Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 14:50 

Ik heb het boek maar Ă©Ă©n keer gelezen, en dat is behoorlijk lang geleden. Ik voeg het nu toe aan mijn Day Zero 2011!

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 15:52 

@ Hierboven, oh, doe je ook Day Zero? Ik ook, alleen falend dat het er uit ligt ><

Maar goed, even on topic; Ik heb dit boekje volgens mij vorig jaar of het jaar daarvoor al voor mijn verjaardag gekregen. Leuk om een keer door te lezen en ik vind de verhalen op zich ook wel, maar ik kijk er niet meer zo vaak naar om eerlijk te zijn... toch maar weer een keer herlezen!


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 16:49 

Ik heb het boekje meteen gekocht en gelezen toen het uitkwam. Ik vind het een erg leuk boekje en ik denk als ik kinderen heb, ze dit ook graag zal voorlezen, omdat ik van sprookjes enzo houd ^^.

Heel fantasierijk en moeilijk om sprookjes te verzinnen vind ik.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 12:14 

Ik weet nog dat de verkoopster me heel gek aankeek toen ik in der tijd vroeg naar het boekje, het lag toen echt voor de eerste dag in de winkel en de exemplaren zaten gewoon nog in de doos toen ik er naar vroeg. "Wauw, jij wist dat het vandaag uitkwam zeker?".

Niet dat ik er zo excited over deed ofzo xD. Ik wou het gewoon zo snel mogelijk hebben, ik bedoel, 'een nieuw boekje van Rowling'. Ik heb het toen ook gelijk uitgelezen en ik vond het heel leuk geschreven. Maar niets meer of minder. Het is een leuk hebbedingetje en ik moet het waarschijnlijk nog eens een keertje gaan herlezen, want ik herinner me er niet zoveel meer van, maar het is wel fijn om te hebben.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 13:18 

Ik heb het boekje nog niet gekocht [/sham on me], maar ik heb nog een vvv-bon van 12,5 euro liggen. Ik heb hem afgelopen vrijdag in een boekhandel bij mij in de buurt zien liggen, ik denk dat ik dat ik hem de komende week maar eens ga kopen. En dan meteen doorlezen anders komt het er weer niets van waarschijnlijk. Al zie ik nu dat hij bij een webwinkel bijna twee keer zo goedkoop is. Dus misschien toch maar daar bestellen.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 0:08 


Ik heb wel een exemplaar van The Tales of Beelde the Bard in mijn boekenkast staan maar ik geef toe dat ik het niet vaak lees. Ik vind het wel een hele leuke aanvulling bij de Potterboeken maar als ik zin hebben om iets te lezen zou ik eerder de Potterboeken zelf vastnemen dan een aanvulling daarop. Het is in ieder geval leuk om eens te lezen! : )


Jessica schreef:
Ben namelijk best wel benieuwd geworden, omdat ik het verhaal van de drie broers in de Deathly Hallows zo gaaf gedaan vond!


Dat was ook de reden waarom ik het onlangs ging herlezen! Ik vond het ook heel goed gedaan, Ben Hibon is geniaal (hij gaat trouwens ook Pan, de duistere versie van Peter Pan, regisseren maar dat geheel terzijde).

_________________
    GRYFFINDOR


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 17:11 

Niinza schreef:
@ Hierboven, oh, doe je ook Day Zero? Ik ook, alleen falend dat het er uit ligt ><


Ik heb het een beetje aangepast. Ik heb namelijk een lijst met doelen voor 2011. :) Twee jaar geleden had ik al een lijst, maar daar stonden onmogelijke dingen op. Op mijn eerste versie van DZP '11 stonden ook onmogelijke dingen, die heb ik ook wat aangepast. :)

Ik heb dit boekje laatst in Ă©Ă©n avond uitgelezen. Ze zijn echt leuk en lezen lekker door.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 19, 2011 11:46 

Ik heb het boekje ook meteen gekocht (in het Nederlands) en het tot nu toe Ă©Ă©nmaal gelezen. Dat is nu een hele tijd geleden en veel weet ik er niet meer van. De sprookjes zelf vond ik wel leuk, maar van de commentaren van Dumbledore had ik toch meer verwacht.

Ik weet niet of ik echt die sprookjes zou gaan voorlezen aan mijn kinderen, dat hangt er echt van af :p Het zou volgens mij wel leuk zijn om ze ook voor te lezen naast klassieke sprookjes, zo leren ze ook andere verhalen vertellen.

Ik vind het iig wel heel leuk dat de sprookjes nog zijn uitgebracht in een apart boekje!

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

1e jaars



Offline

Woonplaats: Hoogeveen
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 22:37 

Ik heb vorige week het boekje fabeldieren en waar ze te vinden gekocht, maar de vertelsels van baker de bard spraken mij gewoon echt niet aan..

Misschien koop ik hem ooit nog, als ik me weer laad verleiden tot een hp aankoop:D


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 14:55 

Ik heb hem nu :D Gehuurd bij de bieb, that is. Ik kon hem eerst niet vinden, wat ik kijk over het algemeen het meeste in de Jongerenkast en bij de spanning, maar hij stond dus bij de kids. Bij de B boeken. En daar was ik toevallig aan het rondneuzen voor boeken van Darren Shan en toen zag ik dus HP-kaften en toen zag ik 'm. Ik heb hem dus in het Nederlands, maar dat maakt me nu niet zo heel veel uit. Ik ben heel benieuwd. Ik heb ook een hoop andere boeken gehuurd, dus ik weet niet wanneer ik hem ga lezen, maar dan vertel ik wel meteen wat ik er van vond.
Heeft iemand het idee dat je dit echt in het Engels moet lezen, omdat je anders gewoon wat mist, of is de Nederlandse versie eigenlijk prima als je hem gewoon een keertje voor de gein wilt lezen?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 23:39 

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik geen exemplaar in huis heb van de Vertelsels van. Sterker nog, Fabeldieren en waar je ze kunt vinden + zwerkbal door de eeuwen heen heb ik evenmin in mijn bezit. Ik kan ze wel alledrie als nog halen bij de plaatselijke boekhandel daarentegen. Echter, toen trof ik de luxere edities online aan. Want mijn HP-boeken zijn gebonden dus dan wil ik van deze drie ook de gebonden versies hebben als ik ze ooit koop (a) Dat loopt alleen flink in de papieren :O

Een aantal jaren geleden heb ik eens kort een blik mogen werpen op Zwerkbal door de Eeuwen heen van een klasgenoot. Ik vond het erg leuk opgezet qua inhoud. Dus dat zal bij de Vertelsels ook wel goed zitten lijkt mij zo. En juist de Vertelsels lijkt mij nog meer de moeite waard vanwege de symboliek. (de andere twee zijn meer achtergrondinfo) Ben alleen wel bang dat mocht ik ze ooit in bezit krijgen ze een keer gelezen worden en op de boekenplank naast mijn HP-boeken eindigen. En voor eenmalig gebruik vind ik best wel absurde vormen aannemen qua prijzen. (de standaard-edities dus buiten beschouwing gelaten)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 11:41 

Ik heb het al meer dan een jaar liggen en ben er nog altijd niet aan begonnen :s Het ligt in mn kamer stof te vergaren :p
Maar ben echt van plan om het te lezen, probleem is dat ik met mijn studies al zoveel moet lezen dat ik gewoon geen tijd heb voor andere boeken (wat ik zo erg jammer vind, nog een jaartje...)
Ik ben er best wel benieuwd naar, denk dat ik het toch met veel plezier ga lezen als ik de tijd vind.

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Breda
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 13:59 

Ik heb de Engelstalige versie van het boekje ooit eens toen hij net uit was gekocht op Castlefest. Verder eerlijk gezegd nooit gelezen.

Toen ik een maand weer eens de Nederlandstalige boeken ging lezen dacht ik: 'och, ik moet dat boekje nog in het Nederlands halen.'
Heb ik twee weken uiteindelijk gedaan en ligt nu op de kast. xD

_________________
    You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

    - Gregory House


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 16:44 

Ik heb twee weken geleden op de camping eindelijk dit boekje uitgelezen. Ik heb hem toen hij net uit was in het engels al gekocht, maar hij lag al eeuwen in de kast. Op de camping had ik natuurlijk wel even de tijd om hem te lezen en ik vond het erg leuk. Vooral de notes van Dumbledore vond ik erg grappig om te lezen.

_________________
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:19 

Blijkbaar, zonder dat ik het wist, heeft mijn zus dat boek liggen. Dus als ik al mijn andere 4 boeken uitgelezen heb, zal ik daarin is beginnen.
Ik was eigenlijk altijd al benieuwd naar het verhaal van Konijntje Keutelaar. :P

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme