Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wat vind jij de beste film?
Harry Potter and the Philosopher's Stone 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Chamber of Secrets 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 8%  8%  [ 1 ]
Harry Potter and the Goblet of Fire 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Order of the Phoenix 8%  8%  [ 1 ]
Harry Potter and the Half-Blood Prince 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 42%  42%  [ 5 ]
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 42%  42%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 16:30 

Inmiddels zijn er 7 films uit en de 8ste komt uit in juli 2011. Mijn vraag aan jullie is: welke film vind jij nou het beste? En waarom vind je dat?
Vertel je mening over de films hier!

Eerste poll zonder DHp2
Afbeelding

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 11:03 

De leukste film vond ik HalfBloed-Prins. Waarom? Er worden zoveel geheimen onthuld (vind ik dan), er wordt een stuk duidelijk over Severus Sneep. De personages zijn ook niet zó heel erg oud (of heb ik nu de verkeerde film voor me? xD). Ik heb de laatste film nog niet gezien, misschien verandert mijn mening wel als ik hem gezien heb.

Ook vind ik de effecten van de film heel erg mooi gedaan. Sommige, nieuwe personages vind ik ook leuk om te zien hoe ze eruit zien. In de eerste films zijn het bijna dezelfde mensen. Naja, HPB dus.


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 11:27 

De beste film tot nu toe vind ik Deathly Hallows p1, omdat dit de eerste keer is sinds Chamber of Secrets dat ze zo veel van het boek in de film hebben gestopt. In PoA, GoF, OotP en HBP stoorde ik me aan hoeveel er ontbrak en de grote gaten in het verhaal dat dit creí«erde, en in dat rijtje films klopt ook een heleboel niet.
En DH p1 is gewoon super mooi gemaakt en ik kan 'm blijven kijken zonder beu te raken. Ik hoop dat p2 nog 10x beter wordt <3

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 15:50 

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1, absoluut de beste film tot nu toe wat mij betreft! Ik weet nog dat voor ik hem gezien had, ik echt hoopte dat de film een beetje naar m'n zin zou zijn. Aangezien ze hem zo nodig in twee delen moesten splitsen, vond ik wel dat het dan ook écht een goede verfilming moest worden... En ik werd niet teleurgesteld, de film was echt geweldig, en het acteerwerk was ook erg goed. (:

En eens met Malou, laten we hopen dat part 2 hem gaat overtreffen, dat moet dan helemaal wel een geweldige film zijn. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 16:20 

Ergens blijf ik er bij dat het derde en het vijfde deel mijn favorieten waren. Het derde deel was overigens al mijn favoriet als boek.
Het heeft denk ik voor een deel te maken met de personages die er in meespelen. Het feit dat zowel Lupos, als Zwarts, als Sneep een bepaalde rol spelen, die door middel van de sluipwegwijzer wordt uitgelegd.
Daarbij komt dat het stuk in het Krijsende Krot in het derde deel voor mij nog een van de mooiste stukken is. Evenals de introductie rondom Bellatrix van Detta. Zij heeft zoveel goed gemaakt ten opzichte van het boek.
Uiteindelijk zijn het het verhaal en de acteurs die er een statement van moeten maken. En naar mijn gevoel is dat het beste gebeurd bij deze twee films. Veel meer nog dat voor mijn gevoel het eerste gedeelte van deel zeven.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 20:06 

Ik vind nu zeker weten Deathly Hallows pt 1 het best. Hij was heel trouw aan het boek en de acteurs waren echt heel goed. Hermione was weer helemaal Hermione, die ruzie tussen Ron was echt heel sterk en Dobby was zo cute <3 Ik ben echt heel blij dat ze het laatste boek gesplitst hebben in 2 films. Want je ziet gewoon dat de kwaliteit dan omhoog gaat. Veel quotes kwamen regelrecht uit het boek! Daarbij vond ik de combinatie van actie/rustige stukken/humor heel gebalanceerd. Ik heb echt zó veel zin in part 2!

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Mirror of Erised
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 14:00 

Mijn stem gaat 100% Naar Harry Potter and the Deathly Hallows Pt11

Op het eerste gezicht kijk ik naar de trouw'ness van de film naar het boek toe.
Ik denk dat de ''echte'' Hp-freakz kunnen zeggen dat na PS en CoS de filmmaker toch eindelijk rekening heeft gehouden met het Fandom en respect heeft getoond voor het verhaal.
En dan heb ik het over de kleine dingen, zoals wanneer Harry en Hermelien naar Godric's Hollow gaan en Hermelien zegt: ''We hadden wisseldrank, moeten gebruiken'' en Harry antwoord: ''Nee, Ik ben hier geboren, ik kom niet terug als een ander''
1 woord: Epic.
Niet trouw aan het boek, maar wij als filmkijker wouden Harry zien, en niet een andere ''acteur''.

Daarnaast speelt natuurlijk ook mijn eigen persoonlijke smaak.
Als ik Hp7.1 zie, dan zie ik niet het random Hollywoord-Bullsh*t-filmpje die je naast de filmposters van Hp ziet hangen, ik zie een film die artestiek in elkaar is gezet met veel aandacht voor details en symboliek.
Die keuzes van de nieuwe camerman en de DOP Hebben mijn hart gestollen en hun eigen stempel op de film gezet.

Ik kijk uit naar Pt.2!

_________________
Myths are public Dreams
Dreams are public Myths


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 17:02 

Malou schreef:
De beste film tot nu toe vind ik Deathly Hallows p1, omdat dit de eerste keer is sinds Chamber of Secrets dat ze zo veel van het boek in de film hebben gestopt. In PoA, GoF, OotP en HBP stoorde ik me aan hoeveel er ontbrak en de grote gaten in het verhaal dat dit creí«erde, en in dat rijtje films klopt ook een heleboel niet.
En DH p1 is gewoon super mooi gemaakt en ik kan 'm blijven kijken zonder beu te raken. Ik hoop dat p2 nog 10x beter wordt <3


Hier ben ik het eigenlijk nogal heel erg mee eens. Alhoewel ik moet zeggen dat ik HBP ook wel een sterke adaptatie vond. Maargoed, Deathly Hallows part 1 staat sowieso helemaal bovenaan momenteel, al zal part 2 daar denk ik wel (hopelijk!) overheen wippen.

Ik vond het heel erg cool hoeveel zaken er letterlijk overgenomen waren uit het boek. En ik vind het knap hoe ze 'm hebben kunnen splitsen en part 1 toch nog zo goed hebben weten te maken. Daarbij is hij bij momenten ook gewoon hele mooie eyecandy, met dank aan die vele kampeerscenes en stuff. Die kampeerscenes die overigens een stuk saaier waren/leken in het boek dan in de film, imo.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 17:50 

Deathly Hallows part 1

Beste acteerwerk van Dan, Emma en Rupert tot nu toe vind ik. De effecten waren super en het bleef heel erg trouw aan het boek. Voor het eerst dat ik echt mee werd gesleept door de verschillende emoties in een Harry Potter film. Sterk geschreven, mooi neergezet en goed geacteerd.

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 18:10 

Puntje de poll werkt niet, voor mij dan. Kan er uberhaupt iemand stemmen?
Jessica: Klopt, de polls werken niet. Daar wordt aan gewerkt.

Ik wilde kiezen voor azkaban ook omdat ik het derde boek zo goed vind. Azkaban is duister en zit vol met mooie momenten en acteurs die de film nét even naar boven halen.

_________________
To hear with eyes belongs to love's fine wit
Five and Dae, come visit.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 19:26 

Prisoner of Azkaban. Er sterft niemand, mooi verhaal, en hartstikke mooi verfilmd door Alfonso Cuarí²n! Ook krijgen we voor het eerst te maken met Sirius en Remus.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 16:22 

Oscar schreef:
De leukste film vond ik HalfBloed-Prins. Waarom? Er worden zoveel geheimen onthuld (vind ik dan), er wordt een stuk duidelijk over Severus Sneep. De personages zijn ook niet zó heel erg oud (of heb ik nu de verkeerde film voor me? xD). Ik heb de laatste film nog niet gezien, misschien verandert mijn mening wel als ik hem gezien heb.

Ook vind ik de effecten van de film heel erg mooi gedaan. Sommige, nieuwe personages vind ik ook leuk om te zien hoe ze eruit zien. In de eerste films zijn het bijna dezelfde mensen. Naja, HPB dus.


Jij bent officieel de eerst persoon die de Halfbloed Prins als favo film kiest. De meeste vinden hem waardeloos. Ik vind hem persoonlijk ook niet slecht. De meeste personen vinden de film anders, hij lijkt erg on-harry potter volgens hen. Maar het boek is ook zo. Je moet altijd de vergelijking maken naar het boek. En dan pas naar de andere films. Mijn nr.1 is toch wel Orde van de Feniks. Er zit veel emotioneel gedoe in. Zoals het terug zien van Sirius. Maar ook het afscheid van Sirius. Het is verschrikkelijk einde dat geef ik toe. We krijgen ook voor de eerste keer het ministerie van toverkunst te zien en ik vind het in elke geval geslaagt.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 2:07 

Leintje<3 schreef:
Oscar schreef:
De leukste film vond ik HalfBloed-Prins. Waarom? Er worden zoveel geheimen onthuld (vind ik dan), er wordt een stuk duidelijk over Severus Sneep. De personages zijn ook niet zó heel erg oud (of heb ik nu de verkeerde film voor me? xD). Ik heb de laatste film nog niet gezien, misschien verandert mijn mening wel als ik hem gezien heb.

Ook vind ik de effecten van de film heel erg mooi gedaan. Sommige, nieuwe personages vind ik ook leuk om te zien hoe ze eruit zien. In de eerste films zijn het bijna dezelfde mensen. Naja, HPB dus.


Jij bent officieel de eerst persoon die de Halfbloed Prins als favo film kiest. De meeste vinden hem waardeloos. Ik vind hem persoonlijk ook niet slecht. De meeste personen vinden de film anders, hij lijkt erg on-harry potter volgens hen. Maar het boek is ook zo. Je moet altijd de vergelijking maken naar het boek. En dan pas naar de andere films. Mijn nr.1 is toch wel Orde van de Feniks. Er zit veel emotioneel gedoe in. Zoals het terug zien van Sirius. Maar ook het afscheid van Sirius. Het is verschrikkelijk einde dat geef ik toe. We krijgen ook voor de eerste keer het ministerie van toverkunst te zien en ik vind het in elke geval geslaagt.


Ik heb juist het idee dat jij officieel de eerste persoon bent die The Order of the Phoenix koos. Omdat deze film gewoon echt van de hak op de tak sprong en het bijna niet te volgen was voor de mensen die de boeken niet hebben gelezen. The Half Blood Prince had héél veel weggelaten, maar was toch beter te volgen. Ik denk alleen dat niet-boeken-lezers zich afvragen waarom deze film in hemelsnaam ''The Half-Blood Prince'' het, aangezien dit maar een kleine bijzaak in de film is, terwijl het een heel groot deel van het boek is.

Om even verder te gaan over HBP. Ik weet dat hier ontiegelijk veel is weggelaten en dat maakt me ook pissed. Voldemorts verleden is totaal niet uitgediept. Maar toch.. toch... vond ik deze film heel leuk. De Voldemort/Tom Riddle-stukjes die erin zaten vond ik awesome en de humor en puberdrama vond ik hilarisch xDDD En dat zit toch ook wel in het boek. Vooral dat Lavender Brown/Ron Weasley gedoe en dan de jaloerse Hermione. Dus ik vond het op zich best een leuke film. Alleen een slechte verfilming.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 16:25 

Jessica schreef:
Ik heb juist het idee dat jij officieel de eerste persoon bent die The Order of the Phoenix koos. Omdat deze film gewoon echt van de hak op de tak sprong en het bijna niet te volgen was voor de mensen die de boeken niet hebben gelezen. The Half Blood Prince had héél veel weggelaten, maar was toch beter te volgen. Ik denk alleen dat niet-boeken-lezers zich afvragen waarom deze film in hemelsnaam ''The Half-Blood Prince'' het, aangezien dit maar een kleine bijzaak in de film is, terwijl het een heel groot deel van het boek is.


Toen ik The Order of the Phoeinix gezien had, had ik het boek nog nooit gelezen. Ik vond niet dat je de film niet kon volgen. Maar goed, iedereeen zijn eigen mening zeker.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 16:31 

Leintje<3 schreef:
Jessica schreef:
Ik heb juist het idee dat jij officieel de eerste persoon bent die The Order of the Phoenix koos. Omdat deze film gewoon echt van de hak op de tak sprong en het bijna niet te volgen was voor de mensen die de boeken niet hebben gelezen. The Half Blood Prince had héél veel weggelaten, maar was toch beter te volgen. Ik denk alleen dat niet-boeken-lezers zich afvragen waarom deze film in hemelsnaam ''The Half-Blood Prince'' het, aangezien dit maar een kleine bijzaak in de film is, terwijl het een heel groot deel van het boek is.


Toen ik The Order of the Phoeinix gezien had, had ik het boek nog nooit gelezen. Ik vond niet dat je de film niet kon volgen. Maar goed, iedereeen zijn eigen mening zeker.


Heb je het boek nou wel gelezen? Vind je niet dat de ''harde kern'' van het boek helemaal niet overkomt? En dan de herinnering van Snape, die slaat toch nergens op in de film? Lily komt er niet eens in voor. Misschien dat mensen ''denken'' dat ze het allemaal wel snappen, maar er zit heel veel achter. Ik weet dit natuurlijk niet helemaal zeker, want ik het boek al minstens 20 keer gelezen voor ik de film zag XD

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme