Naar mijn mening is dit echt the place to be voor elke Harry Potter fan. Ik ben vorige jaar geweest en heb echt de tijd van mijn gehad. Het is zo onwerkelijk als je daar rondloopt.
Ik was een midweek in Londen en je kunt via de site van de studio's makkelijk vervoer regelen vanuit Londen zelf. Zo kun je met de trein gaan maar ook via Golden Tours met de bus. Ik heb dit laatste gedaan. In hartje Londen stap je in een speciale bus, uiterlijk van de bus helemaal in Harry Potter style. (Als je van luxe houdt, dan is dit géén aanrader! De stoelen zitten vreselijk en ze hebben geen airco ofzo.) Met een uurtje rijden kom je bij de studio's aan. Wij waren wat eerder, dus we konden eerst de shop in voordat we de tour konden doen. Je had zo'n 3 uur om de tour te doen, dus je hebt alle tijd.
Je krijgt eerst filmpjes te zien, ik werd hier vrij emotioneel van op een of andere manier. Het bracht zoveel gevoelens naar boven. Hierna begint de tour. Ik zal er niet te veel over zeggen, anders is de lol er ook een beetje af. Maar het is zo magisch om alles met je eigen ogen te zien.
Telkens als ik nu een Harry Potter film zie ben ik heel vervelend. Ik maak steeds opmerkingen van: "Hey, dat heb ik in het echt gezien." of: "Daar heb ik gelopen!!".
Ik heb wel één vraagje. Ik heb het boterbier geproefd. Ik kon alleen niet plaatsen waar het naar smaakt. Ik vond het zelf niet echt lekker, om eerlijk te zijn. Heb een paar slokken genomen en daarna cadeau gedaan aan de prullenbak.
De shop is echt gruwelijk groot! Ze hebben er echt vreselijk veel. De kassa-meisjes waren alleen niet al te slim. Eén iemand sloeg de producten aan en de ander pakte het in. Zo heb ik mijn toverstok gratis gekregen.
(Kwam ik pas achter toen ik thuis het bonnetje nog eens bekeek, ik vond het al zo raar dat ik "maar" 90 pond kwijt was!)
Het is echt echt echt de moeite waard! Ik wil binnen nu en 1 jaar sowieso nog een keer terug gaan!