Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2011 16:47 

The Hunger Games (De Honger Spelen in het Nederlands) is een sci-fi/fantasy boek, dat in Amerika al best groot is. Hier de flaptekst in het Nederlands:

    Zou zij kunnen overleven, alleen en in de wildernis? Wanneer alles en iedereen erop gebrand is dat je de ochtend niet levend haalt? Winnen betekend eeuwige roem en rijkdom. Verliezen betekent een zekere dood. De Honger Spelen zijn begonnen...

Katniss Everdeen leeft in een land dat vroeger de Verenigde Staten van Amerika heette, alleen is heet het nu Panem. Panem is ingedeeld in 13 districten. Echter, toen district 13 in opstand kwam tegen de hoofdstad Capitol, is het district uitgeroeid. Omdat het Capitol de macht wil houden willen ze de rest van de districten laten weten wie de baas is. Dit doen ze door een jaarlijks evenement, die onder het mom van 'herdenking aan het verschrikkelijke verleden van district 13', wordt gehouden. Dit zijn De Honger Spelen. De Honger Spelen zijn echter geen positief evenement. 24 kinderen, één jongen en één meisje uit de overgebleven 12 districten, tussen 12 en 18 jaar, moeten meespelen in deze reality show. Door middel van een loting wordt er bepaald wie er mee moeten doen, want deelname is verplicht. Deze 24 jongeren worden gebracht naar een arena in het land, en dan begint het spel pas echt. Het is namelijk de bedoeling dat jij, als deelnemer, als enigste levend de arena verlaat.

Mijn mening over het boek:
Wow, dit boek is echt héél mooi. Hoewel ik me lichtelijk erger aan de schrijfstijl (alles in de tegenwoordige tijd), heeft het me heel erg geboeid. Ik had hem uiteindelijk in anderhalve dag uit. De avonturen van Katniss zijn goed te volgen en het plot is erg goed.

Spoiler:
Ten eerste vind ik het héél mooi beschreven dat Katniss zonder na te denken de plek van Prim inneemt. De familieband is heel mooi beschreven, en ik leefde erg mee mat Katniss. Ik had ook echt iets van WTF niet Prim D:

Ook de lovetriangle is erg mooi. Is ze nu echt verliefd op Peeta of Gale, en hoe gaat het nu verder?
De dood van Rue vond ik nog het ergste. Ze was nog maar 12! Maar Rue vind ik wel een goed personage, ze is schattig, maar ze is zeker niet dom. Ze heeft goede mensenkennis, en dat helpt haar bij de Honger Spelen.

Verder vind ik het eigenlijk best wel raar dat er Career Tributes zijn. Ik bedoel, kom op, je gaat toch niet je leven wagen als je niet bent uitgeloot.. Seriously xD


Het eerste hoofdstuk is te lezen op de officiele site:
Engels
Nederlands

Ook zijn de filmrechten verkocht aan Lionsgate, dus hopelijk wordt er een mooie film van gemaakt!

Alle boeken zijn ondertussen in het Nederlands en Engels te verkrijgen (hoewel ik de Nederlandse vertaling niet aanraad xD)

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:24 

Dubbelpost!

Anyway, de releasedatum van de film is bekend! 23 maart 2012 zal de film, naar alle waarschijnlijkheid, in de Amerikaanse bioscopen draaien.. Er is echter nog niemand gecast..

Dus wij kunnen hier nog lekker over speculeren. Een fan-fave voor Katniss is Hailee Steinfeld. Hoewel ze nog maar 14 jaar is, ziet ze er wel echt uit als Katniss:
Afbeelding

Ik hoop ook echt dat Hailee de rol krijgt..

Hebben jullie nog acteurs in de gedachten voor de rollen??

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: St. Vladimir's Academy
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 18:35 

Duuuude, ik was/ben VERSLAAFD aan deze boeken!! Ze zijn gewoon zo geweldig, spannend en, en... Ik heb er gewoon geen woorden voor!
Ik had meteen een band met de personages toen ik begon te lezen en ik leefde echt mee met Katniss. Jezus, ook! Wat een heldin. Ze springt er echt uit, vind ik. In het heldendom. x'D

Hm. Geweldig dat je de releasedatum van de film al post, Patricia! Die schrijf ik sowieso zo meteen ergens op ;-)
Maar als cast... Ik denk dat ze beter onbekende acteurs pakken, zodat die beter bij de film geassocieerd worden. De drie hoofdrollen, en vele anderen, van onze eigen hp-films waren ook volslagen onbekenden voor het filmwereldje! Dat lijkt me gewoon het beste. Doodnormale, niet-acterende mensen (maar die hopelijk wél kunnen acteren xD) die de hoofdrollen krijgen.

Alhoewel ik Alex Pettyfer soms wel eens als Peeta zie...


Afbeelding

_________________
.
Men are natural warriors, but a woman in battle is truly bloodthirsty.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 19:11 

Ik ben ongeveer drie weken geleden in het eerste deel van deze serie begonnen, nadat een collega tegen me zei dat het ook voor volwassenen een fijn boek was om te lezen. En hij had gelijk. Ik had het eerste boek binnen een paar dagen uit en moest eigenlijk meteen het tweede deel hebben. Gelukkig had de plaatselijke bibliotheek deze op voorraad zodat ik meteen door kon gaan.
Deel twee heb ik net uit en ik heb deel 3 in bestelling. Ik ben zeer benieuwd naar het eind, ook al hoor ik her en der dat het derde deel lang zo goed niet is als de eerste twee.

De boeken lezen lekker weg en ook de personages worden leuk weergegeven. Toch vind ik dat sommige passages te snel en met te weinig detail voorbij gaan. Gevechten blijven hierdoor erg oppervlakkig. Het zorgt er ook voor dat ik op dat soort momenten minder betrokken ben bij het lot van Katniss.

Gelukkig is dit voor mij maar een klein detail. Over all is dit een van de weinige series die me echt gegrepen heeft. Thumbs up dus!

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 12:48 

Ik was er eerst van overtuigd dat deze serie helemaal niks voor mij zou zijn. Dat 'sci-fi' genre sprak me gewoon niet zo aan. Maar in de kerstvakantie heb ik toch maar deel één meegenomen omdat ik toch wel nieuwsgierig was geworden en wat had ik een spijt dat ik de rest niet gelijk had gekocht!

Wat een geweldig verhaal! Ik moest wel even wennen aan de rare namen die alle personage's hebben, maar daar was ik al vrij snel overheen. I loved it so much. Ik vond Rue een briljant personage en Peeta's confession tijdens dat interview - I was speechless! Mijn vriendje is nu deel één aan het lezen en die vind het ook helemaal leuk. Ik heb hem nog nooit zo snel zien lezen : ')

Deel twee vond ik ook heel erg goed! En deel drie heb ik ook wel met veel plezier gelezen. Er hing wel een andere sfeer in het boek, maar dat vond ik op de een of andere manier niet storend.
Het enige wat ik jammer vind is dat de serie al is afgelopen voordat ik hem heb ontdekt. Nu kan ik niet wachten op het volgende deel en speculeren wat er gaat gebeuren etc. zoals dat met HP en Twilight wel kon.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 13:06 

@San: gelukkig komen er binnenkort films uit. Dus dan is er (hopelijk) genoeg te speculeren en de discussieren over wat er wel en niet in moet. Hoe we over de casting denken etc. etc. :lol:

Ik denk dat ik de drie boeken in ga kopen als ik in London ben over drie weken. Ik heb ze nu eerst in het NL gelezen (gratis bij de Bieb ;)) en ik vind ze nog redelijk aan de prijs in NL. In Engeland zijn boeken vaak goedkoper. :D

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 14:35 

Ik heb vorige week de drie boeken in het Engels gekocht omdat ik er niet meer tegen kon dat iedereen het er over had en ik geen flauw idee had wat het was :') En ik had het plot gelezen en het leek me wel interessant.

Anyway - ik ga vandaag het eerste deel uitlezen, waarin ik woensdag ben begonnen :') Dus dat gaat vrij hard, ik lees er echt zo doorheen. Ik ga de andere twee direct er achteraan doen dus ik denk dat ik over twee weken wel weer bij ben :')

Zonder verder te spoileren vind ik het eerste boek tot nu toe echt leuk, en vooral heel spannend. Ik vind vooral het concept heel gaaf, de schrijfstijl stelt me af en toe nog wel wat teleur. Collins herhaalt veel, soms werkt ze dingen niet fatsoenlijk uit en af en toe schrijft ze wat te verklarend (de lezer kan zelf ook tot conclusies komen), maar het is absoluut niet slecht (: Ik ben ook heel benieuwd naar de film(s?)!

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 16:55 

Ik heb ze ook alle drie gelezen :) Iemand op LJ raadde ze aan, dus ben ik ergens in September het eerste boek bij de bieb gaan halen. In het Nederlands ja, maar ik vind de boeken érg goed vertaald. Ik vind de Nederlandse zelfs fijner lezen dan de Engelse :') De eerste twee had ik allebei binnen drie dagen uit en over de derde heb ik iets langer gedaan, waarschijnlijk omdat ik die iets minder spannend vond.

Ik vind het verhaal echt heel goed uitgedacht. Ik wou dat ik zoiets kon verzinnen, haha. Sowieso houd ik wel van sci-fi/dystopia-achtige werelden, dus ik was meteen verkocht. Ik vond denk ik de gevechten het leukst (actie!), omdat ik steeds wilde weten hoe het af ging lopen en dus non-stop achter elkaar las.

Katniss is bovendien kick-ass (beter dan whiny Bella), maar ik vind Peeta (en iemand uit het tweede boek) het leukst :D

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 10:05 

@Cho: Wie uit het tweede boek? (:

Ik heb deel twee en deel drie afgelopen week uitgelezen!

Spoiler:
Ik vond het eind wel een beetje... snel gaan. Alsof het allemaal nog even snel geschreven moest worden, dat vond ik wel jammer. De hele plottwist over dat Katniss Coin dood schoot in plaats van Snow, dat had veel uitgebreider beschreven kunnen worden. Maar dat had ik de hele serie door wel een beetje - het idee dat er uit bepaalde gebeurtenissen veel meer gehaald had kunnen worden.

Het werd me ook een beetje te emo-achtig op een gegeven moment. Sure, het is logisch dat ze getraumatiseerd raakt door alles wat ze meemaakt, maar ik werd er zelf op een gegeven moment ook echt depressief van - niks ging meer goed! Verder vond ik de dood van Prim, de keuze van Katniss' moeder om in dat andere district te blijven werken en het feit dat Gale niet meeging naar 12 allemaal veel te kort genoemd. Vooral wat Gale betreft had ik wel veel meer uitleg willen hebben. Dat Katniss uiteindelijk met Peeta verder gaat vond ik wel een goed idee - het zijn toch een soort soul mates - maar terwijl ik de boeken las was ik wel echt een groot Katniss/Gale-shipper :') Gale was sowieso een van mijn favoriete karakters. Wat dat betreft ben ik allang blij dat hij niet dood is gegaan.

Mijn favoriete karakters zijn Gale en Haymitch, en Cinna vond ik ook heerlijk (ik heb echt gehuild toen ze hem weghaalden bij Katniss en hem hebben doodgemarteld). Katniss kicks ass en Peeta vond ik ook een mooi karakter. Ik denk wel dat ik het eerste boek toch het best vond, wat meer mensen al gezegd hebben. Maar hoe Collins er een trilogie van gebrouwen heeft is ook erg knap.

Anyway - ondanks mijn twijfels bij het eind heb ik echt enorm genoten en ben ik heeeeeeel benieuwd naar de film(s?). Ik hoop dat ze Robert Downey Jr of Johnny Depp casten als Haymitch, dat zou echt heerlijk zijn :') Hailee Steinfeld (is dat die actrice van True Grit?) zie ik ook wel als een Katniss. Over Gale en Peeta moet ik nog even nadenken.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 12:28 

@Jan:

Spoiler:
Finnick! :D Ik vond het zó stom dat hij zomaar vermoord werd en er niet eens veel aandacht aan werd besteed >_>

Ik houd ook van Cinna, ja *___* En in het begin vond ik Haymitch maar niks, maar he grew on me. Ik stel hem voor als een wat gezettere man, dus ik hoop dat ze hem ook zo casten. En in mijn hoofd heeft Peeta bruin haar, so I'm gonna be sad als de acteur blond haar heeft, lol.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 15:43 

@Changetje: Peeta heeft blond haar, volgens mij. Dat wordt ergens gezegd dacht ik.

@favo characters uit alle boeken:
Spoiler:
Ik ben echt huge Finnick fan! Ik vind hem echt fantastisch <3 Ik vind zijn dood echt zo vreselijk onrechtvaardig en onnodig :( Ik vind verder Cinna en Gale echt zo cool. Ik was ook Gale/Katniss shipper, al vanaf hun eerste scene. Maar na Prims dood was het obvious dat Gale/Katniss nooit meer kon gebeuren, so.. Ik vind het sowieso nog steeds vreemd dat Katniss' moeder geen naam heeft xD

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 20:29 

Ik heb eens even nagedacht over mogelijke acteurs die ik graag gecast zou zien voor de film (:

Spoiler:
Katniss Everdeen

Afbeelding

> Hailee Steinfeld - Zoals al eerder gezegd: wat jong, maar ze voldoet prima aan de manier waarop Katniss beschreven is.


Afbeelding

> Georgie Henley - Misschien een wat te 'lieve' actrice (denk aan haar rol in de Narnia-films), maar het is een hele goeie actrice dus ik ben er zeker van dat ze ook wel een kick-ass rol voor haar rekening zou kunnen nemen.




Peeta Mellark

Afbeelding

David Kross - Ik weet echt niet wie de rol van Peeta moet spelen dus ik heb gekozen op basis van looks. Deze acteur ken ik niet, maar hij leek me qua uiterlijk een prima Peeta :')


Afbeelding

Austin Butler - Same here. Ziet er uit als een echte Peeta.




Gale Hawthorne

Afbeelding

Dev Patel - Wordt lichtelijk problematisch als Hailee of Georgie gecast zou worden als Katniss omdat ze dan niet echt door kunnen gaan voor neef en nicht, maar hij lijkt me echt een perfecte Gale (:




Haymitch Abernathy

Afbeelding

Jeff Bridges - Speelt ongetwijfeld een fantastische dronkenlap en is gewoon een hele goeie acteur.


Afbeelding

Val Kilmer - Past wellicht beter bij de uiterlijke beschrijving van Haymitch.

Verder zou ik het echt GEWELDIG vinden als of Robert Downey Jr of Johnny Depp de rol van Haymitch zou spelen, ook al past geen van beide eigenlijk echt bij de boekbeschrijving :')




Primrose Everdeen

Afbeelding

Elle Fanning - Getalenteerde actrice, de juiste leeftijd en het juiste uiterlijk. Perfect fit.




Finnick Odair

Afbeelding

Robert Pattinson - Knap, kan acteren en voldoet aan de beschrijving van Finnick. Ook de juiste leeftijd.


Afbeelding

Emile Hirsch - Voldoet ook aan de beschrijving en is sowieso een fantastische acteur. Met een beetje fysieke oefening zou hij een prima Finnick kunnen zijn.




Rue

Afbeelding

Willow Smith - Staat op dit moment meer in de spotlight met haar zangtalent, maar aangezien het acteerbloed zeker in de familie zit kan ze dat vast ook. Past perfect bij de beschrijving en heeft de juiste leeftijd.




Cinna

Afbeelding

Jude Law - Gerespecteerde acteur en waarschijnlijk te main stream voor zo'n relatief kleine rol, maar hij zou perfect zijn. Voldoet aan de beschrijvingen en dat korte haar staat 'm heerlijk.


Afbeelding

Milo Ventimiglia - Cinna staat niet zo uitgebreid beschreven dus hij zou ook voldoen. Kort haar staat ook hem prima en in mijn hoofd zou hij de rol van stylist ook prima op zich kunnen nemen.




Effie Trinket

Afbeelding

Miranda Richardson - Voornamelijk door haar rol als Rita Skeeter weet ik zeker dat zij alle belachelijke pruiken prima aan kan. En daardoor heeft ze ook bewezen dat ze prima een pushy karakter aan kan.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 21:06 

Deze boeken heb ik nog nooit gelezen terwijl al mijn vrienden die dit soort boeken lezen The Hunger Games helemaal geweldig vinden. Iedere keer als ik een beschrijving zie lijkt het me ook echt een leuk concept. Misschien moet ik ze dan toch maar op Bol.com gaan bestellen ofzo..

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 21:28 

@Arianna: Weet ik, maar zodra ik een naam lees, heb ik een beeld in mijn hoofd en dat wil er niet uit, ook al is de beschrijving anders XD

@Jan: Ooh, ik vind dat meisje uit True Grit ook wel een goede Katniss, ja :) Ik heb de film nog niet gezien (gister was alles uitverkocht), maar heb wel de trailer gezien en ik vond haar wel geschikt. :)

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 1:32 

@Tim: DOEN!


Mijn favoriete characters zijn Gale, Peeta, Haymitch, Finnick en Cinna. Ik heb eigenlijk alleen bij Haymitch en Snow een idee van hoe ik wil dat ze eruit moeten zien.

Haymitch moooeeet gespeeld worden door RDJ! Of Johnny Depp idd, dat zou ook wel OK zijn. Ik las ergens dat iemand wilde dat Hugh Laurie het zou doen, maar daar kan ik me weinig in vinden somehow. En Snow MOET gespeeld worden door die dude in Heroes die dingen kon herstellen! Hij had dat witte haar, en hij was ook creepy. Telkens als er in de boeken gesproken werd over Snow, dan zag ik serieus die gast voor me, met zo'n roos (want hij had een keer een roos geheeld ofzeu).

Ow en Peeta, daar heb ik een beeld van dat hij eruit moet zien als Hunter Parrish, want dat past [vind ik] perfectly!

Spoiler:
En fdafsgebdfghwewtrurgh, Gale was 1 van mijn absolute favorieten, en ik vind 't vreselijk hoe hij op 't einde zo is verdwenen. Ik vind het leuk dat Katniss met Peeta is geí«indigd, maar om Gale meteen zo weg te werken... Plus, ik vind het een beetje OOC dat hij niet eens terug naar 12 zou willen.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme