Snitch
Zo, de eerste film van het jaar zit er weer op, haha. Niet echt een hoogstandje maar was wel vermakelijk. Het gaat over het strenge drugsbeleid in de VS en een vader die zijn zoon uit de gevangenis probeert te krijgen in ruil voor hulp aan de FBI. Prima voor een vermoeid dagje na alle feestdagen.
Valkyrie
Interessante film. Ik denk dat ik deze film op een verkeerd moment gekeken heb (erg laat op de avond waardoor ik nogal moe was) waardoor ik de film niet altijd even goed kon volgen. Ergens heb ik ook het verhaal niet helemaal tot zijn recht kwam in de film. Desalniettemin zeker geboeid gekeken.
Paper Towns
Deze film heeft een vrij lage rating op IMDB (6.5) maar ik heb me er zeker goed mee vermaakt. Ik vond de humor heel leuk en de boodschap van de film, om in het hier en nu te leven in plaats van alleen maar naar je doel te werken om zo geluk te ervaren, was ook heel mooi. Ook mooi om de groei van de hoofdpersoon te zien, om te zien dat hij zo uit zijn comfortzone stapt.
How To Be Single
Redelijk vermakelijk filmpje haha, maar veel clichés en niet echt een hoogstandje verder.
Jane Eyre
Ik heb de laatste tijd veel kostuumdrama's, historische films en series gekeken (Downton Abbey, en daarvoor Sense and Sensibility, Pride & Prejudice, etc) dus ik dacht, waarom Jane Eyre niet een kans geven. Ik kende het verhaal in grote lijnen al. Deze film beviel me echter minder. De film was zo somber en dat vond ik jammer, want ondanks de tragedie blijft het wel een heel mooi liefdesverhaal. Blij dat ik een keer een verfilming heb gezien, maar ben geen fan.