Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 19:52 

Als ik het me goed herinner, is de reden dat Voldemort overleefde toen hij baby Harry probeerde te vermoorden, omdat hij Horcruxes had. Dat betekent dus dat hij toen 1 Horcrux heeft gebruikt. Later heeft hij Nagini een Horcrux gemaakt zodat zijn ziel weer in 7 stukken was. Maar nou vroeg ik mij het volgende af: is er bekend wat de eerste, gebruikte Horcrux was? En zo nee, wat denken jullie dat het had kunnen zijn?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 20:05 

Kan het zijn dat het de horcrux was die in zichzelf zat? Aangezien de vloek op hem terug kaatste en daarom een aanval deed op dat stukje ziel.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 20:15 

Ik ben het met Lily eens. Ik denk dat dat juist een stukje ziel was, wat nog in Voldemort zat. Hij kon niet volledig sterven omdat hij nog die andere horcruxes had. Horcruxes blijven een ingewikkeld concept en na al die jaren snap ik het nog steeds niet helemaal volledig, dus het kan best zijn dat je wel gelijk hebt, Dennis. XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 20:23 

Maar er wordt volgens mij in het boek verteld dat Bertha Jorkins (als ze zo heette) gebruikt was om van Nagini een nieuwe Horcrux te maken?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 14:14 

Ik snap je eigenlijk niet.
Bedoel je dat je, als je normaal dood zou gaan, en je hebt horcruxes, dat niet gaat? Dat klopt, maar daarom gaat er toch niet één van je horcruxes "kapot"? Dat gaat toch pas als je de horcrux echt bemachtigt en vernietigt?

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 17:05 

Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo heel goed waar je precies op doelt ^^''

Voldemort overleefde de rebounce van de killing curse omdat hij al meerdere Horcruxes had. Namelijk, The Diary, The Hufflepuff Cup, Rowena's Ravenclaw Diadem, The Locket & Marvolo's Ring. Al deze Horcruxes (5) zijn gemaakt voordat Harry een Horcrux werd. Harry was dus de 6de Horcrux en wat er dan gebeurd is dat er 7 delen van de ziel zijn. 6 zijn er verdeeld over objecten en 1 deel zou in het lichaam zitten, maar Voldemort had geen lichaam meer na Harry en zijn ziel zweefde rond op verschillende plekken totdat hij in 1990-1991 Quirrell tegenkwam en zijn ziel naar Quirrell verplaatste en aan hem vast zat als een parasiet.

En we zagen in deel 4 hoe Voldemort eruit zag voordat hij weer tot 'leven kwam'. Een mormel wat niet eens op een mens lijkt. Dus ik denk dat zodra het originele lichaam wordt vernietigd als het ware, de ziel blijft rondzwerven want die zit nog vast in alle Horcruxes en dus kan je niet dood, maar tegelijkertijd leef je niet, want je hebt geen lichaam. Maar zolang de Horcrux niet vernietigd wordt, kan de 'eigenaar' blijven 'leven', met of zonder lichaam.

Bertha Jorkins is overigens inderdaad gebruikt voor de Horcrux in Nagini.

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 23:26 

Oh ja Catie, wat jij zegt kan best eens kloppen. Ik had het zo begrepen dat het stukje ziel dat nog in Voldemorts lichaam zat, wel 'dood' was gegaan op die beruchte avond, en dat er daarom een van de horcruxes 'geactiveerd' zou worden en Voldemort zo voort kon bestaan. Maar het is een poosje geleden dat ik de boeken heb gelezen, en wat jij zegt klinkt een stuk logischer.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2014 22:12 

Dennis Krauwel schreef:
Oh ja Catie, wat jij zegt kan best eens kloppen. Ik had het zo begrepen dat het stukje ziel dat nog in Voldemorts lichaam zat, wel 'dood' was gegaan op die beruchte avond, en dat er daarom een van de horcruxes 'geactiveerd' zou worden en Voldemort zo voort kon bestaan. Maar het is een poosje geleden dat ik de boeken heb gelezen, en wat jij zegt klinkt een stuk logischer.


Aah, ik ben bang dat jij het begrip 'Horcrux' of zoals ikzelf zeg 'Gruzielement' niet goed begrijpt. Toen Voldemort Harry aanviel op de beruchte avond werd Voldemort blootgesteld aan liefde. Voldemort kende geen liefde. Wat er toen precies gebeurde? Idk. Wat ik wel weet is dat het ziel in het lichaam waarmee Voldemort naar Halvemaanstraat ging werd opgesplitst. Een deel hechte zich aan het dichtsbijzijnde levend wezen en het andere deel zweefde weg (??). Daarna kwam die shizzel dat hij Quirrel (Krinkel) ontmoette.

7 is het meest magische getal, vandaar de keuze van Voldemort. Zijn ziel wilde hij opsplitsen in 7 delen.

1e Horcrux -> Ontstaan uit de dood van Jammerende Jenny Moaning Myrtle -> Myrtle vermoord met basilisk -> Gruzielement werd het dagboek van Riddle.

2e Horcux -> Ontstaan uit de dood van Marten Vilijn Sr. Tom Riddle Sr. -> Riddle Sr. vermoord met Vloek des Doods -> Gruzielement werd Marvolo's Ring.

3e Horcrux -> Ontstaan uit de dood van een muggle die over een strand liep -> Muggle (waarschijnlijk) vermoord door de Vloek des Doods -> Gruzielement werd Medaillon van Zwadderich.

4e Horcrux -> /// -> Ontstaan uit dood van Orchidea Smid (was ook eigenaar van Medaillon van Zwadderich) -> Gruzielement werd Kelk van Huffelpuf.

5e Horcrux -> /// -> Onstaan uit de dood van een Albanese boer -> Diadeem Ravenclaw.

6e Horcrux -> Kijk, hier stop ik even. Van dit Gruzielement wist Voldemort niet. Vandaar dat hij zo graag de Profeet wilde. Dan zou hij het weten. Voldemort creëerde dit Gruzielement per ongeluk. -> Onstaan door de dood van Lilly Potter (??) -> Harry Potter.

7e " -> Nagini.

Voldemort heeft nu 8 ziel-delen. Dit maakte hem enigzins "zwakker". Als al deze Horcruxes werden vernietigd was er nog een klein deel over, in zijn lichaam. In de laatste battle nam Harry het dus eigenlijk op tegen iemand die vergelijkbaar is met Dumbledore qua macht. Onmogelijk eigg -.- Harry had alleen nog een laagje liefde om zijn lichaam. Opnieuw was Voldemort daar niet tegen bestand.

^ Horcruxe verhaal.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme