|
Geplaatst: za maart 19, 2011 10:46

Isra heeft een klein rondje binnenstad gewandeld en betwijfeld nu echt of ze niet heel toevallig naar Soroth zijn gereisd, in plaats van naar Sarth. Zijn alle watjes uit Soroth naar Sarth verhuisd ofzo? De stad is doodstil. De straten waren zo goed als verlaten en de enkeling die door de steegjes snelt heeft schijnbaar zoveel haast dat Isra niet eens de kans krijgt om te vragen wat er aan de hand is.
Isra besluit terug te lopen naar de herberg. Ze had gehoopt dat er wat te beleven was in Maanstad, maar blijkbaar worden haar gebeden niet verhoord. Veel zin om zich bij de rest in de herberg te voegen had ze niet, maar ze kon zich altijd terugtrekken in de stallen of op haar kamer.
De herberg is in zicht en Isra ziet iemand beneden uit het raam kijken, maar Isra is nog te ver weg om te zien wie het is. De lange, kronkelende straat bevindt zich in schaduwen door de hoge, houten gebouwen die de zon tegenhouden. Dan hoort Isra iets dat niet lijkt op het geluid van haar laarzen op de geplaveide hoofdweg. Ze kijkt naar rechts, naar het steegje waar het geluid uit kwam en besluit op onderzoek uit te gaan.
'Hallo,' zegt ze. 'Als je me aan gaat vallen, doe dat dan alsjeblieft waar ik je zien kan.'
Ze klinkt verveeld en allesbehalve geïmponeerd. Dit lijkt er meer op. Ze loopt de donkere steeg in, ziet geen hand voor ogen en wil net haar wand pakken om een nuttige Lumos-spreuk uit te voeren, wanneer een grote, ruwe hand haar tegen haar schouder naar achteren duwt, de steeg weer uit.
'Zo ken ik je weer, Maanstad,' mompelt ze, terwijl ze achteruit geduwd wordt.
Naarmate ze de steeg uit komt, komt er meer licht en dan ziet Isra het gezicht dat bij de hand hoort. Een enorme man, met een peper-en-zoutbaard en een flinke collectie littekens over zijn gezicht. De gemiddelde inwoner van Maanstad. Isra trekt een wenkbrauw op wanneer ze het glinsterende mes in zijn vrije hand ziet.
'Een mes? Serieus?' grinnikt ze. 'Ik dacht dat echte mannen tegenwoordig gewoon duelleerden met wands?'
De man gromt en Isra duikt behendig onder zijn arm door wanneer hij onmiddellijk tot de aanval overgaat. Typisch.
OOC: Actie actie actie!
_________________ .
|
|