Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 18:30 

Niet alle scenes uit de boeken, zitten ook in de films. En soms is dat heel jammer, maar is het wel noodzakelijk voor het tempo van de film.

Maar misschien mis jij juist wel een scene. Welke is dat dan en waarom?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 10:05 

Ik had me er zo op verheugd om een kijkje te nemen in Sint Holisto en werd teleurgesteld.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 11:05 

Ik had de ziekenzaalscí¨ne uit HBP graag willen zien. Remus & Tonks, maar ook Fleur die zo fel tegen Molly is.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 11:16 

Een van de meest ergerlijke dingen vond ik dat ze echt teveel background story over de Marauders hebben weg gelaten in Prisoner of Azkaban. Echt wel jammer, ook al zouden mensen die de boeken niet hebben gelezen het niet missen in de films, want het was wel duidelijk genoeg uitgelegd. Maar het had uitgebreider gemogen van mij.

En verder vond ik dat er over het algemeen gewoon veel te veel was geknipt in film 5... Goh, dat verhaal sprong echt van de hak op de tak, daar was gewoon geen touw aan vast te knopen. Kan me niet voorstellen dat mensen die de boeken niet gelezen hebben iets snappen van die film. ^^" Al was dat bij film 4 ook wel een beetje, maar niet zo erg als deel 5.

Op zich had ik Peeves ook wel terug willen zien in de films, hij is nogal irritant in de boeken, maar ergens vind ik ook wel dat hij erbij hoort. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 11:55 

Ik ben het met Shirley eens dat ik het jammer vind dat de Marauders niet echt in film 3 zitten. Ik vind daarbij dat er teveel geknipt is in film 4. Dat is echt overduidelijk mijn minst favoriete film. Ik vond dat bij film 5 nog wel meevallen.

Daarbij vind ik het jammer dat ze de Gaunt scene niet in film 6 hebben laten zitten. Ik vind dat ze die wel erin hebben moeten doen. Ook omdat toen de ring geintroduceerd werd die later nog belangrijk werd. En daarbij vind ik de Gaunts ook gewoon leuk. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:09 

Oja inderdaad, die was ik nog vergeten! Nu Eva dat zegt...

Want waaaaar waren al die Hersenpan scenes uit boek 6? Dat vond ik ook erg jammer, ik had wel wat meer van die Tom Riddle herinneringen willen zien, en zeker die herinneringen met de Gaunts inderdaad. Echt erg vaag dat ze dat gewoon helemaal hebben weg gelaten, zeker omdat er op zich niet zo heel veel gebeurde in boek 6, op dus die herinneringen van Voldemorts jeugd na. En dan laten ze die weg, dat vond ik een beetje weird. =\

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:35 

Om eerlijk te zijn vind ik het weglaten van Peeves/Foppe niet zo erg, omdat ik die gewoon irritant vind. Dus daar rouw ik niet om =P

Wat ik wel heel erg mis, is het Snape/Marauders verhaal. In PoA zie je daar amper wat van. Volgens mij wordt daar niet eens uitgelegd dat James ook een animagus was. En dat hij dus veranderde in een hert en dat Harry's patronus dan een hert is enzo. En dan de haat tussen Snape en de Marauders. Die herinnering in OOTP sloeg ook nergens op =S Lily komt er niet eens in voor. Wat heel jammer is, omdat ik dat persoonlijk best wel belangrijk vind voor The Prince's Tale.

En dan de herinneringen van de Gaunt Family. Ik vind na Snape, Voldemort het interessantste personage, maar hij wordt totáál niet uitgediept in de films. Wat echt heel zonde is, want Voldemort is juist zo'n doordacht personage.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:40 

Uit al de films, is er maar Ă©Ă©n groot ding waaraan ik me stoorde.
In film 6, de scí¨ne waar Dumbledore sterft.
Er is geen gevecht? Niets is er!
Hij is gewoon plots dood! Ik het boek is dat allemaal zo mooi uitgewerkt en gedetailleerd gedaan. Ik verheugde me er enorm op.
Ik was dus zéér teleurgesteld toen dat niet aanwezig was, want het was toch wel een van de hoogtepunten uit het boek.

_________________
    forever begins now'


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 11:10 

Ik had me toch wel heel erg verheugd op Peeves. Hij is zo zwaar irritant dat het in films gewoon super komisch moet zijn. En als ze nou alle geesten hadden weggelaten was het niet erg geweest, maar ze hebben zelfs Helena op de achtergrond laten zien... dan mag Peeves ook wel.

Ook heb ik de scenes rondom Snape en de Marauders wel gemist. Ik snap wel dat het allemaal achtergrond informatie is (want de film was prima zonder), maar het was extra vermaak in de boeken dat ik ook graag in de films had willen zien.
In HBP hetzelfde verhaal, alleen waren die flashbacks daar eigenlijk wel essentieí«l. Door het boek heen ontdek je waarom dat dagboek nou eigenlijk van de 'Half-blood Prince' is. In de film zie je Snape alleen heel hooghartig roepen dat Harry zijn spreuken gebruikt... dat is wel jammer. Het was leuk geweest om in de film te zien/horen dat Snape's moeder Prince heette en hij een Half-blood is.

Ook vind het wel apart dat Harry opeens meisjes in cafés gaat daten in de film...

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 13:53 

Michelle schreef:

Ook vind het wel apart dat Harry opeens meisjes in cafés gaat daten in de film...


Volgens mij vinden meerdere mensen dat nergens op slaan, inderdaad. Maar ik vond het zo vreselijk komisch xD Ik vond het wel een leuke toevoeging. Maar HBP moet het dan ook vooral hebben van de humor, want heel die film vind ik erg grappig. Wat ik dus aan de ene kant leuk vind en aan de andere kant mis ik het serieuze van de herinneringen.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 15:53 

Jessica schreef:
Michelle schreef:

Ook vind het wel apart dat Harry opeens meisjes in cafés gaat daten in de film...


Volgens mij vinden meerdere mensen dat nergens op slaan, inderdaad. Maar ik vond het zo vreselijk komisch xD Ik vond het wel een leuke toevoeging. Maar HBP moet het dan ook vooral hebben van de humor, want heel die film vind ik erg grappig. Wat ik dus aan de ene kant leuk vind en aan de andere kant mis ik het serieuze van de herinneringen.


Ja, ik vond dat stukje ook nogal raar eigenlijk, echt heel erg random. Nu snap ik wel dat ze dat gewoon hebben gedaan om het wat luchtiger te houden, maar ik vond dit wel heel erg out of character. Al vond ik de scene op zich wel grappig hoor, daar niet van, maar ik vond het er echt totaal niet bij passen. xD

En nu we het toch hebben over dingen toevoegen in plaats van weglaten; Die scene waar ze the Burrow ineens in brand steken in deel 6 vond ik ook erg random... Waar kwam dat vandaan? =\ Ook hier snap ik wel waarom ze dat gedaan hebben, maar voor mij voegde het niets toe eigenlijk.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 21:56 

Shirley schreef:
En nu we het toch hebben over dingen toevoegen in plaats van weglaten; Die scene waar ze the Burrow ineens in brand steken in deel 6 vond ik ook erg random... Waar kwam dat vandaan? =\ Ook hier snap ik wel waarom ze dat gedaan hebben, maar voor mij voegde het niets toe eigenlijk.

Helemaal mee eens! Dat stukje was gewoon zo random! Het was compleet zinloos om dat erin te doen. Sowieso omdat het hele huis in de fik stond en iedereen sad was en de volgende scene zie je Ron en lijkt het net of er niks gebeurd is. Het paste totaal niet. Ik snap dus nog steeds niet waarom ze het erin hebben gedaan. Ze hadden wel op een andere manier kunnen laten zien dat de wereld bedreigd werd door Death Eaters. Dat had niet op deze manier gehoeven vind ik. Dan hadden ze beter een pensieve scene erbij moeten doen. Want nu worden scenes eruit geknipt omdat deze random scene erin moet.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 17:51 

Miss Zwarts schreef:
Ik had de ziekenzaalscí¨ne uit HBP graag willen zien. Remus & Tonks, maar ook Fleur die zo fel tegen Molly is.


helemaal mee eens!!!!

_________________
I just know there's something dark in me. I hide it. I certainly don't talk about it. But it's there. Always.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de PoiSonkast van Snape..
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 18:23 

Ik miste het achtergrond verhaal van perkamentus ook een beetje. Had wel duidelijker willen zien hoe perkamentus aan de zegevlieg komt.

_________________
-= Scars have the power to remind us the past is real =-


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 19:40 

ik erg me het meest aan de weggelaten scenes in hbp, vooral de Gaunts zoals al eerder gezegd en het gevecht aan het einde. Snape en zijn handlangers lopen gewoon het terrein af en niemand die ze tegenhoudt. Ik zat de hele film lang op het spetterende einde te wachten, maar hij kwam niet. Echt een domper!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme