Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 22:26 

Zolang de auteur van een FanFic niet heeft aangegeven dat hij reacties in zijn/haar topic zelf wil, kan er hier een reactie op een fic geplaatst worden.

Code:
[b]Auteur:[/b]
[b]Titel:[/b]
[b]Reactie:[/b]


Brand los!

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:18 

Auteur: Lily_flower
Titel: De eerste Orde
Reactie:
Na het lezen van het eerste hoofdstuk raakte ik toch wel geí¯nteresseerd in die Jennie. Ze wordt briljant neergezet als dat meisje waar toch niemand wat mee wil en het daarom zielig is om haar helemaal af te kraken.
Ook na het lezen van het tweede hoofdstuk maak je me nieuwsgierig hoe het verder gaat, vooral met Remus, want ik ben enorm fan van hem. (a)
Overigens ben ik helemaal fan van het laatste stukje. Waar Sirius en James beginnen met hun mannenpraat over hoe erg vrouwen toch kunnen zijn. Ik herken ze er in.

Al met al wil ik je wel een paar tips meegeven, want hoewel het verhaal an sich leuk is om te lezen, is het niet eenvoudig. Je gebruikt behoorlijk lange zinnen, die niet altijd zijn opgedeeld met komma's. Op die manier kan de lezer de draad van de zin kwijtraken.
En ik wil je adviseren je wat meer in te leven in de situatie. In feite heb je een scí¨ne in 10 regels al uitgeschreven. Dat mogen er veel meer zijn, zodat de lezer nog verder het verhaal ingetrokken wordt.

Een leuk begin, ik ben zeker benieuwd naar het vervolg.


Auteur: nathan
Titel: Tripjes met Trollen
Reactie:
Om als eerste maar eens even te beginnen: mag ik Gladianus uitwringen? Je beschrijft het verhaal zo realistisch dat ik onmiddellijk weer een heerlijk gruwelijke hekel aan die man begin te krijgen.
Het is erg prettig om te lezen, waardoor je de neiging hebt om maar door te blijven lezen. Wat dan betreft ben ik ook erg nieuwsgierig naar eventuele meerder hoofdstukken. Dit kan nog echt een hit worden.

Overigens zou ik het verhaal nog wel even controleren op wat spellings- en grammaticafouten als ik jou was. Het zijn er niet veel, maar ik was er toch wat tegen gekomen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 19:26 

Auteur: Aisling
Titel: Lament
Reactie:
Ik vind het ten eerste heel leuk dat je Ierland hebt gekozen als locatie voor je verhaal. Als je het allemaal duidelijk en foutloos kunt houden qua details, dan is het zeker nieuw en verfrissend. De meeste verhalen spelen zich af in Engeland en dit is (voor mij) een leuke verandering.

Ook vind ik het heel slim van je (bewust of niet?) dat je van tevoren een inhoud geeft. Wanneer je begint te lezen over Seán die op een boot staat en zich misselijk voelt, ben je óf geneigd om je af te vragen waarom hij daar is - en je wordt nieuwsgierig - óf je haakt juist af. Omdat je van tevoren hebt aangegeven dat er een heel mysterie aan komt dat opgelost moet worden, wordt het het eerste. Super.

Verder vind ik wel dat je zinnen iets te kort zijn. Korte zinnen zijn over het algemeen goed, maar voor mij moeten ze toch echt wel regelmatig worden afgewisseld met langere zinnen en komma's. Dit leest iets te - hoe zal ik het noemen? - poí«tisch of zo. Sommige zinnen kunnen echt wel worden samengevoegd door een komma in mijn ogen.

Wat ik wel heel mooi vind, zijn de beschrijvingen. Je geeft heel goed aan hoe Seán zich voelt, wat hij doet en waar hij zich bevindt. Dingen als 'zilte zeelucht' en 'De kleine steentjes prikten in zijn handpalmen' zijn echt super. Maarre, wat heb je met zijn handpalmen trouwens? :P Die komen echt heel veel terug... special reason?

Het is naar mijn idee wel iets te lang om in één post te zetten eigenlijk, maar aan de andere kant, als je het wil publiceren, is dat wel logisch. Hoofdstukken in een boek zijn altijd wat langer dan die in fanfiction.

De laatste zin is heel goed gekozen. Het is een perfecte overgang tussen hoofdstuk 1 en wat ik verwacht van hoofdstuk 2. Ik ben benieuwd naar je volgende stukje. (:

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 22:14 

Auteur: Agenia
Titel: The Lily Diaries
Reactie: Het is Lily en Severus komt er in voor, dus ik was heel benieuwd. Het leest makkelijk en snel en wil graag verder lezen. Ik hoop dat er nog heel veel Sev in voor gaat komen <3 En dat ze steeds ''because'' fout spelt, vind ik grappig xD Keep it up!

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 19:46 

Auteur: Agenia
Titel: The Lily Diaries
Reactie: Ik kwam jouw fanfic hier tegen en ik besloot hem even te lezen en ik vind hem tot nu toe al erg leuk en ook wel schattig. De stukjes waar ze steeds 'because' fout schrijft vind ik wel grappig, dat maakt het lezen wel fijn en ergens ook wel realistisch (want ja, ik ben er zeker van als we allemaal in een dagboek schrijven dat we dan zulke fouten ook maken). Het leest ook zeer vlot en aangenaam mee, hopelijk schrijf je vlug een nieuw stukje. : )

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 14:02 

The Lily Diaries by Agenia
Ah ik vind dit zo'n schattig verhaal en ik wil echt weten hoe het verder gaat en ik wil dat ze erachter komt dat ze een heks is en dat ze met Sev naar Hogwarts gaat! Schrijf door.

Salvation by xDuffie/Kelly

Ik heb je vorige verhalen inderdaad niet gelezen, maar ik ben heel benieuwd naar dit nieuwe verhaal. Ik vond je proloog leuk en het maakt me ook nieuwsgierig naar het eerste hoofdstuk! Ik hoop dat ik die snel kan lezen.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Nog steeds in het zelfde dorpje bij de boomgaarden =D
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 16:16 

Auteur: Lily_flower
Titel: De eerste Orde
Reactie: Het nieuwste hoofdstuk is erg leuk! Hoe schattig kan James zijn =3! Het enige wat iets minder was aan het hoofdstuk was de vergadering op het laatst. Vanaf het begin van de vergadering tot het einde van het hoofdstuk ging het ineens heel snel. Je had misschien wat uitgebreider de omstandigheden en de aanval kunnen beschrijven.

Overigens met ik het met Aisling helemaal eens: Remus is geweldig en hoe James en Serius hun gedachten over vrouwen bespreken is echt grappig!

En ik ben blij dat je de tekst in een andere kleur hebt omgezet ^^
Ga zo door met schrijven!


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 18:55 

Auteur: xDuffie
Titel: Salvation
Reactie: Ik word erg nieuwsgierig na je proloog te hebben gelezen! Ik vind je schrijfstijl fijn om te lezen, ook al is dat nog niet veel ;P. Ik hoop dat dat zo blijft en een Sirius Zwarts verhaal vind ik altijd erg leuk, dus ik hoop dat je snel verder gaat!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 22:17 

Auteur: xDuffie
Titel: Salvation
Reactie: Heel kort stukje maar ik hou van maurader verhalen dus ik ga het zeker volgen, ik zat vroeger ook op dit forum en wat ik me van je verhalen kan herinneren (als ik het goed heb :P ) is dat ze altijd goed waren, dus ik ben benieuwd!

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 15:22 

@ Michelle: dank voor je reactie, ik ga het zeker doorvoeren in het verhaal. Ik ben namelijk heel erg aan het aftasten wat lezers leuk vinden. Dat is ook wel de reden dat ik een kort overzichtje heb gegeven om aan te tonen waar het verhaal over gaat. Juist omdat het eerste hoofdstuk nog niet veel spanning bevat.
Handpalmen?! daar was ik me helemaal niet van bewust. Misschien moet ik toch maar eens op mijn dooie gemak het eerste hoofdstuk lezen. :mrgreen:
In ieder geval heb ik het eerste hoofdstuk nu in tweeí«n gesplitst, leest denk ik wel wat rustiger. Want inderdaad, de hoofdstukken zijn laaang...

Auteur: xDuffie
Titel: Salvation
Reactie:
Jammer eigenlijk dat het maar zo'n kort stukje is. Het maakte me wel nieuwsgierig, zeker de oorlog met de Marauders. En natuurlijk hoe het verder gaat met die weddenschap met Pim. Hopelijk is er binnenkort meer te lezen, zodat ik er ook wat dieper op in kan gaan. :mrgreen:


Auteur: nicole19
Titel: Love and pain
Reactie:
Het verhaal begint al meteen met actie, aan de ene kant erg prettig, omdat er spanning is. Aan de andere kant was een korte opbouw van een paar zinnen ook wel fijn geweest, zodat je je iets gemakkelijker kan orií«nteren in het verhaal.
Over het algemeen schrijf je erg vlot, maar ik wil je toch adviseren om zo hier en daar nog een blik te werpen op de opbouw van je zinnen, ik mis namelijk nog wel eens een punt of een komma.
Hopelijk komt er in het vervolg iets over het martelen van de mensen. (a) Anyway, ik ben nu wel nieuwsgierig geworden.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 15:40 

Auteur: nicole19
Titel: Love and Pain
Reactie: Hallo naamgenoot (a) Ik vond het begin heel leuk om te lezen. Ik ben benieuwd naar meer. Ik vraag me af hoe Draco en Hermelien verliefd kunnen worden ondanks zijn gedrag. Update snel! :nerd:

Verder vind ik het ook goed van je dat je toch schrijft ondanks dat je dyslexie hebt. Ik heb het namelijk ook, in een hele lichte vorm hoor, maar ik weet dat je met het schrijven van FF's jezelf een stuk kan verbeteren. Ik snap dat je een Beta zoekt, maar probeer zo veel mogelijk fouten erzelf uit te halen!

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mystic Falls

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 20:01 

Auteur: Michelle
Titel: Expertus Dico
Reactie: Oh, wow, dat begint interessant. Er valt voorlopig nog niet zoveel over te zeggen, je hebt nog maar een klein stukje geschreven, maar het heeft wel mijn interesse gewekt. Ik vind je een leuke schrijfstijl hebben en een originele invalshoek, zelfs al in het volgens de inleiding een redelijk standaard Marauderverhaal. Maar dat geeft niet, want ik hou van Marauderverhalen!

Edit: oh, er is al een proloog! Dan ga ik die lezen en daarna deze reactie aanpassen =)

Oh, wow, een korte proloog, maar die zegt toch al heel veel over het verhaal. Ik ben benieuwd vanwaar Sirius en Remus haar kennen en waarom ze weggegaan is. Gaat het verhaal zich in de tijd afspelen dat ze nu zijn? Of is de proloog een soort van 'vooruitblik'? Ik ben in ieder geval benieuwd naar meer! (het lijkt me bovendien niet yet another Marauderstory)


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 14:54 

Auteur: nathan
Titel: Tripjes met Trollen

Toen ik hoofdstuk 5 had gelezen, wilde ik eigelijk niet verder met het volgende hoofdstuk. Je schrijft het prima, het is grappig en vlot. Maar - het concept gaat mij na een tijdje alweer vervelen. Ik vind de referenties naar zijn vergeetachtigheid wel heel slim.

Dit stukje vond ik het leukste:
Spoiler:
Citaat:
"Natuurlijk ken ik u, half de tovenaarswereld kent u!"
"Vergeten" zei ik met een verontschuldigend gebaar:
" Vind u het erg dat ik de Trol nog even voorgoed uitschakel, het kan vrij gruwelijk zijn, gaat u nu maar naar huis. Als u wil kom ik nog even een kopje thee drinken bij u thuis, geef me uw adres maar."


Jezelf uitnodigen, echt geniaal. xD


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 18:20 

Auteur: Aisling
Titel: Duivels ritueel
Reactie: Ik zag dat de ffboard geupdate was, wat helaas niet zo heel vaak gebeurt, en zag deze one-shot. Ik was eerst van plan het niet te lezen, maar nadat ik de eerste zin had gelezen moest ik wel verder gaan! @@ Het is heel spannend geschreven en als lezer wil je graag weten wat er aan de hand is. Dus, een heel goed verhaal!

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 11:12 

Auteur: Aisling
Titel: Duivels Ritueel
Reactie: Toen ik jouw verhaal aanklikte, was het onmogelijk om te stoppen met lezen voor ik de laatste regel gezien had. De spanning druipt van iedere letter, ieder woord van het verhaal, af. Dit is vast niet de eerste oneshot die je schrijft, en moet ook zeker niet je laatste zijn. De tijdssprongen werken erg goed, net als de emoties die levensecht lijken. Er staan een paar slordigheidsfoutjes in, maar die vallen pas op als je het verhaal vaker gaat lezen. Ga vooral door!

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Fan Fictions
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme