Dine
Beginnend Tovenaar
|
|
Geplaatst: wo maart 09, 2011 16:39

Chris trekt een engel-achtig gezichtje. "Ik beloof het! Ik zweer het op mijn... guppies!" Hij heeft geen guppies, maar ach, dat weet Jackie niet. Hij moet toch ergens op zweren? Dan vraagt - of ja, beveelt - Jackie het boterbiertje te veranderen in een glas elfenwijn. "Ah, je hebt ook nog eisen!", grijnst hij. "Nou vooruit, omdat jij het bent!" Hij merkt dat het ondertussen al aardig fris begint te worden. Hij steelt zijn shirt terug uit Jackie's handen - ze was nu wel opgedroogt, toch? "Sorry, die heb ik even nodig. Ik denk dat professor Anderling het niet waardeert als ik zonder shirt door het kasteel huppel." Hij lacht en trekt zijn shirt over zijn hoofd. "Zo, nu voldoe ik weer aan de dress code. Of in ieder geval min of meer. Dus ik ga richting het kasteel, ik rammel ook van de honger!" Chris legt een hand op zijn knorrende maag. "Ik zoek je morgen op het feest wel om je je wijntje te brengen!", zegt hij vrolijk tegen Jackie. Dan draait hij zich om en draaft richting het kasteel. Voeeeeeeeeeeeer!
...
"Uuuurrrrgh." Kreunend wordt Chris wakker door zijn wekker. Dan beseft hij dat het vandaag de dag van het feest is. Yaaaaaaaaaay, feestje!, schreeuwt hij het van binnen uit. Als een razende graait hij een gewaad uit zijn kast, kleed zich op topsnelheid aan en frist zich op, om zich vervolgens naar de Grote Zaal te haasten. Hij is nog redelijk op tijd, de Grote Zaal zit voor ongeveer de helft vol. Met een bijna huppelende pas loopt hij de Zaal binnen. Ter hoogte van de Ravenklauw tafel struikelt hij over zijn veters, die hij in zijn snelheid vergeten is te strikken. Hij kan zich nog net vastgrijpen aan de Ravenklauw tafel, voor hij weer helemaal onderuit gaat. Hij stoot wel met zijn arm tegen de hand van een Ravenklauwmeisje (Cornelia), dat met een boek in haar schoot op de bank zit. Door hun botsing vliegt Chris' hand tegen een kom cornflakes, waardoor het meisje half bestrooid wordt door cornflakes. "Hoo sorry!" roept hij verschrikt. "Ik ben wel lekker bezig de afgelopen tijd... Het spijt me!" Vlug veegt hij wat cornflakes van het meisje haar schouders. "Echt, sorry!", zegt Chris met een schuldbewuste blik, terwijl hij nog een paar cornflakes uit haar haar plukt.