Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 0:13 

Afbeelding

"Nou, als ze ons betrapt, betekent dat dat we elkaar helemaal niet meer kunnen zien," zegt hij met een terechtwijzende blik. "Dus je hebt wel degelijk iets te verliezen. Of beschouw je mij niet als een verlies?"
Hij zet puppyoogjes en een pruillip op.

Hij glimlacht.
"Natuurlijk ben je leuker dan Lana," zegt hij, en hij aait even over haar mooie, tedere kinnetje. Hij drukt een heel klein kusje op haar lippen.
"We krijgen onze tijd nog wel," zegt hij, en hij tikt haar even zachtjes op haar neus. "Vertrouw me."
Hij staat rechtop en loopt richting de deur.
"Kom," zegt hij. "Het wordt tijd voor belangrijker zaken. Ik heb een verloofde in toom te houden."
Tijd om zometeen maar even naar de wacht te gaan - misschien kon hij regelen dat de wacht haar binnen hield en hij de kans zou krijgen Lucy meer te zien?

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 13:33 

Afbeelding

Emily luistert naar de ideen. Een speech houden om alle burgers in te lichten, dat is een goed idee. Maar om Elvin die speech te laten doen? Ze twijfelt of dit wel zo'n goed plan is. Ze heeft er niet veel vertrouwen in. Voor Elvin is het een goede kans maar voor het onderzoek? Ze besluit toe te geven.

"Oke, we moeten even goed bespreken wat we de burgers precies gaan vertellen. Om ze goed in te lichten maar geen informatie prijs te geven die het onderzoek kunnen vertragen." Zegt Emily.

"Verder denk ik dat we nu zo snel mogelijk moeten starten. We onderzoeken de plaats waar het slachtoffer is gevonden en lezen het rapport van het lijkonderzoek goed door. Dan ondervragen we de persoon die het slachtoffer heeft gevonden. En op basis van die feiten maken we een nieuw plan en zetten we het onderzoek voort. Is iedereen het met dit plan eens?" Vraagt Emily tenslotte.

Sometimes the HEART
Should follow the MIND
Sometimes the HEART
Should tell the MIND to
STAY AT HOME and
STOP INTERFERING

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 22:33 

Hank Brown

Hank staat nog steeds te denken over een plan om het baantje bij de bank te krijgen. Plotseling wordt hij gestoord in zijn gedachten doordat hij Katherine hoort binnenlopen, die meteen begint te praten.

'Goedendag mevrouw Whittle. Ik heb inderdaad een baantje gevonden. Een aantal dorpen verderop, waar familie van me woont, heeft een hele slechte bank, dus sommige inwoners maken gebruik van deze bank. Maar die mensen hebben het vrij druk, dus ik haal één keer in de week wat geld van ze op en ik stort het voor ze bij de bank. Ik verdien er een aardig zakcentje mee,' antwoordt hij, het hele verhaal volledig verzonnen, maar wel zonder pauzes, om het zo geloofwaardig mogelijk te laten klinken. 'Niet genoeg om sigaretten voor te kopen, natuurlijk.'

Hij blijft vriendelijk, maar een glimlach komt er niet vanaf. Een fake glimlach is makkelijk te herkennen, en wie de bal kaatst.

'U komt ook de opbrengsten van de dag brengen?'

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 22:34 

Afbeelding

Er verschijnt een grijnsje op Lucy's gezicht wanneer Finlay haar met puppyoogjes en een pruillip aankijkt. Ze gaat even plagend met haar hand door zijn haar. "ËœHmm... ik denk wel dat jij een verlies zou zijn, ja.'

Ze knikt als hij zegt dat ze hun tijd nog zouden krijgen. "ËœDat hoop ik toch.. Maar oke, ik zal je vertrouwen,' zegt ze dan met een glimlach.

Lucy volgt hem naar de deur en geeft Finlay nog snel een afscheidskusje. Dan maakt ze de deur open en stapt naar buiten. "ËœBedankt voor uw tijd, mijnheer Finlay.' Met een speels grijnsje draait ze zich vervolgens om en loopt naar de uitgang.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 22:57 

Afbeelding

Finlay kijkt Lucy na met een glimlach die niet van zijn gezicht weg te branden is. Hij kucht even en houdt zijn gezicht weer onder controle. Hij kijkt om naar de balie, en merkt dat Hank daar nog steeds staat, maar nu in gezelschap van Katherine. Verdraaide snotjong was nog steeds nergens te bekennen.

"Mijnheer Brown, mijn diepe verontschuldiging namens de bank," zegt hij nederig, terwijl hij beiden benadert. Hij neemt plaats achter de toonbank en begint papieren van onder de toonbank uit de kastjes en laatjes te halen. "Walter had hier al moeten zijn om u van dienst te zijn. Nu, u wilt uw geld storten neem ik aan?"

Net op het moment dat Finlay er een griffel bij haalt, komt er een lange, slungelige jongen aangeslentert.
"Walter!" blaft Finlay kwaad. Als de jongen achter de balie komt, slaat Finlay hem onbeschaamd.
"Schaam je," gromt hij. "Je hebt onze klanten laten wachten. Wees de heer Brown van dienst."
Een vriendelijke, fake glimlach verdringt zijn kwade uitdrukking in een vloeiende beweging als hij naar Hank en Katherine kijkt.
"Neem me niet kwalijk," zegt hij. "Ik heb nog andere zaken af te ronden."

Met een vriendelijke knik verlaat hij vervolgens de bank. Hij loopt regelrecht zonder vertraging richting de dorpswacht.

[...]

Een klein kwartiertje later komt hij weer naar buiten. Hij heeft voor aanscherping van Lana's veiligheid gezorgd. De wachters zullen haar huis wat stricter in de gaten houden, en een persoonlijke wacht regelen mocht Lana hier om vragen. Nu was het tijd om naar haar vader te gaan.

Hij tilt de koperen klopper op van de voordeur van Huize Boyle en wacht tot er open gedaan wordt.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 23:02 

Lana, I'm your father- dude.

Lana's vader kijkt op vanachter zijn krant en zucht.
'Kan ik hier nu echt niet mijn krant uit lezen?' Bromt hij geí¯rriteerd terwijl hij Poppy wenkt als teken dat ze de deur moet gaan opendoen.
Personeel ook van tegenwoordig.

Poppy rent zo snel mogelijk naar de deur toe en opent die dan voorzichtig.
'Oh, meneer Talbot.' Ze buigt naar hem met een lieve glimlach. 'Komt u binnen. Bent u hier voor meneer Boyle of voor de jongedame?'

Afbeelding

Lana is bezig met haar haar te kammen, zodat er geen knobbels in komen, voor het slapen gaan als ze gedempt geklop hoort van beneden.
Er is iemand aan de deur.
Ze legt haar kam netjes terug op haar dressoir en grijpt haar avondjas om die vervolgens over haar schouders te gooien en dicht te knopen zodat haar slaapjurk nauwelijks zichtbaar is.
Voorzichtig opent ze de deur en loopt het gangpad op om vervolgens over de leuning te gaan loeren.
Finlay. <3 Hij houdt van me! ^^

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 23:20 

Afbeelding

Finlay's gezicht is uitdrukkingloos als Poppy open doet. Een lage vrouw was ze, en niets meer dan dat.
"Ik kom voor de heer Boyle," zegt hij. Hij duwt Poppy lichtjes - niet ruw - opzij terwijl hij binnen stapt. Hij komt de woonkamer binnen en ziet schoonpapa de krant lezen. Hij knikt ter begroeting.
"Mijnheer Boyle," zegt hij, zijn aanwezigheid bekend makend. "Ik wil het met u hebben over uw dochter."
Hij gaat zitten en zet een ongerust, medelijdende blik op.
"Ik heb het idee dat uw dochter een beetje te kampen heeft met stress," zegt hij. "Begrijpelijk, begrijpelijk, uiteraard. De dood van Elizabeth was uitzonderlijk tragisch, ik kan niet benadrukken hoezeer ik met u en Lana meeleef. Maar Lana heeft vandaag wat... buitensporig gedrag vertoond."
Hij neemt even een korte pauze.
"Ik ben bang dat Lana wellicht een gevaar voor zichzelf en mogelijk ook anderen kan vormen," zegt hij. "Maar ik kom zojuist terug van de wacht, en ik heb extra beveiliging gearrangeerd. En buiten dat... Ik denk dat het misschien voor ons beider bestwil is, als we het huwelijksproces wat versnellen?"
Hij kijkt Boyle afwachtend aan.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 23:27 

Lana, I'm your father-dude.

Graham Boyle legt zijn krant opzij als Finlay de kamer komt ingelopen en meteen een hele spervuur van woorden afschiet.
Hij knikt dan lichtjes ter bevestiging dat hij op de hoogte is van Lana's gedrag eerder op de dag.
'Ja, ze heeft het me zelf komen opbiechten. Ze heeft de rest van de week huisarrest. Ze heeft dat vurig temperament mee van haar moeder.' Hij glimlacht zwak en kijkt even opzij naar de familiefoto van het volledige gezin.
Waar er ondertussen al twee van overleden zijn: Lana's moeder en haar zus Elizabeth.
Daarna begint Finlay over het huwelijk te versnellen, en Graham trekt grote ogen omdat hij dit ergens een verrassing vindt.
'Tuurlijk, als u dat graag wilt. Zolang u maar mijn dochter geen oneer aandoet.'
Hij richt zijn blik daarna naar Poppy. 'Haal je Lana even?'
Poppy knikt en buigt kort door haar knieí«n vooraleer ze naar de gang loopt.

Afbeelding

Lana blijft nieuwsgierig over de leuning hangen in de hoop dat ze een paar woorden opvangt.
Ze ziet Poppy dan de gang inkomen en gebaren naar haar dat ze naar beneden moet komen.
Lana bijt op haar lip, doet haar haar netjes over haar schouder en snelt haastig de trap af.
Ze herstelt zich, als ze beneden is, en doet de laatste stappen op een rustig tempo.
Ze haalt even diep adem en komt dan met een glimlachje de woonkamer binnen waar de twee heren zijn.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 23:58 

Afbeelding

David is het uiteindelijk beu van op zijn bankje te zitten en most of all, hij beseft dat hij nog steeds zijn voorraadkast niet heeft aangevuld! Hij krabbelt overeind en besluit inkopen te gaan doen.
Op zijn weg, opnieuw naar de markt, komt hij Katherine tegen die blijkbaar weer terug is. Ook zij loopt richting de bank.
David is er gerust in en gaat zijn boodschappen doen. Even later is hij weer terug op het dorpsplein na zijn boodschappen thuis te gaan afzetten. Zo, voorraadkast is weer vol.

Wanneer David de bank opnieuw passeert -wow, de bank is gewild-, komt Lucy net buiten. David knikt eventjes Lucy, hij is haar blik in zijn richting nog steeds niet vergeten tijdens haar discussie met Lana.
"Komt ze nu pas buiten?!" Denkt hij onwillekeurig bij zichzelf.
"Juffrouw Lucy." Zegt hij enkel. "De bankzaken zijn afgerond, zie ik?" Stelt hij maar een random vraag.

Een paar minuten later komt Finlay buiten en David ziet hem vertrekken naar de plek waar dorpswacht huist. Hij fronst onwillekeurig. Hij kan er geen twee tegelijk in de gaten houden! Hij is superman niet hoor!
Hij probeert het feit dat hij Finlay wat later naar Lana's huis ziet vertrekken, te negeren.
Zijn blik glijdt terug naar Lucy.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 18:51 

Afbeelding

Lucy is op weg naar haar kamer om haar wang even te bekijken als ze wordt aangesproken door David. Geweldig. Heeft die niet iets beters te doen, zoals Lana gezelschap houden?!
Ze knikt even ter begroeting. "ËœMeneer David,' zegt ze dan, "ËœJa, mijn bankzaken zijn inderdaad afgerond. Al hadden die natuurlijk veel eerder afgerond kunnen zijn, als het niet aan Lana had gelegen.'

Ze volgt David's ogen die vervolgens ergens anders heen gaan. Ze glimlacht als ze ziet dat het Finlay is die David's aandacht trekt en niet Lana.
Dan krijgt ze een ander idee. David was natuurlijk hier voor haar! Hij heeft nu de andere kant van Lana gezien en nu heeft ook hij ingezien dat Lucy gewoon veel beter is.

"˜En David,' zegt ze dan met een vriendelijke glimlach, terwijl ze hem aankijkt. "˜Hoe gaat het tegenwoordig met u?' Terwijl ze dit zegt, raakt ze met haar hand even speels David's arm aan. Zo. Dit is dé perfecte wraakactie voor de klap die Lana haar heeft gegeven. Straks zal Lana niemand meer hebben die haar beschermd. "˜U bent zeker ook geschrokken van Lana eerder deze dag. Ik had nooit verwacht dat ze zó agressief uit de hoek zou kunnen komen...'

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 19:11 

Afbeelding

David glimlacht enkel eventjes als Lucy zegt dat haar bankzaken veel vroeger hadden afgerond kunnen zijn als het niet aan Lana had gelegen. Om één of andere reden twijfelde David daar lichtjes aan, maar dat laat hij niet merken aan Lucy.

Hij probeert geen grote ogen te trekken als Lucy hem dan plots, uit het niets, speels aanraakt en vraagt hoe het met hem gaat. Vriendelijk als hij is -hij heeft tenslotte niets tegen Lucy- beantwoordt hij haar vraag. "Met mij gaat alles goed, mijn leven verloopt vlotjes... Geen problemen met het werk of familie." Hij luistert even zwijgend naar Lucy die verder gaat.

Geschrokken van Lana? Hmm... Welke weg wil jij hier opgaan? Denkt hij bij zichzelf. Hij kijkt Lucy aan en kijkt eventjes serieus. "Juffrouw Lana heeft zich inderdaad niet zo beschaafd gedragen vandaag. Ik weet ook niet waar ze dat gedrag vandaan haalde. Geen flauw idee wat ze daarmee trachtte te bereiken."
Laten we het spelletje maar eens eventjes meespelen om te zien waar we uitkomen.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 19:21 

Afbeelding
Oliver Watts
Onderzoeker.

Oliver is zijn papieren aan het bekijken terwijl de koets hobbelend over de weg rijdt.
Hij slaakt een zucht als er een nijdige hobbel wordt veroorzaakt door een waarschijnlijk groot gat op de weg.
'Voorspelt niet veel goed over het dorpje.' Mompelt hij en steekt zijn papieren dan weg in zijn tas.

Hij doet zijn jas goed, als hij de koets voelt stilvallen, en stapt gretig uit.
Oliver laat zijn blik kort over de marktplein gaan en kijkt daarna op zijn zakhorloge.
Hij was natuurlijk veel te laat, maar hij mag dat. Hij is lekker ervaren, kapuh.

Met een vlotte stap wandelt hij naar het gebouw toe waar de onderzoekers aan het vergaderen zijn en algauw hoort hij inderdaad gedempt hun stemmen opdoemen vanuit een kamer.
Hij grijnst, kucht even en opent dan de deur met een zwier.
'Gegroet waardige collega's!' *Drama-effectje* 'Ik kom jullie helpen met dit onderzoek? Hoe ver zitten we al?'

Eens kijken wat dit stelletje ongeregeld al allemaal heeft gedaan en wat voor problemen ze hebben bezorgd met hun geklungel. >D

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 20:54 

Afbeelding

Finlay's gezicht klaart op bij het horen van meneer Boyle's toestemming. Mooi. Een versneld huwelijk betekende zekerheid. Scheiden kon niet, dus na hun huwelijk kon Finlay alles neu schaken wat los en vast zat - of nouja, alleen Lucy - zonder dat de verloving op wankelen zou komen te staan, zelfs als Lana er definitief achter kwam. Nuja, nakomelingen voortbrengen zou lastig zijn als Lana boos is na het ontdekken van zijn affaire, maar dat zou uiteindelijk ook wel weer goed komen... toch?

"Natuurlijk niet," verzekert hij meneer Boyle er nog met een valse glimlach van als hij de voorwaarde stelt dat hij Lana geen oneer aandoet. Dat zou Finlay nooit doen.

Hij staat beleefd op als Lana de kamer binnenkomt.
"Lana," spreekt hij haar naam teder uit. "Je vader en ik hebben goed nieuws. Allereerst, ik vergeef je voor je gedrag van vanmiddag. Het was ongehoord, maar gedane zaken zijn gedaan en om te worden vergeten. Maar wat ik je eigenlijk kwam melden..."
Hij sluit even met een glimlach genietend zijn ogen, en kijkt Lana dan doordringend aa.
"We gaan de bruilloft wat eerder houden," zegt hij. Hij heft zijn handen in de lucht. "Dan houden we een groot dorpsfeest, en zullen jij en ik nog jaren gelukkig zijn!"

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 21:01 

Afbeelding

Lana bijt op haar lip terwijl ze zwijgend naar de twee heren kijkt, in afwachting van het nieuws dat ze te melden hebben.
Anders zou ze toch niet moeten komen?

Ze neemt haar avondjas beter vast om zoveel mogelijk te bedekken, maar eigenlijk accentueert het alleen maar meer haar vrouwelijke vormingen.
Met een lichte verbluffing kijkt ze naar Finlay die te melden heeft dat de trouw sneller gaat. Dorpsfeest?
Ze weet niet goed wat ze moet denken, ze verdenkt Finlay van rare praktijken met Lucy en ze is bijna zeker dat hij helemaal geen gevoelens voor haar heeft, terwijl ze net zijn verloofde is.
Maar ze weet ook dat ze geen andere keuze heeft, want ze is slechts een vrouw.
Ze voelt haar hart wild kloppen en ze sluit haar ogen even terwijl ze diep ademhaalt om kalm te blijven.
Wat zou ze graag zeggen dat ze het huwelijk net wil vertragen.
Desondanks haalt ze een zwakke glimlach boven en buigt lichtjes voor de twee heren.
'Als u dat graag wilt, Finlay. En dank u dat je mij vergeeft.'
Dat kreng verdiende het! @@ >D
Oh, maar wacht! Trouwen betekent... Nakomelingen!
Lana grijnst lichtjes en vouwt haar handen samen.
Ze zou kinderen krijgen met Finlay, waar ze al haar liefde kan aan geven.
Niets zou dat in de weg staan.
En wat een smerige veeg in het gezicht zal dat zijn naar Lucy toe.
Ik zal zijn kinderen dragen.
Misschien gaat hij dan van haar houden, omdat zij hem de nakomelingen schenkt en dan heeft Lana niets meer te vrezen.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 22:38 

Afbeelding

Lucy laat haar hand door haar haar gaan, terwijl ze David aandachtig bekijkt. Hij blijft zeer netjes over Lana. Misschien moet ze hem een beetje uitlokken. Ze denkt even na en weet het dan. Ze gaat wat dichter bij David staan en buigt zich iets naar hem toe, waarbij ze haar hand lichtjes op zijn schouder laat rusten.

"ËœIk heb gehoord dat ze wel vaker van die aanvallen heeft,' fluistert ze dan in zijn oor. Vervolgens kijkt ze hem even met grote ogen aan, om het gegeven nog wat geloofwaardiger te laten lijken. "ËœU ging toch vrij veel met haar om.. Heeft u het ook al eens meegemaakt?'Lucy vindt het nog altijd heerlijk om roddels de wereld in te brengen. En daarbij.. Ze was toch ook tegen Lucy uitgevallen? Dus echt een leugen is het niet.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: