Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:10 

De vraag is heel simpel: wat vind je van de koppels in de Harry Potter-boeken en -films? Wie vind je het leukste? Welke koppels vind je dan weer onlogisch of gewoon niet leuk samen? Welke koppels had jij graag samen gezien? Waarom?



Zelf vind ik bijvoorbeeld Harry/Ginny absoluut niks omdat het wel lijkt alsof Rowling plots dacht "ik heb een love interest nodig voor Harry en wil geen nieuw personage introduceren... enter sue Ginny!" Hun gevoelens voor elkaar heb ik nooit echt begrepen. Vooral omdat Ginny zo op zijn moeder lijkt dat het wel lijkt alsof hij met zijn moeder trouwt. Ik weet wel dat het zou zijn omdat hij dezelfde smaak heeft in vrouwen als zijn vader, maar ik vind het toch maar creepy.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:38 

Eigenlijk zijn de ships in HP iets die me het minste boeien (dat heb ik eigenlijk wel vaker met andere fandoms ook). Het maakte me weinig uit wie met wie terrecht kwam en ik was er niet zo heel erg mee bezig. Al ben ik uiteindelijk wel blij dat Ron met Hermione was en Harry met Ginny.

Hoewel ik Ginny verrevan het hipste personage vind, was ik blij met deze ship omdat hij op die manier dus niet met Cho was :'). En alles is beter dan Cho. En Ginny vond ik nog wel fijn in die zin dat het de zus van zijn beste vriend is, dat vond ik mooi aangezien Harry sowieso al 'deel van de Weasleys was' en daardoor nog net meer.

Lupin/Tonks zag ik overigens niet aankomen, maar ook die vond ik wel hip. Too bad it didn't work out.. (al lijkt me dat niet echt geschikt om te zeggen wanneer dood de dooddoener is, ha, saw what I did there? xD).

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 9:40 

Qua ships vind ik dat Rowling het over het algemeen best goed gedaan heeft. Sommige waren verrassend, andere niet, maar in de meeste gevallen kon ik me wel vinden in de koppels die zij heeft samengesteld.

Ron/Hermione zag je natuurlijk vanaf het begin al aankomen, maar ik vond dat ook altijd best een leuke ship, dus daar had ik geen problemen mee. Lupin/Tonks was wat verrassender zoals Niels al zei, maar ook deze ship vond ik best goed. (Lol @ Niels z'n flauwe dooddoener mop. :'D)

Al ben ik het helemaal eens met Genner dat ik me DOOD erger aan de Harry/Ginny ship. Sowieso vind ik Ginny een waardeloos personage, (zelfs het ENIGE stomme personage dat Rowling heeft geschreven van alle karakters die ze heeft gecreí«erd, Mary Sue much?), maar de ship kwam ook nog eens helemaal uit de lucht vallen. Ze hebben nooit niks met elkaar, Harry ziet haar nooit zitten, en dan ineens BAM! heeft ie diepzinnige gevoelens voor haar. Dat is er bij mij dus nooit in gegaan, het was waardeloos opgebouwd, en ik vind die ship dus echt nul komma niks. xD Echt jammer gewoon, maar goed, I'll live. :'D

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 11:14 

Ik heb ook echt een hekel aan Ginny, vooral in HBP. Ze wordt echt INEENS zo'n stom irritant sue-kind xD' Ik vind r ook niet bij Harry passen. Ik zat echt te HOPEN op Harry/Luna, omdat ik dat stukje in OotP met hun zo schattig vond. En in HBP ook als ie dr naar dat feestje van Slughorn vraagt. <3

Verder vind ik Lupin/Tonks pure fanservice. xD En Teddy is ook zo'n suekind. Weerwolf trekjes EN Metamorphmagus? Volgens mij werd toch echt in OotP genoemd dat Metamorphmagusen heel erg zeldzaam zijn.

Oh en ik moet nog even een positieve draai aan mijn post geven:
Ron/Hermione vind ik leuk; al de hele reeks bouwt het zich op en ze vullen elkaar mooi aan.

Bill/Fleur vind ik uberschattig, vooral aan het einde van HBP <33

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 12:14 

Net als vele vind ik Harry en Ginny toch een beetje een rare ship, het kwam bijna letterlijk uit de lucht vallen. Op zich had ik graag Harry met Luna of Hermelien gezien. Want Harry is op zich wel een getalenteerde tovenaar en met Hermelien had hij een betere aanvulling gehad op zijn intelligentie. Harry met Luna had ook wel gekunnen, vooral omdat Luna weet hoe het voelt om te leven met het verlies van een dierbare.

Tja, alleen vind ik de ship van Marcel en Hanna helemaal raar. Ze hebben nooit echt veel contact gehad in de boeken, althans als het over Marcel ging. Ze had die relatie dan ook beter moeten uitwerken.

Oja, waar ik me ook over zat te verbazen is Draco Malfidus met Astoria Goedleers, had altijd gedacht dat hij met Patty Park zou gaan, die twee waren best vaak samen enzo.

Achja, zo denk ik erover...

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 13:31 

@Malou: Ja! Ik had ook graag Luna bij Harry gezien! Heel veel mensen vinden Harry/Luna een hele rare ship, maar zelf had ik die hartstikke leuk gevonden. xD En toch altijd zeker 100 keer beter dan Harry/Ginny. Okay, Harry en Luna zijn nogal verschillend, maar Ginny past net zo goed niet bij hem. Bovendien heeft Luna tenminste een persoonlijkheid, iets wat Ginny dus niet heeft. ^^"

@Dr. Temperance Brennan: Mwah, zo gek is Marcel/Hanna toch niet? Het is op zich niet uitgewerkt in de boeken, maar er zijn ook tijden dat Marcel maanden niet echt veel met het trio omgaat, in die tijd zal ie best wel wat andere mensen hebben waarmee hij omgaat, waaronder misschien dus Hanna. Ook al wordt er in het boek niet echt op gefocust, ik vind het niet heel onwaarschijnlijk. Of misschien zijn ze elkaar later nog tegengekomen, waarom niet? Zo heel groot is de tovenaarswereld nu ook weer niet. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 13:49 

Ik ben ook een grote Harry/Luna shipper! xDDat was ik meteen al toen ik het stukje aan het einde van OotP las. Toen Harry zo verdrietig en emo was omdat Sirius was overleden en alleen Luna hem aan het eind kon opfleuren. Plus ze hebben iets met elkaar gemeen. Daarbij heb je dan ook nog het uberlieve stukje aan het einde van DH dat Luna de persoon is die er voor zorgt dat Harry met rust gelaten word. Ik had Harry/Luna gewoon echt leuk gevonden. Ook omdat Luna gewoon een normaal weird meisje is en niet zo'n dramaqueen. Harry heeft een meisje zoals dat nodig. En ik heb het idee dat ze elkaar begrijpen. Het zou gewoon awesome zijn dat de bekende Harry Potter voor een "misfit" zoals Luna zou gaan. Helaas heeft het niet zo moeten zijn. Ik heb dus niks met Ginny. Ik vind dat zij te Sue is en ze is een Lily kloon. Nu heb ik niks tegen Lily, in tegendeel zelfs, maar ik vind gewoon de overeenkomsten met Ginny/Lily gewoon te groot. Het enige pluspunt is inderdaad dat nu Harry wel echt deel uitmaakt van de Weasley familie. Dat heeft dan wel iets, maar voor de rest is het een slechte ship.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 14:51 

Ik ben het er helemaal eens dat Harry/Ginny bagger is. Als ik fanfics lees en k zie zie Harry/Ginny staan lees ik het niet, tenzij het me heel erg sterk wordt aangeraden.
Ginny als persoon vind ik niet echt geweldig, maar als vriendin voor Harry ronduit verschrikkelijk. Haar enige positieve punt is dat ze het zusje is van Ron, een Weasley waardoor hij ook officieel een Weasley is. Maar dat is geen reden om te trouwen.
Ze is de geobserdeerde stalker/fangirl die dat misschien niet meer doet, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze Harry goed genoeg kende om werkelijk gevoelens voor Harry te ontwikkelen, ipv de Boy-Who-Lived.
Plus het Oediupus complex...

En waar ik Ron/Hermione wel leuk vind, wat ook goed wordt opgebouwd. Maar ik blijf iets hebben van Hermione, waar begin je aan. Maar liefde is niet altijd logisch :)

Verder zijn er eigenlijk niet echt geweldige canon ships, geef mij maar fannon pairings

_________________
May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw FTW!


Team Patricia: Professionele mollenvanger!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 15:52 

Mijn favoriete ship is gewoon Lucius/Narcissa <3 Ik hoef al die puberrelaties niet. Dit is pas een echte relatie =P Sowieso vind ik beide personages apart al super, dus bij elkaar is het gewoon geweldig. Een lekker arrogant paar dat goed bij elkaar past en van elkaar houd.

Verder vind ik nog steeds Severus/Lily schattig (a) Ik zou best meer willen weten over hun tijd samen enzo. Vind het zo schattig van Sev xD

Harry/Ginny vind ik ook niet leuk. Om al de redenen die hier al genoemd zijn. Sowieso twijfel ik of ik zo'n gesloten einde, met iedereen getrouwd, wel leuk vind. Harry en co zijn allemaal 16/17/18. Dan kan er nog zoveel gebeuren, maar zij trouwen ook gewoon allemaal met die vriend(in).

Ron/Hermione vind ik dan wel leuk, omdat het 7 boeken heeft geduurd voordat zij eindelijk hun gevoelens voor elkaar begrepen en je leeft er bij hun echt naar toe enzo.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 15:57 

Volgens mij ben ik één van de weinigen die Harry/Ginny wel leuk vind xD.. Ok, Ginny is vanaf HBP een beetje Sue, but who cares =D xD. Ik vind het vooral een leuke ship, omdat het eigenlijk vanaf boek 1 al gehint wordt, maar pas in eind boek 6 wordt er wat mee gedaan..
Beetje als Ron/Hermione, hoewel dat vanaf het begin echt obvious was xD Ik vind Ron/Hermione ook echt een leuke ship, vooral omdat ze allebei zo oblivious zijn..

Ik snap trouwens niet waarom mensen denken dat Harry/Hermione een goede ship zou zijn.. ik zie die twee écht niet bij elkaar!

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 18:37 

Oooh, jaaah, Harry/Ginny, zo'n 'ship dat me "Meh" doet zeggen. Ik vind ook dat Harry/Luna veel beter had gewerkt.

Ben ik dan de enige die Ron/Hermione helemaal niks vind? Ik vind ze gewoon compleet niet bij elkaar passen. Zij heeft meer een intellectuele tegenhanger nodig, iemand waarmee ze echt discussies over materie kan hebben, niet iemand die haar constant remt in haar ontwikkeling.

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 18:42 

Luna schreef:
Oooh, jaaah, Harry/Ginny, zo'n 'ship dat me "Meh" doet zeggen. Ik vind ook dat Harry/Luna veel beter had gewerkt.

Ben ik dan de enige die Ron/Hermione helemaal niks vind? Ik vind ze gewoon compleet niet bij elkaar passen. Zij heeft meer een intellectuele tegenhanger nodig, iemand waarmee ze echt discussies over materie kan hebben, niet iemand die haar constant remt in haar ontwikkeling.

Ik vind Ron/Hermione dus ook niet geweldig. Het is dat ik er mee kan leven aangezien het natuurlijk al aan zat te komen dat die twee iets met elkaar zouden krijgen, maar ik vind ze ook niet bij elkaar passen. Daarbij zie ik ze ook liever als vrienden. Net zoals Harry/Hermione.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:04 

Hihi, ik vind het zelfs nog wel knap dat Hermione het zo lang vol heeft gehouden vrienden te blijven met Ron. Harry weet tenminste nog waardering voor hun vriendschap te uiten, terwijl Ron alleen iets over haar weet te zeggen als het negatief is... :roll:

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:16 

Harry/Ginny vond en vind ik niet leuk, maar alles beter dan Cho. Wat had ik een hekel aan haar zeg, ook al komt ze bijna niet in het boek voor. Stiekem hoopte ik een beetje op Harry/Luna, omdat ik dat stuk in het Verboden Bos zo lief vind tussen ze <3

Hermelien/Ron zat er natuurlijk wel aan te komen en al was het uiteindelijk een verlossing dat ze het éindelijk toegaven, zo blij ben ik er niet mee. Ik vind ze gewoon niet bij elkaar passen, omdat Hermelien zo'n ander type is dan Ron..

Lupin/Tonks was onverwacht, maar ooooh, wat leuk! :D

Severus/Lily, had ik niet verwacht en oh gosh, wat is Severus toch een poepie (L) haha, nee, maar ik vind 'm zo'n geweldig personage en het is zo'n mooi stuk als hij zegt met 'always....'

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 21:06 

Shirley schreef:
Al ben ik het helemaal eens met Genner dat ik me DOOD erger aan de Harry/Ginny ship. Sowieso vind ik Ginny een waardeloos personage, (zelfs het ENIGE stomme personage dat Rowling heeft geschreven van alle karakters die ze heeft gecreí«erd, Mary Sue much?), maar de ship kwam ook nog eens helemaal uit de lucht vallen. Ze hebben nooit niks met elkaar, Harry ziet haar nooit zitten, en dan ineens BAM! heeft ie diepzinnige gevoelens voor haar. Dat is er bij mij dus nooit in gegaan, het was waardeloos opgebouwd, en ik vind die ship dus echt nul komma niks. xD Echt jammer gewoon, maar goed, I'll live. :'D

Als je de boeken leest zijn er veel momenten dat Ginny en Harry met elkaar omgaan. Als Harry in de zomer bij de Weasley's is wordt niet elke minuut beschreven. Het is vrij logisch dat Ginny en Harry elkaar heel geleidelijk hebben leren kennen. Hoewel er weinig over geschreven is zegt het niet dat Harry haar nooit zag staan. Hij redde immers haar leven en dat maakt een sterkere band dan een ommetje door het park.
Bedenk ook dat het twee pubers zijn. Die relaties en verliefd heden komen en gaan vaak heel plotseling. Dit heeft er mee te maken dat een puberbrein vrij zwart wit werkt. Dat zou Harry's plotselinge interesse kunnen verklaren.

Vivica schreef:
Ze is de geobserdeerde stalker/fangirl die dat misschien niet meer doet, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze Harry goed genoeg kende om werkelijk gevoelens voor Harry te ontwikkelen, ipv de Boy-Who-Lived.

Waarom is Ginny een stalker omdat ze in de eerste boeken zo raar reageerde? Zou het niet zo kunnen zijn dat zij dan al gevoelens heeft. Zij door deze gevoelens onhandig gedraagt en verkeerd overkomt. (ik kan me ook nog herinneren dat ik een jongen leuk vond en daarom in de speeltuin ging spelen voor zijn deur, maar nooit wat durfde te zeggen als hij ook kwam spelen).
ook hier geld Harry komt daar vaak over de vloer. Grote kans dat ze elkaar heel goed kennen. Ze hebben veel grote gebeurtenissen samen mee gemaakt dit schept een band.

_________________
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
Nog 1 stem nodig om moonlight secrets te starten!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme