Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Volgende

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 11:58 

Afbeelding

David, die ondertussen een pijnlijk achterste heeft en ver dood ligt van verveling op zijn bankje, kijkt opgelucht als hij eindelijk Lana ziet buitenkomen.
Eindelijk die boodschappen naar huis doen!

Hij trekt echter een wenkbrauw op als hij ziet hoe Lana zich omdraait en Finlay toespreekt. Aan haar gezichtuitdrukking te zien is dat vast niets positief. David kijkt eventjes zwijgend toe als hij Lucy op haar beurt Lana iets ziet toefluisteren, en vervolgens een blik naar hem werpt en terug naar Lana kijkt.
'Wat heeft zij nu weer gezegd dat betrekking heeft tot mij?' Blind is hij niet hoor.

Het valt in elk geval niet in goede aarde, want Lana schiet Lucy achterna om haar een mep in het gezicht te verkopen.
Met open mond kijkt hij toe hoe Lana eerst Lucy iets toeschreeuwt en vervolgens Finlay er weer aan moet geloven.

Hij sluit snel zijn mond als Lana in zijn richting stormt en een paar tassen met boodschappen van de grond grist met de mededeling dat ze de boodschappen naar huis gaan doen.
Hij knikt en neemt de overige tassen op om haar te volgen.
"Uw bezoekje aan de bank verliep niet zo vlot als verwacht?" vraagt hij voorzichtig. Gezien haar gelaatsuitdrukking, zou het nog wel eens kunnen dat hij zijn neus nog kwijt raakt.

Laatst bijgewerkt door Machoefeltje op di mei 03, 2011 14:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 12:28 

Afbeelding

Finlay trekt een wenkbrauw op als Lana tegen hem begint te tieren. Dwaas, ondankbaar wicht. Hij laat het allemaal begaan, totdat Lana Lucy slaat. Dit kon niet langer zo gaan.

Als Lana naar David banjert loopt hij haar achterna. Hij pakt haar ruw bij haar arm vast.
"Lana Boyle," spreekt hij haar streng toe. "Zo is het genoeg met je buitensporige gedrag. Hoe haal je het in je hoofd om mij en juffrouw Masin van dergelijke dingen te beschuldigen! Je doet beleefd tegen mijn klanten! Inderdaad, je vader zal hiervan horen! Je wordt geacht te gehoorzamen en je te gedragen als een dame. Als je nog bescherming van me verwacht, kan je maar beter wat aan je houding veranderen!"
Hij laat haar los en werpt haar een laatste strenge blik toe, voor hij terugkeert naar de bank.

Bij het passeren van Lucy legt hij even kort zijn hand op haar schouder en kijkt haar verontschuldigend aan.
"Goedemiddag meneer Brown," begroet hij Hank, naar hem doorlopend. "Is de baliejongen er nog niet? Ik moet even een zaak afhandelen met juffrouw Masin. Als de vlegel dan nog niet aanwezig is zal ik u van dienst zijn!"
Hij keert zich terug naar Lucy en neemt haar mee het kamertje in, waarna hij de deur sluit. Ze moesten hun affaire maar eens goed doorbespreken.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 13:29 

Afbeelding

Lana mompelt een paar verwensingen terwijl ze verder loopt met David.
Kribbig kijkt ze opzij naar hem als hij over de bank begint, en net als ze wil antwoorden voelt ze een hand sterk rond haar arm.
Licht geschokt kijkt ze om, om daarna met open mond naar Finlay te staren als hij een hele tirade op haar afvuurt.
Hakkelend zoekt ze haar woorden, maar het heeft geen nut want daar gaat Finlay alweer.
Verstikt laat ze haar boodschappen zakken en kijkt opzij naar David.
'Ik- Ik denk dat hij Lucy Masin leuker vindt dan mij.' Fluistert ze zwak terwijl de tranen over haar wangen stromen.
Ze kijkt zwijgend om naar Finlay die in de bank verdwijnt en snikt dan lichtjes.
'Je moet iets voor mij doen, David.' Ze neemt zijn hand bemoedigend vast en haalt diep adem. 'Houd die twee alsjeblief in de gaten. Voor mij?'

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 18:59 

Afbeelding

David kijkt naar Lana die onder haar adem aan het mompelen is na zijn vraag. Voor hij echter antwoord krijgt, wordt Lana gegrepen door Finlay die haar streng toespreekt.
David luistert zwijgend naar zijn tirade en trekt eventjes een wenkbrauw op. Vooral bij het laatste stukje over de bescherming trekt David even een gefronst gezicht.'Als jij het niet doet, wil ik het gerust van je overnemen hoor...' Denkt David onwillekeurig bij zichzelf.

Daarna beent Finlay er weer vandoor terwijl Lana nog uit haar woorden probeert te komen. David kijkt ongerust naar Lana als ze de boodschappen op de grond laat zakken. 'Oh no! Traantjes!'
David kijkt haar aan als ze begint te huilen en zegt dat ze denkt dat Finlay Lucy leuker vindt dan haar. Hij trekt een verontwaardigd gezicht.
"Ik ben er zeker van dat dat niet het geval zal zijn, juffrouw Lana. Maar als het zo moest zijn, dan weet meneer Talbot niet wat hij laat schieten. U bent veel meer waard dan juffrouw Masin." Zegt hij haar geruststellend. "Iedere man kan dat zien." Hij inclusief!

Als Lana zijn hand vastneemt, kijkt hij er eventjes naar. Als hij daarna haar vraag hoort, trekt hij eventjes grote ogen. Maar hij herstelt zich snel en kijkt haar aan. Hij aarzelt even, niet wetend wat hij met die vraag aanmoet. Maar uiteindelijk knikt hij lichtjes.
"Ik zal mijn best doen, juffrouw Lana." Fluistert hij stilletjes. "Ik zal uw wens inwilligen."
Na een aarzeling laat hij zijn hand naar haar wang gaan en veegt voorzichtig de tranen weg. "Niet huilen, juffrouw. U bent mooier als u lacht."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 23:57 

Afbeelding

Nog ontzet van de klap die Lana haar heeft gegeven, kijkt ze toe hoe Finlay weer naar Lana toeloopt. Hij komt in ieder geval voor haar op. Ze was na de klap naar binnen gelopen om een poging te doen om de eer nog aan zichzelf te houden en voelt nu hoe haar wang warm aanvoelt. Toch kan ze hier de humor nog wel van inzien. Zo zal Finlay eerder van haar zijn en Lana krijgt haar verdiende loon.

Er verschijnt een dankbaar glimlachje op Lucy's gezicht als Finlay zijn hand op haar schouder legt en haar verontschuldigend aankijkt.
Ze volgt Finlay terug naar zijn kantoor en als ze binnen zijn geeft ze hem een speels kusje op zijn mond.
"ËœZo.. Dat ging niet zoals gepland,' begint ze dan, terwijl ze plaats neemt in zijn stoel, "ËœBedankt dat je het voor me opnam.. Dat maakt het me laten vallen dan weer een beetje goed.' Ze glimlacht even naar hem.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 10:30 

Afbeelding

Tristan zijn wenkbrauwen gaan steeds verder omhoog bij Elvin zijn idee. Vooral de affiches begrijpt hij niet echt en als Elvin dan ook nog een voorbeeld maakt legt hij zijn eigen veer neer. "Elvin.." schraapt hij zijn keel "We onderzoeken een moord, geen feest. Bovendien is het zoals je zelf al zei een dorp, niet New York. We kunnen de burgemeester of een ander belangrijk persoon vragen om iedereen vanavond bijeen te laten komen." Ja, laten we het vooral lekker zakelijk houden. Bij een café krijgt Tristan een totaal ander beeld en ze zijn ook geen circusattractie. Nog even en Elvin maakt er een leuke tekening bij.

"Misschien is het wel leerzaam als jij dan vanavond de speech houdt?" dan hoef ik dat niet te doen. Om het wat kracht bij te zetten glimlacht hij lichtjes.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 13:11 

Afbeelding

Lana kijkt David haast smekend aan, in de hoop dat hij zal toestemmen in het spionagegedoe, terwijl de tranen over haar wangen lopen.
Uiteindelijk haalt ze opgelucht adem omdat David toestemt en kijkt hem zwijgend aan.
Ze sluit haar ogen dan als hij de tranen met enige aarzeligheid van haar wangen veegt.
U bent mooier als u lacht.
Lana glimlacht waterig en kijkt hem liefjes aan.
'U bent werkelijk de grootste charmeur dat ik ken. Was mijn verloofde maar meer zoals u.'

Ze zucht dan als ze beseft dat ze nu dringend naar huis toe moeten voor de boodschappen.
'Laten we nu maar naar mijn huis gaan. Dan laat ik je vrij.' Besluit ze plagerig.
Zwijgend wandelen ze naar huis toe, en even later neemt ze de resterende zakken over van David.
'Dank je wel.' Mompelt ze en kijkt hem dankbaar aan.
Nu gaat ze zichzelf gaan verklikken tegen haar vader, over de mep op Lucy's wang, omdat ze gewoon niet wilt dat Finlay haar te slim af is.
Hooghartig loopt ze naar binnen toe, nadat Poppy de boodschappen heeft overgenomen, en komt voorzichtig de woonkamer in waar haar vader de krant aan het lezen is.
Ze zet haar meest boze gezicht op om zijn aandacht te trekken en kucht waardoor hij vragend over zijn krant kijkt.
'Vind jij het normaal dat de man die jij uitkoos als mijn verloofde gaat werken op zijn vrije dag en ik hem vervolgens in een rare situatie terug vind met juffrouw Mason?' Ze snuift schamper en slaat haar armen over elkaar terwijl ze afwachtend naar haar vader kijkt.
Die is ondertussen zijn krant aan het opplooien en zijn woorden aan het zoeken.
'Twijfelt u soms aan mijn keuze, Lana?'
Daar gaan we.
Lana bijt op haar lip en wringt haar handen in elkaar.
'Ik denk dat hij meer gek is op juffrouw Ma-'
'En waarom is hij dan verloofd met jou, mijn lieve dochter?' Haar vader trekt een wenkbrauw op terwijl hij haar aankijkt.
'En trouwens, ik weet al dat u op een ongemanierde wijze juffrouw Mason op de hoogte gebracht hebt van uw mening.'Lana knippert met haar ogen en is met verstomming geslagen. 'U...U weet het van de mep?'
'Een mep? Ik had het over het feit dat u haar meer dan genoeg afkeurende blikken gooit.' U heeft haar gemept?!'
Lana slikt en weet dat het niet mals zal zijn.
'Ga naar je kamer. Een beetje bezinnen. En denk maar niet dat je de eerste week het huis verlaat.'

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 13:49 

Hank Brown

Hank staat nog steeds te wachten bij de balie. Hij krijgt af en toe een paar woorden mee van het schouwspel tussen Lana, Lucy en Finlay, maar bemoeit zich er verder niet mee. Als Lucy hem begroet, reageert hij met een kort knikje en een glimlach, niet te vriendelijk, zoals altijd.

Als Finlay naar hem toe komt, kijkt hij iets vriendelijker. 'Goedemiddag, heer Talbot. Ik heb geen haast, maakt u zich geen zorgen. Ik ben er van op de hoogte dat goed personeel moeilijk te vinden is tegenwoordig.'
Finlay loopt verder en Hank wordt weer alleen gelaten. Wat een schande dat ze al het geld in kluizen stoppen. Wat heeft een rasechte kleptomaan hier nou te zoeken, al dat geld en geen toegang tot de kluizen.
"Misschien moet ik voor toegang zorgen. Zou de baliejongen toegang hebben tot de kluizen?" denkt hij.

Met die gedachte in zijn achterhoofd leunt hij tegen de balie aan, wachtend op iemand die hem komt helpen.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 13:20 

Afbeelding

David glimlacht lichtjes Lana hem een charmeur noemt. Hij laat zijn blik eventjes op haar rusten. "Jongedames horen nu eenmaal in de watten gelegd te worden?" Reageert hij kort.

Hij knikt als Lana besluit van toch maar verder door te gaan naar huis om eindelijk de boodschappen af te zetten. David grinnikt eventjes als Lana zegt dat ze hem dan vrij zal laten.
'Uw gevangene ben ik met plezier...' Denkt hij bij zichzelf, maar hij besluit om die woorden maar voor zich te houden. Hij moest nu ook niet gaan overdrijven, straks hing Lana helemaal onder het slijm.

Zodra Lana de zakken overgenomen heeft en naar binnen vertrokken is met een dankwoord naar hem, blijft hij nog eventjes staan. Hij kijkt naar een knecht die de grond overloopt en hem een blik toewerpt.
Hieronder verstaat hij dat hij hier niet gewenst is en hij draait zich om.

Op zijn gemakje loopt hij weer naar het dorpsplein toe. Wat gaat hij nu eens doen... Door de deuropening van de bank, ziet hij nog steeds Hank staan.
'Die wordt ook niet echt vooruit geholpen.' Bedenkt hij zichzelf met een grijns. Hij kijkt dan weer serieus als hij beseft wat Lana hem eigenlijk in godsnaam gevraagd heeft.
Hoe moest hij nu ongezien Finlay en Lucy in de gaten houden... Dit gaat nog wat geven. En die onderzoekers laten ook maar op zich wachten... David had zichzelf al aan wat activiteit verwacht, maar dat is niet het geval.

Hij zucht en laat zich met een plof opnieuw op zijn bankje vallen dat in de middagzon baadt. Hij sluit zijn ogen eventjes terwijl hij in gedachten verzinkt.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 17:14 

Afbeelding

Bozig kijkt Elvin naar Tristan. Dit was een hartstikke goed idee van hem! Posters en affiches zijn makkelijk te maken en snel op te hangen. Wat is er mis mee? Toen hij zijn kat kwijt was, ging hij ook posters ophangen en toen kwam Pookie weer terecht. Posters en affiches zijn de bom.

'Oh ja! Dat wil ik doen! Dat lijkt me geweldig leerzaam!' zegt Elvin blij als Tristan voorstelt hem de speech te laten doen. Zijn teleurstelling/boosheid over het feit wat weer een voorstel van hem werd verworpen verdwijnt als sneeuw voor de zon en blij kijkt hij naar Tristan. Om zijn woorden kracht bij te zetten loopt ie snel naar de deur en legt zijn hand op de klink. 'Ik ga gelijk!' En weg was ie.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 20:37 

Afbeelding

Lana onderdrukt een zucht terwijl ze haar kamer inwandelt.
Ze laat zich op haar bed zakken en laat haar handen op haar schoot rusten.
Huisarrest. Géweldig.
Ze slaat haar ogen op en onderdrukt een hoop gemompel terwijl ze héél stiekem haar vader binnensmonds aan het vervloeken is.
Ze krabbelt weer overeind en gaat bij het raam staan, terwijl ze haar armen over elkaar slaat, en naar buiten kijkt.
Ze bijt op haar lip terwijl ze de bank in de gaten houdt, die ze in de verte ziet staan, en laat haar ogen dan even over het volk glijden dat nog op het dorpsplein aanwezig is.
Nu heeft die stomme Lucy Mason helemaal vrij spel.
Lana trekt een gezicht en snuift schamper terwijl ze haar ogen tot spleetjes doet in de hoop dat ze naar binnen kan gleuren in de bank. Total fail.
'Hij maakt maar dat hij me komt bezoeken. Of ik zorg er voor dat dit stom verlovinggedoe afgehaakt wordt.' mompelt ze tegen zichzelf.
Bye bye bruidschat. >D

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 3:36 

OOC: Sorry korte post, maar ik moet weer even inkomen. Ik zal nu weer wat actiever zijn.

Afbeelding

Katherine is eindelijk na een lang uur in het buurdorp te zijn geweest, terug in haar eigen dorp, nog altijd in de koets die door een vriendelijke koetsier werd bestuurd. Ze vindt het niet fijn lang weg te zijn geweest, omdat ze dan iets belangerijks zou kunnen missen. Katherine merkt nog net Lana's miserabele gezicht op, als ze onderweg is met David richting haar huis. Katherine's nieuwsgierigheid is zeker wel wat gewekt hierdoor en ze maakt een notitie om hier wat achter te gaan zoeken.
Haar verdiensten in het buurdorp hadden gelukkig wel een buit opgebracht en ze gaat dan ook richting de bank, waar ze uitstapt, de koetsier betaald en gedag zegt. Eenmaal in de bank ziet ze Hank bij de balie staan met een aantal geldzakjes.

"Meneer Brown, dat is aardig wat geld. Heeft u een baantje gevonden?" vraagt ze met een fake glimlach.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 15:10 

Afbeelding
Rebecca Leicester

Rebecca luistert met een opgetrokken wenkbrauw naar Elvin en Tristan die suggeren om hun aankomst aan te kondigen. Ja, alsof het hele dorp zich nog niet bewust is van onze aankomst. De mensen van Shallow Creek houden meestal wel van een goeie roddel. Ze weerhoudt zich van commentaar en voor ze het weet is Elvin al weer weg.

Nou, opgeruimd staat netjes, denkt Rebecca. "Ik denk eigenlijk dat onze eerste order of business moet zijn om de lichamen te onderzoeken. Ze zijn zo snel mogelijk begraven en dus niet uitgebreid onderzocht, wat verdacht overkomt. Dat zal vast vijandschap opleveren, maar misschien kunnen we proberen om dat met het hele... toespraakgedoe" - ze klinkt nogal schamper - "te beperken."

Bedachtzaam tikt Rebecca met haar nagels op de leuning van haar stoel. "Ook denk ik dat de dood van William Talbot, en de daarop volgende verdeling van zijn fortuin over zijn eigen familie en de familie Boyle hier best wel eens de sleutel zou kunnen zijn. Zoiets zou voor veel mensen een motief kunnen zijn om aan het moorden te slaan." Ze doet er het zwijgen weer toe.

were mine.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 18:19 

Afbeelding

Finlay glimlacht.
"Je zit in mijn stoel," zegt hij plagerig, en hij gaat tegen het bureau aan leunen. Nu tijd voor serieuzere zaken.
"We zullen de aankomende dagen even voorzichtiger moeten zijn," zegt hij, zijn stemgeluid wat verlagend. "Geen zorgen, ik zal zorgen dat we weer wat speling krijgen en gelegenheden, maar nu... Nu we zo dichtbij de ontdekking zijn geweest, moeten we het even wat rustiger aan doen. Voor onze beider bestwil."
Hij kijkt Lucy zwijgend aan. Dit ging ze ongetwijfeld niet leuk vinden.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 0:01 

Afbeelding

Lucy glimlacht uitdagend naar Finlay als hij haar erop wijst dat ze op zijn stoel zit. Ze speelt wat met een lok haar wanneer ze Finlay's houding naar serieus ziet veranderen. Met een zuchtje luistert ze naar wat hij te zeggen heeft.

"˜We zien elkaar nu al veel te weinig.' Ze kijkt hem geí¯rriteerd aan. "˜En hoezo ´voor onze beider bestwil´? Volgens mij heb ik niets te verliezen.´ Waarom moet Lana altijd alles in de war gooien. Kan ze zich niet gewoon met haar eigen zaken bemoeien.

Lucy staat op en loopt naar Finlay toe, waar ze haar armen om hem heen legt. Ze kust hem even en kijkt hem dan liefjes aan. ´Ik ben toch veel leuker dan Lana?' Ze vraagt het dan wel, maar eigenlijk is het meer een conclusie.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: