Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 20:03 

Hallo iedereen!
hier is vast een voorstukje van mijn nieuwe verhaal die ergens eind maart-begin april moet beginnen en hier is vast een voor stukje:

Christy, een meisje van 16 met zwart krullend haar en Zwart en grijze kleren zat bij haar huis, een op een heuvel gelegen mooi vrijstaand huis iets buiten het dorp, van het mooie weer te genieten.
“Mag ik er bij komen zitten?”zei een oude man in een wit gewaad en met een lange bruine baard en lang bruin haar.
“Huh…natuurlijk gaat u gang” zei Christy verbaasd
“Christy is het toch?” zei de man vriendelijk
Christy keek verbaast op en zei nog verbaasder dan net “hoe weet u mijn naam?”

wil je vast wat van mij lezen dan verwijs ik je graag door naar mijn andere verhaal die tijdelijk stop gezet is, Albus Potter en de terug keer van het duister.

Bedankt voor het lezen!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2014 16:10 

Hey iedereen, hier is het eerste hoofdstuk van mijn verhaal.
Veel lees plezier!

Hoofdstuk 1: Bezoek





Christy, een meisje van 16 met zwart krullend haar en Zwart en grijze kleren zat bij haar huis, een op een heuvel gelegen mooi vrijstaand huis iets buiten het dorp, van het mooie weer te genieten .
“Mag ik er bij komen zitten?”zei een oude man in een wit gewaad en met een lange bruine baard en lang bruin haar.
“Huh…natuurlijk gaat u gang” zei Christy verbaasd
“Christy is het toch?” zei de man vriendelijk
Christy keek verbaast op en zei nog verbaasder dan net “hoe weet u mijn naam?”
“Per toeval” Zei de man rustig.
“Ik ben Olivier Hovendoorn een tovenaar net als jij”
“Ik weet dat ik een heks ben dat hoef je huist niet te vertellen” zei Christy nu geïrriteerd
“Ik zou het je graag leren”zij Olivier alsof hij niet had gehoord wat Christy zei.
“Wat leren? ik kan best toveren!” zei Christy nu boos.
“Weet ik maar je zou het toch graag beter doen?” zei Olivier nog steeds rustig.
“Ja maar waarom zou ik met u mee gaan?” Zei Christy iets gekalmeerd
“Ik weet niet, dat is aan jou” zei Olivier nog altijd rustig.
Ze zaten een tijdje terwijl ze niets zeiden.

Olivier keek naar de natuur om zich heen en zei“ mooi hè de natuur, het licht zucht… ik ben hier vroeger toen ik nog iets jonger was vaak geweest”
“Oh oke, wat deed u hier” zei Christy stom verbaasd omdat zij de natuur of het licht niet mooi maar vanzelfsprekend vond.
“Een vriend van me woonde hier, misschien kent je oom hem wel” vertelde Olivier.
“wie is het dan?” vroeg Christy gretig.
“Endameer Hendus, hij is 6 jaar geleden verhuisd naar het gewonnen land”
Christy knikte, ze wist wat bedoeld werd met het gewone land, zij woonden namelijk in een kolonie tussen Vleuse, het land van de Akras, een soort mensen met vleugels en het land waar lang gelden een duistere vorst de macht had.
“Waarom is hij terug gegaan?” vroeg Christy.
“Waarom zou je altijd op een plek blijven?” zei Olivier rustig.
Hij had een punt, ze had van haar oom gehoord dat hij ook vaak verhuisd was.
Het werd weer stil.

Na een tijdje zij Olivier “ik ga maar weer eens” en hij vertrok
“Wacht! hoe moet ik u vinden als ik wel wil?”
Maar Olivier was al weg.
Christy stond op maar zag een briefje op de plek waar Olivier had gezeten met de tekst:

Zuidertoren
Tot morgen

Olivier

Christy ging naar binnen om haar oom,oom Hendrik waar ze wonden omdat haar Vader haar in de steek had gelaten en haar moeder vroeg gestorven was, te vertellen over wat Olivier zei
Haar oom zat in de kleine woonkamer in de grijze stoel die daar stond tegenover de eiken houten tafel met daar achter twee grijzen boeken kasten.
“Maar dat is geweldig Christy, Olivier is een van de 7 tovenaars van de raad van tovenaars” zei haar oom, een man met wat langer grijs haar en een baard die er ouder uitzag dan hij was, opgewonden maar toen ze haar gezicht zag zei hij gauw “waar uiteraard ook heksen bij zitten,”
“En je moet naar de Zuidertoren zei je toch?” vroeg haar oom.
“Dat klopt”zei Christy.
“Maar dat ligt 60 kilometer naar het zuiden”zei haar oom
“Misschien dat het daarom Zuidertoren heet”zei Christy lachend
Haar oom lachte vrolijk mee.
“wat is die raad van tovenaars eigenlijk?” vroeg Christy toen ze uitgelachen waren.
“dat is de raad waar de machtigste tovenaars en heksen in zitten en advies geven aan het bestuur van de tover gemeenschap”
“waarom zijn zij dan niet gewoon de leiders?” vroeg Christy.
“het zijn geen bestuurders, ze hebben andere dingen te doen” zei haar oom.
“Oh oke”
“ik ga maar eten maken het is bijna zes uur” zei haar oom

Christy ging om half zeven naar beneden voor het eten.
ze kwam aan in de keuken en ging aan de tafel zitten die met het uiteinde tegen een raam stond, aan het andere uiteinde was de keuken zelf, een eiken houten keuken met fornuis en een kraan.
Die avond tijdens het eten werd er heel wat gespeculeerd over waarom Olivier naar Christy kwam
“Maar waarom koos hij jou nou eigenlijk?” vroeg haar oom zich voor de zoveelste keer af.
“Voor de honderdste keer ik heb geen idee” zei Christy lichtelijk geïrriteerd
“Ik snap het echt niet”zei haar oom met een frons terwijl hij aardappels opschepte.
“Ik wel dan?”zei Christy met mond vol.
“Nee natuurlijk niet, maar goed komt hij je halen of moet ik je brengen?”vroeg haar oom
“Zoals ik al zei hadden we even gepraat, ging hij weg en vond ik dit briefje”ze liet het briefje zien
“Zucht nou ja…” zei haar oom
Na een tijdje vroeg haar oom“Welke spullen neem je mee?”
“ik weet niet, mijn staf, kleren, wat boeken.”
“oke”
Hij pakte zijn bord en begon af te ruimen.

Christy was in haar kamer, een kleine kamer met net plaats voor een bed en een kast, toen oom Hendrik s’avonds binnen kwam.
“Misschien moeten we je spullen gaan pakken”
“Heb ik al gedaan”zei Christy en ze wees op een koffer waar haar staf op leunde, een 1,40 meter langen witte staf.
“Mooi zo, wil je nog wat drinken?”vroeg hij vriendelijk
Ze gingen samen naar beneden Christy ging op een stoel tussen de kasten staan en oom Hendrik ging thee zetten in de keuken.
Christy dacht aan wat ze zou moeten verwachten van de lessen van Olivier en waarom hij haar koos toen haar oom al weer binnen kwam.
Hij had een dienblad met thee en koekjes erop.
Hij zette de koekjes op de tafel en ging zitten in de andere stoel die tegenover die van Christy stond.
“Zo..koekje?”vroeg hij vriendelijk.
Christy keek op, knikte en pakte een koekje aan.
“Heb je zin in morgen?” vroeg oom Hendrik
“U weet zeker dat ik kan gaan?” vroeg Christy onzeker
“Als jij dat wilt en-hij wees op het briefje dat op tafel lag- hij zou het ook niet erg vinden” hij glimlachte even
“En u weet waar we moeten zijn” vroeg Christy
“Ja ik ben één keer eerder in de zuidertoren geweest, 30 jaar geleden”
“Waarom dan?”vroeg Christy ineens nieuwsgierig.
“Er was oorlog met de akra’s zij vonden dat het gebied waar wij nu leven van hun is”
“Maar dat hebben de tovenaars 700 jaar geleden toch veroverd?”
“Dat klopt, daarom juist, de kolonie van de tovenaars, waar wij wonen, was vroeger van hun”
“En ze wilden het na zoveel jaar nog terug?”
“Dit is niet de eerste keer dat ze het proberen te veroveren hoor, mischien wel de tiende keer”
“Ooh oke”zei Christy begrijpend.
“maar wat deed jij er nou?” vroeg Chritsy nog steeds nieuwsgierig.
“ik was door mijn vriend, Endameer Hendus, gevraagd of ik mee vocht, en na heel wat zeuren ging ik mee”hij glimlachte bij die gedachte
“Endameer Hendus, daar had Olivier het over” zei Christy die zich dat herinnerde.
“dat klopt hij was ook zijn vriend, nog steeds trouwens” vertelde haar oom.
“ze leerden elkaar kennen bij het ministerie van Proda-Proda is het land waar ze leven-Endameer moest met hem samenwerken”
“Oh oke”
Ze dronken hun thee op en Christy ging naar, bed morgen zou ze naar Olivier gaan.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2015 14:24 

Na lange afwezigheid is hier een nieuw hoofdstuk! Veel lees plezier en laat even weten wat je ervan vindt!

Hoofdstuk 2: De Zuidertoren

Christy werd die ochtend vroeg wakker, ze was ook al moeilijk in slaap gekomen.
Ze draaiden zich nog een keer om, keek naar de klok en zag dat het 6 uur was.
Oom Hendrik zou haar om 7 uur wakker maken dus pakte ze maar een boek en ging lezen.
Maar ze kon haar aandacht niet bij haar boek houden, ze dacht steeds aan wat ze vandaag zou doen, hoe ze ernaar toe zou gaan en of er nog andere waren.
Ze hield er namelijk niet van als andere erbij waren, ze was veel liever alleen zodat als ze iets verkeerds deed niemand het zag.
ze vond het wel jammer dat haar vriend Frank niet mee mocht, ze zou hem, haar vriendinnen en haar oom vast vreselijk missen, of mochten ze af en toe op bezoek komen?
Hoelang zou ze ĂĽberhaupt blijven?
Zo ging het de hele ochtend door tot zeven uur.
Oom Hendrik kwam binnen en zag dat ze wakker was.
“kon je niet meer slapen?” vroeg hij slaperig.
“Nee,ik ben veel te zenuwachtig” zei Christy geïrriteerd omdat ze had verwacht dat hij dat wel zou weten.
“Oja natuurlijk” zei haar oom nu iets wakkerder.
“Ik ga ontbijt maken kom je ook?” vroeg oom Hendrik terwijl hij in zijn ogen wreef.
Christy knikte.
“Ik neem je spullen nu wel mee” zei hij en hij pakte zijn staf, grijs, 155 centimeter.
“elkanio”zei hij terwijl hij zijn staf op de spullen richten die nu zweefde.
“Tot zo” hij liep weg terwijl de spullen voor hem zweefde.



Christy ging 10 minuten later, nadat ze zich had omgekleed, naar de keuken.
Het ontbijt stond al klaar en oom Hendrik zat aan tafel de krant te lezen.
“Hmm”zei oom Hendrik,hij merkte niet dat Christy er al was.
“Wat is er?” vroeg Christy nieuwsgierig met een blik op de krant.
Oom Hendrik schrok een beetje vouwden de krant op en zij“niks hoor, wil je toast?”
“Ja lekker” zei Christy
Oom Hendrik pakte toast en gaf dat aan Christy.
"Dankje, wat was je aan het lezen?" Vroeg Christy nieuwsgierig.
"Niets belangrijkst, een verdwenen boodschapper van de koning van Odam die opweg was naar Elevia" vertelde haar oom die een hap toast nam.
“Oh oke” zei Christy die er niet helemaal met haar hoofd bij was.

“Het wordt vast leuk” zei haar oom na een tijdje onverwacht.
“Huh...wat? ohja vast” zei Christy die er niet met haar hoofd bij was.
“Ik weet niet zo goed wat ik me er bij moet voorstellen” vertelde Christy terwijl ze met haar haar speelde.
“gewoon net als vroeger op school, alleen dan net even iets anders”
Christy dacht aan haar schooltijd van haar 6de tot haar 14de , Oom Hendrik had vast gelijk, zoals gewoonlijk.
“Als we er zijn vraag ik wel even waarom hij jou koos”
“daar dacht ik ook de hele tijd aan”
“Ben je klaar met eten?” vroeg oom Hendrik.
“Ja”
“Oke, ik ruim de boel wel op als ik terug ben, laten we gaan”
Ze gingen bij Christy’s spullen staan en haar oom pakte zijn staf.
“Ben je klaar?” Christy knikte“ oke daar gaan we, obselo”
Christy voelde zich een paar seconden alsof ze zweefden en kwam toen op de grond in een bos voor een grote witte toren van zeker 20 meter hoog. voor de toren zat een oude man die ze al eerder had gesproken het was Olivier Hovendoorn.

“Welkom, ik verwachte jullie al, het is een tijd geleden dat ik je zag Hendrik maar je bent niks verandert” heette Olivier ze welkom.
“Jij bent ook niks veranderd, hoe gaat het ermee?”
“Laten we dat binnen bespreken”Olivier gebaarde met zijn hand naar een grote poort die naar de binnen kant van de toren lijden.
“is goed” Hendrik wilde de koffers pakken maar die vlogen al naar binnen en toen Christy opkeek zag ze nog net Olivier die zijn staf neerzette en naar haar glimlachte.Ze liepen de poort door en kwamen in een hal waar ze de trap naar boven namen waar nog een hal was en namen de eerste deur, ze waren in een kleine keuken aangekomen.
“Zo, wat willen jullie drinken”
“ik hoef niks we hebben net ontbeten, wil jij wat Christy?”
“Nee dankje”
“Oke, ik denk dat een lekker bakje thee neem” hij glimlachte even en gebaarde naar een tafel waar ze aan gingen zitten.
Olivier liet een kan en een beker vanuit de kuiken aan komen zweven.
“Jullie zullen je vast wel afvragen waarom ik Christy heb laten komen?” Er klonk wat instemmend gemompel en Olivier vervolgde “Alle leden van de raad van zeven mogen een leerling aannemen en ik vond Christy erg geschikt” “maar u kent me helemaal niet” merkte Christy op.
“Ik hield je al een tijdje in de gaten, en ik kende je oom en die is zacht gezegd briljant”
“Laten we niet overdrijven ik…” begon Oom Hendrik. “ ik heb jou zien vechten tegen de akra’s en dat was geweldig, we hebben een hoop aan jou te danken” “Hou op straks ga ik nog te goed over mezelf denken” Zei Oom Hendrik glimlachend. “Inderdaad dus laten we het nu eens over jou hebben Christy, wat verwacht je ervan?” “Ik heb echt geen idee, zegt u het maar” Zei Christy. “nou, ik wil je de wereld graag op een andere manier laten beleven en je nieuwe soorten van magie laten zien” vertelde Olivier “klinkt dat niet interessant?” voegde hij er met een glimlach aan toe.
“En hoelang blijft ze hier?” Vroeg Oom Hendrik.
“Oh we zien wel, zolang ik denk dat goed is” Zei Olivier luchtig.

Na een rondleiding, avond eten en een lange tijd gepraat te hebben ging Oom Hendrik naar huis.
“Zo Christy, je wil vast wel weten waar je de komende dagen verblijft?” Christy knikte en Olivier ging naar een kamer in de verdieping boven de keuken.Ze stonden in een vrij grote kamer met een bed 3 boekenkasten een tafel met 2 stoelen en een kledingkast“Zo, wat vind je er van Christy?” “Wauw...mooi” Zij Christy die niet zo goed wist wat ze vond.
“We beginnen morgen met de eerste lessen, pak je spullen uit en rust maar wat, tot morgen” Olivier verliet de kamer, en de lessen zouden de volgende dag beginnen.

_________________
Ravenclaw is the best!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Keer terug naar Fan Fictions
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme