Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 17:09 

De vraag is simpel: wat is jouw afdeling top 4? Uiteraard zal je eigen afdeling op de eerste plek komen te staan, maar hoe denk je over de rest? Is er een afdeling waarin je nog niet dood gevonden wilt worden en/of eentje die je (bijna) net goed vindt als je eigen afdeling?


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:26 

Slytherin
Duidelijk. Persoonlijk vind ik arrogantie geen slechte eigenschap. Daarbij vind ik ambities hebben heel belangrijk. En het doorzettingsvermogen van sommige beroemde Slytherins is bewonderenswaardig. En ookal is loyaliteit niet echt een Slyth-eigenschap, veel Slytherins bezitten deze eigenschap wel. Zo ook ik.

Hufflepuff

Ja, misschien heel tegenstrijdig omdat ik op 1 Slytherin hebt staan, maar gelijke rechten enzo vind ik ook belangrijk. Voor de rest ben ik niet zo fan van Huff in de boeken, want daar vind ik het een beetje saai. Ook met Cedric heb ik niks.

Gryffindor
Ik ben zelf niet heel moedig, maar ik zou toch wel door het vuur gaan voor de mensen van wie ik houd. En in de boeken wordt Gryff natuurlijk laten zien als een perfecte afdeling en ik vind deze afdeling ook gewoon interessant.

Ravenclaw
Hoewel ik ambitieus ben, heb ik een hekel aan leren. Ik vind het alleen leuk datgene te leren waarin ik geí¯nteresseerd ben. En meestal heeft ook dat een grens. Luna Lovegood is trouwens wel cool

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:33 

Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen afdelingen. Van mezelf weet ik bijvoorbeeld dat ik het beste pas in Ravenklauw of Huffelpuf. En dat ik voor geen goud in Zwadderich of Griffoendor zou passen.

Aan de andere kant is Zwadderich weer wel een van mijn favorieten, omdat er zoveel over wordt geschreven. Het heeft een waar karakter gekregen. Tovenaarsleerlingen die duidelijk als een tornado een spoor van psychische vernieling achterlaten.
Daarentegen vind ik Huffelpuf juist weer het minste karakter hebben. Maar dat komt dan ook relatief gezien doordat het minder beschreven is door de boeken heen.

Ik denk dat ik in ieder geval in alle gevallen kan zeggen dat ik Griffoendor op de laatste plaats zou zetten. Ik pas er niet. En de boel staat me er ook niet echt aan. (Of dat komt stiekem gewoon allemaal door het gedrag van Harry)

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:03 

Jeuj lijstjes!

Ravenclaw
SQUEEEEEE!!! Vanaf het moment dat ik het eerste boek las wou ik al in Ravenclaw. Ik voelde me aangetrokken omdat ik Ravenclaw mysterieus over vond komen. Voornamelijk omdat er niet veel info over was. Door HPF1 ben ik helemaal Ravenclaw obsessed gaan worden. Ik weet niet of ik echt een Ravi ben als ik eerlijk naar mezelf kijk aangezien ik nu ook zo'n 10 jaar ouder ben dan toen ik HP voor het eerst las. Ik ben een stuk veranderd. Maar ik vind Ravenclaw wel de hipste afdeling met de leukste mensen.

Slytherin
Ik voel me ook aangetrokken tot Slytherin. Ook omdat ik het een mysterieuze uitstraling heeft. Ik ben niet opzich evil, maar je hoeft niet evil te zijn om naar Slyth te gaan. Ik ben wel iemand die weet wat ik wel en niet wil en ben behoorlijk koppig. Daarbij doe ik ook liever dingen alleen en hou ik er niet van als mensen vertellen wat ik moet doen. Misschien ben ik wel een beetje Slyth. De personages in deze afdeling vind ik ook heel hip trouwens. Slytherin staat op een welverdiende 2e plaats.

Hufflepuff
Huf staat alleen maar hier omdat Gryf gewoon helemaal onderaan moet staan. xD Ik heb opzich niks met Hufflepuff, maar ik heb er ook niks op tegen. Ik kijk er nogal neutraal tegenaan. De mensen zullen wel leuk zijn en opzich dat eerlijke en sociale spreekt me wel aan. Plus het feit dat Huffs van eten houden. Dat is ook hip. NOMS FTW! <3

Gryffindor
Overduidelijk op de laatste plaats. Ik vind alle personages in Gryf gewoon zo Sue. Ik vind alleen de Marauders leuk qua Gryfs. Ze denken allemaal dat ze zo geweldig zijn, maar dat zijn ze gewoon niet. Daarbij spreken de karaktereigenschappen van Gryf mij gewoon niet aan. Gryf is gewoon te populair. Ik heb overigens niks tegen de mensen hier van Gryffindor. Ik praat nu over de personages. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:19 

Hier komt mijn top 4! =D

1. Ravenclaw
Want dit is mijn eigen afdeling natuurlijk! Hier voel ik me thuis, en vanaf het begin heb ik voor deze afdeling gekozen en ben ik er bij gebleven. (: Qua eigenschappen is dit misschien niet de perfecte afdeling voor mij, (al geldt eigenlijk hetzelfde voor de andere drie afdelingen) maar qua sfeer etc, past deze afdeling wel bij mij.

2. Huffelpuff
Ook hier heb ik weer niet echt eigenschappen van, maar het lijkt me wel een erg gezellige en knusse afdeling. Volgens mij zou het wel een afdeling zijn waar ik me thuis zou kunnen voelen, en waar de sfeer heel gemoedelijk is.

3. Gryffindor
Tja, ik ben absoluut niet dapper, daar kan ik al mee beginnen. xD Maar toch, de indruk die ik krijg van Gryffindor in de boeken is wel positief; de afdeling straalt gezelligheid, spontaniteit en warmte uit, daar kan ik me wel in vinden.

4. Slytherin
Ik heb echt niks tegen Slyth, maar hij staat onderaan bij mij omdat dit gewoon de afdeling is waar ik het minst goed bij zou passen. Als ik naar de boeken kijk, dan zou ik me in die afdeling totaal niet op m'n gemak voelen, dus vandaar dat ie onderaan staat in mijn lijstje.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:21 

Nouja, bovenaan staat voor mij Ravenclaw, mijn eigen afdeling en de enige waarbij ik echt iets heb van Ja, dat past bij mij. En natuurlijk is het ook zo dat je over de jaren flink wat Housepride verzameld.

Op 2 staat Gryffindor ik ben wel in zekere mate impulsief, of ik ook echt brave en chivalrious ben is een andere vraag. Ik zal ook niet zeggen dat het echt goed past, maar iets moet op 2.

Op 3 dan Slytherin ik kan wel een beetje manipulatief en achterbaks doen, soms, heb wel een beetje ambitie, of trots op mijn 'afkomst'. Maar het zijn allemaal geen eigenschappen die mij definií«ren.

Op 4 staat Huffelpuff Ik ben niet echt sociaal of echt hardwerkend. Heel veel komt mij erg makkelijk aangewaaid en anders ben ik liever lui dan moe. Ik ben liever alleen dan in een groep, zeker als het voor langere tijd is, ik heb vrienden, maar ik ben toch het meest op mijn plaats alleen op mijn kamertje.
Ik vindt het een geweldige afdeling, en als ik het zou indelen naar welke afdeling het leukste vind, in plaats van te kijken naar de afdelingen die bij mij passen, dan zou Hufflepuff op 2 staan, en Gryffindor en Slytherin een plaatsje naar onderen schuiven.

_________________
May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw FTW!


Team Patricia: Professionele mollenvanger!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 18:20 

Toch echt nog steeds op nummer 1 staat bij mij Gryffindor. Ik voel me daar het meeste op mijn gemak en het zegt ook wel een beetje wie ik ben.

Op nummer 2 staat Slytherin. Die kant heeft me altijd wel getrokken. Ook de Slytherinkant kan je in mij sterk herkennen.

Nummer 3 is Hufflepuff. Ik kan soms een kreng zijn maar hou wel rekening met anderen.

Nummer 4 is voor Ravenclaw. Dat geleer en slimme gedrag is niks voor mij. Ik kan nog net 1 en 1 optellen maar daar houd het bij op

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 12:21 

Slytherin
Mijn eigen afdeling. Ik pas daar het beste bij qua karakter, en ik vind dat Slytherin de leukste mensen heeft. Daarnaast vind ik de hele geschiedenis van Slytherin ook interessant.

Gryffindor
Gryffindor heeft daarna de leukste characters. Daarnaast vind ik de kleuren supermooi, en zou ik er eventueel ook wel thuis horen qua koppigheid en snel-op-de-tenen-getrapt-heid. Ben alleen niet dapper. xD

Ravenclaw
De enige leuke Ravenclaw vind ik Luna xD De rest is zo.. meh. Maarja, als ik tussen Ravenclaw en Hufflepuff moet kiezen ga ik toch voor Ravenclaw. Wat ik qua Ravenclaw-eigenschap heb is dat ik logisch nadenk en zoek naar patronen. En ik zoek oplossingen aan de hand van het probleem. Verder ben ik niet echt een boekenwurm of hyperintelligent ofzo.

Hufflepuff
Heb ik vrij weinig mee xD Ik vind Cedric overigens wel leuk. En de combinatie geel/zwart vind ik ook wel leuk.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 14:49 

GRRRR ik had een heel verhaal geschreven druk ik op een verkeerd knopje is al mijn tekst weg. >_< Goed, even opnieuw:

Ravenclaw
Als eerste omdat ik natuurlijk zelf in deze afdeling zit. Ten tweede voel ik me hier goed op mijn gemak, en passen de eigenschappen precies in het plaatje van dat van mij. Bovendien ben ik fan van Luna. ^^

Gryffindor
Ik heb altijd al iets met Gryffindor gehad, de characters, de eigenschappen. Toch heb ik voor Ravenclaw gekozen omdat deze afdeling toch beter bij mij past.

Hufflepuff
Och ja mijn vorige afdeling. Enige reden wat ik leuk vind aan Huffelpuff is vanwege Cedric. xD

Slytherin
Totaal niks voor mij. Ik voel me er niet bij op mijn gemak, en nee, niks voor mij dus.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 16:29 

Mijn top 4 is nu even puur op wat het beste bij mij past, en los van de perso's die erin zitten xD

Slytherin
Mijn soort-van-huidige afdeling. Ik ben behoorlijk ambitieus. Ik hecht veel waarde aan tradities dus je zou me conservatief kunnen noemen. En ik ben niet altijd heel erg aardig xD Hoewel dit officieel geen eigenschap is van Zwadderich en Zwadderaars volgens de Sorteerhoed, is het een algemeen geldende waarheid (met uitzonderingen natuurlijk) dat Zwads niet echt lieverdjes zijn xD

Ravenclaw
Ambitieus en leergierig. Hoewel ik de laatste tijd een beetje inkak wat betreft cijfers, doe ik het over het algemeen wel aardig op schoolgebied. Ik schrijf scripties voor de lol, heb een klas versneld, als ik het zou willen zou ik hoge cijfers kunnen halen (ik ben alleen te lui voor huiswerk) dusja, ik ben wel redelijk Rav xD

Gryffindor
Hoewel ik bijzonder trouw ben, zonder enige twijfel, ben ik echt een lafbek xD Ik mag dan wel van horror e.d. houden, als puntje bij paaltje komt zou ik het meisje zijn dat het eerste afgeslacht wordt in een horrorscenario, gewoon omdat ze te dom/verstomd is om ook maar iets (nuttigs) te doen xD Ik zou best de held uit willen hangen, daar niet van, maar kan het gewoon niet xD

Hufflepuff
Ik ben niet zo'n mensenmens. Trouw ben ik wel, maar ik ben een slecht sociaal dier, en al helemaal een slechte verzorger. Niks voor mij dus xD

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 18:35 

Ravenklauw.
Al vanaf het begin voelde ik mij het meest aangetrokken tot deze afdeling. Ik ben zelf heel nieuwsgierig en leergierig. Ik leer veel en ik haal graag goede cijfers. Ik ben érg ambitieus en ik vind onvoldoendes verschrikkelijk.. Daarbij ben ik graag lang bezig met huiswerk, omdat ik nogal perfectionistisch ben en alles tot in de details goed wil hebben.

Zwadderich.
Arrogantie is in mijn ogen niet per se een slechte karaktereigenschap, het is alleen wat je ermee doet. Als je zelfverzekerd bent en weet dat je ergens goed in bent, dan kan dat prima. Maar als je daarna op andere mensen neer gaat kijken en jezelf beter vindt, dan ben je niet goed bezig. Toch spreekt het ambitieuse erin mij wel aan, al moet ik niet zoveel hebben van het manipuleren en pesten van mensen.

Griffoendor.
Ik ben niet erg moedig, maar ik heb vaak genoeg gehad dat ik mijzelf over een angst heen moest zetten en dat heb ik altijd wel gedaan. Ik ga mijn angsten niet snel uit de weg.

Huffelpuf.
Het komt niet door de reputatie van deze afdeling, maar ik heb er niet zoveel mee. Ik kan soms behoorlijk bitchy uit de hoek komen (wel onbedoeld!) en dat past volgens mij helemaal niet bij huffelpuf. Daar zie ik eigenlijk alleen maar lieve, aardige en sociale mensen voor mij die ijverig werken en niemand kwaad doen. Dat past gewoon niet bij mij :p

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de PoiSonkast van Snape..
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 22:02 

slytherin
Ik hou wel van op het randje van goed en slecht. Ik ben zelf ook best ambitieus en zie mezelf daarom ook in slytherin terechtkomen.

Hufflepuff
Ik vind vertrouwen en trouw zijn ook erg belangrijk. Vriendschap is niet iets wat je snel op het spel moet zetten.

Ravenclaw
Als derde Ravenclaw. Leren is belangrijk. Iets wat ik wel kan maar weinig zin in heb. Dit kon voor mij ook weleens de afdeling worden waar ik ingedeeld zou kunnen worden.

Griffoendor
Deze afdeling trekt mij het minst. Naast moed zie ik weinig eigenschappen die griffoendor van de rest onderscheid.

_________________
-= Scars have the power to remind us the past is real =-


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Nog steeds in het zelfde dorpje bij de boomgaarden =D
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 18:50 

Hufflepuff:
Hufflepuff lijkt mij zo'n gezellige afdeling in Zweinstein! De mensen zijn vriendelijk en helpen je graag als je een probleem hebt. Ik vind het echt jammer dat Hufflepuff weinig in de boeken voorkomt.. Maar op het forum laten we nu meer van ons horen!

Ravenclaw:
Ik hou van leren, maar bij mij is het altijd ook weer zo dat ik snel alles weer vergeet... Ik hou ook echt van Luna!!

Gryffindor:
Omdat iedereen ook hier voor je klaar staad en super moedig is. Ik kijk wel een beetje naar ze op, want ik heb niet zo heel veel moed (a).

Slytherin:
Ambitieus ben ik wel, maar ik denk niet dat ik me hier op mijn gemak zou gaan voelen...


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 20:00 

Op 1 natuurlijk mijn eigen afdeling Hufflepuff!
Uit alle testen komt het er altijd uit. Geel maakt me blij! Maar buiten dat past het ook heel goed bij mij. Ik ben echte een mensen mens. Ik hou van mensen helpen en voor ze zorgen. Als ik een afspraak maak hou ik me er aan en ik hou eenorm van de huiselijkheid van de afdeling.

Op 2 Ravenclaw.
Ik ben gewoon een bedweter en dat komt omdat ik altijd met mijn neus in de boeken zit en ben serrius in mijn studie. (vroeger niet hoor)
Ook overdenk ik vaak mijn acties. En vind ik de mensen in ravenclaw bij mij passen.

Op 3 Gryffindor
Ik kan best heel moedig zijn en ga weinig uit de weg. maar als ik kijk naar de personages in de boeken denk ik niet dat ik me daar echt thuis zou voelen.
Ook de wijze waarop de afdeling zich presenteerd past niet bij mijn persoon.

op 4 slytherin.
Ik heb totaal geen ambities, en vind ambiteuze mensen vreselijk. En de locatie in een kerker ik zou me er nooit comfortabel voelen. Ook identificeren de mensen zich te veel met duistere figuren. Ik heb vrolijke positieve lichte mensen om me heen nodig. Vlinders geen spinnen.

_________________
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
Nog 1 stem nodig om moonlight secrets te starten!


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Underneath Your BED >:D
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 16:59 

Gryffindor:
Natuurlijk omdat ik op deze afdeling zit enzo, maar ik ben ook wel een beetje moedig :) En ook omdat een van mijn favoriete kleuren rood en goud zijn.


Ravenclaw:
Jep! Ravenklauw. Ik ben DOL op leren enzo, maar ik ben niet Hermione-achtig hoor :P Ben ik te kaadaardig/melig/slordig voor :'D


Slytherpuff:Jaaa... ehm... ik kon niet tussen Hufflepuff en Slytherin voor de derde en laatste, dus heb ik allebei gedaan. Geduldig ben ik niet, maar wel trouw. En ik ben nogal evil soms en ik kan ook arrogant zijn :)

_________________
A short story...
Wormtail: PADFOOT! Ditch Moony! NOW!!!
Padfoot: Uh.... Why?
Wormtail: He bought a telescope to spy on you!!!
SOMEWHERE ELSE...
Moony: I bought a telescope to look at Sirius, the dogstar...
Prongs: XD


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme