Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 10:54 

Harry Potter and the Chamber of Secrets
Harry Potter en de Geheime Kamer
geregisseerd door Christoper Columbus




Deze film ging in London in premiere op 3 november 2002. De muziek was opnieuw naar de hand van John Williams, het script naar de hand van Steve Kloves en Christoper Columbus stond in voor de regie. De film duurde 161 minuten en bracht zo maar liefst $878,643,482 op.

Waren er zaken die je liever anders had gezien? Of fragmenten uit het boek die je niet terugvond in de film? Waar zou je deze film ranken tussen de andere films? Eén van de betere adaptaties of juist niet? Er werden ook een aantal nieuwe personages gecast, namen zoals Gilderoy Lockhart en ook een jonge versie van Tom Riddle; was je blij met deze castings?

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 14:23 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik CoS bijna nooit gezien heb. In de bioscoop en ik denk een keer op DVD of zo, maar eigenlijk kan ik me niet veel van de film herinneren. De reden dat ik hem weinig heb gezien is ook dat ik gewoon heel weinig met deze film heb (ook met het boek, dat hangt erg samen bij mij). Ik kan me eerlijk niet echt een memorabele scene uit deze film herinneren, een scene waarvan ik dacht, wauw. Nee, niet dus. Ah ja, hoe Harry en Ron aankomen met de auto is wel leuk.

Nu ik er over nadenk zou ik de film misschien toch weer eens moeten zien. Dat is zo lang geleden. Hmm. Ja, ik ga die maar eens herzien denk ik. Eens kijken of ik er dan misschien een andere mening aan overhoud. xD

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 19:21 

Ik vind dit eigenlijk nog steeds één van de beste adaptaties. Dat klinkt misschien niet helemaal eerlijk, omdat de boeken die volgen een stuk voller waren dan de eerste twee/drie en daardoor dus wat moeilijker een film van te maken. Maar alsnog.

Op zich vind ik de film, qua verhaal, ook niet de meest boeiende (dat geldt dus ook voor het boek), maar dan nog. De film gaat me in ieder geval geen moment vervelen en ik vind dat de kindacteurtjes het zeker niet slecht doen en ik vind dat je hier al een beetje van vooruitgang zag in vergelijking met de eerste film. En ik was wel blij met de cast denk ik. Alhoewel ik daar toen nog niet echt bij stilstond, maar achteraf ben ik blij met Gilderoy en ook zeker met de jonge versie van Tom Riddle (in de lijn met zijn jongere versie in HBP vind ik dit nog steeds erg mooi gecast - ook al is dus allemaal wat achteraf gebeurt enzo, whatever).

Dus kort gezegd: goede adaptatie. Op zich niet mijn favoriete film, maar ook niet mijn minst favoriete.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 6:57 

Het 2e deel was of werd beter dan deel 1, het overtreft het niet en net als deel 1 ook alweer een tijd geleden gezien.
En hetzelfde geld hier ook de film was natuurlijk nog niet zo goed en ontwikkeld als nu, als beginnend kleine fan zit je er niet mee.
Je ziet meer van het kasteel en al de magie, iedergeval zie je dat de acteurs iets beter zijn geworden.

En de dingen die misten van het boek waren minimaal en nauwelijks te zien.
Het spannendste stuk was het einde met de reuzen slangachtig type, maar dat wat in deel 1 ook het geval met voldie.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 9:25 

De tweede film, vond ik als kind altijd erg spannend, en agstaanjagend. De jonge Tom riddle vond en nu nog steeds ontzettend goed gecast. Die arrogantie en zelfverzekerdheid is van zijn gezicht af te lezen! Briljant. Verder heb ik een hekel aan Smalhart, dus eigenlijk deed die acteur dat wel reuze goed. Ja ik vond het een topfilm!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme