Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 17:55 

Daniel Radcliffe
Afbeelding
IMDb profiel


Daniel Radcliffe, wie kent hem niet?

In augustus 2000 werd hij, na verschillende audities, geselecteerd voor de rol van Harry Potter in de films naar de populaire gelijknamige boeken van J.K. Rowling. In 2001 speelde hij een bijrol in de film The Tailor of Panama waarin ook Pierce Brosnan speelde; de eerste Harry Potter-film, Harry Potter en de Steen der Wijzen, kwam later in dat jaar uit.

In de lente van 2002 was de toen twaalf jaar oude Radcliffe te zien in een aflevering van The Bill, als een jonge jongen die zijn moeder helpt bij vrijwilligerswerk voor een goed doel.

Hij was ook te zien in de vervolgen van Harry Potter: Harry Potter en de Geheime Kamer (2002), Harry Potter en de Gevangene van Azkaban (2004), Harry Potter en de Vuurbeker (2005) en Harry Potter en de Orde van de Feniks (2007), Harry Potter en de Halfbloed Prins (2009) en Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 1(2010). Het zevende boek van J.K.Rowling wordt gesplitst in twee films omdat één film veel te lang zou duren. De films behalen wereldwijd een grote omzet.

Wat vinden jullie van Daniel Radcliffe? En vinden jullie hem de perfecte Harry Potter of heb je wel wat op- en aanmerkingen op zijn acteerkunsten? Vertel het hier.

[Bron tekst: Wikipedia]
[Bron afbeelding: Google]

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:49 

Ik vind Daniel eigenlijk niet zo'n bijster goede acteur. In de laatste twee films heeft hij wel veel vooruitgang gemaakt. Ik vind hem gewoon niet erg geloofwaardig als hij intense emoties zoals woede of verdriet moet spelen. Ik weet het, het is moeilijk, maar bij hem komt het gewoon echt niet over. Ik moet wel toegeven dat hij op komisch vlak héél goed scoort, ik denk dat het wel leuk zou zijn om hem wat vaker komische rollen te zien spelen. Zo was die hele scí¨ne met de geluksdrank in HBP een geweldig staaltje acteren.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:05 

Het is een erg sympathieke jongen, maar hij kan gewoon niet huilen wanneer het moet! XD

Zoals Genner zei, de intense emoties kan hij echt niet overbrengen.

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:08 

In de films komt die emotie idd niet echt goed over maar hij kan het wel hoor. Ik heb ´m gezien in Equus en daar was die emotie echt goed gedaan.
Het kan zijn dat de makers van de film net het verkeerde stukje erin hebben gezet. Wie weet.
Het kan ook zijn dat hij beter op het podium kan werken ipv films. Who knows.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:12 

Helen schreef:
In de films komt die emotie idd niet echt goed over maar hij kan het wel hoor. Ik heb ´m gezien in Equus en daar was die emotie echt goed gedaan.
Het kan zijn dat de makers van de film net het verkeerde stukje erin hebben gezet. Wie weet.
Het kan ook zijn dat hij beter op het podium kan werken ipv films. Who knows.


Dat lijkt me ergens wel logisch als ik het zo bedenk. Ik had vaak het gevoel dat hij te "groot" speelde in de films. Op het theater moet je net heel groot spelen om iedereen te bereiken, dus dan kan ik me voorstellen dat hij daar heel goed acteert.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 2:12 

Vroeger was ik helemaal verliefd op Daniel (a) Maar daar was ik vrij snel overheen. En kan me nu dus niet meer bedenken waarom. In ieder geval... qua uiterlijk vind ik Daniel vooral in de eerste films echt super goed gecast. Wel jammer dat ie geen groene ogen heeft, maar ja, je kunt niet alles hebben.
Ik vind hem absoluut geen steracteur, maar ik heb hem denk ik gewoon geaccepteerd als Harry. En sommige scenes vind ik dat ie heel goed doet. Het meest dramatisch vind ik toch wel de huilscene in POA, als Harry hoort dat Sirius zijn ouders' vriend was en dat hij hen heeft verraden. Dat vind ik erg slecht geacteerd van Daniel Radcliffe. In andere films heb ik hem nog niet gezien, dus daar kan ik niks over zeggen. En dus ook niet over Equus.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 22, 2011 22:03 

Ik zou me niemand anders kunnen voorstellen dan Daniel als Harry, maar dat komt denk ik vooral omdat we aan hem gewend zijn. Ik vind zelf dat hij het niet zo slecht doet. Hij had nog 0 ervaring toen hij begon, volgens mij iig weinig, en hij is zeker in zijn rol gegroeid. Verder heb ik ook een periode gehad waarin ik hem knap vond, volgens mij rond de 3e film.
Nou ja, wat zou Harry Potter nu zijn zonder Daniel? :wizard: :mrgreen:

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 12:34 

Jessica schreef:
In augustus 2000 werd hij, na verschillende audities, geselecteerd voor de rol van Harry Potter in de films naar de populaire gelijknamige boeken van J.K. Rowling.


Deed hij echt auditie? Ik had altijd een ander verhaaltje gehoord, dat ze hem ergens zagen zitten en hem vroegen. Omdat ze (lees: producers) vonden dat hij leek op hoe Harry eruit moest zien. Ofzoiets. Ik heb in ieder geval nooit gehoord dat hij audities moest doen.

Ik vind Daniel Radcliffe niet de beste acteur. Hij is enorm gegroeid, dat zeker, maar hij is nogal wisselvallig vind ik. Hij kan een bepaalde scene heel mooi neerzetten, maar in een andere scene dan weer helemaal niet zo sterk overkomen. Pas op, het is nu ook niet dat hij overdreven slecht is. Dat zeker niet. Maar hij heeft me nog nooit omver geblazen met zijn acteerprestaties, eerlijk gezegd.

Misschien is hij inderdaad beter op theater? Geen idee, maar het kan wel.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 15:04 

Charlie schreef:
Jessica schreef:
In augustus 2000 werd hij, na verschillende audities, geselecteerd voor de rol van Harry Potter in de films naar de populaire gelijknamige boeken van J.K. Rowling.


Deed hij echt auditie? Ik had altijd een ander verhaaltje gehoord, dat ze hem ergens zagen zitten en hem vroegen. Omdat ze (lees: producers) vonden dat hij leek op hoe Harry eruit moest zien. Ofzoiets. Ik heb in ieder geval nooit gehoord dat hij audities moest doen.


Jawel hoor. Ik herinner me dat ik hem *ooit* heb horen zeggen dat hij in bad zat toen ze gebeld werden dat hij de rol had. Wacht, misschien staat het op YT. Hm. Ik kan het niet vinden.

About getting the part of Harry Potter:

"I was in the bath. It was David Heyman the film's producer who called, and he told my dad. He rushed upstairs and told me, and I started to cry -- out of joy, or course!"


Dit vond ik op een fansite :P Maar hoe betrouwbaar dat is. Maar dit is het verhaal dat ik ken ^^

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 15:07 

Arianna schreef:
Charlie schreef:
Jessica schreef:
In augustus 2000 werd hij, na verschillende audities, geselecteerd voor de rol van Harry Potter in de films naar de populaire gelijknamige boeken van J.K. Rowling.


Deed hij echt auditie? Ik had altijd een ander verhaaltje gehoord, dat ze hem ergens zagen zitten en hem vroegen. Omdat ze (lees: producers) vonden dat hij leek op hoe Harry eruit moest zien. Ofzoiets. Ik heb in ieder geval nooit gehoord dat hij audities moest doen.


Jawel hoor. Ik herinner me dat ik hem *ooit* heb horen zeggen dat hij in bad zat toen ze gebeld werden dat hij de rol had. Wacht, misschien staat het op YT. Hm. Ik kan het niet vinden.

About getting the part of Harry Potter:

"I was in the bath. It was David Heyman the film's producer who called, and he told my dad. He rushed upstairs and told me, and I started to cry -- out of joy, or course!"


Dit vond ik op een fansite :P Maar hoe betrouwbaar dat is. Maar dit is het verhaal dat ik ken ^^


Oh, ik weet niet hoe het komt dat het dan zo verkeerd in mijn hoofd zit. Ik hoor nog zo'n producer zeggen (ik denk Steven) dat ze naar het theater gingen en daar Daniel zagen zitten met zijn ouders en ze (de producers dus opnieuw) gelijk verkocht waren ofzo. Ik weet het niet. Het zit echt zo in mijn hoofd xD, maargoed, misschien was dat maar een fabeltje dan ofzo. Ik weet niet.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 15:24 

Dit doet me erg denken aan die verhalen over Rowling die in een café ging schrijven omdat ze geen verwarming had op haar appartement. Haar woorden: "Alsof ik zo stom zou zijn om een appartement te betalen dat geen verwarming heeft!"

Over Daniel - ik herinner me ook wel dat hij auditie had gedaan, maar dan nadat ze hem opgemerkt hadden en hem gevraagd hadden om die auditie te doen.

Na Google geraadpleegd te hebben, volgens Wikipedia:

"Radcliffe was asked to audition for the role of Harry Potter in 2000 by producer David Heyman, while in attendance at a London production of Stones in His Pockets. In August of that year, after several auditions, he was selected to play the role in the big-budget adaptation of the award-winning book series by J.K. Rowling. Rowling herself also approved of this selection: "Having seen Dan Radcliffe's screen test I don't think Chris Columbus could have found a better Harry"."

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 13:19 

Ik kan niet echt zeggen dat Daniel een acteur is die me bij zal blijven. Tuurlijk, hij heeft goede prestaties neergezet. Alleen heeft hij niet iets eigens, althans niet ik gezien heb, wat memorabel is.
Dat zal voornamelijk komen omdat hij nauwelijks echt in emotie speelt. Alles blijft ook voor mijn gevoel erg oppervlakkig.
Maar als lief, klein Danieltje was hij toch wel leuk, hoe hij in David Copperfield speelde. Wat overigens ook, volgens IMDB, zijn eerste film was in 1999.
Maar het punt is dat hij nog wel een tijdje Harry Potter zal blijven, omdat hij naast de Harry Potter-films nog nauwelijks tijd heeft gehad om zich in een andere film te verkopen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 6:00 

tjah, zijn acteerkunsten vind ik matig, maar het is wel duidelijk dat hij een harde werker is en dat hij er ook echt voor gaat. De onderwaterscene in GoF was, denk ik, best zwaar te filmen in die onderwater tank. Dat doe je niet zomaar.

Het is wel een goede zet van hem dat hij zich meer richt op broadway. Hebben jullie al de nieuwe foto's gezien van 'How To Succeed in Business Without Really Trying' ? Heel leuk hahaha. Het is ook gewoon echt meer iets voor hem...

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 12:03 

Genner schreef:
Dit doet me erg denken aan die verhalen over Rowling die in een café ging schrijven omdat ze geen verwarming had op haar appartement. Haar woorden: "Alsof ik zo stom zou zijn om een appartement te betalen dat geen verwarming heeft!"

Over Daniel - ik herinner me ook wel dat hij auditie had gedaan, maar dan nadat ze hem opgemerkt hadden en hem gevraagd hadden om die auditie te doen.

Na Google geraadpleegd te hebben, volgens Wikipedia:

"Radcliffe was asked to audition for the role of Harry Potter in 2000 by producer David Heyman, while in attendance at a London production of Stones in His Pockets. In August of that year, after several auditions, he was selected to play the role in the big-budget adaptation of the award-winning book series by J.K. Rowling. Rowling herself also approved of this selection: "Having seen Dan Radcliffe's screen test I don't think Chris Columbus could have found a better Harry"."


Aha, dus ik heb ook ergens een klein beetje gelijk xD. Ik dacht al, ik vond het zo raar dat het zo in mijn hoofd zat. Zo maakt het wel sense, zoals Wikipedia het aangeeft.

Overigens moet ik dringend eens een film zien met Radcliffe in een andere rol. Ik wil 'm gewoon eens iets anders zien doen dan Harry Potter. Emma heb ik al in een andere rol gezien, Rupert ook geloof ik, maar Radcliffe nog niet. Dat zou mijn mening over 'm misschien wat kunnen bijschaven, geloof ik. Alhoewel, misschien ook weer niet.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 10:14 

Excuseert voor de dubbelpost.

Genner schreef:
Helen schreef:
In de films komt die emotie idd niet echt goed over maar hij kan het wel hoor. Ik heb ´m gezien in Equus en daar was die emotie echt goed gedaan.
Het kan zijn dat de makers van de film net het verkeerde stukje erin hebben gezet. Wie weet.
Het kan ook zijn dat hij beter op het podium kan werken ipv films. Who knows.


Dat lijkt me ergens wel logisch als ik het zo bedenk. Ik had vaak het gevoel dat hij te "groot" speelde in de films. Op het theater moet je net heel groot spelen om iedereen te bereiken, dus dan kan ik me voorstellen dat hij daar heel goed acteert.



Ik ben het hier kinda mee eens en ik ben er nu een beetje van overtuigd dat Daniel Radcliffe een sterk theateracteur is. Sterker dan zijn filmrollen, wil ik zeggen. Want ik kwam net onderstaand filmpje tegen en ik vind 'm daarin stiekem wel heel awesome. Ik wist echt niet dat ie zo kon dansen en zingen :').


_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme