Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2007 13:00 

Hallo,

In dit topic kun je dus zelf een Tutorial schrijven en die hier, door middel van plaatjes, plaatsen om zo andere te helpen.

Vermeld bij elke Tutorial duidelijk over welk programma het gaat, zodat we niet in de knoei raken. Plaats ook alleen je eigen Tutorials, ga niet die van een andere kopií«ren, ook niet als je credit.

Als je graag een Tutorial wil, maar die hier niet kan vinden, dan kan je dan in het Request Topic posten.

Ga je gang!


Laatst bijgewerkt door Enjolras op ma apr 09, 2007 8:17, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: R'dam
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2007 18:38 

Full icon tut + Info over Selective Coloring

Van Afbeelding naar Afbeelding

Programma: Je moet Adobe Photoshop hebben voor deze tutorial. Ik ga het namelijk hebben over selective coloring en die functie zit niet in andere programma's. Het is ook niet te vergelijken met een functie in een ander programma. Ik gebruik bij deze tutorial Adobe Photoshop 7.
Ervaring: Niet voor beginners maar mensen met een goede basiskennis zullen geen tot weinig problemen hiermee ondervinden.

In deze tutorial laat ik zien hoe ik mijn icons maak en zal daarbij gelijk wat meer uitleggen over selective coloring. Het is dus ook een full icon tut. Wat ik echter absoluut niet wil, is straks mensen die dezelfde foto hebben genomen en precies dezelfde instellingen hebben gekozen. Het is niet de bedoeling om deze tutorial precies na te doen, maar personen inspireren om Selective Coloring te gaan gebruiken.
Normaal gesproken neem ik een screencap, bewerk deze en crop 'm pas op het laatste naar het gewenste formaat. Dit om eerst het totaaloverzicht van een foto te zien en het stuk met de mooiste kleuren er uit te halen met mijn crop. Hier zal ik alleen met 100x100 werken, anders wordt het zo onoverzichtelijk.

1. De screencap is vrij donker. Dupliceer je laag en zet de bovenste laag op screen.
Afbeelding

2. Om de kleuren wat levendiger te maken, open ik een nieuwe Hue/Saturation Adjustment layer. (Layer -> New Adjustment layer -> Hue/Saturation). Ik zet de saturation flink wat hoger, maar zorg dat het nooit 'too much' wordt. Zeker bij foto's van niet zulke goeie kwaliteit is het niet slim om de saturation op bijvoorbeeld 60 te zetten, dan zal de icon er later ook minder goed uitzien. Ik zet de saturation (middelste balk dus) hier op +33.
Afbeelding

3. Dan open ik een nieuwe Selective Coloring Adjustment layer. Het zelfde als bij de vorige stap, alleen i.p.v Hue/Saturation aan te klikken doe je dat bij Selective Coloring. Dan krijg je ongeveer dit;
Afbeelding

4. Ok, zorg dat achter 'Colors' in bovenstaande screencap 'Red' staat. Rupert heeft namelijk oranje/rood haar en met deze functie kan je nu de kleur van zijn haar veranderen. Nou ja, niet veranderen, maar zorgen dat het feller rood wordt of juist minder fel.
Als je nu het 'Cyan' balkje naar links verschuift, naar -100 bijvoorbeeld, zal je zien dat de kleur van Ruperts haar en zijn lippen roder wordt. Als je de balk op +100 zet wordt zijn haar wat bruiniger. Hetzelfde bij Magenta. Zet je deze op -100, dan wordt zijn haar geliger, bij +100 wordt zijn haar donkerder rood. Yellow zet ik ook op +100, zodat zijn gezicht wat minder bleek is.
Als je nu als Color Yellow neemt, dan zullen er slechts miniscule veranderingen optreden in de kleuren, omdat er in deze icon verder gewoon niet zoveel geel zit.
Groen zit er wel enigszins in, dus ga ik naar Green en zet de 'Cyan-balk' op -40 en de 'Yellow-balk' op +10. De jas van het meisje achter Rupert is nu wat minder groenig.
De icon in het geheel heeft vrij groenige tinten. Omdat te veranderen ga ik naar Neutrals en zet de 'Cyan-balk' op -30, zodat de icon wat meer rode tinten krijgt. Hoe meer naar links, hoe roder, hoe meer de balk naar rechts staat, hoe groener. Mijn icon tot nu toe ziet er zo uit:
Afbeelding

5. Het geheel ziet er al een stuk beter uit, maar ik wil de icon toch nog wat roder krijgen, dus maak ik een nieuwe Adjustment Selective Coloring layer aan en zet bij 'Reds' de 'Cyan' op -100.
Afbeelding

Andere icons van mij gemaakt met enkel selective coloring:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Verder over selective coloring:
Selective coloring is, vrij vertaald, Selectieve Kleuring. Selectief houdt hierbij dus in dat je een selectie maakt van welke kleuren in de icon je wil veranderen. Met colorlayers, dus gewone layers die je vult met een kleurtje en waarvan je de blendmode aanpast, heb je het nadeel dat alle kleuren in je icon zullen veranderen.
Het principe is bovendien niet moeilijk bij selective coloring. Je kijkt welke kleuren er in je icon zitten en gaat met die kleuren spelen in je Selective Color layer.
In het begin is het vrij lastig, maar experimenteer ermee. In het begin vond ik het een rotfunctie, maar nu gebruik ik het voor al mijn icons.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2007 8:45 

Glossy Effect

Progamma: Ik gebruik voor deze tutorial Adobe Photoshop CS2.
Ervaring: Simpel, dus ook voor beginners.

Afbeelding


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2007 10:37 

Ik heb ook toestemming van Malou ^^

Afbeelding

Met welk programma? Photoshop. Ik denk dat alle versies wel goed zijn, zolang ze Selective Colouring hebben.
Vertaalbaar? Nee, alleen PS heeft Selective Colouring, sorry ):
Welke functies? Deze tut gebruikt dus Selective Colouring, Hue/Saturation en lagen.
Ervaring? Je moet enige ervaring hebben om te weten hoe Selective Colouring werkt.
Extra: Post deze tutorial niet op jouw naam op LJ ofzo, want dat is niet aardig. En voor de rest veel succes! ^^

1. Crop je icon: Afbeelding

2. Duplicate, zet op screen 100%

3. Nieuwe laag (layer, fill layer), vullen met #969a96 en zet op colour burn 42%

4. Nieuwe hue/saturation laag (image, adjustment layer). Zet saturation op 17.

5. Nieuwe laag, vullen met #80d7d6. Zet op colour burn 20%

6. Nieuwe selective colouring;

Reds (rood): -75, 0, 0, 0
Yellows (geel): -82, 0, 0, -24
Neutrals (neutraal): -8, 0, 0, 0

7. Nieuwe selective colouring;

Reds (rood): -71, 0, +61, 0
Yellows (geel): +26, -42, -100, +48
Neutrals (neutraal): +20, 0, -16, -16

8. Je bent klaar! =D Resultaat: Afbeelding

Oh, en speel alsjeblieft wat met de opacities van de lagen, want geen een icon is hetzelfde =) En je kunt natuurlijk ook nog andere selective colourings gebruiken.

Tip: Als je bijvoorbeeld op LJ tutorials doet, sla dan de selective colourings op. Dan kun je, als je icons maakt, deze weer uitproberen om verschillende kleuren te krijgen.

Andere icons gemaakt met deze tut:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

~Cho

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2007 16:27 

Hayden Panettiere Tutorial coloring/black and white

Met welk programma? Paint Shop Pro
Vertaalbaar? Volgens mij wel :)
Welke functies? In deze tutorial worden vooral makkelijke handigheidjes qua kleur bijgebracht
Ervaring? Deze tutorial is ideaal als je net begint met PSP
Extra: Deze tutorial heeft dus wel BeeGee auteursrecht eh ;)



We gaan deze week van deze foto :

Afbeelding

Naar deze icon:

Afbeelding


Stap 1:

Maak een creatieve vierkante crop van de foto. Let erop dat de crop heel veel uitmaakt voor het uiteindelijke resultaat.
Croppen doe je door in het linker menu de vierde knop van boven in te drukken, hiermee kun je vierkanten/rechthoeken selecteren. Ga daarna naar
Image
Crop to Selection


Je hebt nu iets in de volgende richting:

Afbeelding




Stap 2:

Duplicate je origineel (toets Shift D). Ga met je muis naar het plaatje en druk op de rechtermuisknop. Selecteer Copy, ga naar het origineel, druk op de rechtermuisknop en selecteer Paste as new Layer.
Ga vervolgens naar het menu Layer Palette wat ergens in je scherm zweeft.
Zet Layer 1 naar Screen.
Je krijgt nu het volgende:


Afbeelding


Stap 3

Herhaal het process van stap 2 maar zet de copy nu eerst op Black and White (Ga naar Colors, selecteer Grey Scale.) Zorg ervoor dat je Black/White versie ook kleuren kan pakken (Ga naar Color, selecteer Increase Color Dept, selecteer 16 Million Colors). Plak deze versie nu als nieuwe layer op het origineel. Zet deze Layer naar Overlay 100 %.
Je krijgt nu het volgende:

Afbeelding



Stap 4:

Herhaal alles van stap 3, zet deze layer echter naar Hue 100 %. Je neemt nu de eraser tool (15e van boven) en gum Hayden heel precies weg (je zult zo nu en dan de grootte van je gum aan moeten passen).

Uiteindelijk heb je dit als resultaat:

Afbeelding

Congrats :D

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: District 4

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2007 17:08 

Icon: Regen toevoegen

Met toestemming van Malou

We gaan van: dit
Naar:
Afbeelding


Programma: Ik gebruik hiervoor Photoshop 7.0, maar met andere versies van photoshop kan het ook, behalve als de versie erg oud is. Ook heb ik Imageready 7.0 gebruikt.
Ervaring: Je moet toch wel ervaring hebben met Photoshop&Imageready om je een beetje wegwijs te maken.Het Imageready stukje zal moeilijk zijn voor mensen die er nooit mee hebben gewerkt maar het is te doen. O, en goed verstand van werken met layers is erg handig.
Overige: Credit zal leuk zijn, reacties over pb ook. Verder kun je voor vragen en als je tips wilt natuurlijk altijd pb-en. De procenten kunnen wat afwijken, dat ligt aan het plaatje.
Benodigde Brushes: Zwak recht Sterk recht Gemiddeld rechtZwak schuin Gemiddeld schuin Sterk schuin
Hoe maak ik van plaatjes brushes?: Zie hier


- Crop je foto tot 100X100 en Sharpen zo nodig.
- Dublicate(Image>>Dublicate of Rechter muisknop dublicate) je layer 1 keer en zet deze op Color burn 32%. Als je een wat lichter plaatje hebt houd je hem bijvoorbeeld op 50% of zelfs wat meer, als het plaatje maar ietsje donker is.
- Dublicate de onderste laag nogmaals, zet hem op de top en zet deze op overlay 34%.
- Maak een nieuw document aan van 300x300 pixels en zet er een regen brush op, boven aan de post, je mag kiezen welke. Ik kies voor de middelmatige regen. Zorg wel dat de brush op een transparante achtergrond staat en het een beetje een regen kleur is. Zelf gebruik ik de kleur #9FADBE, dat is een blauw/grijze kleur.
- Maak bij de regen een glans aan. Dat doe je door op het fje onderaan je layer panel te klikken, op inner glow te zetten en dan moet je een andere kleur kiezen. Maak je instelling zoals ik heb gedaan.De kleur heb ik eerst op #9FADBE gezet en daarna iets lichter gemaakt.
- Selecteer het hele document(ctrl A) en kopie탫r het(Crtl c).
- Plak het dan in je icon-document. Zorg dat het goed staat en selecteer het hele document(ctrl A) en kopie탫r alle layers van de icon(ctrl shift c)
- Nu open je in imageready een nieuw document, 100x100 en zorg dat je de animatie aan hebt staan (Windows>Animation)
- Plak je icon, Er ontstaat dan een animatie-layer in het hokje en een gewone layer.
- Kijk op dit plaatje. Zorg dat het bij jou net zo is, de seconden zijn 0.1.
- Ga weer naar photoshop en zorg dat het selecteer gedeelte weg is. Dan verschuif je de regen-brush layer iets naar boven. Selecteer weer het hele document met ctrl A, kopie탫r het met ctrl shift c en plak het weer in imageready.
- Maak een nieuwe animatie layer aan. Verder staan de secondes nu nog goed. Je hebt nu twee animatie layers, maar twee de zelfde. Ga op de eerste staan, en klik in je gewone layer panel op het oogje van je laatste layer. Je ziet nu de layer verdwijnen op animatie-layer 1. Maak de animatie-layer 2 blauw, klik weer op het oogje in je gewonepanel en nu zie je dat je twee animatie layers hebt.
- Ga weer naar photoshop en zorg dat het selecteer gedeelte weg is. Dan verschuif je de regen-brush layer weer iets naar boven. Selecteer weer het hele document met ctrl A, kopie탫r het met ctrl shift c en plak het weer in imageready.
- Doe het zelfde als de vorige keer. Maak in je animatie-panel weer een nieuwe layer aan. Ga op de eerste animatie-layer staan, klik bij je derde layer op het oogje en zorg dat ook de tweede-layer nog ontzichtbaar is in de eerste animatie-layer. Maak het hokje van de derde animatie-layer dan blauw, klik weer op het oogje van de derde layer in het gewone panel zodat ook bij de laatste animatie-layer de laatste gewone layer zichtbaar is.
- Klik op de play buttum. Als het goed is lijkt het nu op regen.
- Ga naar file in de informatie balk, en sla hem op, doe dat met de knop, safe optimize as.
- Je bent klaar!

Andere icons met deze Tutorial:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

_________________
BONES <3


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bath
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2007 20:58 

Icon kleuren tutorial
Aangezien verschillende mensen me vroegen hoe ik donkere plaatjes zo licht krijg.

van: Afbeelding Afbeelding :naar

Programma: Photoshop 7.0
Vertaalbaar: Ik geloof het wel. Er zit in iedergeval geen Selective Color in.
Kennis: Eigenlijk hoef je niks te weten van het programma, ik heb er namenlijk al bij gezet waar je al je dingen kan vinden, maar is natuurlijk nooi weg als je wat weet.
Taal: Engels, aangezien mijn programma ook Engels is.

1] Duplicate je basis 킱 3keer. Bij deze was dat 5 keer. Zet ze allemaal op Screen 100%. Nu heb je een hele lichte avatar.

2] Neem nu een Color Balance (Layer > New Adjustment Layer > Color Balance)
En zet de volgende getallen erin: -2, -30, -68

3] Open nu een hue/saturation layer (layer > new adjustment layer > hue/saturation)
Zet Saturation op +40

4] Als je dat hebt gedaan, open je een lege layer.
Vul die met een donkerblauwe kleur (#B3ACAC)
Zet hem op Multiply 50%

5] Als laatste: een texture. Zet deze over je avatar en zet hem op Linear Burn 100%

Andere avatars die gemaakt zijn met dezelfde tutorial:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

PB me als er vragen zijn of als je je uitkomsten gewoon wilt laten zien. Let er wel op dat dit niet werkt met ALLE plaatjes. Wel de meeste maar niet alle. Probeer wat settings te veranderen als iets te fel/te donker is :]

_________________
    Ik ben Boer Harms en ik kom uut Drente en ik hou van disco
    Ik weet, 't is niet te geleuven, maar 't is zo
    Als ik die disco heur, dan tril ik op mien benen
    Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"



 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2007 10:58 

Icon Tutorial
Met toestemming van Malou

Programma :: Photoshop CS2
Vertaalbaar :: Volgens mij wel, ben niet zeker.
Functies :: Brightness/Contrast en layers
Ervaring :: Je moet wel weten waar je functies zitten, maar als je een beetje handig bent kom je er gemakkelijk uit.
Extra :: Hij is niet zo moeilijk. Credit zou wel leuk zijn.

Afbeelding

Stap 1.
Crop je icon tot een goed en mooi formaat
Afbeelding

Stap 2.
Speel wat met je Brightness/Contrast. (Brightness +19 en Contrast -14)

Stap 3.
Duplicate je layer

Stap 4.
Desaturate je layer copy

Stap 5.
Speel weer wat met je Brightness Contrast (Brightness -21, Contrast +17)

Stap 6.
Zet je layer op screen

Stap 7.
Duplicate je layer en zet je Brightness op -100 en Contrast ergens in de +

Stap 8.
Zet je layer op Overlay

Stap 9.
Maak het eventueel af met tekst of een randje
Afbeelding


Kleine opmerkingen voor iedereen. Het is natuurlijk mogelijk om anders met je Brightness en Contrast te spelen, zo krijg je creatieve effecten. Ook met de opacity van layers kan worden gespeeld.

Andere icons met deze tutorial
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Locke's Team
BerichtGeplaatst: do jun 28, 2007 9:44 

We gaan van een gewoon plaatje ophelderen en verkleuren, zonder Selectieve Kleuren!

Afbeelding ||&|| Afbeelding

Ons beginplaatje

Afbeelding

Stap 1
De base is nogal donker, dus kopie탫r de laag en zet de belndmode op 'Screen'

Afbeelding

Stap 2
Nu beginnen we met de kleur aan te passen. Maak een nieuwe laag, en vul hem met #dbfbdf. Daarna zet je de blendmode op 'Soft Light'

Afbeelding

Stap 3
Maak nog een nieuwe laag in de kleur #14d4e5, blendmode 'Saturation', maar nu zet je de opacity op 23%

Afbeelding

Stap 4
Nieuwe laag, #22d8da , 'Soft Light' 61%

Afbeelding

Stap 5
Het plaatje is nog wat dof, dus gaan we daar iets aan doen. Maak ndus nog een nieuwe laag, deze maal in #870f80 en op 'Color Dodge'. Opactity is 41%

Afbeelding

Extra
Normaal is de afbeelding klaar, maar bij deze zit me nog iets dwars. Ik vind de donkergroene zijkanten lelijk, dus die gaan we bijwerken. Cre탫er een nieuwe laag in #000000 en ga alleen over de zwart/groene plekken. Je laag moet er dus ongeveer zo uitzien. Zet de blendmode op 'Soft Light' en je bent klaar!

Afbeelding

Dan is het een kwestie van croppen en bewerken.
Vragen en reacties kunnen altijd terecht via PB, of op mijn LJ!

_________________

I LOVE HPF



 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2007 12:04 

Hallo iedereen, hier een tutorial over curven :mrgreen:
(o, ik zie nu dat ik niet heb gezegd hoe je het curven-menu moet openen :lol: , ga naar het menu lagen>nieuwe aanpassingslaag> curven)
Afbeelding
Afbeelding
Ik raad iedereen aan het eens uit te proberen :)


Laatst bijgewerkt door Lupos123 op ma aug 06, 2007 11:21, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2007 21:34 

Icon tutorial
Met toestemming van Malou

Afbeelding

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: nijmegen
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2007 15:19 

2 fotoí¢â‚¬â„¢s samenvoegen [Blenden]

Programma: Photoshop CS 2
Ervaring: Je moet de meeste termen wel kennen, maar er zijn screenshots
Taal: Engelse termen met hier en daar een vertaling als ik die weet

We gaan van:
Afbeelding
&
Afbeelding

Naar:

Afbeelding

In deze tutorial leer je om 2 fotoí¢â‚¬â„¢s, waarvan 탩탩ntje waarbij hoogte groter is dan breedte en eentje waarbij dat andersom is, samen te voegen tot een geheel.

Kies de goede foto's:

Neem 1 foto van bijvoorbeeld een landschap, waarbij breedte groter is dan lengte, bijvoorbeeld: Afbeelding
Deze heet vanaf nu foto A.
Neem 1 foto waarbij je iets of iemand van dichtbij ziet, de foto moet langer zijn dan breed, dat is wel zo fijn, bijvoorbeeld: Afbeelding
Deze heet vanaf nu foto B.

Breng beide afbeeldingen in 탩탩n document:

Gebruik de move tool Afbeelding om foto A in het document van foto B te verplaatsen.
Je zult dan de background layer van B hebben en layer 1 van foto A.

Gebruik nu free transform [Contr + T], terwijl je layer 1 geselecteerd hebt, om foto A dezelfde breedte te geven als het document.
Afbeelding

Druk nu Alt in en dubbelklik op de backgroundlayer, zodat deze van het slotje afgaat. Deze heet nu layer 0.
Gebruik nu de move tool om Foto B naar boven te verplaatsen.

Voeg een masker toe:

Klik nu op layer 1 [dat is dus de layer boven de oude backgroundlayer]. Druk nu op het layermask tekentje Afbeelding en er ontstaat een mask bij layer 1.
Druk nu op het verschenen masker [dat witte vierkantje naast de afbeelding van de foto in layer 1].

Gradienten:

Pak nu de gradient tool en ga naar de Gradient Editor. Kies hier de derde van links op de bovenste rij:
Afbeelding

Zorg dat linear gradient aan staat.
Klik nu met de muis op de rand van foto B en trek met shift een lijn tot aan het punt waar je wilt blenden [naar onder dus].

Als dit de eerste keer niet goed lukt, druk [contr. + Z] en probeer het opnieuw.

_________________
Umbridge : 'You will please copy the approved tekst 4 times, too ensure maximum pretention. There'll be no need to talk..'
Hermione : 'No need to think is more like it..!'


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2007 20:51 

Ik heb een crappy - maar het is er een - tutorial voor The Gimp gemaakt omdat ik vind dat er zo weinig mensen met The Gimp werken :D

En ik post hem met toestemming van Malou.

Afbeelding

_________________
Men are stupid.

I'm with you so far..


xD


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Slyth's Common Room
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2007 19:21 

Hallo!
Zoals veel mensen waarschijnlijk wel al weten, heb ik behoorlijk mijn eigen stijl in het maken van icons. Laat ik vandaag dan maar eens een kleine tut erover maken! ^^ Misschien dat sommige het wel te moeilijk vindení¢â‚¬¦ ik raad het dus eigenlijk niet aan beginnende Crea-ers aan! Even een paar dingetjes vooraf over mijn stijl:

- Voor het maken van mijn icons gebruik ik Corel Paint Shop Pro X. Ik ga ervan uit dat het gewoon te doen is in elke andere versie van PSP, en hoogstwaarschijnlijk ook in andere, soortgelijke programmaí¢â‚¬â„¢s, zoals Photoshop. Ik weet het dus niet zeker, want ik kan dit niet testen!!!
- Ik gebruik in mijn icons altijd drie verschillende fotoí¢â‚¬â„¢s, met hier en daar uitzonderingen van twee of misschien zelfs maar 탩탩n foto. Omdat ik verschillende kleurfilters gebruik, is drie aangeraden, voor een leuk effect.
- Ik gebruik texturen en insteekfilters die ik gedownload heb van internet: optikVerve Labs >> Virtual Photographer, en een brush, genaamd í¢â‚¬Å“Babytextí¢â‚¬

_________________
    As you fall, and I break, and you hit the ground,
    the world shakes, heaven's sakes, they grief...
    No-one else has ever been so bound to me,
    and the world...
    [url=http://www.harrypotterforum.nl/viewtopic.php?t=12654]
    We Love You <3
    [/url]
Bellatrix Lestrange Slytherin van November


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 13:38 

Hallo iedereen! Vandaag wil ik jullie

Afbeelding

^ deze blend leren maken.

Gebruikte textures; 1 2 3 4
En wat stock photos van weheartit.com, alleen slimme ik weet niet meer welke ik heb gebruikt. Sorry daarvoor!

1 Open een document van 800x600, en plak de eerste texture op, daarna de tweede, en blend dan wat stock photos in elkaar, duplicate je layer en zet er een topaz effect overheen, verander de opacity naar 34%

(volgende post een tutorial over het topaz effect)

Afbeelding

2 Add wat cloud brushes aan de onderkant van de stock photos, [url=http://browse.deviantart.com/?qh=§ion=&global=1&q=cloud+brush]hier[/url] vind je genoeg cloud brushes!

Blend dan de foto's die je voor de blend wilt gebruiken in elkaar. Ik heb foto's van deze shoot gebruikt, maar je kan altijd nog andere gebruiken.

Ik heb deze uitgegumt met een soft brush van 200px.

3 Duplicate de achterste foto layer, en smudge deze een beetje met de smudge tool, zet de opacity op 22%

De zwart/wit foto in mijn blend, heb ik ook gedupliceert en vervolgens een Topaz effect overheen gegooit, opacity veranderd naar 37%

Nu volgt de laatste foto die ik heb gebruikt, layer gedupliceert en verscherpt, opacity veranderd naar 60%

Afbeelding

4 Voeg texture 3 toe, en zet deze boven de foto's op Multiply, opacity 100%.
In de textures heb ik hetgeen weggegumt waar ik de foto's heb geplaatst.

Vervolgens voeg je texture 4 toe, ga naar de eraser tool en zoek wat leuke brushes uit om vervolgens ook deze wat uit te gummen bij de foto's.

5 Voeg een nieuwe Brightness/Contrast layer toe (Layer>New Adjustment Layer>Brightness/Contrast) en zet de brightness op 56%, en het contrast op -22%

Afbeelding

6 Voor de finishing touch, voeg wat text toe. Zelf heb ik hier altijd moeite mee. ^^

...en voila, je blend is klaar!


Laatst bijgewerkt door Shiralee op di mei 03, 2011 13:40, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Fan Art & Crea
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme