Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 15:30 

Voldemort

    Voldemort is my past, present and future, Harry Potter...



Voldemort, aka Marten Asmodom Vilijn, aka Jeweetwel, aka Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden, aka de Heer van het Duister is de antagonist, de slechterik in het verhaal van Harry Potter. Al sinds Harry een baby was heeft hij het op hem gemunt en hij speelt dan ook een hoofdrol in de Harry Potter serie.

Hier vind je een link naar de pagina van Voldemort op HP Lexicon met alle informatie over hem.

In dit topic kan je alles over Voldemort bespreken. Vind je hem leuk of totaal niet? Wat vind je van zijn levensverhaal, vind je het goed genoeg uitgewerkt? Dat en meer (of minder) kan je hier kwijt.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Slaapzaal van Griffoendor.
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 18:22 

Ik denk als je mensen vraagt of ze Voldemort leuk vinden, het antwoord meestal wel duidelijk zal zijn.. Hij is gewoon Pure Evil.
Maar ik moet zeggen, hij is wel een fantastische acteur!!
Thumbs up!!
<3

_________________
"Fear of a name increases fear of a thing itself."

"It's the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 17:11 

Ik vind Voldemort wel leuk :') Ik heb gewoon iets met de evil-guys, haha. Ik vind ze veel fascinerend, omdat ze eigenlijk dingen weerspiegelen die iedereen wel z'n karakter heeft. Bij de één komt het alleen wel tot z'n uiting en bij de ander niet zo erg. En ik weet niet, Voldemort heeft gewoon iets wat mijn intrigeert.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 17:32 

Om heel eerlijk te zijn, vind ik Voldemort niet bijster slim. Ik bedoel maar, hoe krijg je het als volwassen tovenaar voor elkaar om tot meerdere keren aan toe te verliezen van een kind die nauwelijks kaas gegeten heeft van magie?
Voor de rest vind ik hem wel leuk personage in het verhaal, hij houdt het evenwicht tussen goed en slecht in stand.
Maar hij is zeker niet mijn favoriete slechterik. Daarvoor kijk ik toch naar Bellatrix en Lucius.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 15:25 

Aisling schreef:
Om heel eerlijk te zijn, vind ik Voldemort niet bijster slim. Ik bedoel maar, hoe krijg je het als volwassen tovenaar voor elkaar om tot meerdere keren aan toe te verliezen van een kind die nauwelijks kaas gegeten heeft van magie?
Voor de rest vind ik hem wel leuk personage in het verhaal, hij houdt het evenwicht tussen goed en slecht in stand.
Maar hij is zeker niet mijn favoriete slechterik. Daarvoor kijk ik toch naar Bellatrix en Lucius.


Het enige wat niet bijster slim was aan het feit dat Voldemort (meerdere malen) verslagen werd door Harry was dat hij Lily's bescherming over het hoofd zag. En zelfs dat is geen kwestie die Voldemorts intelligentie ondermijnt, aangezien deze bescherming voortkwam uit liefde, iets dat Voldemort simpelweg nooit heeft gekend. Verder staat regelmatig beschreven dat Tom Riddle een zeer intelligente student was, en dat moest ook wel - hoe zou hij anders zeven (!) Horcruxes kunnen maken?

Ik vind Voldemort een heel tragisch (en daarom zeer interessant) karakter. Ik was daarom ook heel blij dat in HBP zijn achtergrond werd uitgediept, dat gaf voor mij zijn personage meer geloofwaardigheid en de hele serie meer diepgang.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 20:41 

Maar dat vind ik dus ook de reden dat hij niet bijster slim is. Het heeft hem een behoorlijke tijd gekost om te ontdekken dat hij niets tegen de liefde van Lily kon doen.
Door zijn eigen drang naar macht, heeft hij het belangrijkste een aantal maal over het hoofd gezien. Pas in het vierde boek komt hij er eindelijk achter wat hem die jaren daarvoor heeft tegengehouden.
Had overigens niets met intelligentie te maken. Want inderdaad, hij wilde wat dat betreft overal wel het naadje van de kous van weten. En het feit dat hij die Gruzielementen heeft weten te maken, zegt eigenlijk toch ook wel weer genoeg, zoals je al aangaf.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 15:36 

Spoiler:
Wat denken jullie wat er met zijn lichaam is gebeurt?

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 15:44 

Pottergirl schreef:
Ik vind Voldemort een heel tragisch (en daarom zeer interessant) karakter. Ik was daarom ook heel blij dat in HBP zijn achtergrond werd uitgediept, dat gaf voor mij zijn personage meer geloofwaardigheid en de hele serie meer diepgang.


Ik ben het er mee eens dat Voldemort een heel tragisch karakter is. Het is super intressant om te weten hoe Marten Vilijn Heer Voldemort is geworden. Al het emotionele enzo

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 19:30 

Ik vind Voldemort één van de meest interessante personages in de boeken. Zoals een aantal voorgangers al zeiden, het is gewoon zeer boeiend om te zien hoe Tom Riddle in Lord Voldemort is veranderd. In sommige boeken kom je bijna niets te weten over de slechterik buiten dat hij slecht is. In de Potter boeken vind ik Voldemort zijn verhaal zeer goed uitgewerkt, zeer gedetailleerd. Je weet veel over hem. Dat maakt hem meteen ook zo aantrekkelijk als een personage. Want waar is het misgegaan? Is het wel zijn fout dat hij zo slecht geworden is of als hij liefde had gekend in zijn opvoeding, zou hij dan een totaal andere, goede persoon geweest zijn? Over dat soort dingen speculeren vind ik altijd leuk.

Deianira~ schreef:
Spoiler:
Wat denken jullie wat er met zijn lichaam is gebeurt?


Spoiler:
Ik ga er van uit dat ze hem gewoon ergens begraven hebben. Geen begrafenis of iets dergelijks maar dat het Ministerie hem ergens willekeurig in alle stilte begraven heeft.

_________________
    GRYFFINDOR


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 17:29 

Citaat:
Ik vind Voldemort een heel tragisch (en daarom zeer interessant) karakter. Ik was daarom ook heel blij dat in HBP zijn achtergrond werd uitgediept, dat gaf voor mij zijn personage meer geloofwaardigheid en de hele serie meer diepgang.


Perfect beschreven. Voldemort oftewel Marten Vilijn, is altijd een van de favoriete personage geweest. En dat is hij op de dag van vandaag nog altijd zo.
Vind het zo goed gemaakt, hoe een klein jongentje al zo kan zijn.
En hoe bizzar iemand kan worden zoals Voldemort...
Het is ook zoals Raya al heeft beschreven, het is fijn om ook eens de achtergronden te weten van de "slechterik".
Ik denk niet dat hij zo slecht was geworden, als hij wel werd opgevoed door zijn moeder. Komt echt veel door zijn achtergrond...Gewoon weg super bedacht(!).

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 8:03 

Dit klinkt eigenlijk heel raar, maar ik vind Tom Riddle een interessanter personage dan Voldemort. Voldemort is gewoon door-en-door slecht, terwijl er voor Tom Riddle ooit een kans of een moment is geweest waarop hij heeft kunnen kiezen. En natuurlijk heeft zijn keuze ermee te maken gehad dat hij geen fijne jeugd etc. heeft gehad, maar dat kan niet alles zijn geweest... En dat vind ik zo interessant aan hem. Hij is moeilijk te doorgronden.

Ook het verhaal van The Gaunts zelf vond ik echt geweldig. Ik kan me nog zo goed herinneren hoeveel medelijden ik had met Merope. Zij is echt een van mijn lievelingspersonages uit HBP. Ik kan me nog wel herinneren dat ik een fanfic over The Gaunts en Tom Riddle Sr. heb geschreven. Jammer dat ik die niet meer heb.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 9:28 

Lord Voldemort,

Ik vond het jammer dat in Halfbloed prince film, zo weinig over hem lieten zien. Ik denk dat de "niet lezers" nog gewoon te weinig over dit te geweldige karkter weten. Want net zoals snape is dit ook geweldig uitgewerkt. Alleen het feit al dat hij geen liefde en vriendschap kent is te erg, emotioneel, vind ik zelf.

En omdat hij liefde gewoon te walgelijk vind, dat hij Potter niet kon verslaan, ja ik vind dat dit een van de best uitgewerkte karakters is uit de serie.

Ik zat zelfs te denken, zou Rowling niet ooit een boek moeten schrijfen over het leven van Lord Voldemort. Dat zou de " niet lezers" echt een perfect beeld van hem geven, en zouden the joker liefhebbers van batman niet meer van die negatieve opmerkingen over Voldemort schrijfen. Of andere schurken. Want Voldemort vind ik de beste vijandelijke power allertijden!!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2011 23:47 

Ik zou zweren dat ik hier al gepost had. Maar in Slytherin hebben we ook een Voldemort/Riddle-topic, dus dat zal het wel zijn xD

Ik vind Voldemort een geweldig personage. Ik kan me nog herinneren dat toen ik de boeken voor het eerst las en ik kwam iets nieuws over hem te weten, was ik helemaal blij :') Ik vind het ook heel goed van Rowling gedaan dat in boek 1 Voldemort nog echt zo'n ongrijpbaar persoon is. Je weet weinig over hem en je weet eigenlijk alleen maar dat hij een zeer slechte tovenaar was die verslagen is door de baby Harry Potter. En ieder boek leer je meer over hem. Ik vind hem een heel mooi, tragisch en uitgediept personage.

Persoonlijk vind ik Voldemort's humor ook leuk (a) Heerlijk sarcastisch en sadistisch. (Iets anders kon je natuurlijk ook niet verwachten).

Verder is Voldemort niet zomaar een 13-in-een-dozijn random bad guy. Hij is zeer intelligent en super ambitieus en leergierig en hij heeft duidelijke flaws. Hij heeft een heel eigen karakter en hij is absoluut een uniek individu.

En-en-en... ik wil wat favo quotes posten :')

''Greatness inspires envy, envy engenders spite, spite spawns lies. You must know this, Dumbledore.''

''There is no good and evil. There is only power, and those too weak to seek it''

"Get back here, Potter! I want to see your face when I kill you! I want to see the light leave your eyes!"Â

"I can make things move without touching them. I can make animals do what I want them to do, without training them. I can make bad things happen to people who annoy me. I can make them hurt if I want to." - Tom Riddle

''Harry! I'd almost forgotten you were here, standing on the bones of my father. I'd introduce you, but rumor has it you're almost as famous as me these days.''


<3

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 8:41 

Aisling schreef:
Om heel eerlijk te zijn, vind ik Voldemort niet bijster slim. Ik bedoel maar, hoe krijg je het als volwassen tovenaar voor elkaar om tot meerdere keren aan toe te verliezen van een kind die nauwelijks kaas gegeten heeft van magie?
Voor de rest vind ik hem wel leuk personage in het verhaal, hij houdt het evenwicht tussen goed en slecht in stand.
Maar hij is zeker niet mijn favoriete slechterik. Daarvoor kijk ik toch naar Bellatrix en Lucius.


Pottergirl schreef:
Ik vind Voldemort een heel tragisch (en daarom zeer interessant) karakter. Ik was daarom ook heel blij dat in HBP zijn achtergrond werd uitgediept, dat gaf voor mij zijn personage meer geloofwaardigheid en de hele serie meer diepgang.


Jessica schreef:
Persoonlijk vind ik Voldemort's humor ook leuk (a) Heerlijk sarcastisch en sadistisch. (Iets anders kon je natuurlijk ook niet verwachten).

Verder is Voldemort niet zomaar een 13-in-een-dozijn random bad guy. Hij is zeer intelligent en super ambitieus en leergierig en hij heeft duidelijke flaws. Hij heeft een heel eigen karakter en hij is absoluut een uniek individu.

Do I need to say more! :P
Ik ben het hier dan ook helemaal mee eens.
Een van de ultimate evil bad guys, uniek in z'n soort.
In het boek komt het allemaal goed over veel info, in de film niet zo maar daar zie je meer van hem.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogsmeade.
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 21:24 

Ik vind zn: "NYAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" in de films echt ge-ni-aal.
****

Jessica: Ik heb de afbeelding verwijderd, want die bevat Deathly Hallows Part 2 spoilers en die zijn verboden ;)

_________________
"Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light." ÏŸ


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme