Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 22:18 

Afbeelding

Finlay scheurt zijn blik los van Lucy als hij een venijnige opmerking krijgt. Hij mag zijn vrouw nu al. Hij betaalt de geí«rgerde kraamvrouw als Lana al wegbanjert met haar kersverse parasol. Uiteraard geeft hij geen fooi, daar is hij te gierig voor.

Hij keert zich om en voegt zich bij het groepje waar Lana nu staat te roddelen.
"Kom kom, laten we niet meteen met beschuldigingen gooien, liefje," zegt hij, Lana's laatste woorden nog maar net opvangend. Hij legt zijn hand in haar nek, en zijn ogen priemen even in die van Lucy. Dat het haar wellicht pijn zou kunnen doen maakt hem niets uit. Het schept hem misschien zelfs wel een beetje genoegen.

"Met een beetje geluk doet de moordenaar zich wel tegoed aan de nieuwe vissen in de vijver," zegt hij met een nare glimlach, doelend op de onderzoekers en dan vooral de Leicesterteef.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 23:34 

Afbeelding
Rebecca Leicester

Rebecca kijkt met een vlak gezicht toe hoe Elvin aan een stuk door ratelt, onder andere over dat Rebecca van Shallow Creek vandaan komt. Tristan verontschuldigt zich ondertussen nog, maar dat negeert ze. Elvin vraagt wie zij is en Tristan besluit om Elvin daarover in te lichten. Toch neemt Rebecca zijn hand aan, schudt die met flink wat kracht en zegt: "Rebecca Leicester. Degene over wie jij het net had."

Ze laat Elvins hand los en vervolgt: "Dus jij bent het groentje die de neiging heeft om moordenaars te laten gaan 'omdat ze er zo schattig uitzien'?" Rebecca heeft nooit met Elvin samengewerkt, maar ze heeft wel veel over hem gehoord. Vooral van collega's die kwaad op hem waren. "Zolang je maar niet voor te veel overlast zorgt, kan het me niets schelen wat je doet."

Verdere opmerkingen kan ze niet maken, want Depoix komt aanzetten met de mededeling dat er een kamer voor hen klaarstaat. Rebecca volgt haar en Tristan en gooit als ze bij de kamer zijn de deur open, waarop ze in een stoel neerzakt en haar benen over haar elkaar slaat, met een 'beginnen we nog of hoe zit het?'-blik erbij.

were mine.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2011 11:39 

Afbeelding

David laat zijn blik eventjes op Lucy rusten die op haar beurt haar mening zegt over de onderzoekers. Nog voor ze goed en wel uitgesproken is en David haar een antwoord kan geven op haar vraag wie Rebecca is, is Lana tot bij hun groepje geraakt.

"Ze zit blijkbaar bij het groepje van onderzoekers, juffrouw." Geeft hij antwoord op Lana's eerste vraag of Rebecca terugkomt.
Niet dat zijn antwoord veel uitmaakte, want Lana gaat meteen verder met een beschuldiging van Rebecca als moordenares. Voor David kan vragen waarom Lana dat in godsnaam wel denkt, voegt haar lieftallige verloofde zich bij het groepje.

David kijkt Finlay enkel zwijgend aan, zelfs een begroetend knikje kan er niet af. Uiterlijk onbewogen kijkt hij toe hoe Finlay zijn hand in Lana's nek legt en begint over nieuwe vissen in de vijver. David trekt een wenkbrauw op.
"Laat ons eerder hopen dat ze de moordenaar te pakken krijgen voor er nog meer mensen de dood moeten vinden." Reageert hij met een licht sarcastische ondertoon. "Of wilt u nog meer problemen in dit dorp? Niet goed voor de zaken, zou ik anders denken."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2011 11:52 

Afbeelding
Lana Boyle

Lana kijkt opzij naar Finlay, als die zich bij de groep voegt, en voelt zijn hand in haar nek belanden.
Onwillekeurig vindt ze dit niet zo leuk, maar onderdrukt de neiging van er op te reageren. Ze is nu eenmaal zijn verloofde. Punt.
Voorzichtig wrikkelt ze even met haar hoofd in de hoop dat hij haar dan zal los laten.
Ze zucht, als het niet veel uitmaakt, en laat het dan maar zo.
Zolang zijn hand maar niet gaat beginnen transpireren in haar nek. @@

Dan hoort ze zijn opmerking en ze glimlacht aarzelend, niet goed wetend wat hij er precies mee bedoelt.
Maar ze heeft zo'n vaag vermoeden dat hij het over de pas aangekomen onderzoekers heeft. Leicester mag heus dood terug gevonden worden, liefst op de brandstapel of in verschillende delen gehakt worden. Zoals een echte heks het verdient.
Dan richt ze haar blik op naar David die venijnig op Finlay reageert.
Lana bijt op haar lip en kijkt sussend van Finlay naar David en terug.
'Laten we nu niet bits doen tegen elkaar. De onderzoekers zijn hier voor een goede zaak: Namelijk de moorden op te lossen en er voor te zorgen dat er geen nieuwe doden zullen vallen. Laat God ons bij staan in deze moeilijke tijden.'

Lana trekt even een gekweld gezicht terwijl ze haar handen in elkaar vouwt om een klein schietgebedje te doen.
Ze richt haar blik dan weer op naar de mensen die bij haar staan.
'Alhoewel ik sterk blijf bedenkingen hebben bij Leicester. Waarom keert ze in godsnaam terug? Ze weet dat ze verbannen is. We zouden haar moeten arresteren en overhoren.'
Ze draait zich dan naar Finlay en neemt zijn linkerarm gespannen vast.
'Wat als ze terug gekomen is om mij pijn te doen?' Ze laat haar onderlip trillen terwijl ze met grote ogen naar haar toekomstige echtgenoot kijkt. 'Je zal me toch wel beschermen, hé?'

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2011 14:43 

Afbeelding

Katherine voelt zich duidelijk boven de rest staan. Ze kan hun allen naar hun ondergang wijzen, zou ze dit willen. Gelukzalig puft ze verder aan haar sigaret, terwijl de rest Rebecca bespreekt. Ze begroet Lana en Finlay vervolgens zeer beleefd, alhoewel ze eigenlijk op ze neer kijkt.

"Juffrouw Leicester maakt deel uit van het onderzoekers gezelschap. Het zal mij niet verbazen mocht zij opeens bepaalde informatie te weten komen tijdens haar verblijf." Doet Katherine een scheutje bovenop. Ze wordt echter onderbroken door de post jongen die zijn houten wagentje voorbij rijdt en haar aanspreekt en een brief overhandigt. Ze geeft hem een muntstuk uit dank. "Excuseer mij, dames en heren."

Met die woorden, loopt ze een meter verderop om de brief te openen. Blijkbaar waren haar kruideniers verdiensten gewenst in het dorp verderop. Na gedag te zeggen en een bordje voor de deur van haar kruideniers winkeltje te hebben gehangen, gaat ze in een koets getrokken door paarden richting het buurdorpje.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Laatst bijgewerkt door Sjar op ma mei 09, 2011 3:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2011 23:54 

Lucy Masin

Lucy's gezicht klaart wat op als ze Finlay ook hun kant op ziet komen. Als hij Finlay dan liefje tegen Lana hoort zeggen en vervolgens haar hand in zijn nek ziet leggen, kijkt ze onwillekeurig de andere kant op. Moet hij dit nu perse doen?
Ze volgt het gesprek en zo komt ze een beetje te weten over die Rebecca. Ze was blijkbaar uit het dorp en komt nu terug als onderzoekster. Dan gaat Lana weer dramatisch doen. Terwijl Lana haar ogen dichtheeft en zogenaamd een schietgebedje doet, kijkt Lucy even geí¯rriteerd naar Finlay, omdat die nog altijd zijn hand in haar nek heeft liggen.

Lucy moet haar best doen om niet te grijnzen als Lana overdreven begint over dat die Rebecca misschien wel terug is gekomen om haar pijn te doen. "ËœIk weet zeker dat Fin- mijnheer Talbot u zeker goed veilig zal houden.' Zegt ze dan met een gemaakte glimlach.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 0:26 

Afbeelding

Finlay - die overigens een uiterst schone en non-transpirerende hand heeft @@ - laat zijn hand na het een poosje in Lana's nek gelegen te hebben afglijden naar haar rug en laat haar dan los.

"Natuurlijk lieverd," zegt hij verveeld, alsof hij een vervelend kind sust, "ik bescherm je wel." Tegen de grote boze wolf.
Hij werpt Lucy even een schuine glimlach toe.

Hij knikt Katherine even toe als die zich excuseert.
"Ik moet mij ook excuseren," zegt hij. "Er staat me nog wat administratief werk te wachten in mijn kantoor."
Hij graait in zijn zakken en haalt er een briefje geld uit. Hij drukt het Lana in de hand.
"Hier, zoek nog maar iets leuks uit," zegt hij, weeral alsof hij tegen een kind praat. "Zorg jij dat de boodschappen thuis komen en dat de meid echt aan het werk gaat? Ik betaal geen nietsnutten."
Hij knikt iedereen even vriendelijk gedag en loopt het plein over. Hij slaat een paar kleine straatjes in en komt dan aan bij het bankgebouw aan een kleiner, uitgestorven pleintje. Hij draait even aan de deurhendel, maar deze zit nog op slot. Blijkbaar is hij de eerste vandaag. Hij pakt de sleutels uit zijn zak en draait de deur open. Hij duikt zijn kantoortje in. De gordijnen hangen nog dicht. Hij gluurt er even tussendoor naar buiten, en besluit ze dan dicht te laten. Met een zucht gaat hij zitten achter zijn bureau.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 9:08 

Afbeelding
Lana Boyle

Lana knippert met haar ogen als Lucy- overduidelijk gemaakt- antwoord op haar vraag in plaats van Finlay.
Had ik het aan jou gevraagd, trol? @@
Lana onderdrukt een schampere snuif en laat haar ogen glijden naar Finlay als hij haar liefjes zegt dat ie haar zal beschermen.
Goed zo!
Dan krijgt ze een papiertje in haar handen en merkt dat het de amerikaanse groene rijkdom is.
Ze bijt op haar lip en laat haar vinger even over het briefje gaan.
Lana knikt zwak als Finlay afscheid van hen neemt, omdat ie broodnodig moet gaan werken.
Hij verschanst zich wel meer achter zijn bureau.
Ze wacht tot hij weg is, en kijkt dan liefjes naar David.
'Heb jij zin om me te vergezellen? Zoveel boodschappen dragen voor een meisje zoals ik is niet zo gezond.'
En ze wil zeker niet alleen zijn, moest ze per toeval Rebecca Leicester tegenkomen.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 9:37 

Afbeelding

David reageert niet als Lana hem sust bij zijn opmerking.
David slaat dan zijn armen over elkaar en kijkt zwijgend naar toe hoe Lana bescherming vraagt aan Finlay.
Hij knikt eventjes naar Katherine als zij vertrekt naar het nabijgelegen dorp en laat zijn adem ontsnappen.

Daarna kijkt hij weer richting Lana en Finlay. 'Zo'n mietje? Jou beschermen? Blaas een keertje en hij ligt omver...' Denkt David onwillekeurig. Maar om niets te laten merken knikt hij bevestigend op wat Lucy zegt.

Als Finlay er dan vandoor gaat om te gaan werken, maakt David aanstalte om Hank aan te spreken, hij had immers nog een vraagje over de discussie hij laatst met hem had. Hij draait zich half, maar wordt dan aangesproken door Lana.
Boodschappen dragen? Geen probleem voor David! Meisjes in nood redden zou bij wijze van spreken zijn hobby kunnen zijn.
"Natuurlijk, juffrouw Boyle. Ik ben u graag van dienst." Knikt hij haar met een glimlach toe.
Hij kijkt eventjes opzij naar Lucy en Hank, om zich te excuseren voor zijn vertrek. "Tot later, juffrouw Masin, Hank..." Knikt hij hen even toe en biedt dan zijn arm aan aan Lana. "Waar wil u eerst naar toe, juffrouw?"

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 11:09 

Afbeelding

Isabella speelt wat de kleine vruchtjes in haar mandje terwijl ze nonchalant bij de herberg staat. Ze laat haar blik over de mensen gaan. Het was vandaag al vroeg druk. Wat ze hier zelf deed? De onderzoekers zouden vandaag komen en daar was ze toch wel benieuwd naar. Dit was ongeveer de enige fatsoenlijke herberg waar ze zouden kunnen verblijven. En,- Ah!

Nieuwsgierig kijkt ze naar de koets die er aan komt. Er komt een jongeman uit met veel te veel spullen om te dragen. Met haar grote oogjes kijkt ze hoe hij zich stuntelent naar binnen begeeft. Nah, dat kon geen onderzoeker zijn. Haar aandacht is dan ook al snel weer bij de volgende koets die er aan komt. Ze neemt de twee die eruit komen even in zich op en trekt dan de conclusie dat dit de onderzoekers zijn. Hmm.. Die geruchten over Rebecca Leicester schenen toch waar te zijn, ze was daadwerkelijk terug gekomen.

Isabella wil nog net een blik naar binnen werpen, wanneer iemand haar vanonder zijn bos wenkbrauwen gebaart beter weg te lopen. Ze trekt even kort haar wenkbrauwen op en loopt vervolgens verder het dorp in.
Ze loopt net voor Lana en David langs, richting het kruidenierswinkeltje. Ze werpt nog even een blik achterom naar Lana, pff, waarna ze zich op de rest bij het winkeltje richt.
"De onderzoekers zitten in de herberg verderop, ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze iedereen beginnen te verdenken en ondervragen." begint ze meteen te praten, terwijl ze een geel vruchtje uit haar mandje pakt en door midden snijdt. "Ik vraag me af of ze zelf wel te vertrouwen zijn, kijk maar naar Rebecca Leicester, wat komt die hier nou terug doen." Ze kijkt met haar grote blauwe ogen op en eet de ene helft van het vruchtje op. "Iemand?" vraagt ze, terwijl ze haar mandje wat op houdt.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 11:24 

Afbeelding

Tristan opent zijn aktetas en neemt plaats achter een tafel. Met zijn schrijfgerij voor zich wacht hij op de anderen. Zijn blik gaat even naar Rebecca "Dus je hebt hier gewoond?" voordat ze kan antwoord geven gaat hij verder "Ik geloof dat het in het belang van het onderzoek is om te weten wanneer je hier hebt gewoond, of je hier familie hebt wonen en wat de reden van je vertrek was" Hij wrijft even bedenkelijk over zijn kin "Want deze hele situatie is uiterst ongewoon." Tristan keurt Rebecca haar aanwezigheid nu duidelijk af, hoewel hij het alleen subtiel laat doorschemeren. Bij dit soort onderzoeken moest je niet persoonlijk betrokken raken, dat Rebecca dus een oud inwoonster is vind hij een uiterst nare ontdekking. En dan weet hij nog niet eens dat ze niet met open armen ontvangen wordt. 

Laatst bijgewerkt door Angel op ma apr 25, 2011 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 16:34 

Lucy Masin

Lucy glimlacht en knikt beleefd als Finlay zich excuseert om te gaan werken in zijn kantoor. Blijkbaar heeft Lana er absoluut geen probleem mee dat haar verloofde nog liever zogenaamd gaat werken dan zijn vrije dag met haar te besteden. Terwijl Lana en David elkaars gezelschap opzoeken, kijkt Lucy vrij afkeurend naar het hele gebeuren. Zij zou nooit zo iemand als Finlay inruilen voor een simpele ziel zoals David.

Lucy wilt eigenlijk al meteen een bezoekje aan de "Ëœbank' brengen, maar het was waarschijnlijk beter om nog wat te wachten. Dan komt Isabella gelukkig aanlopen en die voegt zich bij haar en Hank. Isabella begint over de onderzoekers te vertellen die in de herberg verderop verblijven. "ËœNee, maar toch bedankt,' antwoordt ze op de vraag of ze een stukje fruit wilt, "ËœDie Rebecca Leicester zal toch niet zo erg zijn? Ze voert gewoon haar werk uit en ik snap best dat ze haar gestuurd hebben, zij kent de mensen hier natuurlijk al.' Ze vindt het niet zo raar dat Rebecca weg is gegaan uit haar geboortedorp, dit heeft Lucy namelijk ook gedaan.

"ËœZo, ik ga ook maar weer eens verder,' zegt ze dan vriendelijk tegen de twee, "ËœPrettige dag nog.' Waarna ze zich omdraait en het plein richting haar huis verlaat. Zodra ze de bocht om is, verandert ze echter van richting en loopt via een kleine omweg naar de bank.

Bij de bank aangekomen, ziet die er nog heel gesloten uit. Voordat ze naar de deur loopt, kijkt ze even subtiel om zich heen om te zien of er niemand is die ze kent. Dan gaat ze snel de bank binnen en vervolgt haar weg naar Finlay's kantoor. Bij het kantoor klopt ze beleefd en opent de deur.

"ËœMijn geliefde,' begroet ze hem met een flirtend lachje als ze hem achter zijn bureau ziet zitten. Ze maakt de deur weer achter haar dicht en gaat vervolgens in de stoel aan de andere kant van het bureau zitten. Finlay had tenslotte wat goed te maken, doordat hij vanmiddag zo met Lana stond te pronken, "ËœIk was al bang dat ik je vandaag niet meer zou zien.'

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 20:10 

Afbeelding
Rebecca Leicester

Tristan neemt ook in de kamer plaats en besluit dan dat het blijkbaar nodig is om Rebecca te ondervragen. Volgens Rebecca druipt de afkeuring praktisch van hem af, waardoor ze haar stekels al op begint te zetten. Dit gaat hem echt niets aan, maar ze besluit om toch een beetje informatie vrij te geven om hem gunstig te stemmen. En dan moet daarmee de zaak maar afgedaan zijn.

"Ja, ik heb hier inderdaad gewoond, tot mijn achttiende. Mijn familie zou hier ook nog steeds moeten wonen, maar ik heb geen contact meer met ze." Korte pauze. "Waarom ik vertrokken ben gaat jullie voor de rest niets aan en is compleet irrelevant."

Rebecca leunt achterover in haar stoel en kijkt met een scherpe blik het vertrek rond, totdat haar blik weer op Tristan blijft hangen. "Bovendien ben ik juist vanwege mijn kennis van de... mensen hier," haar stem klinkt enigszins smalend, "en de dorpspolitiek uitgekozen voor deze zaak en weet ik hoe ik objectief moet blijven, dus dit hoeft verder niet ter discussie te staan."

were mine.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 20:50 

Afbeelding
Lana Boyle

Lana glimlacht verheugd als David haar zal vergezellen tijdens het boodschappen doen.
Met haar parasol ronddraaiend, zodat ze bijna iemand een oog uitsteekt in het passeren, - en een verwijtende blik krijgt totdat die persoon merkt naar wie hij de verwijtende blik gooide- kijkt ze grijnzend opzij naar David.
'Laten we snel boodschappen doen, zodat we nog tijd hebben voor andere dingen.'
Even laat ze haar oog vallen op de bank, waar Finlay zijn tijd aan het verprutsen is.
Niet dat ze dat erg vindt, want ze moet nog sterk wennen aan haar nieuwe man, en een paar uren in zijn gezelschap is meer dan genoeg.
Ze durft er nog niet aan denken dat ze op een dag een bed met hem moet delen.

Even later heeft ze David volledig als ezel benut door hem verschillende boodschappen te laten dragen, en Lana blijft twijfelend bij het gebouw staan waar de onderzoekers verblijven.
'Zouden ze al zaken weten?' Ze onderdrukt een zucht, terwijl ze terug denkt aan de begravenis van haar zus- die pas vorige week was omdat ze nog perse wilden haar lichaam open snijden om bewijzen te vinden en omdat vaderlief daar zéér moeilijk over deed, maar na een tijd begon het lichaam zo hard te stinken dat ze niets anders konden dan haar nu echt te begraven- en kijkt dan opzij naar David.
Ze bijt op haar lip, kan een giechel niet onderdrukken en glipt vlug het gebouw in.
Voorzichtig loopt ze de hal door, knikt even naar een man die langs haar passeert die kort voor haar buigt, en vangt dan stemmen op.
De onderzoekers moeten wel daar zitten.
Met zachte voetstappen loopt ze naar de desbetreffende deur toe en drukt haar oor er voorzichtig tegen.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 22:32 

Afbeelding

Finlay grijnst als hij even later, zoals verwacht, Lucy ziet binnenkomen.
"Juffrouw Masin," zegt hij met een omgekrulde mondhoek. "Wat kan ik voor je doen? Kom je je vermogens beschermen?"

Hij gaat achterover hangen en speelt wat met een griffel tussen zijn vingers.
"Dit is een goed moment om uw geld veilig te stellen," zegt hij met een bloedserieus gezicht. "Er zijn de laatste tijd heel wat doden gevallen. U kunt u nu maar beter financieel veilig stellen!"
Hij glimlacht zijn serieuze gezicht weg.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: