Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advizeur

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:54 

De reisboeken liggen alweer een tijdje in de winkel, en iedereen is die winter nu wel zat. Tijd voor vakantieplannen!

Heb jij ze al gemaakt? Of waar zou je graag heen willen dit jaar?

Ik ga deze zomer niet op vakantie, maar lekker werken. Ga liever een paar keer op korte stedentrips, dan twee weken op een strandbedje liggen bakken.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:57 

Daniel schreef:
Ik ga deze zomer niet op vakantie, maar lekker werken. Ga liever een paar keer op korte stedentrips, dan twee weken op een strandbedje liggen bakken.


Helemaal mee eens.

Desondanks ga ik dit jaar in ieder geval al tien dagen naar Kreta. En daar zeg ik natuurlijk geen neen tegen. Gezellig nog met de hele familie, lekker ouderwets van me, maargoed. Het is als traktatie van de ouders van de vriendin van mijn papa (volg je nog), dus ik vind het eigenlijk heel erg fijn. En Kreta lijkt me erg mooi om te bezoeken, dus ik heb er in ieder geval zin in.

Verder weet ik nog niet wat er nog volgt. Sowieso een trip richting London rondom de Harry Potter premiere. En ik hoop ook om Parijs es te gaan bezoeken deze vakantie.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:59 

Ik ga in maart tijdens carnaval naar Barcelona voor 4 dagen. Ik ben er al eens geweest maar toen was ik nog best wel jong en toen kon ik al die cultuur nog niet echt waarderen xD Gelukkig zijn we toen ook een dagje naar Port Aventura geweest omdat je daar gratis in kon met Efteling abonnementen xD
Maar nu wil ik dus wel de culturele dingen zien, en met name het werk van Gaudí­, want ik houd van Art Nouveau/Catalaans Modernisme <3

En in de zomer ga ik misschien naar Praag, maar daar is nog niks van vast gepind. Ik wil er wel HEUL graag naartoe, want daar hebben ze een museum over het werk van Mucha.
Zo wordt t wel een erg Art Nouveau-ish jaar qua reizen. xD (ben in de kerstvakantie naar Parijs geweest en dan moet er uiteraard gekwijld worden over alles wat maar Art Nouveau is)

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:16 

Ik ga deze zomer ongeveer 10 dagen naar Orlando, Florida. De eerste paar dagen zijn voor sight-seeing, en de laatste week ga ik naar een HP Convention, LeakyCon. Ik was eigenlijk van plan om ook nog naar Chicago en New York te gaan, maar dat wordt me eigenlijk toch te prijzig, dus nu plak ik er gewoon een aantal dagen Orlando aan vast xD.

Als ik genoeg geld over heb, ga ik in Augustus ook nog es naar London, maar dat is een groot misschien xD

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:19 

Charlie schreef:
En ik hoop ook om Parijs es te gaan bezoeken deze vakantie.


Ik ben één keer in Parijs geweest en ik vond er eerlijk gezegd niets aan. Ik had het gevoel dat er niet bijster veel te zien was en zo romantisch vond ik het allemaal niet. Misschien heb ik de verkeerde plekken bezocht, maar ik ben niet geneigd snel terug te gaan [a]

Zelf zou ik deze zomer graag een aantal korte citytrips aaneen rijgen. Ik zou graag terug naar London gaan, maar wil ook graag Belfast en Dublin bezoeken. Ooit wil ik ook nog naar Oxbridge, maar ik weet niet of dat echt zo goed te combineren valt. Ik heb het zootje nog niet geboekt, het is nog maar een plan [a]

Verder ga ik zeker weer werken deze vakantie, maar ik heb niet echt plannen met het geld dat ik daarmee verdien. Waarschijnlijk gewoon sparen.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:24 

@Genner; ik denk dat het geheel een kwestie van smaak en interesses is, want ik vind Parijs echt een geweldige stad waar ontzettend veel te zien is. 't enige nadeel vind ik dat het Frans is, want ik heb het niet zo op Fransen x'D

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:34 

Malou schreef:
@Genner; ik denk dat het geheel een kwestie van smaak en interesses is, want ik vind Parijs echt een geweldige stad waar ontzettend veel te zien is. 't enige nadeel vind ik dat het Frans is, want ik heb het niet zo op Fransen x'D


Kan inderdaad. Ik was toen alleen net naar Rome geweest en dat vond ik helemaal fantastisch, dus misschien vergeleek ik teveel. Daarbij komt nog dat we constant stomme schoolopdrachten moesten doen die later toch niet verplicht bleken. Als ik ooit eens geld over heb, keer ik misschien nog een keer terug naar Parijs om het met een andere blik te zien.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:48 

Parijs <3 Daar wil ik ook wel weer een keer heen. Vond die stad echt helemaal geweldig. Vond het echt een hele mooie stad. Rome ook trouwens, daar ben ik twee keer geweest. Ook echt een geweldige stad. Sowieso heb ik wel wat met steden, zeker buitenlandse steden. Ik wil ook nog wel eens naar Berlijn. Praag vond ik ook geweldig.

Wat ik aankomende zomer ga doen weet ik nog niet. Afgelopen jaar ben ik 6 dagen in Amerika geweest en hoewel ik het niet echt zo had verwacht vond ik dat ook wel heel mooi. Dat land is echt zo anders dan Nederland. Ik zou er wel weer naar toe willen, maar dan naar een andere staat (nu in Michigan geweest).
Italií« is ook een van mijn favoriete vakantielanden. En ik moet nog steeds een keer naar Noorwegen, want daar ben ik uitgenodigd.

Nog heel veel plannen, maar ik weet niet of ik er aan toe kom dit jaar. Anders wordt het voor de toekomst.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:51 

Oh, Berlijn is ook echt heel mooi! Sowieso vind ik Duitste steden mooi. Ik ben vorig jaar 1 keer naar Berlijn geweest, en 2 keer naar Mí¼nchen, en beide steden hebben wel wat. Berlijn heeft veel meer geschiedenis, maar Mí¼nchen is een echte kunst stad.. Dus tja.. xD
Ik ben vorige jaar naast Berlijn en Munchen ook nog naar (Disneyland)Parijs en London geweest, en London is toch echt m'n favo stad tot nu toe ^^

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 9:20 

Ik ga van 21 april t/m 3 mei naar Zuid Afrika. Mijn zwager is namelijk Zuid Afrikaans en mijn familie praat er al heel lang over om een keer naar Zuid Afrika te gaan. We zouden eigenlijk afgelopen kerst er al heen gaan aangezien het toen zomer was daar, maar dat is uiteindelijk niet door gegaan. Nu gaat in april mijn zwager's broer trouwen dus mijn zwager en zus gaan sowieso naar Zuid Afrika dan. Aangezien mijn vader leraar is en met Pasen, Koninginnedag en Bevrijdingsdag etc. ook vrij is vonden wij het wel een goed idee om dan ook naar Zuid Afrika te gaan. Ik ga dus met mijn ouders en zus er naar toe. Ik ben echt heel benieuwd aangezien ik al jaren naar Zuid Afrika wil en het mij echt een heel mooi land lijkt.

Ik wil daarbij ook nog deze zomer naar London voor de HP premiere dus hopelijk kan ik daar ook nog heen als ik genoeg geld over heb. xD

Daarbij wil ik ook al jaren een keer naar Schotland dat lijkt mij ook gewoon een super mooi land. Of anders naar Scandinavií«. Het lijkt mij echt gaaf om een keer naar Lapland te gaan met alle sneeuw, husky's en rendieren enzo. Voor mij hoeft een vakantieland echt niet tropisch te zijn. Ik hou juist wel van sneeuw en de winter.

@Malou Oeh Barcelona is echt heel erg mooi! <3
@Genner/ Parijs Discussie Ik vind Parijs dus helemaal geweldig! Ik ben er al een paar keer heen geweest. Ook een keer in mijn eentje en dan leer je de stad echt wel ontdekken. Ik vind het dus wel een hele mooie stad, maar het ligt er maar net an waar je geweest bent en wat voor soort steden je van houd.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 10:25 

Ik vind parijs een vieze gore grote stinkstad. Niks voor mij. Geef mij maar London. Ik weet trouwens niet of ik nog op vakantie ga dit jaar. Ik ben geloof ik al 2 of 3 jaar niet weggeweest. Als het goed is komt Cissa weer een paar daagjes bij mij logeren en dat is dan mijn vakantie. Als ze niet komt is het ook prima (wel jammer natuurlijk want ik wil haar weer eens zien) maar dan blijf ik denk ik gewoon een weekje thuis. Lekker niks doen of eens aan de grote schoonmaak/verbouwing.
Voor nu heb ik iig geen plannen om weg te gaan.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 11:00 

Ik denk dat ik dit jaar nog maar een jaartje ga sparen. Want ik wil eigenlijk heel graag op rondreis door Groot-Brittanií« en Ierland. En dan het liefst als een soort van backpack-toerist, zodat je niet gedwongen bent om langer ergens te blijven dan je werkelijk zou willen.
Er zijn namelijk zoveel plaatsen die ik van noord tot zuid of andersom zou willen zien, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Zo zijn er plekken in zuid-west Groot-Brittanií« als Stonehenge en Monkey-World en daar tegenover een plaats als York ergens in het midden van het land. Om Schotland, Cornwall en Wales absoluut niet te vergeten.

En stiekem wil ik gewoon weer terug naar Egypte, behalve dan op dit moment. Ik heb al een keer te vaak een aanslag van dichtbij meegemaakt, dat ik niet nog een keer al die rompslomp mee hoef te maken.
Maar voor de rest is Egypte gewoon echt een fantastisch land. Alleen wel voor een vakantie van minimaal 3 weken. Anders zie je alleen de toeristische plekken en mis je eigenlijk hoe mooi de woestijn bijvoorbeeld kan zijn.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 13:34 

Ik ga normaal gesproken nooit op vakantie. Misschien hoogstens een pretpark in NL bezoeken, maar de meeste ken ik intussen wel dromen dus dat is niet zo boeiend meer, haha. ;)

Dit jaar ga ik voor een paar dagen naar Londen met een vriendin samen. Het zal denk ik niet langer dan een week duren (arme studenten, haha!). In eerste instantie gaan we gewoon om een of twee optredens te zien, maar daarnaast gaan we er ook een beetje de stad verkennen enzo. Toch een klein beetje een vakantie dus.

Ooit wil ik, net als Aisling, op rondreis door Groot-Brittanií« als backpack-tourist. Lijkt me echt geweldig!


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 13:34 

@Malou: Ik vond Barcelona wel leuk opzich, ze hebben mooie musea en de haven met Columbus is ook cool. Ik vind Gaudi echter niks :') Ik vind de Sagrada Familia ook echt best wel lelijk, hoewel Gaudi's kant mooier is dan de nieuwe kant. Maar als je ervan houdt is het best indrukwekkend, denk ik :)
@Parijsdiscussie: Ooh, ik houd van Parijs! Ik ben er nu 4x geweest en het is echt een prachtige stad. Ik ken op sommige plekken gewoon de weg en dat vind ik zo awesome. Sowieso is de Notre Dame echt onwijs mooi en ik vind stiekem de Eiffeltoren ook heel mooi. Je hoeft er niet eens perse op ofzo ^^ Ik wil nog wel eens naar het Louvre.

Ik ga deze zomer waarschijnlijk naar Kroatií« met mijn vriend. Hij is er al twee keer geweest en hij is er heel enthousiast over, dus hij wil er graag nog eens met me heen. Ikzelf ben vooral gek op Spanje en verder vind ik Frankrijk en Italií« leuk, maar vorig jaar zijn we al naar Spanje geweest, dus ik heb maar ingegeven xD Het is er in elk geval fijn weer en stiekem zijn al die foto's enzo best erg mooi. Dus ik ga het vast leuk vinden :D
Het enige wat zonde is, is dat ze er like Kroaats spreken en ik nu net ga Spaans ga leren xD

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 15:12 

Ik ben niet zo'n steden persoon. Niet echt een cultuur persoon eigenlijk. Als ik 3 dagen in een stad moet rondhangen, maakt niet echt uit waar, dan heb ik het de 3e dag echt wel gezien.

Zelf ga ik van de zomer voor 2 of 3 weken naar Orlando, Florida. Naar LeakyCon, de Harry Potter conference, en verder gewoon de omgeving zien.

Dan ga ik nog, als het kan, een ruime week wandelen in Noorwegen met mijn vader en zusje. Hangt een beetje van de sneeuw smelt condities af, of er niet nog teveel ligt in half Juni.

_________________
May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw FTW!


Team Patricia: Professionele mollenvanger!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme