Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 13:39 

Topaz Effect
Photoshop

Ik zelf ben heel lang op zoek geweest naar dit effect, en nu ik 'm heb gevonden ben ik zo blij dat ik er meteen een tutorial van heb gemaakt.

Ik wist niet helemaal zeker of ik het nou bij resources/tutorials moest plaatsen...

...toch maar voor Tutorials gekozen omdat er misschien meerdere mensen op zoek zijn en dan misschien sneller kijken naar een Tutorial wat betreft het effect als een resource.

Afbeelding

Installatie
Okay, first moet je deze downloaden. Ik heb een safe gevonden via uTorrent, de meeste mensen kennen en gebruiken dat wel (anders moet je betalen):

Download voor Windows
Download voor MAC

Nu je dat hebt gedaan, pak je het bestand uit en klik je op de map 'Topaz Clean v3.02 By Adrian Dennis', open nu de topazclean_setup.exe en installeer deze.

Als dat klaar is, start je Photoshop (opnieuw) op. Nu zie je (als het goed is) bij je Filters 'Topaz Labs' staan, en een bijna voila, want je moet deze nog activeren...

Klik op Filter > Topaz Labs > Topaz Clean 3, en als je op 'Oke' of 'Cancel' drukt kom je bij een activeringsmethode.

Ga opnieuw naar de map 'Topaz Clean v3.02 By Adrian Dennis', en open nu het .txt bestand 'Instructions By Adrian Dennis'.

Onderaan zie je Registratie codes staan, en plak deze bij de Activeringscode van de filter.
De naam, zoals er wel staat dat je deze in moet voeren, kan je gewoon blanco laten.

Nu heb je de filter succesvol geĂ­ÂŻnstalleerd! (:

Maar, hoe voeg je nou zo'n effect toe? Ga verder naar de volgende stap ^^

Het gebruik van het Topaz effect
Open een foto, in mijn geval heb ik deze foto van Audrey Kitching gebruikt.

Duplicate je layer (CTRL+J) en ga naar Filter > Topaz Lab > Topaz Clean 3 en klik op een van de Presets (aan de linkerkant van het automatisch geopende scherm).

Nu je dat gedaan hebt kan je nog wat met de Edge e.d. spelen, of het gewoon zo laten. In mijn geval heb ik het gewoon zo gelaten, en de opacity van de layer naar 40% veranderd.

Zo kan je het ook doen voor de overige Topaz effecten. Het is gewoon een beetje spelen, en een kwestie van smaak.

Maar ik vind zelf, dat het een heel leuk effect is.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. <3


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Fan Art & Crea
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme