Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:43 

Ik zit al heel lang met deze vraag maar niemand heeft hem nog kunnen beantwoorden dus op hoop van zegen :P :

Heeft iemand er ooit overna gedacht wie de geheimhouder van de Potters was voordat Sirius het was? Want het kan niet dat Sirius dat al die tijd is geweest omdat hij hem meteen heeft doorgegeven aan Peter, maar Harry was op dat moment al bijna anderhalf jaar oud dus ze hadden op dat moment al bijna 2 jaar ondergedoken moeten zitten. Peter heeft ze gelijk verraden aan Voldemort dus hier de grote vraag wie was de geheimhouder voor Sirius want anders heeft Voldemort 2 jaar de tijd gehad om dat (onbeschermde) huis binnen te lopen en ze gewoon te doden en dat niet gedaan.

iemand?

Groetjes,
Tessa.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:04 

Hmm.. Ik denk dat de Potters nog niet zo lang ondergedoken zaten. Daarom denk ik dat ze eerst Sirius hebben aangesteld als Secret Keeper, en dat ze daarna switchen naar Wormtail.

Dus ja, volgens mij hebben ze niet zo heel lang onder gedoken gezeten, maar ik kan het mis hebben.. ik moet de serie ech tnog een keer gaan lezen ^^

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:05 

Dat is juist het probleem, die voorspelling is gedaan op het moment dat Lily zwanger was, laten we zeggen dat de echte angst pas begonnen is toen Harry werd geboren dan hebben ze daar anderhalf jaar niet aan toe geven en niet ondergedoken gezeten maar dat klopt ook niet want in deel 7 lees je die brief van Lily aan Sirius en dan kom je erachter dat James een beetje gek word van alleen maar binnen zitten sinds zijn onzichtbaarheids mantel heeft afgegeven aan perkamentus, ik weet gewoon zeker dat ze al ondergedoken zaten maar wie of wie was op dat moment de geheimhouder..

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:17 

Ze kunnen ook ondergedoken hebben gezeten, maar dan zonder Fidelius?

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:20 

Michelle schreef:
Ze kunnen ook ondergedoken hebben gezeten, maar dan zonder Fidelius?


Dan had voldemort ze zeker gevonden dat is een ding wat ik zeker weer, dat wil zeggen dat ze zonder Fidelius anderhalf jaar succesvol onder gedoken hebben gezeten en toen ze die wel hadden binnen een week gevonden werden

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:26 

Dat kan toch ook? Misschien verplaatsten ze van tevoren wel dagelijks, of namen ze het uiterlijk en de identiteit van anderen aan...

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:00 

Ja, ik denk dat het is wat Michelle zegt... Ze hebben eerst een jaartje of wat aangemodderd met vermommingen en onderduik-adressen, en toen uiteindelijk voor de extra veiligheid gekozen voor de Fidelius bezwering. Dat lijkt mij het meest logische, aangezien er zo'n big deal werd gemaakt over de geheimhouder, en er niets bekend is over een eerdere geheimhouder.

Waarom zou dat niet kunnen, ze kunnen best een tijdje onder bescherming van de Orde geleefd hebben. Voldemort kon ook niet zomaar bij Harry komen, dat heeft ook nogal wat jaartjes geduurd...

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 22:59 

Hmm.. het is inderdaad vreemd...

Dit topic is een beetje dood.. iemand anders nog ideeƫn of theorieƫn?

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 9:01 

Ik niet in ieder geval, aangezien ik niet in zie waarom Shirley en Michelle ongelijk zouden hebben. Ten slotte heeft het trio zich ook redelijk goed verborgen weten te houden zonder Fidelius bescherming. Het is niet zo dat Voldemort gelijk kan ruiken waar mensen zitten, pas als ze zich ergens laten zien *of* verraden worden, weet hij waar hij ongeveer moet zoeken. Daarnaast had James voor die tijd nog zijn onzichtbaarheidsmantel. En Voldemort zal niet gelijk de eerste minuut dat Harry geboren werd hebben geweten, dat hij geboren werd. Het zal even tijd hebben gekost om uit te zoeken welke nieuw geborenen er zouden zijn. Geen maanden misschien, maar toch wel een tijdje. Zeg maar: tot het tijdstip dat Sneep Perkamentus smeekt om de Potters te verstoppen.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 15:38 

Vivian schreef:
Ik niet in ieder geval, aangezien ik niet in zie waarom Shirley en Michelle ongelijk zouden hebben. Ten slotte heeft het trio zich ook redelijk goed verborgen weten te houden zonder Fidelius bescherming. Het is niet zo dat Voldemort gelijk kan ruiken waar mensen zitten, pas als ze zich ergens laten zien *of* verraden worden, weet hij waar hij ongeveer moet zoeken. Daarnaast had James voor die tijd nog zijn onzichtbaarheidsmantel. En Voldemort zal niet gelijk de eerste minuut dat Harry geboren werd hebben geweten, dat hij geboren werd. Het zal even tijd hebben gekost om uit te zoeken welke nieuw geborenen er zouden zijn. Geen maanden misschien, maar toch wel een tijdje. Zeg maar: tot het tijdstip dat Sneep Perkamentus smeekt om de Potters te verstoppen.


Daar heb je natuurlijk wel een heel goed punt (dat harry/hermelien/ron zich ook zo lang verborgen hebben weten te houden) maar ergens heb ik het idee dat JK dit niet goed heeft uitgedacht en dat het niet klopt, maar goed zat zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Edit: ik bedenk me net; Harry/Hermelien en Ron hadden een voordeel, niemand wist waar ze waren. Maar het blijkt uit de brief die in Sirius kamer werd gevonden dat Sirius wist waar ze waren, dus Peter ook (ze vertrouwde hem), al die tijd heeft hij dus zijn mond gehouden maar toen hij geheimhouder werd verraadde hij ze.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme