Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 0:52 

Wanneer is je liefde voor boeken begonnen? Of hou je juist helemaal niet van lezen?

Bij mijn begon het als ik het me goed herinner bij een boek van Virginia Andrews: Bloemen op Zolder en de boeken die daar bij horen, ze staan ook nog steeds in mijn boekenkast en ik lees ze nog wel is over.
.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 10:48 

Ik begon eigenlijk al heel jong met lezen. Vroeger waren het met name de boeken van Paul van Loon die ik het leukst vond. Ik denk dat ik in die tijd ook rustig 2 boeken per week kon verslinden.
Later ben ik overgegaan op boeken van R.L. Stine, Kippenvel, Fear Street en Thriller.
Toen ik me daar op een gegeven moment te oud voor vond, heb ik de stap gemaakt naar boeken van Stephen King, Juliet Marillier, Thomas Harris, Pieter Aspe en natuurlijk J.K. Rowling en J.R.R. Tolkien.
Ik denk dat ik al aardig wat gelezen heb, hoewel ik de laatste tijd steeds minder zin krijg om te lezen. Het is een soort van miraculeuze tijdverspilling in mijn ogen geworden.

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 14:49 

Hm. Ik ben begonnen met de sprookjes van de gebroeders Grimm. Maar mijn eerste échte boek dat daarop volgde was denk ik één van Marc de Bel. En vlak daarna Harry Potter. Dus ik was er redelijk vroeg bij met HP xD Dáárna werd ik verliefd op de boeken van Ton van Reen en toen was het boekenmonster in me geboren :')

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 16:25 

Mijn liefde voor boeken is al begonnen met de disney-voorleesboeken. Ik heb mezelf in de kleuterklas leren lezen, en kon thuis urenlang zelf alle disneyboeken lezen! Op school vonden ze dat het nog niet hoorde dat ik al kon lezen en dat ik hoorde te spelen, maar ik vond het lezen juist hartstikke leuk om te doen. :P

Ik vond de verplichte leesuurtjes van groep 3 t/m 5 ook helemaal geweldig. Ik weet niet meer welke boeken ik daar allemaal heb gelezen, maar het zijn er aardig wat geweest. :)

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 17:58 

...

Weet ik veel. Ik lees mijn hele leven al! Ik twijfel tussen Pinkeltje en Jip en Janneke op 6 jarige leeftijd. Ik denk Jip en Janneke.

Mijn liefde voor boeken begon al vóór ik kon lezen. Dat ik daardoor ondertussen al iets van 2600 boeken heb... en een aparte kamer met 7 dubbel-gevulde boekenkasten, ach. ;)

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 19:01 

Al vanaf de voorleesboeken als puk van de petteflet etc.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 19:35 

Daenerys schreef:
...

Weet ik veel. Ik lees mijn hele leven al! Ik twijfel tussen Pinkeltje en Jip en Janneke op 6 jarige leeftijd. Ik denk Jip en Janneke.

Ha, ik heb precies hetzelfde. Ik denk dat het bij mij ook Jip en Janneke was, die las ik voor aan mijn broertje toen ik 6 was (en hij 3). Pinkeltje kwam denk ik iets later, begin groep drie (toen andere kindjes maan roos vis aan het leren waren...)
Toen ik nog kleiner was 'las' ik altijd Nijntje met mijn moeder (oftewel, zij las en omdat ik die verhaaltjes van buiten kende, zei ik het laatste rijmende woord van de zin). Ik denk dat ik al gek was van boeken sinds Nijntje, dus dat was toen ik een jaar of ... Twee was denk ik xD

I was born to read :nerd:

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 20:58 

Ik weet het niet precies, maar toen ik jong was las ik veel Pinkeltje. Ik had twee omnibussen (van dus elk drie boeken) en die heb ik beiden verslonden. Volgens mij staan ze nog steeds bij mijn ouders ergens in de kast. Ik denk dat ik daarvoor ook wel boeken heb gelezen, maar daar weet ik niets meer van. Ik kan me niet voorstellen dat die dikke boeken het eerste was wat ik las.

Paul van Loon heb ik ook veel gelezen, maar toen was ik al wat ouder. Daarna werd oorlogswinter van Jan Terlouw mijn favoriet. Die heb ik meer dan 5 keer gelezen, het was leuk om vorig jaar eindelijk de verfilming te zien.

Profiel  

6e jaars

Woonplaats: guarding the Gryffindor Common Room with the fat lady
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 12:37 

ik houd al van lezen sinds ik een peuter was, weliswaar las mijn moeder dan voor maar ik vond het leuk. Er is een periode in groep 3-4 geweest dat ik niet meer wilde lezen maar dat kwam door mijn toenmalige juffrouw, toen ik daar weg was en naar een andere klas ging kwam de liefde weer terug.
in groep 6-8 heb ik vrij weinig anders gedaan dan lezen....
begrijpend lezen, boeken lezen ik was er uren mee bezig. Ik heb ook zoveel boeken gelezen dat ik het zelf niet allemaal meer weet.
nu lees ik eigenlijk veel minder dan vroeger......

What else can I say?
We'll
never turn our back on you,

Profiel  

5e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 12:48 

Bij mij waren het vooral sprookjesboeken waardoor ik ging lezen. Trouwens van vroeger las ik vooral veel boeken uit de bibliotheek, wat heb ik mezelf vermaakt met Thea Beckman, de boeken over Nancy Drew en oude leesboeken uit mijn moeders' jeugd zoals Loesje Mertens, Annemieke van Oven, Irmgard Smits en Merel van Haeghe. Daardoor ben ik vooral gaan lezen en sinds een decenium of zoiets lees ik vooral fantasy en Dan Brown. Alleen de frequentie van lezen is wat afgenomen door school omdat ik bijna geen goed boek meer kan lezen als ik thuis ben.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 14:06 

Mijn liefde voor lezen is al heel vroeg begonnen. In groep 3 ging ik zelf veel boekjes lezen en vanaf dat ik nog kleiner was, las mijn moeder veel voor. Hierdoor wilde ik zelf ook steeds meer gaan lezen. Mijn moeder las eerst vooral kinderboeken, maar het ging daarna ook over naar fantasy, zoals het oneindige verhaal en Roald Dahl boeken.
Nu nog lees ik altijd. Bijna elk genre. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar fantasy! :love:

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 14:12 

Roald Dahl, wie is daar nu niet mee opgegroeid. Ik weet nog wel dat ik De Heksen las, evenals Sjakie en de chocoladefabriek, GVR, Daantje de Wereldkampioen, de Reuzenperzik en natuurlijk Matilda.
Dat waren nog eens boeken om bij weg te dromen. En later natuurlijk ook de verfilmingen die er van gemaakt zijn.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 14:40 

Goh, ik zou echt niet meer weten welk boek ik als eerste gelezen heb. Zodra ik een beetje kon lezen heb ik massa's boeken gelezen. Gelijk ging ik bij de bibliotheek boeken halen om te lezen en ze werden snel moeilijker. Ik weet wel dat ik gek was van de boeken van 'Ponyclub de Bokkensprong' en 'Romana en Ragebol'. Daarnaast ook wel pinkeltje en zo. Otje was een van mijn eerste boekjes denk ik. Die heb ik wel zo vaak gelezen.
Maar voorgelezen ben ik voornamelijk uit Jip en Janneke, voordat ik zelf kon lezen.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 15:19 

Reflex schreef:
Ik weet wel dat ik gek was van de boeken van 'Ponyclub de Bokkensprong' en 'Romana en Ragebol'.

Van die boeken was ik ook echt helemaal gek vroeger!! En stiekem lees ik ze af en toe nog wel eens, gewoon voor de jeugdsentiment :)

Maar ik begon denk ik met die disneyboekjes. Wij waren thuis lid van de Disney Club en daar kregen we altijd boekjes van. Daarna begon ik een beetje met de kinderboekn en dergelijke. Mijn liefde voor lezen is ook al erg vroeg begonnen dus.
Altijd nam ik wel een stuk of 5 boeken mee van de bieb, en die had ik ook al best snel weer uit :D

Profiel  

Mister Moneypenny

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 15:51 

Het is lang geleden, maar ik denk dat mijn eerst gelezen boeken Pinkeltje en Snelle Jelle waren. Geschreven door respectievelijk Dick Laan en Ad van Gils. In de loop van de jaren is het uitgegroeid tot het lezen van vooral fantasy (Harry Potter natuurlijk, Stravaganza, Percy Jackson and the Olympians enz.) en detectives (Sherlock Holmes, de Milleniumtrilogie van Stieg Larsson).

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: