Lana
Queen of Babylon
|
|
Geplaatst: za feb 05, 2011 9:30

Christine haalt met opgetrokken wenkbrauwen haar schouders op terwijl ze een blik werpt op de enige coupé waar nog plaats is. Tot overmaat van ramp zaten er een paar mensen bij die Christine liever niet te dicht in haar buurt heeft. Ze voelt zich altijd zo ongemakkelijk bij hen...
"Tja," zegt ze, "er zit niet veel anders op, denk ik... Ik heb ook geen zin om uren aan een stuk te blijven rechtstaan..." Waarom zit de trein zo vol? Is er elf jaar geleden een babyboom geweest? Ze kijkt even naar Naomi. Kom op, Christine, verman je, en probeer dit jaar eens een keertje om niet te veel over je heen te laten lopen, dank je wel.
Net wanneer ze binnen wil stappen, knuffelt iemand opeens stevig haar hoofd tegen zijn borst. Een kleine "˜Hmpf!' ontsnapt haar. Er was maar één persoon op de hele school met zo'n lengte die het ook maar waagde om haar stevig te knuffelen, en dat was Shawn. Christine snapt nog altijd niet goed waarom iemand als hij dat doet met iemand als zij, maar bloost toch onwillekeurig als hij haar loslaat. Hoe fijn het ook moge zijn het idee te hebben dat er populaire mensen zijn die je tof vinden, ze vindt het allemaal toch vreemd.
Christine kan nog net een "Wel goed, ja!" antwoord geven op zijn vraag vooraleer Shawn zijn tocht al verder zet. Ze blijft even staan aarzelen: zijn komst had haar helemaal uit de voorbereiding op Naomi geslagen. Ze ziet dat Shawn haar sort of bij zich roept en kijkt Alex aan.
"Laten we maar gauw gaan zitten, vooraleer alle plaatsen echt weg zijn," zegt ze. Ze neemt zijn mouw vast en trekt hem wat mee, zodat hij ook kan gaan zitten naast haar. Voorzichtig en rustig zet ze zich langs Shawn neer, in de hoop dat ze geen onhandige acties doet en deze meteen opvallen bij de verkeerde personen. Ze hoort de gesprekken zwijgend aan, tot ze zelf vindt dat het er een beetje over gaat.
"Shawn... Zo kan ie wel weer..." zegt ze, een beetje stilletjes, omdat ze niet vindt dat iedereen het moet horen. Christine durft Shawn wel eens te onderbreken wanneer ze vindt dat hij een beetje aan het overdrijven slaat, zo'n beetje als sort of reminder. Ze doelt momenteel dan op ook op zijn "˜Kijk mij eens awesome zijn!'-attitude, maar ook - voornamelijk - op de plagerijen naar Jules. Ze vindt het allemaal nogal zielig om te aanschouwen.