze hem netjes naast zich legt, met de borstel erop. Misschien zou Rose er wel wat in willen schrijven, en Kit.. en Ryan. En Noah? Dat zou pas leuk zijn. Ze glimlacht even. Daar zal ze nog wel over nadenken.

Vrolijk kijkt ze op als Celeste ook haar cadeautjes krijgt. Een tekening van zijn zusjes en een grote schelp. Celeste lijkt er helemaal gelukkig mee te zijn. Er ligt een gemene opmerking op haar lippen, om te zeggen dat Ryan haar net zo goed een roze bril had kunnen geven en vervolgens kon zeggen dat de hele wereld roze was. Want zo was het bij de schelp ook, het idee is dan wel lief en romantisch, maar no way dat je de zee in een schelp hoort. Slechts het normale achtergrondgeluid, wat soort van akoestisch gefilterd wordt en waardoor het klinkt als het ruizen van de zee.
Maar ze beseft zich dat ze met die opmerking op dit moment geen vrienden zal maken, dus houdt ze wijselijk haar mond. Voor nu.

Haar blik gaat oplettend tussen Noah en Rose heen en weer, waarna ze glimlacht om Rose haar opmerking. ‘Ach, niet zo bescheiden Rose, ik ben ook zo blij dat je er bent!’ komt ze vervolgens tussen beide, om de interactie tussen hen subtiel af te leiden. Ze kijkt even naar Noah om te peilen hoe hij op zijn ‘cadeautje’ reageert, wanneer ook Kit instemt dat het heel subtiel van Ryan was.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 15:25 

Afbeelding

Ryan kijkt Kit met gefronste wenkbrauwen aan en knabbelt verder aan zijn brood. “Ik heb geen geheimen, ik hoop dat mijn gesprekken je geamuseerd hebben. Boemerang.” Grijnst hij nu Kit hem zijn koosnaampje kant en klaar aanlevert. Je moet Ryan vooral niet vertellen dat hij iets niet mag doen.

Hij werpt even een blik op Celeste die haar cadeaus nog meer kan waarderen dan de rest. Celeste kreeg immers nooit cadeaus, zelfs niet wanneer ze jarig was. Hij heeft geen idee in hoeverre de rest van Celeste haar verleden op de hoogte is. Hij glimlacht tevreden en smeert nog een boterham en legt hij deze op haar bord.

Grinnikend kijkt hij op naar de overkant van de tafel. Kit noemt hem op sarcastische wijze subtiel en Rose lijkt zich nogal ongemakkelijk te voelen en gooit er een vreemde opmerking over een strik uit. “Dat heb ik nog overwogen Rose, maar er valt nog genoeg uit te pakken.” Antwoord hij met een scheve grijns. Voordat Kit iets kan zeggen klapt hij met een vermakelijke grijns zijn boterham dubbel “Ik heb nooit bekend gestaan om mijn subtiele aanpak.” Grijnzend neemt hij een hap van zijn boterham.

Afbeelding

Noah zet zijn zojuist opgetilde kopje thee ontzet terug op tafel. Even is er sprake van plaatsvervangende schaamte. De glimlach die hij van Rose krijgt toegeworpen imiteert hij houterig waarna hij zachtjes zijn keel schraapt “Wel uit vrije wil hoop ik” mompelt hij zachtjes. Hij zag Ryan er voor aan om Rose zonder pardon achterop een paard te binden. Gezien de warme glimlachen die hij krijgt toegeworpen lijkt het haar eigen besluit te zijn. Hij glimlacht zwakjes en houdt zich verder afzijdig. In feite kan hij Ryan wel zoenen van geluk, maar het blijft Ryan. Bot, ongemanierd. Eigenlijk een goedkopere versie van hemzelf.

Kort werpt hij een blik op Celeste, een warme glimlach verspreid zich over zijn gezicht bij het zien van het geluk. Het straalt van haar af en maakt haar jaren jongen dan ze werkelijk is. Een klein meisje met kalverliefde.

Tevreden begint hij alsnog aan zijn kopje thee. Met moeite slikt hij de zojuist genomen slok warme thee door als Rose zegt dat hij misschien een strik om had moeten doen. Alsof dat nog niet erg genoeg is gooit Ryan er nog een schepje bovenop. De thee die al in zijn keel bleef hangen schiet nu definitief verkeerd. Proestend zet hij zijn kopje neer en hoest hij rood aangelopen in een servet.

“Gedraag je!” blaft hij streng in zijn servet, zijn ogen pinnig op Ryan gericht. Dit getuigd echt van geen manieren. Dan is daar een kleine doorbraak, een moment waarop Noah noodgedwongen de getergde, schuldbewuste kant van zichzelf even los laat. Een moment waarop zijn eigen daadwerkelijke karakter weer even zichtbaar is. Het gehoest gaat over in een kriebelige grinnik. Lachend verbergt hij zijn mond achter zijn servet, zijn ogen niet meer dof en gevuld met zorgen, maar onbezorgd en zacht. Terwijl hij grinnikend zijn mondhoeken met het servet afveegt onthult zich een glimlach die neigt naar het ondeugende. Hij schraapt zijn keel nog eens in een poging zijn eerdere waarschuwing nu niet volledig teniet te doen en richt zich in een daad van wanhoop tot Kit “Is het brood lekker?” vraagt hij snel.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 15:41 

Afbeelding

Kit trekt een gespeeld geĂŻrriteerd gezicht als Ryan meteen gebruik gaat maken van het koosnaampje, wat hij in feite helemaal niet mocht.
Ah, hij had het moeten weten. Ryan is als een klein kind in een winkel met dure spullen, als je zegt dat hij nergens mag aankomen zal er garantie iets op de grond vallen.

Hij schudt zijn hoofd terwijl hij een boterham begint te smeren met aardbeiengelei.
Ryan en zijn subtiliteit. Zo ongeveer onbestaand. En dan zegt hij iets over nog genoeg uit te pakken in de context met Rose.
Kit bijt op zijn lip als Noah er iets uitblaft, na een hoop geproest en gekuch van zijn thee, en er op het eerste zicht niet zo tevreden uitziet. Ow ow, daar gaat de sfeer.
Lichtelijk zenuwachtig houdt hij hem in de gaten en merkt dan toch dat Noah zichzelf niet kan serieus houden. Oef! Kit laat zijn adem ontsnappen en besluit van een lichtelijke wraak te nemen op Ryan. Maar dan vraagt Noah hem of het lekker brood is. Euhm? Wat een vraag.
'Euh, ik moet er nog van proeven.' komt er nogal hakkelend uit zijn mond en hij richt zich naar Ryan. Payback time.
'Oh ja, je gesprekken waren uitermate interessant hoor.' Kit kucht even. 'Het was meer bepaald gewoon het mompelen van een welbepaalde naam en af en toe een kreuntje tussen. Maar Ryan...Die kreuntjes mag je voor mijn part echt wel weglaten.' Hij kijkt hem poeslief aan.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 18:33 

Afbeelding

Sam schudt lachend haar hoofd als ze ziet hoe Noah rood aanloopt. Het is een leuk gezicht om Noah eindelijk eens een oprechte emotie te zien gebruiken, die niet somber of boos is. Er hangt een leuke sfeer aan tafel, al merk je dat iederen –behalve Kit en Ryan- nog een beetje op zoek zijn wat voor een houding ze zichzelf moeten geven. Zo ook Sam. Noah laat blijken dat hij zijn ‘cadeautje’ wel kan waarderen, en al houdt Rose zich nog afstandelijk, Sam is toch ergens bang dat ze elkaar elk moment in de armen kunnen springen.

Terwijl ze rustig verder eet, begint Kit weer over het praten van Ryan in zijn slaap. ‘Hmm..’ ze grijnst, ‘Misschien had Ryan dan beter zelf een strik om kunnen doen..’ Ze kijkt Ryan uitdagend aan, ‘Noah zal vast wel een strak leren pakje voor je hebben dat erbij past.’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 22:42 

Afbeelding

Ryan trekt zijn wenkbrauwen hoog op. Kit beweert hem vannacht gehoord te hebben en deelt zijn bevindingen nu aan tafel. Gelukkig is Ryan niet snel onder de indruk, zo ook nu niet. “Je hebt een levendige fantasie.” Hij prikt een stukje fruit op zijn vork en wijst voor hij het naar zijn mond brengt even kort naar Kit “Al is je fantasie wel wat schunnig van aard.” Gaat hij nu op de correcte Noah tour “Begrijpelijk, Between is niet het meest opwindende stulpje op aarde.” Hij lijkt even over zijn eigen conclusie na te denken en schudt al lachend zijn hoofd.

Noah was altijd wat rebels geweest als het ging om het regime aan het hof. Een eigenschap die ook nu weer de kop op steekt. Onverwachts mengt hij zich dan ook in het gesprek “Klopt, mijn tweede linnenkast dient nog altijd als extra opslagplaats voor Sam haar kleding. Al vraag ik me af of er iets tussen zit wat je past.” Hij is zich daarbij totaal niet bewust van het getouwtrek tussen Sam en Rose.

“Wat zonde dat zoiets in een kast hangt. Voor welke gelegenheden trek je zoiets aan Sam?” Sam is nu ook het slachtoffer van zijn plagerijen geworden, ze koos immers Kit zijn zijde. “Misschien moet je Kit er eens mee verblijden, voor zijn fantasie echt op hol slaat.” Hintend laat hij zijn blik tussen Kit en Sam heen en weer gaan.

“Dat is wel genoeg.” Het is Noah die nu weer serieuzer klinkt en het gesprekonderwerp een halt probeert toe te roepen. Zijn blik flitst daarbij even kort tussen Celeste en Rose heen en weer, alsof ze te broos zijn om hieraan deel te nemen. Ryan opent opnieuw zijn mond en zijn grijns voorspelt niet veel goeds “Genoeg.” Herhaalt hij zacht maar dwingend.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 23:43 

Afbeelding

Samantha haar wenkbrauwen schieten kort omhoog wanneer ook Noah zich in het gesprek mengt, al verschijnt er vervolgens al een speels grijnsje rond haar lippen. Ze haalt haar schouders even schuld bekennend op en daarna lachend haar hoofd. ‘Ik denk niet dat Kit daarvoor gemaakt is, om dat mee te maken,’ merkt ze op, terwijl ze even plagend met haar hand zijn haren door de war doet, ‘Daarbij lijken een aantal avonden met jou al meer dan genoeg voor zijn fantasie te doen.’ Ze knipoogt even naar Ryan. Dat Noah nu precies bevestigd wat Rose al dacht, komt Sam perfect uit.

Noah besluit dat het genoeg is, maar Ryan en Sam beginnen pas net. ‘En Noah.. Je kunt je nog wel herinneren, dat ik ook altijd aan jou denk als ik wat nieuws koop? Setjes en zo..’ Met een plagend grijnsje kijkt ze hem aan, ‘En als ik zo even inschat, lijkt het me dat Ryan daar wel in zou passen..’ Speels laat ze haar blik even tussen Noah en Ryan gaan. Dat ze Noah slechts een keer heel lang geleden zo ver heeft gekregen om zich in zoiets te vertonen, doet er nu niet toe.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2013 8:35 

Afbeelding

Kit kijkt zwijgend naar Ryan als die meteen zegt dat hij wel een levendige fantasie heeft. Nee, het was gewoon de waarheid maar goed. Daar gaat hij nu niet meer verder over uitwijden om de sfeer goed te houden.
En dan begint Sam over het onderwerp dat Noah misschien nog wel een pakje heeft liggen voor Ryan. Wat? Hij is helemaal niet meer mee en besluit wijselijk om zich dan ook even terug te trekken uit het gesprek.

Net als hij het laatste van zijn boterham wil opeten valt zijn naam in het gesprek samen met die van Sam.
Hij voelt gewoon dat dit een onaangename wending zal krijgen.
‘Ik denk niet dat Kit daarvoor gemaakt is, om dat mee te maken,
Kit voelt hoe ze - terwijl ze het uitspreekt - zijn haar compleet in de war brengt en er duidelijk een plagerige toets wil aangeven. Maar de woorden hebben hem zeker geraakt. Hij hoort zelfs niet meer dat ze nog een grapje maakt over Ryan en hem.
'Oh? En waar ben ik in godsnaam dan wel voor gemaakt? Om de eeuwige slaaf uit te hangen ofzo? Nou bedankt.' hij snuift schamper, schraapt zijn stoel achteruit, kijkt even naar Noah en verlaat de kamer dan.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 7:53 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kijkt Ryan even verbijsterd aan wanneer hij er nog een schepje bovenop doet en Noah zich daarop bijna verslikt en hem streng toespreekt. Net als Kit blijft haar blik vervolgens op Noah gericht - maar dan begint Noah lichtjes te lachen. Er speelt heel lichtjes een voorzichtig glimlachje op, niet helemaal zeker of het daar nou wel of niet veilig voor is.

Dan opeens neemt het gesprek een andere wending, waar zowel Kit, Sam, Ryan als Noah zich in betrekken. Over strikjes, leren pakjes, setjes en schunnige fantasiën.
Rose haar aandacht blijft echter meer op de woorden van Sam en Noah hangen dan op het onderwerp zelf. Mijn tweede linnenkast dient nog altijd als extra opslagplaats voor Sam haar kleding. Dat klonk samen met het gesprek met Sam de vorige avond wel duidelijk genoeg.

Rose blijft het gesprek verder volgen zonder zich er ook in te mengen. Haar blik gaat van de een naar de ander terwijl ze wat van haar jus d'orange drinkt.Dan opeens valt er Kit iets in het verkeerde keelgat en besluit hij de eetzaal gewoon meteen te verlaten. Dat terwijl ze juist zoveel lol hadden met het onderwerp.
"Ik denk.. dat 'ie iets fout heeft begrepen." zegt ze terwijl ze hem nakijkt en haar glas jus terug op tafel zet. Haar blik gaat van de deuren die sluiten naar de rest van het gezelschap.

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 20:36 

Afbeelding

Noah zijn grijns zwakt iets af. Ondanks dat hij geen weet heeft van hetgeen dat speelt tussen Rose en Sam voelt het gespreksonderwerp toch niet meer juist. Zijn liefde voor Rose is met de tijd die verstreken is niet minder geworden, misschien nu juist sterker dan ooit. Het leek ooit allemaal zo makkelijk, zo vanzelfsprekend. Nu wist hij niet eens hoe hij zich ooit genoeg zou kunnen verontschuldigen. “Dat is wel genoeg Sam.” Gebiedt hij haar zachtjes.

Kit heeft er blijkbaar ook genoeg van, op een wel erg resolute manier. Verbaasd trekt hij een wenkbrauw op “Trek het je niet zo aan..” even kruisen hun blikken “Kit.” Probeert hij nog tevergeefs. Schuldig vouwt hij zijn vingers in elkaar en staart naar zijn boterham. Hij weet dat hij zich alles nu teveel aan trekt, maar Kit zijn opmerking heeft meer met hem te maken dan met Sam. Wat onzin was want Kit verbleef hier niet tegen zijn wil in, hij had hem gratie verleend. Hij zucht en begint in stilte aan zijn eten.

Afbeelding

De sfeer aan tafel neemt een wending. Kit is beledigd en loopt de zaal uit, Noah roept hem niet zoals verwacht bruut tot de orde maar gaat zwijgend verder met eten en Celeste en Rose zijn al net zo zwijgzaam. Hij wisselt even een blik met Sam en haalt niet begrijpend zijn schouders op.

Ook hij eet zijn ontbijt op, al is het niet zo zwijgzaam als sommige. Hij kletst wat met Sam en Celeste over kleine onzinnige dingen. Tenslotte staat hij op. “Ik zie jullie zo in de stallen, ik ga Kit halen en kijken of Halewende al terug op zijn kamer is.”

Met twee croissants op zak loopt hij terug naar zijn slaapkamer. “Kit, je moet wel wat eten voor we gaan rijden.” Met een glimlach gaat hij op de rand van zijn bed zitten en legt hij de croissants naast hem neer. “Ik zou het jammer vinden als je niet mee ging. Vooral als het gaat om een meisje.” Glimlacht hij “helemaal als het gaat om Noah.”

Ook Noah verlaat de eetkamer “Ik zie jullie zo in de stallen.” Snel haast hij zich naar zijn slaapkamer om zijn rijlaarzen aan te trekken. Eenmaal in de stallen wacht hij niet op Kit maar begint hij zelf met het zadelen van de paarden.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 17:16 

Afbeelding

Kit loopt ontzet de trappen op die hem naar de gang zullen brengen waar zijn kamer zich bevindt, en af en toe dreunt hij echt met zijn voeten.
Tegen dat hij aan de deur van zijn kamer is, is de woede min of meer al weggeëbd en voelt hij zich nu haast als een vrouw met PMS.
Hij rolt met zijn ogen en laat zich uiteindelijk op zijn bed ploffen.

Ok, zijn reactie was lichtelijk overdreven geweest maar waarom moet Sam in godsnaam altijd zo op de kap zitten van anderen? Wat is er in godsnaam mis met dat mens dat ze altijd zo...haatvol overkomt.

Hij kijkt op als de deur weer opengaat en ziet Ryan binnenkomen met twee croissants. 'Nu voel ik me helemaal een vrouw met PMS.' mompelt hij. Gaat er nota bene iemand hem eten komen brengen, die geen personeel is.
Kit kijkt opzij naar Ryan die zich naast hem laat zakken op het bed en er verschijnt een zwakke glimlach rond zijn lippen terwijl hij luistert naar wat Ryan te zeggen heeft. 'Waarom zou het gaan over Noah? Ik kan geen kwaad woord over hem zeggen.' En als ik toch een kwaad woord zou hebben, zou ik het niet eens durven uitspreken.
Hij zucht. 'Maak je niet druk, ik ga heus mee. Al is het maar om je te overtreffen tijdens een wedstrijdje om ter snelst paardrijden.'

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 17:24 

Afbeelding
    Rose Pocock

Nadat Kit uit de eetzaal is verdwenen is ook Rose verder gegaan met haar ontbijt. Ze is net als Noah niet heel spraakzaam maar volgt wel duidelijk de gesprekken tussen Sam, Ryan en Celeste. Ze lacht zo nu en dan om de onderwerpen en voegt zelf af en toe ook iets toe.

Wanneer ook Noah en Ryan vertrekken om zich vast klaar te maken voor het rijden, eet Rose nog haar laatste stukje boterham op voordat ook zij opstaat. "Komen jullie ook zo?" vraagt ze aan de andere twee dames waarna ze de eetzaal verlaat.

Rose loopt terug naar haar kamer waar ze even door wat kasten heen zoekt naar laarzen. Zodra ze deze heeft gevonden en aan heeft gedaan, steekt ze haar haar nog even gauw op in een hoge paardenstaart en loopt ze richting de stallen, waar ze Noah al bij de paarden aantreft.
Ze kijkt even achter zich om te kijken of er nog niemand anders aankomt, waarna ze weer terug richting Noah kijkt. Het gesprek met Sam zwerft nog steeds door haar hoofd.

"Ze zien er goed uit." maakt ze uiteindelijk haar aanwezigheid met een glimlachje duidelijk terwijl ze dichter naar de paarden toestapt en er eentje even een klopje op haar hals geeft.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 21:16 

Afbeelding

Het zachte geritsel van stro vult de stal. Hij heeft in eerste instantie dan ook niet in de gaten dat Rose zich bij hem heeft gevoegd. Terwijl hij een zadel op een paard zijn rug laat zakken weerklinkt haar stem. De paarden hun oren bewegen zich even alert haar kant op “Ja
” is het enige wat Noah weet uit te brengen. Hij is blij dat hij nu iets om handen heeft omdat hij zich eigenlijk geen houding weet te geven. Met zijn ogen schuin op Rose gericht bevestigd hij de gespen.

“Die is voor Ryan, hij is nogal jong en onstuimig buiten.” Merkt hij zachtjes op. Hij glimlacht lichtjes “Ze zijn denk ik wel aan elkaar gewaagd.” Probeert hij het gesprek luchtig te houden. Snel gaat hij verder met de anderen paarden. Hij spiekt tussen hun oren door richting Rose en laat afgeleid de borstel over hun vacht gaan. “Ik denk dat het niet gaat regenen.” Glimlacht hij lichtjes.

Afbeelding

Ryan haalt zijn schouders op “Omdat je het erover had niet meer dan een slaaf te zijn. Ik dacht dat het om Noah ging.” Hij staat op van het bed en verkoopt Kit een speelse oorvijg “Maar blijkbaar zit je onder de plak van de vrouwen. Vouw je ook al hun was?” grijnst hij met een plagende ondertoon.

Snel trekt hij zijn laarzen aan en wacht hij bij de deur op Kit. “Je onderschat me. Ik kom van het platteland, je hebt hier niet te maken met de koninklijke rijschool.” Met een uitdagende grijns zwaait hij de deur open “Bereid je voor op je verlies.”

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 22:13 

Afbeelding

Samantha sluit met een zuchtje eventjes haar ogen, wanneer Kit plots de drama-queen gaat uithangen door theatraal de eetzaal te verlaten. Haar blik vindt die van Ryan en die lijkt er ook niets van te snappen. Al met al is het onderwerp en de luchtige sfeer aan tafel nu wel resoluut tot een einde gekomen.

Niet veel later druppelt iedereen al gauw af, en uiteindelijk zit Sam nog met Celeste. Zwijgend drinkt ze haar koffie op en verlaat ze zonder nog iets te zeggen de eetzaal. Celeste heeft tenslotte ook al die weken zwijgend toegekeken dat Sam bijna ziek werd van de slapeloosheid en was er gewoon de oorzaak van. No way dat Sam de eerste stap ging zetten.

Op haar kamer kleedt ze zich snel even om en trekt ze haar laarzen aan. Met een vrolijk huppeltje loopt ze de trappen af op weg naar de stallen. Ze hoort even verderop de stemmen van Kit en Ryan, maar besluit dat ze hen daar wel zal treffen. Bovendien wilt ze Rose en Noah niet te lang alleen laten op het moment.
In de stallen aangekomen, ziet ze dat Noah al druk bezig is met de paarden te borstelen en op te zadelen. ‘Het is een mooie dag vandaag,’ maakt ze haar aanwezigheid subtiel kenbaar, terwijl ze even glimlacht naar Rose. Ze loopt op haar vierbenige maatje af en begint haar manen te borstelen.

Als ze even later klaar is, het zadel erop ligt en het hoofdstel omzit, springt ze alvast op haar rug om zo geduldig op de rest te wachten. Nadat ze haar paard behendig een stukje wortel heeft gegeven, wisselt ze even een blik met Noah. ‘Had ik al gezegd dat je er erg goed uitziet vandaag?’ ze kijkt hem met een speels grijnsje aan, aangezien het toch alweer heel lang geleden is dat ze dat tegen hem gezegd heeft. ‘Toch Rose?’ mengt ze Rose ook in het gesprek. Hoe leuk zou het zijn als Noah nu een beetje rood aan zou lopen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 19:06 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kijkt met een glimlachje naar het paard die ze op de hals had geklopt, welke Noah duidelijk een perfecte match vindt voor Ryan. "Dan denk ik dat ze een mooie uitdaging voor elkaar zullen zijn." voegt ze met een flauw gimlachje toe, waarbij ze het paard nog even over z'n neus aait.

Rose kijkt op naar Noah wanneer hij het over het weer heeft. "Hmm, ja,-" Het is een mooie dag vandaag. Rose kijkt om en ziet dat Sam ook al in de stallen staat. Haar blik schiet even tussen de twee heen en weer en ze glimlacht even gauw. "Ja, inderdaad.. Een mooie dag om met de paarden op pad te gaan."

Rose haar blik gaat weer even naar Noah toe wanneer Sam naar een paard toeloopt, waarna ze ook zelf naar een van de paarden toestapt en die even over haar vacht borstelt. Wanneer ze Sam's woorden richting Noah hoort kijkt ze niet op van het paard. Wanneer Sam echter ook om een bevestiging van Rose vraagt, is ze haast wel genoodzaakt om op te kijken.

Haar blik schiet van Sam naar Noah, waarna ze even lichtjes glimlacht. "Ja inderdaad." knikt ze. "Je ziet er in ieder geval beter uit dan de laatste keer dat ik je zag." probeert ze er maar aan toe te voegen om niet geheel stil te vallen.

Rose haar blik blijft nog even op Noah hangen. Ze glimlacht vluchtig en richt zich vervolgens weer op de vacht van het paard. In eenzelfde ruimte als Noah en een licht flirtende Sam te staan was een beetje ongemakkelijk.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 21:28 

Afbeelding

Hun onderonsje, als het dat al was, wordt verstoord door Sam. Hij glimlacht lichtjes en richt zijn aandacht weer op de paarden. Had ik al gezegd dat je er erg goed uitziet vandaag? Verbaasd kijkt hij op, maar zijn verbazing slaat al gauw om in een opgelaten gevoel. Sam haar ondertoon is flirtend, terwijl die van Rose het tegenovergestelde is. Een situatie waar hij zich niet zo goed raad mee weet. De ene reactie zou de ander kunnen kwetsen of andersom. Terug flirten voelt zo onnatuurlijk, dat hij zich even niet kan voorstellen dat hij er ooit toe in staat was. “Bedankt..” er volgt een vertwijfelde glimlach richting de dames “Een goede nachtrust heeft jou ook goed gedaan” glimlacht hij als hij opmerkt dat de wallen onder Sam haar ogen minder aanwezig zijn dan de dagen hiervoor. Zijn blik gaat naar Rose, maar een compliment blijft uit. Ze zag er niet anders uit dan normaal, nog even mooi, maar het voelde alsof ze een onzichtbare sluier droeg. De dood van haar moeder was nog vers, hij kon het bijna voelen. Snel gaat hij verder met het zadelen van de paarden, waarbij hij zo nu en dan even naar de staldeuren kijkt. De rest mocht hun nu wel vergezellen.

“Je hebt er wel erg veel zin in.” Merkt hij op wanneer hij Sam passeert. Bij het zadelen van het paard van Rose doet hij zijn best zich langs haar heen te manoeuvreren “Ik denk dat ze wel schoon is” hij glimlacht flauw en pakt de borstel uit haar handen.

Eenmaal gezadeld helpt hij Rose bij het opstijgen, ik ben zo vrij om dat maar alvast uit te schrijven, en pakt hij voorzichtig haar enkel beet om die netjes op zijn plaats in de stijgbeugel te plaatsen. Haar enkel houdt hij daarbij net wat langer vast dan nodig is. Herinneringen aan meer dan een jaar geleden duiken weer vers op in zijn gedachten. De geur van het stro, van haar haren en hun gehaaste aftocht. Hij kijkt even kort naar haar op, wendt zijn blik dan af en gaat over tot de orde van de dag. Terwijl hij de lippen die hij maar eenmaal mocht beroeren uit zijn gedachten probeert te verbannen vult hij enkele zadeltassen met appels. Ongeduldig beent hij naar de deur “Celeste?” roept hij.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: