Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 21:39 

Wat zou jou favorieten toverspreuk zijn en waarom? Welke toverspreuk zou je het meeste gebruiken?

Accio is een toverspreuk die ik zelf waarschijnlijk heel vaak zou gebruiken... tjah ik ben nou eenmaal lui :lol:
Verder vind ik Evanesco(spreuk dat voorwerpen kan laten verdwijnen) ook een brilliante spreuk.., ik mors vrijwel alles wat je kan morsen :oops: hihi


Zie hier alle toverspreuken in het nederlands: http://nl.wikipedia.org/wiki/Toverspreu ... rry_Potter

engels:
http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_potter_spells

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


Laatst bijgewerkt door Deianira~ op zo feb 13, 2011 20:45, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 21:45 

Degene die ik het meeste zou gebruiken is denk ik Accio, net als mijn voorganger ben ik nogal lui aangelegd en dus zou dit de perfecte oplossing zijn om toch alles bereikbaar te houden.

Daarnaast zou ik echt veel hebben aan Arania Exumai, want ik heb een hekel aan spinnen, ben er net als Ron Wemel bang voor.

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 21:48 

Imperius Curse is mijn favoriet. Dat lijkt me echt heerlijk om te gebruiken xD Mensen alles voor je laten doen <3

Accio zou ik het meeste gebruiken, dat is gewoon zo handig : D

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 21:53 

Stelletje luiwammesen!

Ik denk dat Expelliarmus altijd mijn favoriet zal blijven. Al is het maar omdat ik voor het ontwapenen van de tegenstander ben.

Expelliarmus is vrij vertaald vanuit het Latijn 'verban het wapen'. Expelli is Latijn voor "verban" (gebiedende wijs) en arma betekent "wapen". Expelliarmus geldt als een simpele vrij onschuldige spreuk, die echter meerdere keren het leven van Harry Potter heeft gered en zelfs Voldemort heeft verslagen.

Stom eigenlijk dat ik daar nog nooit zo over nagedacht heb. En dat terwijl ik meerdere jaren Latijn heb mogen verslinden. Ineens ben ik nog meer fan, al is het maar omdat die naam zo leuk is.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 22:08 

Als ik er zo eens over nadenk, zou ik van de 'huishoudelijke' spreuken denk ik Lumos en Nox het vaakst gebruiken :') En Alohomora, omdat je dan niet je sleutel hoeft te zoeken. Aguamenti is ook handig, en Accio natuurlijk.
Stiekem zou ik wel eens Rictusempra (kietelspreuk) op iemand willen uitproberen :')

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 22:11 

Ik denk dat ik net als zoveel hier de Accio spreuk het meest zou gebruiken. Nu hoop ik nog altijd op een lange stok met zo'n grijpertje eraan, zodat je niet van je stoel af hoeft te komen ^^
En de leukste spreuk vind ik denk ik toch wel de Patronus Charm. In de boeken is dit ook altijd mijn favoriete spreuk geweest. Het heeft gewoon iets :D


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 23:22 

Is Sanitato geen opruimspreuk ofzo? Want als dat zo is, zou ik die nu heel hard nodig hebben. Mijn kamer is namelijk een vreselijke zooi xD Of is dat alleen om iets schoon te maken? Nou, in dat geval komt die ook wel van pas.

Verder natuurlijk accio. Ja, luiheid alom hier =D Dus dat zou heeeel handig zijn.

Murmelio staat me ook wel aan. Gewoon zorgen dat anderen je niet kunnen verstaan en dat je dus alles zo hard kan blĂ­ÂŞren als je wilt. Ook Silencio lijkt me handig =D

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Emond's Field

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 23:38 

Accio!

Sorry, ben nogal lui zo af en toe, en deze spreuk is dan dus wel erg handig, hoef je niet steeds op te staan of zelfs te gaan zoeken! Gewoon lekker in je luie stoel blijven zitten en roepen maar!

_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008 & 29-01-2011 ~ heden

Waarom Eren Olifanten Huilers Die Hinkelen
o.d.z.
Et Audite Alterem


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 9:15 

Zoals veel mensen zou ik waarschijnlijk ook gaan voor de simpelste spreuken, zoals Accio. Want die zijn gewoon ontzettend handig in het dagelijkse leven. xD Ook eventuele kook en schoonmaak spreuken zouden bij mij dagelijks gebruikt worden, ideaal toch. :'D Hoezo, we zijn allemaal lui? :p

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 16:14 

Nog een spreuk die in het rijtje van 'luie spreuken' past... Locomotor. Hiermee kan je met een zwiep van je toverstok alles verplaatsen wat je wil. Het lijkt me erg handig om je kamer te kunnen opruimen vanop je bed. Laat je stok het werk maar doen :D .


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 16:16 

Als ik een wand had dan de eerste toverspreuk die ik zou uitproberen Expecto Patronum zijn. Ik ben gewoon zo benieuwd hoe mijn patronus eruit ziet. Daarbij is een patronus natuurlijk ook handig qua communicatie. Net zoals de manier hoe de Order hem gebruikt. Accio zou wel handig zijn, maar qua favoriete toverspreuk moet ik toch echt voor de Expecto Patronum gaan.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de PoiSonkast van Snape..
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 18:07 

Leuk: Serpensortia (Laat een slang uit de staf schieten) altijd leuk om mensen bang te maken :cool:
handig: Reparo (Voor als je weer eens wat gesloopt hebt).

_________________
-= Scars have the power to remind us the past is real =-


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Department of Mysteries
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 22:56 

Ik denk dat de door mij meest gebruikte spreuken 'accio' en 'reparo' zouden zijn. Gewoon omdat ze beide erg handig zijn en altijd van pas komen. Maar ik zou ook heel erg graag willen weten wat mijn patronus zou zijn en het lijkt me erg handig dat je via patronussen kan communiceren. Dus deze drie spreuken zou ik het liefst willen kunnen, haha. :)

_________________
Sometimes a dream turns into a dream...


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 23:01 

Ik zou denk ik van die spreuken willen leren die Mrs Weasley ook kan, waardoor breipennen automatisch truien breien, en zelfroerende kookpotten enzo, hartstikke handig, dan kan ik tegelijkertijd een boek lezen :D

En ja, Expecto Patronum zou ik ook wel willen proberen. Oh, en leren Animagus te zijn!

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 16:26 

Perijn schreef:
Accio!

Sorry, ben nogal lui zo af en toe, en deze spreuk is dan dus wel erg handig, hoef je niet steeds op te staan of zelfs te gaan zoeken! Gewoon lekker in je luie stoel blijven zitten en roepen maar!


Gah! xD Ik ben het hier helemaal mee eens! Hoe vaak je zo soms wel niet denkt tijdens het kijken van een film, of zo, dat je niet recht wil staan om de afstandsbediening te gaan halen. Maar daarnaast zou ik Lumos toch ook wel vaak gebruiken, moest dat een mogelijkheid zijn :')

_________________
"Oh, look at that, he's heard of me. My fame grows." -Puck


Ex hox momento pended aeternitas.
Aan dit ogenblik hangt de eeuwigheid.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme