Dennis Krauwel schreef:
Ik vind Neville eigenlijk helemaal niet zo'n spectaculair personage. Hij is altijd maar die bangerik die op de achtergrond langskomt maar eigenlijk niks nuttigs doet. Kan iemand mij vertellen wat voor interessants hij doet in boeken 1 t/m 4? Daarna wordt hij wel interessanter, maar eigenlijk vond ik 'em pas leuk toen hij de kop van Nagini afhakte. Toen trad hij pas echt buiten z'n gebruikelijke rol. Tot die tijd vond ik hem maar saai.
Saai? Naaaah. Ik sluit me aan bij Pim boven mij. Ik vind eigenlijk alleen maar dat hij weinig interessants doet in boek 2 en boek 3. Maar overall heeft hij in mijn ogen één van de mooiste vooruitgangen die een personage maakt in de Harry Potter reeks. Tuurlijk is het fantastisch dat we ook wat over zijn ouders leerden en dergelijke meer, dat helpt ook. Maar als personage an sich is hij gewoon erg gegroeid en dat maakt hem net zo interessant.
Ik vond hem dan ook allesbehalve saai. Hij viel mij eerlijk gezegd ook pas écht op bij boek vijf, als hij eenmaal bij de DA treedt. Maar dat is het hem net. Dat hij van een personage dat eerder onbelangrijk lijkt in de eerste boeken uitgroeit tot zo'n 'groter' personage.