Blijerd schreef:
Ik ben een keer opgelicht op Bol.com, op de 2e hands afdeling. Ik had er een schoolboek besteld (en al betaald) en die is nooit aangekomen. Ik heb ook nooit contact kunnen leggen met de verkoper. Het gebeurde in de weken dat TNT staakte, dus ik dacht eerst dat het daaraan lag. Toen ik het boek na de staking nog steeds niet binnen had, heb ik bol.com ook maar eens gebeld. Zij konden niks voor mij doen, omdat de termijn van 3 weken al verstreken was. Gelukkig kostte het boek niet zoveel en was dit de eerste negatieve ervaring die ik ooit met webwinkels gehad heb.
Goed dat je het zegt. Ik koop al mijn schoolboeken via bol.com. Gaat veel sneller dan naar de boekwinkel gaan want mijn schoolboeken hebben ze nooit op voorraad dus moeten ze die alsnog bestellen. Kan ik het beter bij bol bestellen en dan krijg ik het ook nog toegezonden ook. Ik heb wel 1x iets 2e hands bij bol besteld, daar was de aanbieder ook een boekenwinkel. Twee dagen later had ik het in huis, maar dus goed om te weten dat die particuliere aanbieders niet te vertrouwen zijn.
Kleren bestel ik bijna nooit via internet maar een vriend van me doet dit wel actief. Binnenkort ook maar eens doen. Overigens is het bestellen van stuff via het buitenland makkelijk te doen. Ik heb een paypal account. Die koppelt je bankrekening aan de account en zo kun je dus bestellen. Ik heb ook de Amerikaanse versie van Paypal, click 'n buy maar dat heb ik nog nooit gebruikt. Heb die aangemaakt om een apps te kopen via iTunes maar dat heb ik nog nooit gedaan en heb er momenteel ook geen behoefte aan.
Bestellen via internet is zoveel makkelijker. Het is vaak goedkoper en het werkt sneller dan naar de winkel gaan. Tegenwoordig zijn al die winkels goed te vertrouwen. Een beetje googelen doet al wonderen want het internet bulkt uit van reviews op webwinkels.