Geplaatst: vr feb 11, 2011 23:26

Vanzelfsprekend waren de huiselven blij om Shawn en Matt te helpen. De jongens hebben ze ook niet expliciet verteld dat Maxime het vervelend zou vinden, maar then again, ze zou de huiselven heus niet straffen. Degenen die straf riskeren, zijn Matt en Shawn! Dus ergens is het niets minder dan pure moraliteit, dat ze deze prank uitvoeren. Ze entertainen de studenten (ook al liggen die te pitten en schrikken ze wakker van het kabaal - OP EEN DAG zullen ze ze dankbaar zijn! Want als je niet oplet, en je 8 uur per nacht slaapt, slaap je zo 1/3e van je leven weg!) en de leraren kunnen ook wat entertainment gebruiken. Want hoewel de leraren nooit hardop hun lof voor het tweetal hebben uitgesproken, weten M en S gewoon dat ze geliefd zijn.
Met de nodige moeite, vervoeren Shawn en Matt de instrumenten van het muzieklokaal richting de keukens, wat immers hun beginpunt is. Terwijl de huiselven zich organiseren en besluiten wie welk instrument bespelen zal, spurten Shawn en Matt naar de jongens-afdeling, om hun officií«le Beauxbatons uniform aan te trekken. Tegenover Sir Puntjesman, komen ze echter tot stilstand.
"Wat is het wachtwoord?" eist Shawn van Puntjesman. De ridder blijft stil. Shawn staart hem geí¯rriteerd aan. "Ik weet dat je geen enkel wachtwoord hebt doorgegeven, want ik hoorde zelfs de zevendejaars erover klagen zojuist! Speak up! We hebben niet de hele dag de tijd!" Het is echter Matt die met de ideale oplossing komt: die wijst met zijn wand op Sir Puntjesman, en dreigt hem en zijn schilderij te verminken. "Daarnaast, je ZIET toch dat wij heren zijn? Ofwel, laat ons binnen!" Shawn leunt lui tegen de muur, terwijl Matt grijnzend tegen het schilderij poke't, wat brandende plekken achterlaat op het doek. Na wat gedoe, laat Puntjesman ze binnen. Werd tijd.
Eenmaal binnen, zitten Alex, Adrian, Luc en Joost in de common room. Shawn geeuwt, waarbij hij overdreven zijn armen strekt. Matt echter wandelt naar het prikbord. "Shawn! De teams staan er! Onze keeper is-"
"Onze keeper is wat?"
Als er geen antwoord terug komt, begint Shawn te grinniken. "Sinds wanneer ben jij sprakeloo-"
JOOST. JOOST IS KEEPER. JOOST IS KEEPER. JOOST IS KEEPER.
JOOST IS KEEPER.
Zijn ademhaling versnelt aanzienlijk. Hij wordt een beetje duizelig. Hoe is dit mogelijk? Hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren? Op deze manier kan hij zijn team NOOIT naar het kampioenschap leiden! Op deze manier is hij gedoemd te falen! Op deze manier wordt hij nog zo'n betekenisloze captain die niets bijzonders heeft behaald. En hij heeft nog zo'n prachtig team! Hij heeft een briljante beater; hij heeft zichzelf en Casey als chasers; hij heeft een seeker van absolute topkwaliteit; hij heeft *random* en *random* als beater en chaser... En dan Joost als freaking KEEPER?
Shawn legt zijn hand op Matt's schouder, want hij kan zich voorstellen dat zijn beste maatjes zo ongeveer dezelfde paniek beleeft als hijzelf. Maar dan kan hij het niet meer inhouden. Met een snelle ruk draait Shawn zich om, en hij staart met venijnige ogen naar Joost. "Jij!" snauwt hij. "Weet je hoeveel moeite het me heeft gekost om captain te worden? Leiderschapskwaliteiten moet je niet alleen hebben, maar die moet je ook laten zien! Ik heb die badge niet omdat ik er zo leuk uitzie - ik heb die badge met een dikke C erop, omdat ik een briljante captain ben, en een briljante speler!" Stap naar voren. En nog één. Shawn staat op een meter afstand van Joost. "En JIJ gaat mijn team naar beneden halen! Hoe moet ik ooit professioneel Quidditch spelen, als ik niet eens een team naar de victorie kan leiden?" Het bloed sttijgt hem toch echt naar zijn hoofd. Hij kan niet geloven dat dit gebeurt. "...en hoe moet ik mijn team naar de victorie leiden MET JOU ALS NUTTELOOS BLOK NUTTELOOSHEID VOOR HET DOEL?"
Lichtelijk verrast (maar ook weer niet) om zijn uitbarsting, keert Shawn zijn rug weer naar Joost. Stom jong. Hij zal wel een oplossing vinden. Ja. Adem diep in, en uit. Dieeep in... En uit. Shawn is gekalmeerd. Als hij vertrouwen heeft in iets, dan is het wel in zichzelf. En hij zal dit oplossen. Shawn keert zich vervolgens doodleuk tot Alex en zegt: "Matt en ik moeten er weer vandoor, maar ik moet nog wat met jullie bespreken op de kamer, morgen of iets dergelijks." Shawn loopt naar zijn kamer die hij deelt met Matt en Alex, weet zijn uniform uit zijn koffer te vissen, en wacht tot Matt hetzelfde doet. Als dit voor elkaar is, keren ze terug naar de common room, met ieder een quasi-onschuldige bult bij hun borst, omdat ze hun uniform daar hebben opgerold en verstopt. Voor het geval iemand zou weten wat ze doen. En het is grappig-ish (eigenlijk niet echt, maar hey.)
"Welterusten, guys!" zegt Shawn vrolijk tegen Adrian/Alex/Luc als Matt en hij weer de gangen oplopen. Een paar shortcuts hier en daar, en Matt en hij staan weer in de keukens. De huiselven hebben ieder een drum-dingetje of andere instrumenten, en zitten er een beetje op te oefenen. Shawn trekt zijn blouse uit, en doet zijn uniform dan aan. Alright! Hij keert naar Matt die zijn haar goed aan het zetten is, en kijkt naar de huiselven. Met een simpele beweging van zijn wand, zorgt hij ervoor dat elk geluidje dat gemaakt wordt met de instrumenten, kei- en keihard door de ruimte galmt. Shawn krijgt neigingen om zijn handen voor zijn oren te slaan - dat is hoe luid het is. Maar da's juist de bedoeling, dus yay.
[om 23:50]
"Laten we gaan!" roept hij enthousiast uit. Ze hebben een liedje ingestudeerd, in de korte tijd die ze hadden; de elven hebben enigszins kunnen oefenen met de instrumenten, en Shawn en Matt zijn as handsome as ever. Dus ze kunnen beginnen!
Ja hoor, de stoet gaat via de keukens naar de bovenste verdieping; van de bibliotheek naar de deur tegenover de meisjes common-room, waar zelfs Daisy gillend wegrent van haar schilderij. Van daar, rechtstreeks naar de jongens common room - Sir Puntjesman blijft resoluut staan, maar zijn harnas trilt heftig van alle trillingen en echo's. Nadat een paar minuten, komen ook de geesten van Beauxbatons achter ze aan zweven - ze proberen voornamelijk de stoet te stoppen, maar de huiselven kunnen weinig horen over het oorverdovend kabaal. Shawn en Matt leiden de stoet, zingen liedjes, en hebben een geweldige tijd =']
"OP NAAR MAXIMEEEE!" schreeuwt Shawn, alsof hij een leger commandant is. De stoet, die inmiddels langs alle andere leraren kantoren zijn gegaan en inmiddels is de helft ze achterna aan het rennen. Maar, in case you haven't noticed, de leraren van Beauxbatons bestaan voornamelijk uit incompetente mensen die slim zijn op hun eigen manier, dus ze kunnen weinig uitrichten. De stoet is nu een rennende stoet - van het melodietje is nog weinig te horen, omdat de huiselven niet kunnen rennen en spelen tegelijk. Maar in een prachtige chaos belandt de boel tegenover Maxime's kantoor.
Ze komt er echter niet uit. De andere leraren zitten inmiddels ergens verderop in een kringetje - ze proberen verwoed boven het geluid uit te komen, maar tevergeefs. Nee, het komt niet in ze op om hun eigen stemmen ook magisch luider te maken. Op een klok verderop, ziet Shawn dat het inmiddels 00:08 is.
"Crap," mompelt hij (wat niemand hoort). "MATT? MATT, IK GA ER HEEL EVEN VANDOOR. IK BEN ZO TERUG. ALS MAXIME KOMT, REN ER GEWOON VANDOOR. EN ALS ZE JE PAKT, GEEF DAN MIJ OOK METEEN OP. ALS IEMAND MET DE EER MAG STRIJKEN, DOEN WE 'T SAMEN!" Hij krijgt ineens een sentimentele grijns op zijn gezicht, en geeft Matt een lieve knuffel. "GLAD TO BE BACK!" roept hij in zijn oor.
Misschien omdat hij zich nu zo vrolijk voelt (eerste prank van het jaar!), of misschien omdat hij troost nodig heeft nadat Joost keeper blijkt te zijn. Shawn weet niet waarom, maar hij rent zo hard zijn benen hem dragen kunnen naar het Quidditch field. Hij neemt vijf treden tegelijk de trap af, en stormt naar buiten nadat hij de zware deuren met wat moeite open heeft weten te duwen. De frisse buitenlucht ademt hij kort in, voor hij weer begint te rennen naar het veld. Hij slinger zijn ene lange been na zijn andere, en gauw genoeg bereikt hij het veld. Hij ziet Naomi al staan. Als hij hijgend en steunend tegenover haar tot stilstand komt, neemt hij even de tijd om tot adem te komen. Dan recht hij zijn schouders, kijkt hij naar Naomi, en glimlacht. Hij werpt een blik op zijn horloge. Dat heeft 'ie best snel gedaan.
"Negen minuten te laat, maar je hebt wat je wilde. Ik ben er."