Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 15:07 

Ron Wemel

    Follow the spiders! I'll never forgive Hagrid. We're lucky to be alive!



Ronald "Ron" Virus Wemel is sinds Harry Potter en de Steen der Wijzen al de beste vriend van Ron. In de meeste avonturen die Harry meemaakte stond Ron aan zijn zijde. Met zijn - bewuste of onbewust - humor zorgde hij soms voor grappige scenario's, wat hem vaak een geliefd personage maakt.

Hier vind je een link naar de pagina van Ron Wemel op HP Lexicon met alle informatie over Ron.

In dit topic kan je alles over Ron bespreken. Vind je hem leuk of totaal niet? Wat vind je van wat hij allemaal heeft beleefd (met of zonder Harry), de keuzes die hij heeft gemaakt? Dat en meer (of minder) kan je hier kwijt.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:06 

Ik vind Ron echt één van de minste personages. Als hij even weg is in DH vond ik het dan ook superleuk dat we enkel Harry en Hermione hadden. Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind hem echt irritant. Als je dan bedenkt dat ze gewoon in dezelfde coupé zaten op de trein... ik vind de Weasleys in het algemeen wel leuk en ik vind ze wel leuk als soort substituutfamilie voor Harry, maar met Ron heb ik dus niets. Hij zeurt en is egoí¯stisch en heeft zo weinig zelfvertrouwen dat het echt héél irritant wordt. Ik snap dan ook totaal niet wat Hermione in hem ziet en vind hen absoluut niet bij elkaar passen.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:14 

Hij is grappig en zegt wat hij denkt.
Ik geef toe dat hij in het laatste deel erg irritant was maar in de rest van de boeken lig ik dubbel om die gast. Het is een van mijn favoriete personages.
Ik denk dat als ik zo'n gast op school had gehad ´m ook zwaar irritant zou vinden maar tegelijkertijd ook erg interessant. Juist omdat hij zegt wat hij denkt.

Ik zou als ik weet ik veel hoeveel broers en zussen zou hebben ook weinig zelfvertrouwen hebben. Je bent niet de jongste dus je wordt ook niet verwent. Je bent niet de oudste dus je bent ook niet de man des huizes. Nee, je bent een tussengevalletje. Alles is al een keer gedaan. Je moet opboksen tegen je broers en zussen en je wordt niet gehoord.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Slaapzaal van Griffoendor.
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 16:14 

Ron is het personage waar een hoop jonge kinderen zich in zullen herkennen..
Ja natuurlijk is hij onzeker, maar ja hij woont in een gevaarlijke wereld..
Naja ik vind hem echt een heel leuk figuur..
Hij is volgens mij echt hilarisch en ik vind het ook heel leuk dat hij en Hermelien samen komen :D
<3

_________________
"Fear of a name increases fear of a thing itself."

"It's the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 18:03 

Als een der jongste telg, zal Ron natuurlijk nog meer ervaren dat hij niet uit een rijk gezin afkomstig is. Zijn manieren en houding daarop vindt ik werkelijk briljant.
Hij is dan zeker niet mijn favoriet, maar het feit dat hij een Wemel is, zegt eigenlijk al meer dan genoeg. Een hoop hilariteit.
En dan mag hij misschien heel vervelend zijn in het laatste deel. Ik denk dat zijn positie enorm lastig was. Niet goed weten waar je hoort, uiteen getrokken door geliefden.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 21:48 

Als ik tussen Harry, Hermelien en Ron mag kiezen, dan is zeker Ron wel. Hij heeft gewoon vaak van die droge humer in de boeken.
Hij is op dat gebied gewoon echt cool.

Citaat:
Ik zou als ik weet ik veel hoeveel broers en zussen zou hebben ook weinig zelfvertrouwen hebben. Je bent niet de jongste dus je wordt ook niet verwent. Je bent niet de oudste dus je bent ook niet de man des huizes. Nee, je bent een tussengevalletje. Alles is al een keer gedaan. Je moet opboksen tegen je broers en zussen en je wordt niet gehoord.


Jip, hier sluit ik me ook bij aan, het lijkt me ook echt niet simpel

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 11:30 

Ik heb altijd veel sympathie gehad voor Ron en mij eigelijk nooit aan hem geirriteerd. De jaloezie vanwege Hermione/Harry begrijp ik echt volkomen.
Hij zorgt altijd voor de vrolijke noot en kan lekker droog zeggen wat iedereen denkt. Ik vind het ook goed dat hij juist een giga-familie heeft, iets waar Harry van droomt. Zowel Harry als Hermelien zijn enigst kind (tenminste, ik neem aan dat Hermelien dat is?) en Ron kan zo'n mooi contrast geven.

Ik vind het alleen een beetje zielig dat hij altijd minder getalenteerd is dan Harry en Hermelien. Het is daarom ook maar goed geweest dat hij klassenoudste is geworden, al heeft Dumbledore daar ook zijn redenen voor gehad... en ik weet niet of het talent was. :/


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 13:23 

Er zijn veel momenten geweest waar ik geí¯rriteerd aan hem was. Voornamelijk aan zijn jaloezie. Maar het zet me soms wel aan het denken, want ik kan me nou eenmaal niet voorstellen in zijn situatie. Ik ben namelijk enigst kind en heb nooit echt het gevoel gehad dat ik tekort kwam. Misschien juist het tegenovergestelde, er zijn veel momenten geweest dat ik juist wilde dat ik rondom mijn drukke familie was, want die zie ik namelijk eens in de zoveel jaar. Misschien was mijn irritatie wel gekomen van het feit dat ik juist jaloers was op Ron..?.. omdat hij wel familie om zich heen heeft en ik niet.

Verder moet ik wel zeggen dat Ron's humor me wel vaak aan het lachen heeft gemaakt. Heel droog allemaal, vooral het gedoe tussen Ron en de spoken (Haastonthoofde Henk, Jammerende Jenny). Het haalt de situatie gewoon uit de spanning, op de goede manier dan. Even iets anders dan het gevaar rondom de trio.

Ron is eenmaal een karakter waar je niet zonder kan. En ik weet nog dat het me zo verbaasde dat Ron weg was gegaan in DH. Dat hij zo kon flippen verwachtte ik wel, maar niet dat hij echt weg zou gaan. Gelukkig kwam hij weer terug :)

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 9:11 

Ron is een van de personages waar veel kids aan zichzelf zullen herinneren.
Hij is veel veranderd en gegroeid maar blijft uiteindelijk ook zichzelf, hij heeft wat mindere leuke eigenschappen, maar die worden bijgevuld door Hermelien (en harry)
Hij heeft humor al het is het vaak droog, maar dat haalt de spanning weg.
Het is wel lastig in zo'n grote familie maar het is er een die uniek is, en zo verschillend dat maakt het ook intressant. En ik zou er wel meer over willen weten.

Over hoe ik m vind zijn me meningen toch wat verdeeld, en verschilt weer per film.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 20:16 

Sweet Hermione schreef:
Ik vind het alleen een beetje zielig dat hij altijd minder getalenteerd is dan Harry en Hermelien. Het is daarom ook maar goed geweest dat hij klassenoudste is geworden, al heeft Dumbledore daar ook zijn redenen voor gehad... en ik weet niet of het talent was. :/


Tuurlijk was het talent. Ik denk net dat dit een mooi punt is in verband met Ron. Dat hij zeker wel de vaardigheden had, maar dat die er niet altijd uitkwamen of dat hij niet de kans kreeg om ze te tonen. In vele opzichten is Ron even getalenteerd (om maar even verder te gaan in dat begrip) als Harry en Hermione. Ik vond het inderdaad ook heel fijn toen ie Klassenoudste werd en niet Harry. En ik vond het ook wel geweldig zijn verhaal bij Quidditch. Ook al heb ik heel weinig tot niks met Quidditch an sich, ik vond het verhaal met Ron erbij echt heel fijn om te lezen. Hij kreeg opeens meer karakter ofzo. Niet alleen omdat hij er best goed in bleek te zijn (als hij alleen was?), maar net omdat via dat verhaal zijn flaws ook duidelijk werden. Zoiets.

Enfin. Ik vind Ron heel leuk. Ook al ben ik geen uberfanboy en is Hermione absoluut mijn favoriet van het trio, ik vind Ron een heel mooie tegengewicht voor Harry en Hermione. Daarom klikt dit trio zo sterk denk ik. Ze vullen elkaar aan waar nodig, op een bepaalde manier. Ik vind het ook zo heerlijk dat Rowling een Fullblood heeft gemaakt van Ron en dat Ron één van de liefste personages is die er is (net als zijn hele familie). Meer typisch Wizard kan het niet. En dat vind ik fijn, want dat durf ik nog wel eens te vergeten, dat er best ook veel hele hippe Wizard-families zijn die gewoon heel cool en lief zijn. Ofzoiets.

Maar yay voor Ron dus. :')

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 14:35 

Het mooie van Ron Weasley als personage is dat ie tegengewicht bied aan zowel Harry als Hermione. Bedoel, Harry staat telkens in de spotlights vanwege zijn strijd tegen Voldemort. Hermione staat telkens tijdens de lessen in de spotlights en daar buiten eveneens vanwege haar intellect. Hierdoor komt Ron in hun beide schaduw te staan. En kan ie niet altijd laten zien wat ie in huis heeft. Dat plus het feit dat ie uit een grote familie komt, noch de oudste of jongste is maar een-na-jongste zorgt ervoor dat ik goed kan begrijpen dat Ron af en toe geagiteerd over komt.

Ron is meer de doorsnee tovenaar. Zoals er meerderen zijn. Maar Ron heeft van zichzelf echt wel voldoende in huis op in zijn uppie zijn mannetje te staan. Echter, door de continue omgang met Harry/Hermione krijgt ie daar de kans niet toe. Dus wat resteert dan nog voor Ron? Zorgen voor een komische noot. Ik begrijp daarom ook wel waarom Ron tot Klassenoudste is verkozen. Dat gaf hem eindelijk eens de kans zichzelf te bewijzen / uit de schaduw naar voren te stappen. Tijdens het lezen van de boeken behoorde Ron echter niet tot mijn favorieten. Simpelweg omdat ik zelf niet uit een grote familie kom, niet in de schaduw sta van anderen etc etc Dus dan identificeer jezelf er minder gemakkelijk mee. Maar dat doet niks af aan het feit dat het wel mooi is dat Ron in de gehele reeks aanwezig was.

En door de grandiose vertolking op het witte doek door Rupert ben ik Ron als personage alleen nog maar meer gaan bewonderen. Juist omdat zijn personage zo 1 op 1 is overgenomen naar mijn idee. Soms geeft film net dat beetje wat jezelf met eigen fantasie niet uit het boek kunt halen zeg maar. Dus de films hebben er zeker toe bijgedragen dat ik nadien Ron steeds beter ben gaan waarderen.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 17:48 

Ron weasley:

Okay, Ron..Tja daar meot je dan maar ff wat over zeggen hé :p

Soms vind ik hem wel trouw aan Harry, en soms vind ik hem ook gewoon irritand jaloers. Maar hij is een grappig karakter.Heeft ook een goed gevoel voor Humor.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 15:22 

Ron is cool. :cool:
Hij is vooral diegene die altijd een vrolijke noot weet te brengen in de meest serieuze situaties.
In vind hem eigenlijk het leukste in Hp6. Daar is hij echt het grappigste.

Ik vind hem persoonlijk wel een beetje hetzelfde blijven in alle boeken en films, als je zo kijkt, zijn er echt personages die evoluties doormaken en ik vind dat Ron dat niet doet. Hij wordt wel groter enzo, maar zijn karakter blijft wel steeds een beetje hetzelfde. (Als iemand mijn vage uitleg kan volgen :S )

Maarja, het is niet dat hij mijn absolute favoriete personage is, maar hij is wel leuk.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 21:19 

Harry, Ron & Hermione schreef:
Het mooie van Ron Weasley als personage is dat ie tegengewicht bied aan zowel Harry als Hermione. Bedoel, Harry staat telkens in de spotlights vanwege zijn strijd tegen Voldemort. Hermione staat telkens tijdens de lessen in de spotlights en daar buiten eveneens vanwege haar intellect. Hierdoor komt Ron in hun beide schaduw te staan. En kan ie niet altijd laten zien wat ie in huis heeft. Dat plus het feit dat ie uit een grote familie komt, noch de oudste of jongste is maar een-na-jongste zorgt ervoor dat ik goed kan begrijpen dat Ron af en toe geagiteerd over komt.

Ron is meer de doorsnee tovenaar. Zoals er meerderen zijn. Maar Ron heeft van zichzelf echt wel voldoende in huis op in zijn uppie zijn mannetje te staan. Echter, door de continue omgang met Harry/Hermione krijgt ie daar de kans niet toe. Dus wat resteert dan nog voor Ron? Zorgen voor een komische noot. Ik begrijp daarom ook wel waarom Ron tot Klassenoudste is verkozen. Dat gaf hem eindelijk eens de kans zichzelf te bewijzen / uit de schaduw naar voren te stappen. Tijdens het lezen van de boeken behoorde Ron echter niet tot mijn favorieten. Simpelweg omdat ik zelf niet uit een grote familie kom, niet in de schaduw sta van anderen etc etc Dus dan identificeer jezelf er minder gemakkelijk mee. Maar dat doet niks af aan het feit dat het wel mooi is dat Ron in de gehele reeks aanwezig was.

En door de grandiose vertolking op het witte doek door Rupert ben ik Ron als personage alleen nog maar meer gaan bewonderen. Juist omdat zijn personage zo 1 op 1 is overgenomen naar mijn idee. Soms geeft film net dat beetje wat jezelf met eigen fantasie niet uit het boek kunt halen zeg maar. Dus de films hebben er zeker toe bijgedragen dat ik nadien Ron steeds beter ben gaan waarderen.

100% mee eens alleen is Ron wel een van mijn favoriete personages. Ron is van onschatbare waarde ondanks zijn middelmatige talenten. Dat komt door zijn humor. Zelf moet ik altijd vreselijk om hem lachen. Ik vind hem grappiger dan Fred en George omdat hij best ironisch kan zijn. Daar houd ik van. Daarnaast is Ron ook heel loyaal naar Harry toe. In deel 7 komen de eigenschappen van Ron het beste naar voren. Juist doordat hij Harry en Hermoine in de steek liet ben ik hem meer gaan waarderen. Op dat moment moest hij definitief zijn zwakheden toegeven wat we ook al een klein beetje in GoF konden merken. Harry verwoorde het toen uitstekend: Perkamentus gaf Ron de uitsteker omdat hij wist dat Ron wou terugkeren. Een hele goede eigenschap.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 0:19 

Rowling heeft een interessant detail onthuld over Ron: ze wilde hem vermoorden! Aldus The Guardian. Ze onthulde dit in een interview met Daniel Radcliffe. Ze had eigenlijk voor het schrijven bedacht dat heel het Trio zou overleven, maar tijdens het schrijven kreeg ze twijfels, ze wilde het doen 'out of sheer spite': helaas Hermione, nu kan je hem echt niet meer hebben!

Ik ben wel blij dat ze Ron heeft laten leven, eind goed al goed is stiekem toch altijd wel fijn. Ze heeft al zoveel anderen dood laten gaan dat ik het wel fijn vind dat het trio de strijd heeft overleefd.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme