Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Wanted: Dead or Alive

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 12:44 

PERCY WEMEL
(Percy Weasley)

"Hello, Minister! Did I mention I'm resigning?"


Na afloop van Deathly Hallows heb ik van veel mensen gehoord dat ze liever hadden dat Percy het einde niet gehaald had. Zelf vind ik Percy eigenlijk een heel interessant karakter, een goed iemand die voor de verkeerde kant kiest, er tot over zijn oren aan toe in zit en niet meer weet hoe er weer uit te komen. Ik denk dat hij een goed persoon is, die zich bij de verkeerde groep heeft aangesloten en te trots was om op te geven. Misschien dat zijn broers hier ook wel een grote rol in hebben gespeeld, als ze hem niet altijd zo belachelijk hadden gemaakt, denk je dat hij dan deze sterke bewijzingsdrang had?

En wat denken jullie, zou Percy na de oorlog kunnen uitgroeien tot iemand met de capaciteiten om Minister van Toverkunst te worden?

_________________

Never give up on the things that make you smile


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2011 21:56 

pfff, Percy vind ik een moeilijk geval.
Aan de ene kant zou ik zeggen dat ik liever Percy dood zou zien dan Fred of Lupos of wie van de goede dan ook. Maar zo slecht is Percy nu ook niet. Hij wilde gewoon goed doen. Hij is slim en zal niet snel toegeven dat hij fout zat. Daar is hij te trots voor. Maar hij verdient een tweede kans.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 11:20 

Percy is mijn aller-aller-aller-favorietste karakter. Hij is te trots om in het begin toe te geven dat hij verkeerd is geweest en de manier waarop hij zich daardoor afzet tegen zijn familie.. Ja, ik houd nu eenmaal van de 'goede rotzakken' in boeken.
In ieder geval vind ik hem daardoor ook erg interessant. Ik zou juist wel meer willen weten over hem. Waarom was hij te trots en koos hij eerder voor zijn carriƩre dan voor zijn familie? Ik heb me altijd afgevraagd wat er in zijn hoofd omgaat.
Dat hij niet doodgaat is voor mijn natuurlijk fantastisch, want niemand wil haar favoriete personage zien sterven. Daarbij denk ik dat een dood van Percy veel minder indruk had gemaakt op de lezers dan de dood van Fred.

Percy is zeker slim genoeg om Minister van Toverkunst te worden en ik weet ook vrijwel zeker dat hij genoeg doorzettingsvermogen heeft om ervoor te gaan. Wel denk ik dat hij nu toch eerst twee keer nadenkt en zijn familie deze keer toch in zijn achterhoofd houdt. Ik denk dat het feit dat hij in de oorlog terug kwam bij zijn familie wel invloed heeft op zijn manier van denken. Hij is weer meer gaan geven om de mensen om hem heen en weet nu dat deze meer betekenen dan zijn carriƩre.

omfgpercy<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 18:30 

Percy , Is moeilijk om een mening van te geven vind ik omdat hij doordat hij ruzie kreeg met zijn familie Te weinig meer in de boeken en films voor kwam. Maar hij is wel intressant omdat hij als enige van de Weasleys een beetje succesvol bezig is, afegzein van Fred en George met hun winkel.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 1:12 

Ik vind het goed dat Percy in de boeken zit. Er zit altijd wel een zwart schaap in de familie of iemand die zich afzet tegen de groepsnorm. Als Percy er niet was, was de Weasley family iets te perfect en loving geweest. Ik vind ook dat Percy ons een wijze les leert - grenzeloze ambitie komt met opofferingen. Je mag zelf bepalen of je het waard vind.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 19:50 

Ik ben de Harry Potter boeken weer opnieuw aan het lezen. Ook mede door Pottermore. En aangezien we nu ook meer over de afdelingen weten vraag ik me nu toch wel steeds meer af waarom Percy eigenlijk een Gryffindor is. Hij heeft eigenlijk helemaal geen Gryffindor eigenschappen. Hij is gigantisch ambitieus en doet alles om zijn doel te halen. Hij zet zelfs zijn familie aan de kant voor zijn carriere. Vanaf het begin van het boeken blijft hij altijd zakelijk en is doelgericht. Hij lijkt helemaal niet op zijn andere broers/zus/ouders die in Gryffindor zitten/zaten. Wat vinden jullie hiervan?

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 1:35 

Interessante vraag.

Misschien... het is maar een wild idee... wilde Rowling niet aangeven vanaf het begin dat er iets zal gebeuren. Als ze vanaf het begin hem had ingedeeld bij Slytherin (ik denk dat je dat nu impliceert) dan zal iedereen hem al gauw zien als een stom persoon aangezien a) Slytherins worden gepresenteerd als een stelletje arrogante bad guys en b) hij in een andere afdeling zit dan zijn familie wat verdacht zou zijn. Misschien wilde Rowling ook graag dat Percy er altijd een beetje bij zou blijven horen voor het gevoel van de lezer omdat hij nog altijd in Griffoendor zat, net als de rest van zijn familie. Die laatste optie is nogal obscuur, ik weet het.

Uiteindelijk is hij toch terug gekeerd naar zijn familie, ondanks de grote kloof die er was ontstaan, die eigelijk vrijwel volledig zijn schuld was. Dat is voor anderen misschien terugkrabbelen, maar wat het ook is, het toont van van moed.

Wie in welke afdeling zit en waarom blijft soms zo mysterieus.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 16:37 

Eva schreef:
Ik ben de Harry Potter boeken weer opnieuw aan het lezen. Ook mede door Pottermore. En aangezien we nu ook meer over de afdelingen weten vraag ik me nu toch wel steeds meer af waarom Percy eigenlijk een Gryffindor is. Hij heeft eigenlijk helemaal geen Gryffindor eigenschappen. Hij is gigantisch ambitieus en doet alles om zijn doel te halen. Hij zet zelfs zijn familie aan de kant voor zijn carriere. Vanaf het begin van het boeken blijft hij altijd zakelijk en is doelgericht. Hij lijkt helemaal niet op zijn andere broers/zus/ouders die in Gryffindor zitten/zaten. Wat vinden jullie hiervan?

De kenmerken van Griffoendor zijn dapperheid, durf en moed. Dat kan best samengaan met ambitie. Perkamentus verloogende eigenlijk ook zijn familie en hij is ook een griff. Daarnaast vereist het ontzettend veel moed om tegen je familie in te gaan. Ook vind ik het moedig dat hij op het cruciale moment zijn fouten toegeeft. En hij heeft meegedaan aan de battle of hogwarts. Ook kan ik me herinneren dat hij het monster van zwadderich probeerde te vangen door in zijn eentje in de kerkers te patrouilleren.

Ikzelf heb Percy altijd als een Griff gezien.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 19:58 

Eva schreef:
Ik ben de Harry Potter boeken weer opnieuw aan het lezen. Ook mede door Pottermore. En aangezien we nu ook meer over de afdelingen weten vraag ik me nu toch wel steeds meer af waarom Percy eigenlijk een Gryffindor is. Hij heeft eigenlijk helemaal geen Gryffindor eigenschappen. Hij is gigantisch ambitieus en doet alles om zijn doel te halen. Hij zet zelfs zijn familie aan de kant voor zijn carriere. Vanaf het begin van het boeken blijft hij altijd zakelijk en is doelgericht. Hij lijkt helemaal niet op zijn andere broers/zus/ouders die in Gryffindor zitten/zaten. Wat vinden jullie hiervan?


Maar Percy is wel heel erg dapper, vind ik. Hij is heel erg voor het Ministerie van Toverkunst en die wordt in deel zeven overgenomen door Heer Voldemort. Dat hij dan als nog naar Zweinstein gaat om de Slag om Zweinstein mee te vechten terwijl hij eigenlijk al afstand van zijn familie heeft gedaan bewijst wel dat hij trouw is: hij komt op de cruciale momenten. Ten tweede bewijst het dat hij dapper is: hij vocht mee met de Slag om Zweinstein en dat betekende het dat hij zijn leven wilde opofferen om Heer Voldemort dood te krijgen.

_________________
"Er is geen licht zonder donker." Albus Perkamentus


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme