Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

7e jaars

BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 12:47 

Citaat:
01. The Prestige (2006)
02. Batman Begins (2005)
03. Dog Day Afternoon (1975)
04. Kingdom of Heaven (2005)
05. Black Hawk Down (2001)
06. Memento (2000)
07. Body of Lies (2008)
08. Groundhog Day (1993)
09. Charlie Wilson's War (2007)
10. Heat (1995)
11. Shutter Island (2010)
12. Starship Troopers (1997)
13. Serpico (1973)
14. Thelma & Louise (1991)
15. Bowling for Columbine (2002)
16. There Will Be Blood (2007)
17. TRON: Legacy (2010)
18. Dark Blue World (2001)
19. MacGruber (2010)
20. Lucky Luke (2009)

Dark Blue World
Dit keer geen Brits / Amerikaanse film maar een Tsjechische film. Ik vond hem vrij aardig. Het gaat over twee Tsjechische gevechtspiloten die tijdens WO II vliegen voor de RAF in Groot-Brittannií«. Na de oorlog worden ze als verraders gezien omdat ze heulden met het kapitalisme. De film gaat het grootste gedeelte over hun ervaring tijdens WO II. Het is een standaardfilm waar er eigenlijk al een heleboel van bestaan. Toch is de film niet slecht. De film bevat vaak typisch Tsjechische humor, dat wil zeggen: lachen met een traan.

MacGruber
Misschien weten de aller oudsten onder ons nog wie MacGyver was. MacGyver was een televisieserie over MacGyver (doh) een soort Rambo met ethiek. Dit is een parodie op MacGyver en opzich een best goede want op sommige momenten lag ik helemaal dubbel.

Lucky Luke
Dit is een Franse productie over de stripheld Lucky Luke. De film bevat enorm flauwe humor. Zo flauw dat ik er nooit over heb moeten lachen en het na drie kwartier opgaf. Niet het kijken waard.

Ik heb trouwens een hele goede site ontdekt. www.icheckmovies.com. Op deze site kun je al je films bijhouden die je hebt gezien. Daarnaast bevat de site allemaal lijsten films in bepaalde genres die door veel mensen als goed wordt beschouwd. Leuke site :)

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 17:51 

Citaat:
001 Trigun the Movie ***
002 10,000 BC ***
003 Vicky Cristina Barcelona **
004 The Chronicles of Narnia: Voyage of the Dawn Treader ***
005 True Grit ***
006 As Good As It Gets ***(*)
007 Road To Perdition ***(*)
008 Crank ***
009 Cold Mountain ***
010 Dear Zachary ****

011 Megamind ****
012 Crank High Voltage **(*)
013 El Orfanato ****
014 The Machinist ****
015 Insomnia ***(*)
016 Identity ****
017 The Fountain ****
018 Zodiac ***
019 The Painted Veil ***
020 Letters From Iwo Jima ***(*)

021 Miss Congeniality 2 **(*)
022 Un long dimanche de fianí§ailles ***
023 Big Momma's House **
024 Mean Girls 2 **
025 The Whole Nine Yards ***
026 Old Yeller **
027 Cujo **(*)
028 It's kind of a funny story ***
029 Orphan ***(*)
030 The Fighter ****

031 Love and Other Drugs *(*)
032 Onegin ***
033 Felidae ***(*)
034 Minoes ****
035 Plague Dogs ***
036 Groundhog Day ***(*)
037 The King's Speech ****(*)
038 Machete ***
039 Starsky and Hutch *(*)
040 Bernard and Doris ***(*)

041 Riding In Cars With Boys ***
042 The White Countess ***
043 Burlesque **
044 State of Play ***
045 3-10 to Yuma ***(*)
046 Due Date ***(*)
047 The Royal Tenenbaums ***(*)
048 The Tuxedo **(*)
049 But I'm A Cheerleader ***(*)
050 Let Me In ***(*)

051 Good ****(*)

Wat ik vooral goed vond aan deze film, is dat ze Duitsers tijdens de Tweede Wereldoorlog op een andere manier benaderen dan dat gebruikelijk is voor WW2 films. Je volgt een Duitser die eigenlijk als het ware meegesleurd wordt in het wereldje van de Nazi partij en hij doet er vrij weinig aan om zich te verzetten en gaat gewoon met de flow mee, totdat er dingen gebeuren die niet terug te draaien zijn.
En yay, Jason Isaacs! <3

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 21:35 

Changetje schreef:

Chonmage Purin
Japanse film die ik al heel lang wilde zien, maar nog niet op DVD uit was. Het gaat over een samurai die naar de toekomst wordt getransporteerd, daar een single mom en haar zoontje leert kennen en vervolgens heel goed blijkt te zijn bakken en het maken van pudding ('purin' in het Japans).

Echt een heel leuke en vooral grappige film. Vond het erg leuk dat de samurai heel formeel Japans praat en overal zijn kimono draagt :') En het was ook nog eens een erg leuk verhaal :3

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 22:42 

Citaat:

13. Black Swan
WAUW! Meer heb ik niet echt te zeggen eigenlijk. Dit was gewoon een prachtige film met geweldige acteurs. Ik heb me vanaf het begin af aan vermaakt en meegeleefd met Nina (Natalie Portman) Ook vond ik Lily (Mila Kunis) geweldig spelen.
Spoiler:
.
De scene waarin Nina&Lily zoenen was geweldig, ondanks dat 't een hallucinatie van Nina was. Ook het einde was spectaculair, Odette stierf en zij eigenlijk tegelijkertijd. Zo mooi <3

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 23:16 

1. The Terror 1963
2. The Other Guys 2010
3. How to tame your dragon 2010
4. The Ten Commandments 2006
5. Ringu 1998
6. Bride & Prejudice 2004 (eindelijk af kunnen kijken)
7. The Brave One 2007

Ringu
Stiekem een veel betere versie dan The Ring. Al is het maar omdat stukken beter uitgelegd worden en de spanning beter is uitgewerkt. Over het algemeen wel genoten ondanks het feit dat ik het verhaal al kende.

Bride & Prejudice
Eindelijk teruggevonden en in z'n geheel kunnen kijken. O, wat hou ik van deze film. De enige feel good movie die mijn waardering krijgt. Lekker veel muziek en dans. Vooral het nummer Balle Balle is erg aanstekelijk.
En natuurlijk het feit dat Naveen op dat moment nog niet bekend was van Lost.

The Brave One
Het verhaal begon heel leuk, maar na de dood van David zakte het beduidend in. Pas toen het duidelijk werd wat Erica van plan was, kreeg het een spectaculaire boost. Het einde was echt super, hoewel ik me afvraag of het geld op was. Ergens was het wel heel simpel bedacht. Desalniettemin toch genoten.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 23:37 

Pottergirl schreef:

The King's Speech
Colin Firth <33333 Ik begin echt steeds meer van die man te houden. Deze film hielp daar ook wel aan mee, hij was fenomenaal. Helena speelde ook een leuke rol en Geoffrey Rush is altijd goed. En dat Britse acceeeeent <333

The Social Network
Nu snap ik pas waarom iedereen opeens fan was van Andrew Garfield. Wat een schatje en wat een goeie acteur (: De hele film was erg vermakelijk en zat goed in elkaar, hoewel ik het eind wel wat abrupt vond. Oh en de muziek <3

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 16:13 

Citaat:
01. The Prestige (2006)
02. Batman Begins (2005)
03. Dog Day Afternoon (1975)
04. Kingdom of Heaven (2005)
05. Black Hawk Down (2001)
06. Memento (2000)
07. Body of Lies (2008)
08. Groundhog Day (1993)
09. Charlie Wilson's War (2007)
10. Heat (1995)
11. Shutter Island (2010)
12. Starship Troopers (1997)
13. Serpico (1973)
14. Thelma & Louise (1991)
15. Bowling for Columbine (2002)
16. There Will Be Blood (2007)
17. TRON: Legacy (2010)
18. Dark Blue World (2001)
19. MacGruber (2010)
20. Lucky Luke (2009)
21. Scott Pilgrim vs. the World (2010)
22. The Fountain (2006)
23. Following (1998)

Scott Pilgrim vs. the World
Dit is een van de apartste films die ik ooit heb gezien. Aan de ene kant vind ik hem briljant: in detail, stijl, dialoog, acteurs, muziek. Ik wil even zeggen dat iedereen extreem goed gecast is, vooral Ramona vond ik heel goed. De muziek is ook prima verzorgt. Zelfs al die effectjes, wanneer er een gevecht was, vond ik goed bij de film passen en dat al elke Ex in muntjes uiteen viel na elk gevecht vond ik zeer creatief. Eigenlijk doet de film me een beetje denken aan Super Mario Bros op de gameboy, inclusief eindbazen, level ups, etc.
Aan de andere kant, het draait alleen om de gevechten. Vooral de zin van die gevechten ontbrak voor mij. In het begin vond ik dat een beetje saai.

The Fountain
Oei, wat was dit een vage film, voor mij iets te vaag. Het gaat over een dokter wiens vrouw dreigt te overleiden aan een tumor. Hij heeft echter een soort medicijn ontdekt waardoor je onsterfelijk wordt. Dat medicijn is het hars van een oude boom uit de Maya-cultuur.
Spoiler:
De film gaat eigenlijk over de kringloop van het leven. Het leven eindigt niet bij de dood, maar gaat verder. De ziel is onsterfelijk aldus de film.

Op zich leuke thematiek maar het is veel te vaag uitgewerkt. Op een gegeven moment vliegt hij met zijn vrouw (die dan de boom is, ingewikkeld om uit te leggen) naar een ster die de Maya's beschouwen als hemel waarin iedereen weer tot leven komt.

Following
Ik interesseer me in de regisseur Christopher Nolan (oa. The Dark Knight, The Prestige, Inception). Dit was zijn eerste speelfilm, gemaakt met één camera en allemaal vrienden van hem die acteren. De film heeft dus nauwelijks budget en dat is te merken. Ik vond deze film tegenvallen. Dit lag aan het tempo, want het verhaal is best goed en origineel.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 17:12 

De schuingedrukte heb ik al gezien. Ik weet dat het niet de regels zijn, maar boeie.

Citaat:

The Devil wears Prada
Ik had deze film al twee keer eerder gezien, maar ik blijf hem leuk vinden. Ik heb een groot zwak voor Anne Hathaway en eigelijk is alles met Meryl Streep gewoon goed. Het einde blijft voorspelbaar, maar ik vind het een goede film in z'n soort.

Charlie and the Chocolate Factory
Voor mij is de oude film altijd de echte, maar ik was erg benieuwd naar wat Tim Burton ervan had gemaakt. Hij heeft zich wat minder strikt aan het boek gehouden dan de vorige versie, maar daar stoorde ik mij niet aan. Alleen de Oempa-Loempa's vond ik minder sterk - ze hadden geen groen haar en die liedjes vond ik niet veel toevoegen. Het verhaal van Wonka's vader vond ik echt super grappig.

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Tja... die scene met Vollebol/Harry/Dumbledore op het Ministerie blijf ik echt prachtig vinden. Ik weet eigelijk niet eens of het een goede film is... het is Harry Potter, dan is het gewoon goed.

Meet Joe Black
Ik wilde deze al jaren zien, want ik vond de trailers altijd sehr mysterieus en Brad Pitt speelt De Dood. Ik hoopte op geheimzinnige verhalen over het hiernamaals en hopelijk nog iets duivels, maar Meet Joe Black is gewoon een ontzettend zoetsappig romantisch drama - een teleurstelling. Ik vond alle personages eigelijk niet bijster interessant, De Vrouw raar, te mager en onaantrekkelijk en Brad Pitt ging me halverwege de film echt op m'n zenuwen werken. Bij het einde dacht ik dat ze eindelijk de goede weg hadden gevonden, maar helaas - de film heeft al net zo'n slap einde als de film zelf.

How To Train Your Dragon
Dit was echt afschuwelijk slecht. Voorspelbaar van A tot Z, tenenkrommende personages en de stem van de hoofdpersoon slaat totaal de plank mis, aangezien de geanimeerde dude minstens 20 jaar jonger is dan de stem doet lijken. Nooit huren, kopen of downloaden. Neem liever The Lion King of iets dergelijks.

Dispicable Me
Toen ik Pharrel Williams hoorde zingen/rappen aan het begin, kreeg ik er direct zin in. En inderdaad - goede film! Het einde is alleen.. tja, het kon ook niet anders - zoetsappig.

New Moon
Hoogtepunt: Als Taylor eenmaal een wolfje is, ziet hij geen reden meer om zijn shirt ooit nog aan te trekken, want hij is toch altijd 42 graden Celcius. Wat mij betreft is dit meer dan prima. Bovendien gaat Bella soort-van glimachen als ze hem ziet, dus ik begrijp niet wat ze nog met de bloedzuiger moet. Go Jacob!
Ook - jawel, er is gewoon een plot.
Dieptepunt: Bella met haar chronische chagerijnigheid en Edward's gekwelde blikken. Ook - dat Bella steeds bedreigd wordt door allerlei vampiers.. tja, ik weet niet, het boeit me niet bijzonder.

Eclipse
Bella en Edward blijven gekweld en geobsedeerd door elkaar. Bella wordt nog steeds bedreigd, alleen nu krijgt ze nog meer hulp dan voorheen.
Ik vind het verhaal van deze film eigelijk minder interessant dan dat van New Moon. Wel is het leuk dat er meer fysieke intimiteit is en dat maakt het weer spannender voor mij. ^^

The Twins Effect
Dit is een Aziatische horror/vechtfilm, maar ik dacht eerst dat het een komedie is. Vooral aan het begin echt lachen. Aan het einde ontspoort het verhaal geloof ik een beetje, maar dat was ook omdat ik het plot niet meer snapte. Ook leuk - Jackie Chan speelt twee keer een bijrolletje, wat totaal random is.
Het verhaal gaat over vampire slayers.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 1:32 

Citaat:

9. Precious
Zie ook 'Laatste Film' topic. Prachtige, hele heftige film. Ik vond de acteurs eigenlijk allemaal goed, hoewel die accenten allemaal af en toe niet heel goed te verstaan waren ^^", maar goed. Ook Mariah Carey vond ik tegen verwachting in goed spelen. Wow, wat ziet die er anders uit zo totally niet dressed up, make up loos, donker haar. Hehe. Ik heb bij deze film echt een paar keer hevig zitten janken.

10. Take the lead
Antonio Banderas <3 . I love him. Leuke film was het ook wel. Het hele dansthema van net5 deze maand bevalt me eigenlijk wel. Oh en Yaya! ANTM cycle 3, ik vond haar geweldig toen. En ik vond d'r ook leuk in deze film. Leuk verhaal. Kinderen uit een achterstandsbuurt, om het zo maar te zeggen, leren ballroom dansen tijdens nablijf uurtje, hehe. Leuke film om eens gezien te hebben.

Ik ga die 100 zó niet halen.

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 11:51 

#01 Love and Other Drugs [***]
#02 The Social Network [**]
#03 The Last Song [***]
#04 American Beauty [*****]
#05 Valentine's Day [**]
#06 Orphan [****]
#07 The Time Traveler's Wife [*****]

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Laatst bijgewerkt door Sjar op do feb 17, 2011 12:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 12:15 

Citaat:

The Heartbreak Kid
Flauw. Hij was opzich wel leuk, maar wat al die personages deden.. Daar sta ik totaal niet achter. En please, het einde? Djeez.

De Gelukkige Huisvrouw
Ooh! Mooie film. Ik moet wel zeggen dat er geen spanning ofzo inzat, omdat ik het boek al gelezen heb. Maar hij houdt zich goed aan het boek. Zeker wel een aanrader, vind ik. Hoewel je nooit meer kinderen wilt xD

No Strings Attached
Super! Wat een onwijs leuke film. Ik heb er erg om gelachen. Ik vond hem echt heel leuk. Hij draait nu net, dus ik raad hem iedereen aan. Ashton & Natalie hebben ook echt superfijne chemie <3

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 23:45 

Citaat:

The King's Speech
Hier heb ik erg van genoten. Hij heeft inhoud, drama en humor tegelijkertijd en dit alledrie in een perfecte balans. Het viel mij nu pas op hoe prachtig goed Colin Firth met zijn ogen kan acteren - hij kan allerlei gecombineerde gevoelens uitdrukken met zijn blik. Dat vind ik bewonderenswaardig.
En ik weet dat Firth in deze film zijn klassieke rol speelt (stijve man met groot hart die moeilijk zijn gevoelens kan uiten), maar hij kan het zo goed dat ik het helemaal niet erg vind. (:

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 9:50 

Ik ben mijn lijst kwijt met alle films die ik afgelopen jaar he gezien >_< Gelukkig staat hier nog wat.

Citaat:
001: Love and Other Drugs ***
002: Blue Lagoon ***
003: The Chronicles of Narnia: Voyage of the Dawn Treader **
004: Megamind ****
005: Meet the Parents: Little Fockers **
006: The Diving Bell and the Butterfly ****
007: Tucker & Dale vs. Evil ****
008: New Kids Turbo **
009: Morning Glory ***
010: Dik Trom ****
011: Center Stage ***
012: Evita *
013: London Boulevard *
014: Vampires Suck ***

015: Leap Year ***
Leuk filmpje, natuurlijk zeer voorspelbaar, maar alle Ierse gebruiken etc. die voorkwamen in de film vond ik wel heel erg leuk om te zien. En gah, dat Ierse accent is echt heerlijk.

016: The Heartbreak Kid **
Leuk tijdverdrijf, maar geen echte must-see. Ik vond vooral de scí¨ne waarin ze zo verbrand is hilarisch :') De seksscí¨nes waren echt een beetje too much.

017: Gulliver's Travels ***
Jammer dat hij in 3D was, want het voegde helemaal niks toe aan het verhaal. Verder is Jack Black in zijn films altijd hetzelfde en vond ik het lied op het einde helemaal niks toevoegen aan het verhaal. Emily Blunt en Jason Segel waren wel heel leuk (:

018: Take the lead ****
Ik had echt een totaal ander verhaal voorgesteld toen ik de titel van de film hoorde. Een romcom ofzo, maar dit ging over New Yorkse probleemjongeren die tijden de nablijfuren stijldansles krijgen van Antonio Banderas. Interessant onderwerp.

019: Chalet Girl ****
Eigenlijk gingen we gewoon voor Mr. Chuck Bass naar deze film, maar een film met Ed Westwick, Bill Nighy en Brooke Shield kan natuurlijk gewoon niet slecht zijn. De tijd is echt omgevlogen! Heb me alleen wel geergerd aan het hoofdpersonage, want ze kan, net als Kirsten Stewart, haar mond niet dichthouden, zodat je de hele tijd naar haar voortanden staart...

Nu wil ik nog heel graag naar:
- The King's Speech
- Gnomeo & Juliet
- No Strings Attached
- Sonny Boy

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 20:48 

Pottergirl schreef:

Scott Pilgrim Vs. The World
BRILLIANT MUCH? Ik hou van dit soort films en deze film had gewoon alles (: Ik wil 'm echt graag op DVD hebben want dit is echt zo'n film die ik 2475098134087 keer kan zien zonder dat 'ie verveelt.

A Single Man
Zielig! En heel goed. Colin Firth bewijst zichzelf nogmaals als briljante acteur. Ik vond de cinematografie ook heel erg mooi, met stille beelden en veel symboliek. En het verhaal was heel mooi.

Hot Fuzz
Simon Pegg is een hilarisch acteur, en deze film had ook hele grappige momenten (voornamelijk dankzij hem). Toch duurde deze film me een beetje te lang - naar het einde toe werd ik het wel een beetje zat. Maar misschien kwam dat ook vanwege mijn slaapgebrek :')

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 13:35 

Citaat:

Les témoins
Een ongebonden broer (Manu), een opera-zingende zus, een jong stel met een baby en een oudere arts leren elkaar kennen in Parijs. Manu leeft een vrij leven, maar door alle situaties waar hij zich in gooit wordt er toch meer verantwoordelijkheid van hem verwacht door zijn vrienden. De details vertel ik niet, want dat haalt alle plezier weg als je deze film wilt kijken.
Een snelle film vol onverwachte plotwendingen. Goede, serieuze film, maar niet héél goed.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: