Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 10:55 

Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter en de Vuurbeker
geregisseerd door Mike Newell




Deze film ging in London in premiere op 18 november 2005. De muziek was deze keer naar de hand van Patrick Doyle, het script naar de hand van Steve Kloves en Mike Newell stond in voor de regie. De film duurde 157 minuten en bracht zo maar liefst $895,921,036 op.

Waren er zaken die je liever anders had gezien? Of fragmenten uit het boek die je niet terugvond in de film? Waar zou je deze film ranken tussen de andere films? Eén van de betere adaptaties of juist niet? Voor het eerst werd er gestalte gegeven aan Voldemort, door niemand minder dan Ralph Fiennes. Vind je Fiennes een goede Voldemort? En is jouw mening doorheen de loop van de volgende films nog gewijzigd?

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 23:59 

Ik vond de opdrachten niet erg goed. Ik vond het vooral niet mooi genoeg en het hield zich niet altijd even goed aan het boek. Die hele vliegreis met die draak was puur voor de sensatie, maar kan nergens in het boek gevonden worden en bovendien vond ik het totaal niets toevoegen. De tweede opdracht ging nog wel. De laatste opdracht was behoorlijk anders dan in het boek stond geschreven - de gouden mist, de sfinx, de Schoeistaartige Skreeft, de reuzenspin, alles werd overgeslagen en het was gewoon een doolhof met een eigen leven geworden. In het boek stond daar ook niks over, als ik het mij goed herrinder?

Ik vond de casting voor de drie kampioenen wel heel goed - Fleur zag er Frans genoeg uit, Krum was een stoere vent (alhoewel hij mager behoort te zijn) en Pattison was echt DE Cedric, hoewel hij blond is en eigelijk grijze ogen en donker haar behoort te hebben. Dat las ik laatst en ik was verbijsterd, want sinds hij Cedric speelt, is hij geloof ik voor iedereen ook gewoon blond... ik was gewoon vergeten hoe hij er ''eigelijk'' uitzag en dat is een prestatie. <3

Het belangrijkste uit deze film is voor mij de scí¨ne op het kerkhof. Ik vond 'm heel cool, maar voor mij kan een filmscí¨ne nooit uitdrukken hoe intens dit is in het boek. Dit is voor mij de meest intense scí¨ne uit de hele serie en ik heb er echt zo'n giga-beeld en gevoel bij, en de film kan dat gewoon nooit halen. En daar ben ik eigelijk ook wel blij mee. ^^


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 7:24 

Deel 4 is zeker een van mijn favo's maar dan wel het boek, aangezien er veel dingen misten in de film die erin zouden moeten zitten. Net of er een stuk uit is waardoor je niet weet waar het over gaat, zoiezo als je HP voor het 1e ziet en niet kent.
Maar de vooruitgang vergeleken met de andere delen is met sprongen vooruit gegaan, de acteurs zijn wat veranderd en gegroeid.
Zeker leuk was dat we een gezicht konden geven aan de andere scholen en leerlingen, die best goed overeenkomen met het boek.

De Beproevingen gingen op zich snel maar waren leuk om te zien.
Hoewel het doolhof best goed was was het kort en te veel dingen weggelaten, zo anders dan het boek, dat het bijna geen test leek!
En dan t einde was super met het kerkhof, krijg je bijna rillingen van! De sfeer, de emotie en het gevecht die anders verliep en mooi gedaan was.

En het Bal had zoveel beter gekund, afgezien van de kostuums dan want die waren super. En leuk die band terwijl je iets anders verwacht.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 10:05 

deel 4 is absoluut mijn minst favoriete potter deel! Ze lieten er veel uit. Het verhaal zat niet mooi in elkaar. Maar ik vond boek 4 ook al niet leuk, het toernooi boeit me niet!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme