Hallo iedereen hier ben ik weer( zonder grote gaten tussen de hoofdstukken) dit is een beetje een verwarend hoofdstuk en eigenlijk kan de uitleg van Professor Hovendoorn(voortaan noem ik hem gewoon Henk) helemaal niet, maar ik kon niks logischer verzinnen en dat Albus in contact staat met die andere(had ik bijna iets verklapt) is best belangrijk voor het verhaal, maar laat ik jullie niet teveel ophouden, veel lees plezier.
Hoofdstuk 8: Professor Hovendoorn.
Die avond ging Albus naar de waterspuwer, hij wist waar het was want dat had zijn vader hem vaak zat verteld.
Daar aangekomen zij het wachtwoord “Feniks” en de waterspuwers gingen aan de kant waarna er een trap tevoorschijn kwam.
Albus liep de trap op en klopte op de deur.
“Binnen” zij de stem van Hovendoorn.
“Ga zitten, wil je een kopje thee” vroeg Professor Hovendoorn toen ik binnen was gekomen.
“Nee dank u, professor”
“Net zo beschijde als ik al dacht” zei hij glimlachend waarna hij een kop thee voor me neerzette.
“Je vraagt je zeker af waarom ik je wilde spreken?”
Ik knikte en Professor Hovendoorn vervolgde “Vanwege een bijzondere droom die je in de vakantie hebt gehad, weet je waar ik het over heb?”
Ik knikte weer, zou ik eindelijk antwoord krijgen waarom?
“Het was een vreemd incident en ik stond versteld toen ik het hoorde, en om eerlijk te zijn kan ik alleen maar goken wat er gebeurd kan zijn”
“Dus u heeft geen idee”floept ik er teleurgesteld uit.
“Ik heb duizenden ideeën, waarvan de meeste praktisch onmogelijk zijn”
“Heeft u ook ideeën die wel kunnen”zei ik iets gefrustreerde dan de bedoeling was.
“Sorry” voegde ik er snel aan toe.
“Zal ik je het meest logische idee vertellen” vervolgde professor Hovendoorn alsof ik niks gezegd had.
“Alstublieft” zei ik nieuwsgierig.
“Het is nogal een moeilijk en ver gezocht verhaal maar ik denk dat het z’n 20 procent kans heeft, maar laat ik bij het begin beginnen”
“ Het begint op de avond dat je vader Voldemort versloeg, het moment dat we voorgoed van Voldemort af waren, maar hij liet een heel klein stukje ziel over dat naar zijn dichts bijzijnde en meest op Voledemort lijkende familielid ging, onbewust voor het desbetredende familielid en hij zal het zelf ook niet weten, het is een stuk ziel dat niet onder controle is door voldemort of wie dan ook, het weet niet eens dat het bestaat en is waarschijnlijk samengesmolten met het ziel van de desbetreffende familielid, en jij als meest op je vader lijkende zoon heeft waarschijnlijk een stukje ziel van je vader geërfd dat er voor zorgt dat je in contact staat met het familielid, snap je het nog een beetje?”
“Een stuk van Voldemorts ziel zit in een familielid en een stuk van mijn vaders ziel in dat van mij waardoor we in contact staan” noemde Albus hard op.
“Daar komt het op neer ja, dit lijkt me genoeg voor vanavond” besloot Professor Hovendoorn.
“maar…” begon Albus
“Het is genoeg Albus, drink je thee op en ga naar je slaapzaal, je vrienden vragen zich vast af wat we besproken hebben”
Ik zit er aan te denken dit verhaal ook op een ander forum met een groter publiek te posten dus mocht je mijn verhaal ergens anders tegen komen denk dan niet dat het gestolen is ofzo, bedankt