Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Verandert dit jouw visie op Ron/Hermione na het lezen van dit artikel?
Nee, ze blijven nog steeds een heel goede ship wat JKR ook zegt 50%  50%  [ 3 ]
Ja, wel een beetje 17%  17%  [ 1 ]
Ja, mijn mening is compleet omgegooid 0%  0%  [ 0 ]
Nee, ik vond de ship al stom en dat vind ik nu nog steeds 33%  33%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 6

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 11:01 

Volgens dit artikel heeft JKR spijt van het feit dat ze Ron en Hermione bij elkaar heeft gebracht.

Wat vinden jullie hiervan? Moet JKR achter haar keuze staan of heeft ze het recht te zeggen dat Harry en Hermione toch eigenlijk beter voor elkaar waren? Denken jullie dat dit artikel klopt of uit zijn verband gerukt is?

Persoonlijk vind ik het wat scheef. JKR heeft zo vaak gezegd dat Ron en Hermione endgame zou zijn en dat Harry en Ginny perfect voor elkaar waren. Ook meen ik me te herinneren dat ze H/Hr shippers desillusional noemde. Dat staat nu zo haaks op wat ze op dit moment zegt. Ik hoop ten zeerste dat het artikel uit zijn verband gerukt is, of eigenlijk helemaal niet waar, want ik vind Ron/Hermione een ship die ze juist wel goed heeft gedaan (itt bvb Harry/Ginny)

Ook vind ik het heel veel charme hebben dat Harry (de held van het verhaal) het belangrijkste meisje niet krijg. Dat maakte HP juist zo fijn. De held krijgt "het meisje" niet, maar zijn beste vriend, die altijd aan zichzelf twijfelde, juist wel.

Wat vinden jullie? Is dit een verstandige opmerking van JKR? Zou het verhaal anders zijn gelopen als Harry met Hermione was geeindigd? Verandert dit jouw visie op de 2 ships?

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 23:10 

Ik ben nooit fan geweest van Ron/Hermione en had het ook liever niet zien gebeuren, maar JKR heeft het wel altijd verdedigd. Zij vond zelfs dat het al een tijdje obvious was - ik vond het nogal uit het niets komen, maar dat is ook maar mijn persoonlijke mening. Net zoals Jalf herinner ik me ook hoe scherp JKR uit de hoek kwam tegen H/Hr shippers. Dus is het wel vreemd dat ze daar nu zo op terugkomt.

Langs de andere kant kan ik wel snappen dat ze het nu met wat meer afstand kan bekijken, nu de boeken al een aantal jaren geleden gepubliceerd zijn. Ik kan ook snappen dat Ron/Hermione een ship was die ze in het begin heel erg wilde en dat ze er daarom ook mee doorgegaan is, ook al paste het misschien niet echt meer in het verhaal. Een verhaal kan soms in andere richtingen groeien dan de auteur zelf verwacht en dan is het niet altijd eenvoudig om daar kritisch mee om te gaan.

Ik vraag me wel af waarom ze dit nu eigenlijk zegt. De boeken kunnen en zullen niet meer herschreven worden, dus wat bereik je er uiteindelijk mee?

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 09, 2014 19:00 

Ik heb altijd erg achter Ron/Hermione gestaan. Ze zijn het perfecte koppel, Harry/Hermione past gewoon niet. Die twee passen niet bij elkaar, net zoals Harry/Ginny niet zijn wat ik gehoopt had.
Ron/Hermione is mijn OTP, en dat zal het altijd blijven. Ik hoop dan ook ten zeerste dat dit niet waar is.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2014 20:59 

Ach na een tijdje kan het beste al is het wat scheef, op t eerste moment had eigenlijk ook Harry en Hermelien samen gezien. Maar hoe ze t gedaan heeft was wel goed.

Jalf schreef:
Volgens dit
Ook vind ik het heel veel charme hebben dat Harry (de held van het verhaal) het belangrijkste meisje niet krijg. Dat maakte HP juist zo fijn. De held krijgt "het meisje" niet, maar zijn beste vriend, die altijd aan zichzelf twijfelde, juist wel.

Ja ben ik het mee eens, het is eens wat anders.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2014 22:24 

Harry/Hermoine is zo cliché als wat. Zoo typisch. Maar, hoe typisch ook, vind ik, persoonlijk, Harry en Hermoine gewoon beter. Waarom? Idk. Echt niet. Ik vind die twee gewoon zo perfect. Ron heeft Hermoine 9/10 keer geïrriteerd. Al vind ik wel dat Ron in de films belachelijk wordt neergezet en in de boeken meer als de beste vriend van Harry. Iig, Harry/Hermoine vind ik gwn beter..


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme