Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 15:19 

Albus Perkamentus

    Death is nothing but the next great adventure.



Albus Parcival Wolfram Bertus Perkamentus is het schoolhoofd van Zweinstein. Hij wordt gezien als een van de machtigste tovenaars uit de tovenaarsgeschiedenis. Ondanks dat hij niet bij Harry was met de meeste dingen die hij meemaakte zoals Ron en Hermelien, speelde hij een belangrijke rol in Harry's leven en bij het verslaan van Voldemort.

Hier vind je een link naar de pagina van Albus Perkamentus op HP Lexicon met alle informatie over Perkamentus.

In dit topic kan je alles over Perkamentus bespreken. Vind je hem leuk of totaal niet? Wat vind je van wat hij allemaal heeft meegemaakt (voor de tijd dat Harry is geboren of daarna), de keuzes die hij heeft gemaakt? Dat en meer (of minder) kan je hier kwijt.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: guarding the Gryffindor Common Room with the fat lady
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:00 

Ik heb perkamentus altijd een van de leukste personages gevonden, maar er zijn ook altijd momenten geweest waar ik me aan heb geiriteerd.
1 hij had altijd het gevoel dat hij dingen moest verzwijgen die hij dan als nog vertelde aan harry, net of hij steeds weer dezelfde fout maakte.....
2 hij had Ron en Hermelien meer aandacht moeten geven, het was al vrij snel duidelijk dat zei er voor harry zouden zijn...

Verder vind ik het leuk dat JK had gezegd dat Perkamentus homo is, alleen snap ik niet waarom dat in het boek niet werd verteld...

_________________
Gryffindor...
Bold, Brave,
Loyal, True,

What else can I say?
We'll
never turn our back on you,


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Emond's Field

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:11 

Ik vind het opzich inderdaad leuk dat JK Albus homo heeft gemaakt, maar jammer dat het dan niet naar voren komt in een van de boeken. Hierdoor krijg ik toch meer het idee dat deze statement ging om maar te laten zien dat je niks tegen homo's heb, en niet dat het ook daadwerkelijk van belang is van het verhaal.

Van Anderling of Sneep hebben we ook nooit gehoord of ze nu homo zijn of hetero: het doet er niet toe!

_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008 & 29-01-2011 ~ heden

Waarom Eren Olifanten Huilers Die Hinkelen
o.d.z.
Et Audite Alterem


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 15:54 

Perijn schreef:
Ik vind het opzich inderdaad leuk dat JK Albus homo heeft gemaakt, maar jammer dat het dan niet naar voren komt in een van de boeken. Hierdoor krijg ik toch meer het idee dat deze statement ging om maar te laten zien dat je niks tegen homo's heb, en niet dat het ook daadwerkelijk van belang is van het verhaal.

Van Anderling of Sneep hebben we ook nooit gehoord of ze nu homo zijn of hetero: het doet er niet toe!


Nou ja, Snape viel toch op Lily, dus hij is op zijn minst biseksueel. En van Anderling is het idd niet van belang, of zij heeft al een hele lange relatie met dezelfde man, of ze is een een vrijgezel/weduwe, althans dat gevoel heb ik.

Ik snap niet echt wat er nu vreemd aan is dat Rowling dit bekend gemaakt heeft, het is toch wel IC? Het is niet direct van belang voor een boek en het is ook meer als achtergrondinformatie bedoeld.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 16:10 

Chris Gamgee schreef:
Perijn schreef:
Ik vind het opzich inderdaad leuk dat JK Albus homo heeft gemaakt, maar jammer dat het dan niet naar voren komt in een van de boeken. Hierdoor krijg ik toch meer het idee dat deze statement ging om maar te laten zien dat je niks tegen homo's heb, en niet dat het ook daadwerkelijk van belang is van het verhaal.

Van Anderling of Sneep hebben we ook nooit gehoord of ze nu homo zijn of hetero: het doet er niet toe!


Nou ja, Snape viel toch op Lily, dus hij is op zijn minst biseksueel. En van Anderling is het idd niet van belang, of zij heeft al een hele lange relatie met dezelfde man, of ze is een een vrijgezel/weduwe, althans dat gevoel heb ik.

Ik snap niet echt wat er nu vreemd aan is dat Rowling dit bekend gemaakt heeft, het is toch wel IC? Het is niet direct van belang voor een boek en het is ook meer als achtergrondinformatie bedoeld.


Ik ben het eens met Chris. Ik zie het ook gewoon als achtergrondinformatie en verder 'onbelangrijk' voor het verhaal. Op zich past het ook eigenlijk wel als je er over na denkt (ik bedoel.. welke hetero houdt er nu van breipatronen? :')).

Maargoed, ik vind Dumbledore ook een heel erg leuk personage. Hij heeft sowieso een belangrijke verklarende rol, maar ik vind dat Rowling 'm ook zo leuk heeft weergegeven met van die gekke gewoontes (zoals zijn snoepobsessie). Daarbij heeft Dumbledore ook gewoon echt fantastisch mooie quotes.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Slaapzaal van Griffoendor.
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 18:19 

Ik ben altijd een grote fan geweest van Perkamentus..
Hij straalt zoveel rust uit, dat is wel fijn is een hectische film als Harry Potter :)
Hij is soms inderdaad wel vervelend.. Bijvoorbeeld in The order of the Phoenix.. Hij negeert Harry totaal, opzich wel logisch maar word niet uitgelegd aan Harry waarom..
<3

_________________
"Fear of a name increases fear of a thing itself."

"It's the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 17:15 

We zitten hier wel bij de boeken hí¨, dus zijn rustige uitstraling in de film heeft niets met het boek te maken :p

In ieder geval, ik vind Dumbledore een enorm leuk personage. Hij is niet alleen een gigantische mafketel, maar hij is ook intelligent en een goede tovenaar. Ik vind het alleen jammer dat hij Harry nooit bepaalde dingen heeft verteld, omdat hij hem altijd te jong vond. Op een bepaald moment moet je zo'n jongen toch in vertrouwen nemen en in zien dat HIJ wel oud genoeg is, maar dat jij er niet voor klaar bent om dat in te zien.. Ik snap wel dat hij vond dat Harry al zoveel moest dragen, maar hadden sommige dingen het nou echt veel zwaarder gemaakt? En ik vind het inderdaad jammer dat Hermelien en Ron veel minder aandacht van hem krijgen, aangezien zij toch een grote rol in Harry's leven spelen. Desalniettemin, vind ik het een leuk personage.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 1:55 

Perijn schreef:
Ik vind het opzich inderdaad leuk dat JK Albus homo heeft gemaakt, maar jammer dat het dan niet naar voren komt in een van de boeken. Hierdoor krijg ik toch meer het idee dat deze statement ging om maar te laten zien dat je niks tegen homo's heb, en niet dat het ook daadwerkelijk van belang is van het verhaal.


Rowling heeft dat later ook gezegd - zijn geaardheid is totaal niet van belang in het boek. Op Leaky Cauldron stond
Citaat:
''Being gay in the wizarding world is less of an issue (to those who care about such things) than blood status''.


Ik was om de paar tientallen pagina's weer geschokt toen ik boek zeven las - al die info over Dumbledore! Ik was wel onwijs blij dat Rowling het lef had om zo'n heilig figuur opeens menselijk te maken en zijn fouten toe te geven. Ik kreeg direct meer respect voor de serie en schrijfster.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 14:24 

Ik vind het eigenlijk jammer dat Rowling Dumbledore homo gemaakt heeft. Nu heb ik een raar idee over hem.

Ik zie Dumbledore altijd als de Merlijn van onze tijd. Merlijn was ook een groots, wijze tovenaar, voorgesteld als een oude man met een baard. Net zoals Dumbledore wordt voorgesteld.

Dumbledore is als een grootvader voor Harry (in mijn ogen tenminste). Hij probeert Harry te beschermen. En houd hem op een of andere manier zelfs na zijn dood in het oog.

Dumbledore is een geweldig personage.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 23:57 

Ik heb heel veel met Dumbledore - ik faal er nooit in om onder de indruk van hem te blijven. Zijn wijsheid, rust, intelligentie en grote mysterie blijft mij fascineren. Bijvoorbeeld toen hij zei: ''Ik heb geen onzichtbaarheidsmantel nodig om ontzichtbaar te zijn'', toen dacht ik - woah, wat kan hij allemaal wel niet? o.O Bovendien voel ik altijd een bepaald rustig, sereen sfeertje als ik de scí¨nes met Harry en Dumbledore in zijn kantoortje lees. Ik denk zovaak: wat zou hij nou echt denken, wat zou hij nou echt gevoeld hebben? De biografie door Rita Skeeter heeft mij alleen maar nieuwsgieriger gemaakt dan dat het mijn nieuwsgierigheid bevredigd heeft, eigelijk.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 9:23 

Ik ben het met Sweet Hermoine eens. Als Harry en Dumbledore het over Voldemort en de naderende toekomst hebben vraag je je de hele tijd af wat Dumbledore nu echt weet. De informatie die Rowling in het laatste boek geeft is noodzakelijk. Anders zou Dumbledore gewoon perfect zijn geweest die overal een antwoord op had. Zo'n iemand bestaat gewoon niet. Nu is Dumbledore ook een mens met fouten. En alhoewel hij grote fouten heeft gemaakt doet dat voor mij geen inbreuk op de persoon Dumbledore.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 10:45 

Leintje schreef:
Ik vind het eigenlijk jammer dat Rowling Dumbledore homo gemaakt heeft. Nu heb ik een raar idee over hem.

Ik zie Dumbledore altijd als de Merlijn van onze tijd. Merlijn was ook een groots, wijze tovenaar, voorgesteld als een oude man met een baard. Net zoals Dumbledore wordt voorgesteld.

Dumbledore is als een grootvader voor Harry (in mijn ogen tenminste). Hij probeert Harry te beschermen. En houd hem op een of andere manier zelfs na zijn dood in het oog.

Dumbledore is een geweldig personage.


Ik ben na het lezen van je reactie toch wel benieuwd waarom het feit dat Dumbledore homo is je een raar idee heeft gegeven, zeker in combinatie met de rest van je reactie (:

Ik heb Dumbledore altijd een heel mooi personage gevonden, hoewel hij niet per se tot mijn favoriete personages behoort ofzo. Hij was er gewoon altijd. Daarom was ik ook best wel geschokt toen hij aan het eind van HBP dood ging. Ik vond het wel heel mooi dat hij zelfs zijn dood in dienst van 'de zaak' heeft gesteld door Snape de opdracht te geven. En ik vond het ook heel tof dat we in DH meer over zijn jeugd en leven te weten zijn gekomen, en zoals Sweet Hermione het zegt: dat Rowling hem menselijk heeft gemaakt. Ik denk dat dat heel belangrijk is.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 14:04 

Ik vind Dumbledore gewoon redelijk irritant :') Altijd maar deeltjes van verhalen en plannen vertellen, altijd dingen geheim houden en in raadsels praten, altijd maar mysterieus doen. Wees verdorie nou gewoon eens duidelijk! xD Maar goed, dan zou het verhaal aanzienlijk korter zijn geweest he xD

Dumbledore is dus niet mijn favoriete personage. Ik vind dan ook die stukken over zijn verleden in Deathly Hallows niet heel boeiend. Ja, de eerste keer natuurlijk wel. Dan kom je voor het eerst iets te weten over zijn achtergrond en verleden. Maar nu weet ik het wel en als ik weer ga lezen, sla ik het altijd over. xD

Dat hij homo is, sta ik niet eens bij stil. Like I care wat zijn geaardheid is xD Ik vind het dan ook niet goed of slecht dat Rowling dat bekend heeft gemaakt. Ik kan Dumbledore sowieso niet echt met een lover zien xD Dat is gewoon een raar beeld :')

Verder vond ik zijn dood erg zielig. Niet zozeer voor Dumbledore zelf, maar omdat het Snape was die het deed. Ik was helemaal in de war. Snape kon gewoon niet slecht zijn. En uiteindelijk was het afgesproken, dus daar was ik blij om. Verder vond ik het zielig voor Harry =( Het stuk op King's Cross was mooi <3

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 9:49 

Pottergirl schreef:
Leintje schreef:
Ik vind het eigenlijk jammer dat Rowling Dumbledore homo gemaakt heeft. Nu heb ik een raar idee over hem.

Ik zie Dumbledore altijd als de Merlijn van onze tijd. Merlijn was ook een groots, wijze tovenaar, voorgesteld als een oude man met een baard. Net zoals Dumbledore wordt voorgesteld. 

Dumbledore is als een grootvader voor Harry (in mijn ogen tenminste). Hij probeert Harry te beschermen. En houd hem op een of andere manier zelfs na zijn dood in het oog.

Dumbledore is een geweldig personage.


Ik ben na het lezen van je reactie toch wel benieuwd waarom het feit dat Dumbledore homo is je een raar idee heeft gegeven, zeker in combinatie met de rest van je reactie (:

Nou het is moeilijk uit te leggen. Ik weet niet ofdat raar het goede woord ervoor is. Ik snap niet zo goed waarom ze hem homo heeft gemaakt. Ik heb zeker niets tegen hen. Als het aan mij lag zou ik hem gewoon hetro gelaten hebben. Natuurlijk doet zijn geaardheid er niet toe, maar dan moest ze die ook niet veranderd hebben. 

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 11:32 

@Leintje: ze heeft zijn geaardheid niet veranderd, Dumbledore was altijd al homo. Ik vind het persoonlijk net positief dat we hem eerst leren kennen als de wijze, complexe tovenaar die hij was en dat we pas achteraf te weten komen dat hij homo is.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme