Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 14:27 

De Vertelsels van Baker de Bard (Engels: "Tales of Beedle the Bard") is een kinderboek geschreven door de Britse schrijfster J.K. Rowling. Het zou hetzelfde verhalenboek zijn als vermeld in Harry Potter en de Relieken van de Dood, het laatste boek in de Harry Potter-serie.
Het is in 2008 uitgegeven en de opbrengsten van dit boekje zijn gegaan naar de Children's High Level Group.

In dit topic kan je alles wat met dit boek te maken heeft bespreken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:23 

Hoewel ik het boekje al tijden in mijn bezit heb, ben ik nooit verder gekomen dan het begin. Heel vreemd eigenlijk, omdat ik destijds eigenlijk best blij was toen ik het in mijn bezit kreeg.
Toch ligt het nu ergens te verstoffen. Ja, het is zelfs zo erg dat ik niet eens kan vertellen waar ik het boekje gelaten heb. Hopelijk is het niet met de laatste opruimwoede afgevoerd naar elders.
Mm, ik bedenk me net dat ik weet hoe ik dat boekje toch snel gelezen ga krijgen. En ik weet er precies het juiste slachtoffer voor. :twisted:

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:47 

The Fountain of Fair Fortune is mijn favoriete verhaal. Ik vind dat het een heel mooi moraal heeft. Ik vind sowieso het boekje leuk om te lezen. De verhaaltjes zijn echt leuk en natuurlijk de achtergrond informatie ook. Ik hou echt van achtergrond informatie. xD Heb het boekje alleen nog steeds niet in het Nederlands gekocht. Dat moet ik toch een keer doen want dat is het enige boekje die ik nog niet in het Nederlands heb.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:04 

Oh god, iedere keer als ik dit topic ergens tegenkom voel ik me een slechte fan. [a] Ik heb het boekje namelijk nooit gekocht, en heb het zelfs niet eens gelezen. I know, shame on me. [a]

Het is niet dat ik hem perse niet wil hebben hoor, ik denk er gewoon steeds niet aan om hem te kopen of het komt er niet van. xD Al heb ik wel van verschillende mensen gehoord dat het nu ook weer niet zo bijzonder is, vandaar dat ik er ook nooit haast mee heb gehad om hem te kopen, maar op zich wil ik hem nog steeds wel een keer aanschaffen.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:06 

@Shirley Het boekje is wel heel leuk van de fan. Opzich stelt het niet veel voor dus ik kan me voorstellen dat als je niet zo'n grote fan bent dat het boekje dan ook niet leuk is. Opzich zijn het gewoon een paar korte verhaaltjes net zoals The Tale Of The Three Brothers met wat meer achtergrond informatie erbij. Ach ik vind het wel leuk om zo'n boekje bij mijn collectie erbij te hebben. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:10 

Shirley schreef:
Oh god, iedere keer als ik dit topic ergens tegenkom voel ik me een slechte fan. [a] Ik heb het boekje namelijk nooit gekocht, en heb het zelfs niet eens gelezen. I know, shame on me. [a]


Me too xD Ik heb het ook nog nooit gelezen. Maar ik heb het laatst bij de bieb zien staan, dus als ik daar weer heenga, dan neem ik hem wel mee.
Ben namelijk best wel benieuwd geworden, omdat ik het verhaal van de drie broers in de Deathly Hallows zo gaaf gedaan vond!

Dus zodra ik het gelezen heb, kom ik terug ^^

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:23 

Oef, ik ben niet de enige! xD

Maar serieus, ik ga hem ook écht nog een keer lezen, want ik ben zeker ook geí¯nteresseerd in de achtergrond info. Het verhaal van the three brothers vond ik inderdaad ook supermooi gedaan (ook in de film), en ik ben ook best benieuwd naar de andere verhaaltjes.

*Sluit zich aan bij Jess* I'll be back. Moet ik hem wel eerst nog even kopen natuurlijk. [a]

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 23:59 

Ik heb hem wel (a)
De verhalen zelf vind ik opzich wel okay, maar niet meer. Het is meer gewoon leuk om in bezit te hebben. Wat ik wel heel leuk is zijn de details. Dat erin staat dat Hermione het heeft vertaald vanuit Oude Runnen (? ik ken alleen de Engelse namen hihi), Dumbledore's meningen over de verhalen die er bij staan...

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 10:45 

Ik heb het boekje afgelopen zomer pas gekocht. En ik voel mezelf echt superslecht, want heb het precies één keer open gedaan, er een paar zinnen uit gelezen en nu ligt het met een dikke laag stof vast ergens in mijn kamer.
Ik ben wel van plan om het nog te lezen, omdat ik The Tale Of The Three Brothers ook zo geweldig vond!


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 18:21 

Volgens mij ben ik van vele het tegenovergestelde, heb het boekje twee keer in het Engels (normale versie en de speciale editie) en het Nederlandse. Heb de speciale editie niet gelezen, want het voelt kwetsbaar aan in mijn handen. Het is namelijk een in leer gebonden boekje met een stoffen zakje eromheen en verpakt in een omdoos dat lijkt op een Zweinstein boek. Trouwens bij deze editie zaten er ook nog een paar tekeningen van J.K. Rowlings' hand, die erg mooi waren.

Maar ik heb de Engelse normale versie wel een keer gelezen en het Nederlandse heb ik ongeveer 2 keer gelezen. Moet wel zeggen dat ik ook wel het sprookje 'De Tovenaar en de Hinkelpan' een van de mooiste vond. Daar zit zo'n goed moraal achter over dat je niet egoí¯stisch moet zijn, maar dat je anderen juist moet helpen. Daarnaast vond ik ook het sprookje 'Het Verhaal van de Drie Gebroeders' ook erg goed beschreven en dat je soms toch moet kiezen voor het andere om met een gerust hart verder te kunnen leven of in dit geval te sterven.

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Fleet Street
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 18:43 

Ik heb het boekje een tijd geleden besteld en ik heb hem dan ook al een tijdje op mijn kamer liggen.
Tot grote schaamte moet ik toegeven dat ik hem nog nooit echt gelezen heb. Ik heb af en toe wel een beetje lopen bladeren door de verhalen heen, maar ik ken nog lang niet elk verhaal.

Misschien is het een goed plan om daar zo langzamerhand eens aan te beginnen..

_________________
Twitter
RPG Paspoort


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: District 4

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 19:05 

Ik heb het boekje in het Engels, ik heb hem alleen nog nooit helemaal gelezen. Wel "The tale of the three brothers" Omdat ik DH-verslaafd benxD En Ik heb het eerste verhaaltje gelezen.. waarvan ik het verhaal kwijt ben. Maar ik wil hem natuurlijk nog helemaal lezen, inclusief Dumbledore's notes. Maar in het eerste opzicht heb ik hem alleen gekocht voor de compleetheid van de serie..

_________________
BONES <3


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 20:18 

Ik heb het boekje ook al een hele tijd geleden gekregen, maar ik ben er dus nog altijd niet aan toegekomen. :oops: Ik vind het zo erg, omdat ik zoiets normaal echt leuk en interessant vind. Bij deze, ik ga er zo snel mogelijk in beginnen en dan kom ik zeker nog eens terug naar dit topic. ^^

_________________
We know a little about a lot of things; just enough to make us dangerous. - Dean Winchester


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Emond's Field

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:19 

Leuk boekje, niet erg interessant.

Ik denk dat het zo'n grote waarde heeft voor fans omdat a) het van Rowling is en b) De verhaal van de Relieken er in staat.
Voor de fans is het een aanrader, zeker doen. Als je HP opzich wel leuk vind, maar thats it, dan zou ik het achterwege halen, omdat het aan het verhaal niks toevoegd.

_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008 & 29-01-2011 ~ heden

Waarom Eren Olifanten Huilers Die Hinkelen
o.d.z.
Et Audite Alterem


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 14:40 

Ik heb het boekje ook -en ook gelezen-, maar zoals hier boven al staat, het stelt niet zo heel erg veel voor. Het is wel ontzettend leuk om te lezen als fan, omdat je toch iets meer background info krijgt, maar je bent er echt zo doorheen. 'The Tale of the Three Brothers' en 'The Fountain of Fair Fortune' zijn wel mijn favorieten. De notes van Dumbledore vind ik ook leuk om te lezen (:

_________________
smile for once, for a moment.
it makes us happy.
what we need is here.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme