Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie vond jij een beter Perkamentus?
Richard Harris (PH, COS) 67%  67%  [ 18 ]
Michael Gambon (POA, GOF, OOTP, HBP) 33%  33%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 27

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 21:24 

Tja, ben tijden voor Michael Gambon geweest omdat hij iets energiekers over zichzelf had. Alleen het is gewoon een groot verlies geweest om afscheid te moeten nemen van Richard Harris als acteur, daar kan niemand iets aan doen, het is gewoon overmacht en we moeten het doen met Michael Gambon.

Als ik alle films naast elkaar leg, merk ik dat ik het meer op met Richard Harris. Hij kwam wat minder agressief over als Michael Gambon. Ook heeft Richard Harris meer het uiterlijk van een oude tovenaar die op leeftijd is en Michael Gambon lijkt steeds jonger te worden in zijn doen en laten als Perkamentus. Mijn stem zal dus ook naar Richard Harris gaan, ondanks dat ik van vroeger Michael Gambon beter vond. Meningen kunnen dus veranderen.

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 13:08 

Tja, ook ik ga voor Richard Harris. Hij heeft het zachte en speelse van Dumbledore goed begrepen, terwijl Michael Gambon dit niet vertolkt. Het feit dat Gambon de boeken niet gelezen had, speelt bij mij ook een grote rol. Ik bedoel, je speelt zo'n grote rol in een serie films die miljoenen opbrengt, dan kan je toch wel even research doen? Ok, de acteurs hoeven niet allemaal een Evanna Lynch te zijn, maar tja, je moet wel weten hoe je character in elkaar zit! Oh, ik begin te ranten.. Nouja, voor mij geeft Harris het Dumbledore-gevoel veel beter!

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 15:46 

Zo te zien ben ik eigenlijk de enige die voor Michael Gambon ga, want ik heb helemaal niet zoveel met Richard Harris. Ik vond dat zachtaardige juist niet zo heel erg fijn en ik vond z'n stem soms zelfs vervelend om naar te luisteren. Ik stelde mij Dumbledore sowieso als een energiek persoon voor, terwijl Harris meer dat oude-mannetjes-gevoel voor mij had. Dumbledore is in mijn ogen iemand die voor zichzelf op komt (bijv. als ze hem naar Azkaban willen brengen) en ik denk dat Harris voor zulke momenten een beetje te.. sloompjes zou zijn geweest, zeg maar. Wat niet wegneemt dat ik hem nog steeds een goede vertolking van Dumbledore vind! Qua uiterlijk leek hij helemaal op hoe ik het verwachtte.

En ja, ik vind ook dat Gambon af en toe iets te agressief is, maar het lijkt nou net alsof hij daar voor heeft gekozen. (het stuk in Goblet of Fire vond ik gewoon gíªnant) Maar, ik denk dat het ook is besproken dat hij zich zo moet gedragen, dus ik wil hem daar niet voor afrekenen.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 21:25 

Uhum ik ga toch wel voor de eerste Perkamentus, de uitstraling, en de kleding maakte hem gewoon "beter" als Perkamentus.
De tweede Perkamentus, kwam meteen als een stuk jongere persoon over,
en daarbij vond ik zijn kleding als perkamentus een stuk minder.
Wel is hij misschien wat fanatieker, dan eerste,
Zoals in de 6de film, vond ik wel hem wel een stuk beter dan in de 4e film.
Maargoed ik had liever de eerste perkie, bij de alle films gehad.

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Slaapzaal van Griffoendor.
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 16:45 

Richard Harris is THE Dumbledore..
Hij was echt geweldig, ik was ook geschokt toen ik hoorde dat hij overleden was..
Maar zijn ook hele goede vervanger is ook geweldig, dus ik heb niet gestemd :)
<3

_________________
"Fear of a name increases fear of a thing itself."

"It's the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 17:09 

Lady Voldemort schreef:
Zo te zien ben ik eigenlijk de enige die voor Michael Gambon ga, want ik heb helemaal niet zoveel met Richard Harris. Ik vond dat zachtaardige juist niet zo heel erg fijn en ik vond z'n stem soms zelfs vervelend om naar te luisteren. Ik stelde mij Dumbledore sowieso als een energiek persoon voor, terwijl Harris meer dat oude-mannetjes-gevoel voor mij had. Dumbledore is in mijn ogen iemand die voor zichzelf op komt (bijv. als ze hem naar Azkaban willen brengen) en ik denk dat Harris voor zulke momenten een beetje te.. sloompjes zou zijn geweest, zeg maar. Wat niet wegneemt dat ik hem nog steeds een goede vertolking van Dumbledore vind! Qua uiterlijk leek hij helemaal op hoe ik het verwachtte.

En ja, ik vind ook dat Gambon af en toe iets te agressief is, maar het lijkt nou net alsof hij daar voor heeft gekozen. (het stuk in Goblet of Fire vond ik gewoon gíªnant) Maar, ik denk dat het ook is besproken dat hij zich zo moet gedragen, dus ik wil hem daar niet voor afrekenen.


Wat je in het eerste deel zegt snap ik op zich wel. Harris was inderdaad wat ''slomer'', maar die rust die hij uitstraalde en de wijsheid, dat vond ik nou echt Perkamentus. Als Harris hem vertolkt vind ik hem echt een hele verschijning, zeg maar. Een hele machtige oude tovenaar waar mensen naar op kijken, maar als Gambon hem speelt vind ik hem wat normaler. Sowieso vond ik ook Harris' mantel mooier xD

Dat tweede; ja het zal wel in het script staan, maar hij kan zich alsnog bemoeien met ''zijn karakter'', zoals bijvoorbeeld Jason Isaacs, die Lucius speelt. Die dacht echt mee en had er heel veel plezier in. Bij Gambon zie ik dit niet terug.
Dat hij ook de boeken niet had gelezen, vind ik echt te gek. Harry Potter is wereldwijd enorm populair en dan kun je best wel even een boekje lezen om te zorgen dat je je karakter echt begrijpt.
En ook... haalt hij wel plezier uit het spelen van zo'n belangrijk personage? Haalt hij sowieso plezier uit het acteren. Want het lijkt me dat als je gek bent op je karakter en de films en alles, dat je dan juist heel graag zo snel mogelijk de boeken wil lezen. Maar blijkbaar had hij dat dus niet... Vind ik raar.
Verder niks beledigends tegen Gambon hoor, want in film 3 en 4 vond ik hem vreselijk, maar in 6 was het al een heel stuk beter.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: guarding the Gryffindor Common Room with the fat lady
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 1:20 

ik denk niet dat ik kan kiezen, omdat harris en gambon allebei hele andere films hebben moeten spelen.
In deel 1 en 2 was het allemaal minder duister dat kwam pas met deel 3.
Ik ben eerder nieuwsgierig naar wat harris met deel 4 en 5 zou hebben gedaan. Want ja hij was inderdaad wat slomer.

de rauwere toon kwam ook terug in de latere films niet alleen bij de scenes met perkamentus, maar harry (deel 5 oef echt waar irriteerde me kapot) en ook later ron en noem het maar op.

Neemt niet weg dat ik me vaak aan gambon heb geí¯rriteerd (die art ik bedoel zo zaten mijn zus en ik ook in de bios zo van wtf waarom schreeuwt ie)
Maar aan de andere kant hoe zou Harris dat hebben gedaan als de regisseur had gezegd dat het zo moest?

Maar als je gaat kijken naar uiterlijk dan vond ik harris echt super goed gecast want zo had ik me hem ook echt voorgesteld!

_________________
Gryffindor...
Bold, Brave,
Loyal, True,

What else can I say?
We'll
never turn our back on you,


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Fleet Street
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 16:42 

Ik ben al sinds de 3e film Michael Gambon aan het afkraken, maar nu heb ik er toch eens goed over na gedacht.

De eerste twee films hadden de perfecte Dumbledore. Rustig, lange witte haren, een prachtige man. Nogmaals, de perfecte Dumbledore. Richard Harris past dan ook perfect bij deze Dumbledore, omdat Harris oud en fragiel was.

Maar als we verder gaan in de boeken, blijkt Dumbledore opeens een hele hardcore man te zijn, die Voldemort's gelijke is in een duel. Ik denk dat Harris daar te rustig voor zou zijn en ik betwijfel dat hij Voldemort's equal zou kunnen spelen.
Wat dat betreft vind ik wel dat Gambon het goed heeft geplaatst. Gambon is agressiever en komt veel sterker over. Dus wat betreft actie: Gambon. Wat betreft rust: Harris.

Ik moet zeggen dat de films Gambon ook volledig vern#*@%t hebben. Ze hadden er een veel mooiere man van kunnen maken, maar dat hebben ze verpest door hem een elastiekje in z'n baard te doen en een pyjama aan te laten trekken..

_________________
Twitter
RPG Paspoort


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 22:08 

Malou schreef:
Richard Harris, hij is gewoon DE Dumbledore; qua uiterlijk en qua acteren. Hij is gewoon EXACT als in de boeken.
Michael Gambon vind ik veelte agressief en heeft ook niet dat mysterieuze dat Richard Harris als Dumbledore wel heeft. Daarnaast vind ik hoe ze hem hebben aangekleed/geschminkt ook niet zo Dumbledore-verantwoord.


Hier sluit ik me bij aan. Hij is inderdaad EXACT als in de boeken en dat maakte het plaatje rondom Perkamentus echt compleet. in de films dan.

Ik vond het echt magisch goed hoe Harris in de rol paste, zo een goede match met het boek zie je zelden in films.

Ik kan me echt mateloos ergeren aan Gambon, terwijl hij ook écht wel een goede acteur is. Hij mist de Dumbledore-touch een beetje. Bij Harris heb je het idee dat hij magische dingen met zijn staf kan doen en een kracht kan uitstralen zoals alleen Dumbledore dat kan terwijl Gambon er voor mijn gevoel als een bizon komt aanstormen om vervolgens heel lomp een spreuk te krijsen.

Nee, ik kan écht nog niet aan Gambon als Dumbledore wennen.

:(

_________________
we see what we expect to see, not necessarily what's really there


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 13:25 


Harris is de perfecte Dumbledore voor mij. Niet enkel hoe hij eruit zag was perfect maar ook zijn uitstraling en acteerprestaties waren perfect. Ondertussen heb ik Gambon als Dumbledore leren aanvaarden maar het het heeft lang geduurd vooraleer ik een goed woordje voor Gambon over had. Zoals al reeds gezegd is, is Gambon af en toe te aggressief om een goede Dumbledore te portretteren. Ook hoe hij eruit ziet, al ga ik volledig akkoord dat dat zijn fout niet is, zorgt er ook voor dat ik niet het Dumbledore-gevoel krijg wanneer ik hem bezig zie in de films. Ik bedoel, een witte baard en robes í  la Harris zou echt al wonderen doen. Spijtig, Dumbledore is echt één van mijn favorieten in de boeken maar Gambon faalt gewoonweg om dat favoriete personage overtuigend neer te zetten.

_________________
    GRYFFINDOR


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 19:43 

Aisling schreef:
Ik denk zelfs dat we Michael Gambon nog wel een extra pluimpje mogen geven voor zijn prestaties. Het is immers niet gemakkelijk om de rol van iemand anders over te nemen en het met evenveel overtuiging te brengen.
Het is me meer dan eens opgevallen dat wanneer rollen door andere mensen werden overgenomen, de kwaliteit met sprongen achteruit ging en dat heb ik nou geen moment gehad met Michael Gambon.
Tuurlijk, hij zal Perkamentus op zijn manier spelen, agressiever en minder mystiek, maar ik denk dat er weinig acteurs zouden zijn geweest die dichterbij zouden zijn gekomen.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Sowieso, aan het uiterlijk kon ik niet goed zien dat het een nieuwe Perkie was. Alleen eigenlijk aan hoe hij praatte. Hij was iets duisterder dan Harris. Gambon heeft er echt het beste uitgehaald wat mogelijk was. Ik denk niet dat een andere acteur, behalve Harris zelf natuurlijk, het beter had kunnen doen. :wizard:

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 14:46 

Pottergirl schreef:
Afbeelding

My point exactly.

En nee, dat heb ik niet zelf gemaakt. Ik wou dat ik wist wie het wel heeft gemaakt zodat ik credit kon geven, maar helaas. Dankje, Tumblr.

Haha wat een leuk plaatje.

Ik vind Harris ook gewoon veel beter dan Gambon maar dat komt ook omdat ik Gambon op sommige momenten gewoon slecht vind. Slecht is misschien een groot woord, maar Gambon is gewoon totaal het tegenovergestelde van wat ik er van verwacht had. Rowling heeft de naam Dumbledore afgeleid van bumblebee waarmee ze dumbledore ook een beetje als een grappige dromer wil typeren, dus dat hij als een bumblebee door de gangen van de school loopt, een walsje neurií«nd. Harris nam dit nog mee in zijn spel door bijvoorbeeld die smekkies te eten terwijl ik dat bij Gambon totaal niet terug zie. Bij Gambon is het meer van "OH MY GAWD HARRY, VOLDEMORT RETURNS!!!".

Maar we moeten Harris niet legendarisch verklaren omdat hij onverwachts stierf. Al denk ik niet dat Harris slapjes zou zijn overgekomen tijdens bijvoorbeeld de arrestatie van Dumbledore. In een andere film die ik gezien heb (Unforgiven) speelt Harris een smerige, oude premiejager in het wilde westen en daar komt hij allesbehalve slapjes over.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 16:26 

Geef mij maar Harris. Hij ziet er veel wijzer uit dan Gambon. Ik vind Harris zijn stem ook veel mooier klinken en zijn uitstraling is ook veel warmer. Perkamentus is in mijn ogen altijd een Merlijn geweest. En Harris lijkt daar veel meer om. Ik vind het erg jammer dat Harris er niet meer is, maar Gambon is ook een heel goede vertolker van Perkamentus.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: omgeving Helmond
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 17:10 

Zeker Richard want dat is de Perkamentus :wizard: die het meest lijkt op die van de boeken......Trouwens deze twee films waren ook de enige twee die het meest "overeen" kwamen met de films ook al was het het "laatste" deel ook redelijk te noemen

_________________
* HET LEVEN IS BITTER DAAROM IS WRAAK OOK ZO ZOET *
* Succes is een ladder die je niet kunt beklimmen met de handen in je zakken!*
* Zei die anderen kwaad doen lopen vanzelf tegen de muur.*


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: hier, op HPF...
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 22:25 

Lady Voldemort schreef:
Zo te zien ben ik eigenlijk de enige die voor Michael Gambon ga, want ik heb helemaal niet zoveel met Richard Harris. Ik vond dat zachtaardige juist niet zo heel erg fijn en ik vond z'n stem soms zelfs vervelend om naar te luisteren. Ik stelde mij Dumbledore sowieso als een energiek persoon voor, terwijl Harris meer dat oude-mannetjes-gevoel voor mij had. Dumbledore is in mijn ogen iemand die voor zichzelf op komt (bijv. als ze hem naar Azkaban willen brengen) en ik denk dat Harris voor zulke momenten een beetje te.. sloompjes zou zijn geweest, zeg maar. Wat niet wegneemt dat ik hem nog steeds een goede vertolking van Dumbledore vind! Qua uiterlijk leek hij helemaal op hoe ik het verwachtte.

En ja, ik vind ook dat Gambon af en toe iets te agressief is, maar het lijkt nou net alsof hij daar voor heeft gekozen. (het stuk in Goblet of Fire vond ik gewoon gíªnant) Maar, ik denk dat het ook is besproken dat hij zich zo moet gedragen, dus ik wil hem daar niet voor afrekenen.


Ik ben blij dat je dit schrijft, want ik heb exact hetzelfde; Ik vind Gambon eigenlijk erg goed als Perkamentus. En ga er maar aan staan; zo'n rol van iemand overnemen! Bovendien vul je zo'n rol ook op je eigen manier in het zou raar geweest zijn mocht Gambon daar zo 'sloom'gestaan hebben, dat past gewoon niet bij hem. En inderdaad, Perkie heeft een veel duisterder verleden dan wij toen wisten en daar past Gambom perfect bij! Ik ga dus voor Perkie 2!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme