Bios.
-Bad neighbours 2
Een sequel was niet nodig geweest gezien het 1e deel redelijk was, maar beiden hebben nauwelijks iets nieuws te bieden en dit deel overtreft z’n voorganger niet.
Er zit geen diepgang in de personages echt gewone simpele mensen. De humor factor is 50/50 waardoor het wel uit te houden is maar veel wordt herhaald van de 1e film.
Eye in the sky
In het algemeen een redelijk goeie film, ware het niet de moeite waard is zo vaak gedaan.
De spanning bouwt zich goed op, maar echt acteren is nauwelijks nodig voor dit.
Echt het principe: dood 1 om er velen te reden, of laten vele sterven om 1 te redden, het maakt het vervelend om naar te kijken omdat alles gezanik om niks is en politiek moet verlopen.
-Barbershop 3 the next cut – een aanrader
Ik heb de vorige delen niet gezien nog maar wilde desondanks deze toch zien.
Een zeer goeie film en ondanks alle bekende elementen en stereotypes uit films, is het toch een film die ertussen uitsteekt en lang niet meer is geweest. Een film met een hart die pas echt discussieert over het dagelijks leven en de moeilijkheden, serieuze en komische momenten die er goed doorheen weven. Geen moment van verveling, leerzaam en interessant, je zou het niet verwachten met zo’n cast maar ze doen het toch.
Een ding had niet gehoeven Nicky minaj haar gruwelijk grote kont express gebruiken, afgezien van dat erg leuke rol heeft.
-The sea of trees
De 2e film dit jaar over hetzelfde zelfmoord bos in japan dus je weet een beetje wat je kan verwachten. Een redelijk prima film er zijn momenten en scenes die best mooi zijn, maar het gaat nauwelijks ergens over dan iets zoeken voor afsluiting.
-Money monster
Een redelijke film met wat spanning, erg diep gaat het niet maar de acteurs maken er wel wat van om inhoud te geven, waar de omstanders er niet veel mee doen.
-Angry birds 3d
Of deze nou te laat is gekomen maakt niet echt uit, het is een ontzettende leuke animatie film erg komisch met een goed verhaal. Een sequel zie ik er wel in.
-X-men: apocalypse imax 3d – een aanrader
Besef dat de vorige film ’days of future’s past’ de tijdlijn heeft veranderd, en ook al ben je niet bekend in de comic wereld (zoals ik) alles kan en bepaalde dingen veranderen op den duur. X-men is een van de films waar altijd de juiste ingredienten zich bevonden voor een uistekende mutant/superheld film. Niet alleen omdat het vol zit met personen met krachten.
Ter vergelijking: ’BatmanvsSuperman en Civil war’ missen een aantal dingen die X-men wel kan overbrengen, is het de beste? Mogelijk.. Laatst staan van de X-men films en spin-offs ze worden beter dat zeker!
Een uitstekende verhaal met een geweldig team als acteurs die zeker chemie hadden, het gaat niet te snel of te langzaam prima te volgen. Special effects en CGI zagen er tof uit hoewel er wat fouten in zaten. Kwa personage ontwikkeling kreeg iedereen z’n tijd maar het kon beter.
De muziek was geweldig alleen al in de intro, en de sfeer voelde nostalgies aan.
-The nice guys
Een best sterke mooie film rond de jaren 70e met een uitstekende cast die prima chemie heeft samen. Er zit ook een anders soort verhaal door deze film verweven elementen die destijds kenmerkend waren. Prima muziek, kostuums, sets en goeie actie en humor.
Kon t niet helpen maar ook iets van de game gta erin te zien.
-Alice through the looking glas imax 3d – een aanrader
Deze film laat z’n voorganger echt ver achter zich, wat een fantasierijke grootse wereld vol details met uitmuntende 3D die goeie lagen weergeeft. Het tijdperk wordt heel mooi weergeven, kostuums, kleuren, cgi, special effects, te vergeleken met ’jungle book’
De sfeer is duidelijk anders maar toch nog duister, al is het best luchtig door de komische noot, de woordspellingen en rijmen. Het interessante is dat het nogal choatisch is dus er komt veel voorbij en gaat nogal verschillende kanten op, maar het acteerwerk vormt zich wel top eruit. Voor ’Sacha baron cohan’ en ’Mia’ een rol om te groeien en iets uitstekends neer te zetten.
-Warcraft: the beginning imax 3d
Het is een fantastische film waarbij de 3D dat ook is zo komt de diepte er ook mooi in.
Het heeft veel weg van ’Lotr’ of ’Avatar’ maar heeft toch z’n eigen ding, het is groots, mooie special effects, cgi, goed acteer werk. De magie is zo gemaakt dat het indrukwekkend is en me zelf afvraag waarom dit nog niet wordt gedaan in films? Het is ieder geval anders.
Ben benieuwd naar het vervolg, hopelijk dat daar andere wezens wat meer aan de orde komen want die krijgen niet veel aandacht.
-the wave
Een film uit noorwegen die komen ook niet veel voor hier.
Natuurlijk leent het prachtige landschap zich voor de film kijkt lekker weg, het gaat over een reél gevaar dat nog kan gebeuren. Het is spannend en erg mooi gemaakt, het heeft wel wat opmerkelijke gebreken. Maar goed het is niet veel anders dan andere rampen films.
-All roads leads to rome
Het is een redelijke film met een paar lachjes, en 3 verschillende relatie romances dus je zou veel gezwijmel verwachten maar het is eerder aandoenlijk of lief. Het levert alleen het plaatje niet af ertussen zitten momenten die iets hadden kunnen opleveren, teveel heisa en zoeken.
En de kijker valt wat uit de boot omdat er nogal geswitch wordt naar het Italiaans of een soort mix?