Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 19:30 

Ik geloof dat iedereen wel een bijnaam heeft, sommigen hebben 1 bijnaam, anderen misschien wel 10 verschillende. Als jij een leuke bijnaam of verschillende bijnamen hebt, of het nu een nick is die je op het internet gebruikt of IRL, dan kun je ze hier posten. : )

Om er even mee te starten:
- Weasley: Ik word daar vooral mee aangesproken om DeviantArt aangezien mijn nick begint met 'Weasley'. Mijn volledige nick daarop is een beetje lang, Weasley is gemakkelijker om mee aan te spreken (ofja, typen in dit geval XD). Een keer werd ik eens met 'Weasley-san' aangesproken en met nog meer combinaties en variaties als ik het mij goed herinner.
- Spohie: Die nick heb ik gekregen dankzij mijn leraar die mijn naam verkeerd had gespeld op mijn rapport. Een klasgenoot noemt mij voortdurend 'Spohie' maar dat vind ik helemaal niet erg, vind hem wel leuk klinken. : D
- Sophietje/Sophieke: Vooral mijn leerkrachten (niet allemaal maar toch een paar) spreken mij hiermee aan raar genoeg, maar vind ik persoonlijk helemaal niet erg.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: HPF
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 19:35 

Well, Debbert komt van een duikleraar die ik in Thailand had. Hij noemde me zo, vlak voordat we te water gingen en aangezien hij Engels was, vond ik het wel leuk klinken! Dus deze nick gebruik ik meestal op fora e.d Ik ben er wel tevreden mee.

Daarnaast heb ik ook nog Debilo. Dat is er wel een waar ik minder tevreden over ben. Een vriendinnetje noemde mij ineens zo, ik geloof dat het een samentrekking is van mijn echte naam (Debby) en debiel. Ik weet niet zo goed of ik er blij mee moet zijn, maar ik geloof dat ze hem wel liefkozend bedoeld. XD

Ook heb ik nog Smurf. Ik ben opzich niet heel kort ofzo, ik ben 1.75 Maar mijn stiefvader noemde mij vroeger altijd zo, omdat ik de jongste van het gezin ben. Daarnaast ben ik ook nog de kortste van mijn vriendengroep, dus qua lengte klopt de naam ook wel. XD

_________________
    An expert in anything was once a beginner


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: St. Vladimir's Academy
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 19:45 

Hmm. Het meest voor de hand liggende is denk ik wel Kell. Zo noemen de meeste van de camping, etc, me wel. Het is dus gewoon een afkorting van Kelly, niet zo heel bijzonder of zo.

Op school noemen ze me allemaal Kallay. Afschuwelijk die naam, maar het is al zo ingeburgerd dat sommige leerkrachten het al zeggen, voordat ze het door hebben. Niet echt iets waar ik nog iets aan kan doen, vrees ik.

Mijn nonkel blijft me hardnekkig smalle noemen. Ik denk dat dat zijn vorm van grapje is omdat ik nou allesbehalve 'smal' ben. xD

Als mijn vader goedgezind is, noemt hij me wel eens zus... Omdat ik mijn broers zus ben. xD Kind of logisch.

EDIT: Excuses! xDD Yaar durft me ook wel eens Kellebel te noemen. Zo!

_________________
.
Men are natural warriors, but a woman in battle is truly bloodthirsty.


Laatst bijgewerkt door xDuffie op za feb 05, 2011 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: crappy student room with a book closet~!
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 20:12 


@xDuffie; Kallay lijkt me op zich wel een leuke naam, al weet ik natuurlijk niet hoe ze het uitspreken, xD

Nicknames~! ik zal er maar een paar doen anders wordt het een beetje te lang, xD

Gevarieerd van mijn eigen naam: Samira
Miertje... al sinds mijn geboorte door mijn mams
Sammie... mijn tante en een kennis. zingen ze meteen "hoog Sammie, kijk omhoog sammie..."
SambiBambi & SamiBami(bal)... ik noem mijn zusje weer JamiBami.
Sesamsamsosamirazaadje, afgekort Sesamzaadje... door mijn lijpe boertje, xD
Smirnof... aangezien niemand meer de a uitspreek in mijn naam, het wordt automatisch S'mir

Het meest gebruikte is Skay, een samentrekking van mijn voor en achternaam. Jammer genoeg blijkt het een jongensnaam te zijn en dachten sommigen (ook hierzo) dat ik dus een jongen was, hahaha

Nu heeft mijn vriendin echt mega veel namen voor me verzonnen in al die jaren, maar die zal ik een keer bij elkaar in een post zetten. Als ik zin en vooral tijd heb.

_________________
in creative progress


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 21:07 

Ik heb niet echt een bijnaam geloof ik. xD Is dat heel raar? Nja, m'n familie kort mijn naam nog wel eens af tot Den, gewoon omdat het sneller is. M'n baas noemt me heel af en toe lange, maar dat zegt 'ie tegen iedereen geloof ik. xD Voor de rest is er eigenlijk niemand die me consequent anders noemt. En dat bevalt me eigenlijk wel.


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Comfort Zone
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 21:55 

@Kell: Ik noem je ook wel eens Kellebell *pouts*
@Dennis: Dat is toch wel handig, geen bijnamen hebben.

Ik heb er niet veel omdat het mijn moeders missie was haar kinderen namen te geven die je niet kan afkorten, dus niet als bijnamen kan gebruiken. Ze failde er een beetje in.

Yaar: ... Logische, afkorting etc. Vroeger werd er 'tje' achter geplakt, maar ik ben nu 18 dus nu weiger ik ernaar de luisteren.
Meisje: Een goede vriend van me noemde me zo en dat is blijven hangen. Niet alleen bij hem, maar ook bij zijn vriendin, zijn broertjes en zijn andere vrienden. Leuk.

En voor de triviavragen, zo noemde mijn moeder me toen ik klein was;
Papa's prinsesje: Want ... ik was papa's prinsesje. Inclusief de veelste grote roze lakschoenen en de zuurstokroze jurk.

_________________

people are like slinkies; not really good for anything,
but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 12:50 

Geniaal leuk om te lezen!

Plot - en alle variaties: Plottopoep, Plottoberry, Plottolini (zo noemt Richel me vaak, het klinkt absoluut als een chips-soort!), Plottodoodle, van alles.
Zo noemen mijn ''oude'' vrienden mij - middelbare schoolvriendinnen en HPF vrienden. Daarna gingen eigelijk veel HPF'ers mij ook Plot noemen, wat ik eerst raar vond maar nu vind ik het prima. Het ontstaan op mijn tiende, toen een vriendin van mij elke keer variaties op mijn naam begon te bedenken en toen kwam ze met Plot. Het meisje heette Shirley en ik heb nog een tijdje met haar gewerkt - ik denk niet dat ze weet hoeveel impact haar creatieve brein heeft gehad op mijn leven!
Mijn broer noemt me ook vaak Plot. Op de universiteit weet bijna niemand van deze nickname en noemen mensen mij vaak voluit ''Char-lot-te''. Daarom ben ik best wel gehecht aan deze nickname - het is opeens intiemer geworden dan vroeger, want vroeger noemde zoveel mensen mij Plot.

Lot Zo wordt ik vaak genoemd door familieden, vooral als ze het over mij hebben. Sommige mensen proberen mij ook Lotte te noemen, maar dan wordt ik pissig. ^^

Charlie Voor onduidelijke redenen noemde twee leraressen mij Charlie en hoorde ik later dat Sanne mij in haar telefoon had opgeslagen als ''Charlie''. Het heeft wel wat, maar het wordt niet vaak gebruikt bij mij.

Fiona Een meisje bij Psychologie noemde mij altijd zo als het met mensen over mij had, aangezien zij mij naam nog niet wist en ze vond me wel een Fiona.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 12:55 

Mijn naam, Janneke, wordt altijd afgekort tot Jan, en dat vind ik prima. Ik reageer op alles wat daar een beetje bij in de buurt komt: Janne, Jannepan, Janneman (met de eventuele toevoeging 'Robinson'), Jannetje etc. Mijn moeder noemt me altijd Jansje. De enige 'vervoeging' van Janneke die ik echt háát, is Jannes. Dat vind ik lomp, lelijk en walgelijk :')

Behalve mijn voornaam is ook mijn achternaam tot een leuke nickname omgevormd: panthouse (ja, met een a ipv een e). Andere variaties: trouserhouses, pantalonmaison en ga zo maar door :') Dus als ik dat hoor, reageer ik ook.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 12:58 

Lou: De obvious afkorting van Malou. Zo noemt mn moeder me, en andere mensen soms ook. @@

Loekie: Zo noemt mn vader me. Hopelijk is ie er zelf op gekomen en ben ik niet naar die leeuw vernoemd @@

Lou-der: Dat heeft mn ex bedacht xD

Mou: In tegenstelling tot Malou en Lou dient dit uitgesproken te worden zoals je het schrijft. Ik weet niet meer wie hier als eerste mee gekomen is, MJB of Daan xD Deze wordt momenteel het meeste gebruikt. M'n klasgenoten beginnen m nu ook over te nemen.

LaMou: Een variant op Mou, bedacht door mn klasgenoten. We waren namen van elkaar door elkaar aan het gooien en toen kwam deze eruit bij die van mij.

lady-voldything: Komt van Lord Voldything, een bedenksel van Uncle Vernon in OotP. Deze gebruik ik voornamelijk voor accounts als twitter, deviantart enzo.

Bloe: De mevrouw van de boek-lijn van Disney verstond dit toen Daan mijn naam doorgaf.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 13:05 

Dea - mijn zusje kon toen ze klein was mijn naam niet goed uitspreken, en toen maakte ze er 'Dea' van. Die is erin gebleven ^^

Monster - m'n moeder noemt me van kleins af aan al monster xD

Gizmo - in navolging op monster. M'n moeder vond me - net als Gizmo - een lief klein pluizig monster xD

Gen - afkorting voor 'Agenia'. Spreek uit als 'Dzjeen' (of 'Dzjen').

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 13:40 

Mijn bijnaam is Josje en ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar zo word ik genoemd. Al zo'n 3 jaar ofzo. xD
Verder Fat Ass. Omdat de uitspraak van mijn achternaam er een beetje op lijkt. Mijn broer zit in het leger en tijdens de uitzending naar Irak, kreeg iedereen een bijnaam. Mijn broer werd Fat Ass, ik vertelde dat heel leuk tegen een vriendin en voila, een nieuwe bijnaam was geboren.

En dan verder de obvious afkoringen als Jessie en Jess. Mijn beste vriendin noemde me vroeger altijd Jessica Wakefield, naar een personage uit Sweet Valley High, wat we op de basisschool keken. En ze nu en dan noemt ze me nog steeds zo.

Ow en ik word ook nog wel eens Chocokutje/tutje genoemd xD Dat komt omdat mijn beste vriendin en ik heel vaak aan de warme chocolademelk met slagroom zitten in de kroeg om 1 uur 's nachts xD

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 15:44 

Nou, eigenlijk noemen de meeste mensen me echt gewoon Niels. Alhoewel ik heb ontdekt dat mensen me vaak Nielsje noemen in SMS'jes of mails of dergelijke meer. Hoe belachelijk dat ook mag klinken. Op FFF/HPF noemen mensen me ook best wel al veel vaker Niels dan voorheen, ook al blijven er heel wat mensen trouw aan Charlie. Een variant daarop is Charles, maar dat is eerder zeldzaam.

Dus eigenlijk ben ik best niet interessant als het op bijnamen aankomt.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 16:29 

Silveryne, zo wordt ik in het dagelijks leven eigenlijk nog maar door één persoon genoemd. Iemand die weigert om mijn eigen naam te gebruiken. Zelfs een boek heeft hij al op die manier gesigneerd.

Sil, afkorting van het bovenstaande. Nog wel eens op internet gebruikt, samen met Silly. Aangezien veel mensen vergeten waar de i en de y komen te staan.

Hobbit, samen met twee vriendinnen werd ik zo door een leraar van de middelbare school genoemd. Dit nadat de Lord of the Rings uit kwam en het een rage in onze groep werd. Met z'n drieí«n vormden we een complete encyclopedie. :mrgreen:

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 17:24 

Ireen; Najah, de meest obvious afkorting van mijn naam. Maar daar heb ik toen ik klein was heel lang een hekel aangehad omdat ze bij zwemles dachten dat ik echt zo heette en dat dus op mijn zwemdiploma stond.

Ireentje; De meest obvious verkleinvorm van mijn naam.

Reen; Nog zo'n obvious afkorting

Reni; Ik was een keer met 3 vriendin op vakantie en toen zaten we dat liedje van de Leo reclame te zingen. Hun namen paste precies in het liedje, maar die van mij niet. Dus zo ontstond Reni, omdat dat wel in het liedje pastte.

Jalf; Ook wel een vrij logische. Voor veel mensen op HPF is dat meer mijn naam dan mijn echte naam.

Demonic Rosebush; Mijn algemene internet naam. Komt van de naam Rosier, want zowel een demon als een rozenstruik is.

En toen ik klein was neomen m'n moeder me altijd Tijgerlelie, naar dat indianenmeisje uit Peter Pan

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 17:46 

@Jan: Ik vind Pantalonmaison echt briljant :')

Ik heb maar een paar bijnamen. Meest gebruikte:

Cho: Stamt uit een ver verleden, toen ik nog op de middelbare school zat. Ik en mijn vriendinnengroepje van toen gaven iedereen een Harry Potter-naam, dus ik werd Cho :) Cho wordt eigenlijk door al mijn HPF-vriendjes en LJ-vriendjes. gebruikt. Ik stel me op internet ook altijd voor als 'Cho'.

Veertje: Koosnaampje, afgeleid van mijn echte naam Veerle. Wordt eigenljk alleen door mijn zus gebruikt.

Veer: Afkorting van Veerle, lekker makkelijk XD

Changetje: Gebruik ik vaak als username.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme