Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 18:27 

Alan Rickman
Afbeelding
IMDb profiel


Alan Rickman speelt Severus Snape/Sneep in de Harry Potter-films en ik ben zelf gek op hem, dus hier een prachtig nieuw topic over deze acteur!

Korte biografie
Alan Rickman werd geboren in Wales. Hij studeerde kunst om grafisch ontwerper te worden maar kreeg een beurs om naar de Royal Academy of Dramatic Art te gaan. Deze opleiding gaf hem de kans om in verschillende toneelstukken, televisie-series en kleine films te spelen.

In 1988 kwam de carrií¨re van Rickman in een stroomversnelling terecht nadat hij was gecast voor de rol van 'Hans Gruber' in Die Hard. Vanaf dit optreden speelde hij o.a. in Robin Hood: Prince of Thieves (1991), Sense And Sensibility (1995) en won een Golden Globe-award voor zijn rol in de TV-film "Rasputin" (1997).

Door zijn rol als 'Severus Snape' in de verfilmingen van J.K. Rowlings Harry Potter-boeken verwierf Rickman extra bekendheid.


Wat vinden jullie van deze acteur? Alles over Alan Rickman mag je hier bespreken!

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 10:01 

Hij is fantastisch in de rol van Sneep. Hij is echt geloofwaardig, met die snerende stem, die blik in zijn ogen en de manier waarop hij binnen komt zwieren in het klaslokaal.
Hij speelt in heel veel films samen met Emma Thompson, nu ook weer, ze speelt heel mooi de waarzegster.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:36 

Oh, ik houd van Allen! Hij is voor mij echt de perfecte Snape. Het uiterlijk, de stem en zijn hele acteren is gewoon Snape. Ik ben ook heel benieuwd hoe hij het er in het laatste deel gaat afbrengen, want ben bang dat ik toch een traantje moet gaan wegpinken.

Het is trouwens een ontzettend mooie man, die heel veel verschillende rollen kan spelen! Echt een top acteur (:

_________________
smile for once, for a moment.
it makes us happy.
what we need is here.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:11 

Het valt mij wel op dat Alan op de een of andere manier een vrij rustige stem heeft. Hij lijkt te pauzeren na iedere woord die hij uitspreekt. En ja, dat heeft toch wel wat, vind ik.
Ik zou inmiddels al niet meer weten hoeveel films ik al gezien heb waarin hij meespeelt, maar hij heeft iets sarcastisch in de meeste van zijn rollen en iets... ik weet niet hoe ik het moet zeggen, een ingehouden emotie van... er is altijd wel iets aan de hand zeg maar. Hij krijgt in zijn rollen vaak nooit zijn zin. Sneep die Harry niet lekker te grazen kan nemen. In Galaxy Quest wil het ook niet erg lukken. Wat te denken van Die Hard, daarin is hij helemaal zo gefrustreerd.

Maar als Sneep is hij werkelijk briljant. Zo ijzig koud. Ik weet precies dat ik kippenvel kreeg op het moment dat ik hem voor het eerst hoorde spreken in de eerste film. En die kippenvel liet zich daarna ook niet meer zo gemakkelijk verjagen.
Het blijft dus al met al een heerlijk acteur om naar te kijken.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:31 

Alan Rickman is absoluut mijn favoriete acteur in Harry Potter! Ook al is hij zo'n 25(?) jaar ouder dan Snape, hij speelt hem zo goed dat het niet uitmaakt. Vooral zijn stem natuurlijk. Gewoon prachtig. Het langzame praten, zijn accent.
Maar niet alleen als Snape vind ik hem geweldig. Ik heb meer films van hem gezien en die vond ik ook leuk. Even een lijstje:

Alice in Wonderland
Die Hard
Love Actually
Perfume: The Story of a Murderer
Robin Hood: Prince of Thieves
Sense and Sensibility
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
Snow Cake
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
& Alle Harry Potter-films natuurlijk.

Mijn favo blijft Die Hard. Die zou ik serieus iedere dag wel kunnen zien. En dan Love Actually, want dat vind ik één van de beste romcoms ever. En ik ben ook heel lang gek geweest op Robin Hood. Sweeney Todd vind ik ook erg leuk. Nja, eigenlijk vind ik ze allemaal wel leuk. x'D

Ow en vinden jullie die foto in de beginpost ook niet mooooi <3

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 11:16 

Ik houd van deze man. Niet alleen in de Harry Potter serie (waarin hij natuurlijk geweldig is als Snape - heb je die toon en stem gehoord? Perfect Snape), maar ook in veel van zijn andere films.

In Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street doet hij het ook geweldig. Ik wist niet dat hij kon zingen, maar hij doet het toch netjes. Helena Bonham Carter ook trouwens, maar daar hebben we het nu niet over.
Ook in Robin Hood, Prince of Thieves is hij geweldig. Ik denk dat het gewoon heel zijn overkomen en houding is die ervoor zorgt dat hij die antagonistenrollen zo goed doet. Hij heeft een bepaalde ijzige manier van doen, die daar perfect voor is.

Al moet ik zeggen dat hij in Sense and Sensibility toch wel heel schattig was, maar dat vond ik wel meteen een van zijn mindere rollen.

Hij wordt ondertussen al oud natuurlijk en een 65-jarige Snape is niet all that, maar met een beetje make-up weten ze dat redelijk goed te verhullen. Ik vind dat hij dat donkere, zwarte echt perfect weet weer te geven. Helaas zien we niet al dat tragische gedoe uit zijn jeugd in de films, maar toch heeft hij een sfeer om zich heen hangen die me wel het gevoel geeft dat hij vanalles heeft meegemaakt.

En hij is gewoon geniaal.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 13:23 

Vind Alan een geweldige acteur en heeft Severus Snape voor mij nog leuker gemaakt dan hij al was in de boeken. Vind vooral zijn stem echt heerlijk. Gewoon hoe hij bepaalde teksten brengt is fenomenaal.

Favoritete stukjes met Alan Rickman in de films:
Derde film: "Turn to page 394!"

Vierde film: Als Harry en Ron tijdens een soort stilteuur over het bal zitten te fluisteren en hij achter hen gaan staan, zijn mouwen opstroopt en ze daarna allebei met de neus in de boeken duwt.

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 23:21 

Hij is echt geniaal als 'slechterik' Judge Turpin in Sweeney Todd, dé perfecte Snape (en zijn stem is een mooie toevoeging, ook in Alice in Wonderland) maar in Sense and Sensibility had hij weer een heel andere rol die hij ook vol overtuiging speelde. Hij is een veelzijdig acteur, net als Johnny Depp.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 10:22 

Alan! <3

Ik vind hem als Sneep echt helemaal geweldig. Hij kan trouwens best voor iemand van Sneeps leeftijd doorgaan in de films [a]. Maar ja, ik kan me geen andere/betere Sneep indenken.
Ook in Sweeney Todd was hij echt heel leuk, hij is gewoon een goede acteur. Maar eigenlijk ken ik niet zoveel films van hem.. ik wil nog wel wat films van hem zien waarin hij echt jong is, lijkt me leuk. ^^


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 12:12 

Is er trouwens iemand die mij een film kan vertellen waarin Alan wat meer up tempo spreekt? Het valt mij namelijk telkens weer op dat zijn manier van spreken behoorlijk traag is. Hij spreekt alles woord voor woord uit.
Nu vraag ik me af of hij dat expres doet, in verband met het uitspreken, of het eigen maken van een bepaalde stijl. Of dat het juist een karaktertrek is en hij alle dagen zo spreekt.

Het is juist iets wat ik zo mooi aan zijn speelwijze vind, maar het heeft me er wel nieuwsgierig naar gemaakt. Zeker omdat ik al zoveel films van hem ken.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 12:14 

Ik vind dat hij (als ik interview kijk/luister) altijd wel zo praat. Als Snape is het misschien nog erger, maar dat langzame, duidelijke articuleren is volgens mij gewoon van hem zelf.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 12:49 

Ik vind dat hij best ook wel eens snel praat =P In Robin Hood:Prince of Thieves bijvoorbeeld. Hier trouwens een leuk interview over die film.



Hij praat misschien ietsje langzamer dan anderen, maar ik vind het in Harry Potter echt een Snape-trekje.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 17:28 

Ik kan hier eigenlijk heel kort over zijn: ik vind 'm geweldig.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 18:27 

jaaa alan rickman is in een woord geweldig! dat sarcasme is echt geniaal :love:
ik vind hem een van de beste acteurs uit de harry potter films, en ik moet er niet aan denken dat hij in film 7.2 doodgaat.

_________________
<3


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 20:41 

Aan de andere kant moet je maar weer zo denken dat zijn sterfscí¨ne vast en zeker memorabel gaat worden. Het heeft kennelijk in het boek al heel veel indruk gemaakt, dan kan ik me niet voorstellen dat het in de film anders gaat zijn.
Tenzij ze het er niet in gestopt hebben, of de hele scí¨ne naar zijn grootje hebben geholpen.

Leuk interview overigens met Alan Rickman. Vanmiddag kon ik hem niet kijken in verband schoolgezeur, maar nu ga ik hem toch echt even uitkijken.
Het valt wel weer op dat hij hier minder traag spreekt, maar dat het voor een deel toch echt iets van hem is dat hij zo articuleert.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme