Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Lees je Manga's en kijk je Anime's?
Nee 25%  25%  [ 6 ]
Ja, beide! 71%  71%  [ 17 ]
Ik kijk alleen Anime's 0%  0%  [ 0 ]
Ik lees alleen Manga's 4%  4%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 24

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 19:36 

Afbeelding
Vocaloid

Ik merkte van veel mensen hier op HPF wel geí¯nteresseerd zijn in Manga/Anime, maar dat er nog geen topic van was. Ik heb het maar gesorteerd bij boeken, omdat Anime's meestal gewoon verfilmingen zijn van Manga's.

Dus bespreek hier alles wat met Manga/Anime te maken heeft. Hoe zijn jullie ermee in aanraking gekomen? Vertel over je favoriete series en vertel waarom je het zo leuk vind. Misschien kan je een foto posten van je verzameling.

Nou mijn verhaal dan :D

Het begon bij mij allemaal op de basisschool, waar ik de nieuwe site Youtube tegenkwam. Daar vond ik een filmpje van de Anime; Love Hina. Ik was gelijk verkocht en ging steeds meer zoeken. Later was helemaal gek van InuYasha. Ach, wat een tijd :lol:

Anime's die ik leuk vind:
- Black Rock Shooter
- Elfen Lied
- Fruits Basket
- Higurashi no Naku Koro ni
- Umineko no Naku Koro ni [heb ik op dvd]
- Jigoku Shoujo [heb ik op dvd]
- Kuroshitsuji
- Le Chevalier D'Eon
- Love Hina
- Ouran High School Host Club
- Mermaids Saga [OVA op dvd]

De anime's die ik leuk vind zijn meestal wat donkerder en zijn ook voor wat oudere leeftijden.

Hier een foto van een paar manga's die ik heb. Verder heb ik veel scanlations op mijn computer staan, voornamelijk omdat die niet worden verkocht met de Engelse vertaling.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 19:42 

Uhm...

Gezien:
- Death Note
- Hetalia, Axis Powers
- Hetalia, World Series.
- Junjou Romantica
- Vampire Knight [+Guilty]
- Rosario + Vampire [+Capu 2]
- Ryuusei no Rockman Tribe.

Bezig:
- Bleach
- Naruto
- Katekyo Hitman Reborn!

Gewild:
- Elfenlied

Dat is het wel zo'n beetje xD

_________________
~ℓυм ѕє ѕє, єυηυcн-у. ѕηιρ ѕηιρ. ѕαννу؟~


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2011 15:33 

Oke. Ik heb maar twee animes helemaal gezien en dat zijn Death Note en Elfenlied. Ik heb losse afleveringen van Sailor Moon (nostalgie! Dat keek ik vroeger altijd) Tokio Mew Mew en DN Angel gezien. Die laatste trok me het meest. Ik heb drie keer geprobeerd om hem te kijken, maar het lukte niet. Hetzelfde geldt voor Vampire Knight. Misschien moet ik allebei de series een nieuwe kans geven in de vakantie.

Ik ben in aanrakinge komen met Anime door Sailor Moon en Pokémon, maar toen ik dat keek viel het voor mij onder de categorie tekenfilm, pas later kwam ik erachter dat het uit Japan kwam en Manga/Anime heette.
Death Note vond ik geweldig en die heb ik ondertussen al drie keer gezien, Elfenlied heb ik één keer gezien. Hij was best heftig, maar op een bepaalde manier ook mooi.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 12:58 

Het is alweer een hele tijd geleden maar ik ben een poosje (rond m'n 16e/17e geloof ik) echt helemaal geobsedeerd geweest met anime en manga. Kwam van het vriendje dat ik destijds had, die helemaal weg was van Gundam Wing en Elfen Lied.
Ik kan me een zomervakantie herinneren dat ik gewoon non stop Naruto zat te kijken :') Dat zijn 220 episodes van 20 minuten - volgens mij heb ik er twee maanden over gedaan ofzo. Hahaha. Daarna ben ik ook ooit begonnen met Shippuden maar toen had ik het idee dat ze de verhaallijnen enorm zaten te rekken (a.k.a. er gebeurde gewoon bijna niks elke episode) dus toen ben ik afgehaakt.

Van de Naruto manga heb ik 5 volumes, dus lang niet alles. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik ze heb gelezen.

Naast Naruto heb ik ook andere animes gekeken. Even uit m'n hoofd:
- Full Metal Alchemist (helemaal gezien - ook ooit begonnen aan Brotherhood maar daar ben ik na 2 episodes gestrand)
- Air TV (helemaal gezien)
- Elfen Lied (helemaal gezien)
- Loveless (helemaal gezien)
- One Piece (maar een paar episodes)
- Ouran High School Host Club (helemaal gezien)
- Pokemon (iets van 16 episodes uit het 1e seizoen gezien ofzo)

Volgens mij heb ik nog wel wat meer gezien maar dit is even waar ik nu op kan komen. FMA is toch wel de beste die ik gezien heb denk ik, daar was ik helemaal weg van.

Wat manga betreft, ik bezit de volgende volumes:
- Naruto 1, 2, 3, 4, 5
- Full Metal Alchemist 1, 2, 3, 5 (ja, ik mis 4 XD)
- Death Note 1, 2, 3
- Ouran High School Host Club 1
- Hana Kimi 1

Vooral de FMA-manga moet ik nodig herlezen (en aanvullen, die wil ik eigenlijk wel heel graag compleet).

Conclusie: ik kijk eigenlijk geen anime meer en lees ook eigenlijk nooit meer manga maar Full Metal Alchemist is me altijd bijgebleven XD

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 13:35 

Ik heb hetzelfde als Janneke. Toen ik 16/17 was, heb ik echt ongelooflijk veel anime gezien. Eerst keek ik alleen van die hele zoetsappige (shoujo) anime, maar ik ben later ook veel andere genres gaan kijken. Mijn favoriet was toch wel Full Metal Alchemist, omdat het verhaal zo goed in elkaar zit. Van de manga heb ik nog volume 1 t/m 4.

Animes die ik nu nog steeds heel mooi vind zijn Honey & Clover (die heb ik wel een stuk of 4 keer gezien. Supermooi verhaal, art en soundtrack), Kanon 2006 (mooie art en mooie soundtrack) en Air TV (hetzelfde). :) De laatste twee heb ik vorig jaar nog een keer gezien. Oh en ik heb een tijdje geleden ook nog Gravitation gekeken, haha.

Ik ga hier geen lijst neerzetten, want er zijn echt over de 80. .____. En ik heb een stuk of 10 manga's (waarvan 4 FMA, 4 Gravitation, 2 Hana Kimi en nog een paar losse).

Na een tijdje had ik het echt helemaal gehad met anime en ben ik overgestapt op de Jdramas. :D Oftewel, gewoon Japanse TV-series. Die kijk ik nu nog steeds (maar niet zoveel meer en ook geen oude. Ik kijk nu alleen als er een leuke drama wordt uitgezonden in Japan.) Een paar favorieten:

Nobuta wo Produce
Gaat over de populairste jongen van de school die samen met zijn gestoorde klasgenoot een meisje gaat 'producen'. Hij is echt supergrappig en vertederend. Dit is mijn favoriete drama, ik denk dat hem al wel 6 keer gezien heb.

Sore wa, Totsuzen, Arashi no you ni
Deze heeft een wat meer 'volwassen' onderwerp, maar ik vind hem nog steeds geweldig. Het gaat over een getrouwde vrouw die verliefd wordt op een middelbare scholier. Deze heb ik ook idioot vaak gezien. XD

Buzzer Beat
Luchtig zomerverhaal over een basketballer en zijn liefdesproblemen. :') Ik vind dit zo'n leuke drama. Leuk verhaal en fijne acteurs.

Proposal Daisakusen
Nog zo'n luchtige drama. Over een jongen die moet zien hoe zijn jeugdliefde gaat trouwen met zijn leraar. Hij gaat terug in de tijd om het hart van het meisje te overwinnen. Deze drama is echt ongelooflijk grappig en gaat vooral over vriendschap.

Stand Up!!
Zomerdrama over een stel jongens die voor het einde van de zomer ontmaagd willen zijn. :')

Als je goed kijkt, zie je dat in al deze drama's dezelfde acteur speelt. XD Ja, dat is mijn favoriete Japanse acteur/zanger, haha.

Oeps, ik ben een beetje afgedwaald. :') Conclusie: I don't care for anime, but I love Jdramas. :D

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 14:40 

Mijn lijstje.

Gezien;
Berserk
Claymore
Death Note
Elfen Lied
Fullmetal Alchemist + OVA + Movie
Fullmetal Alchemist: Brotherhood + OVA
Gantz
Howl's moving Castle
Love Hina
Ouran High School Host Club
Revolutionairy Girl Utena + Movie
Trigun
Vision of Escaflowne

Moet ik nog afkijken;
*Dragonball
*Dragonball Kai
*Dragonball Z
*Gankutsuou

Qua Manga heb ik;
Berserk (Bijna compleet, mis qua wat er uit is 13, 14, 16 en 29 nog. Maar met 13 wacht ik nog even want die is echt nasty XD)
Dragonball Viz Big Edition (Compleet)
Dragonball Z Viz Big Edition (1 + 2)
Fullmetal Alchemist (Compleet voor zover uit)
Trigun (Compleet)
Trigun Maximum (Compleet)

FMA is pretty much mijn eeuwige favoriet. Zowel de manga als de 2 Anime's. Het heeft gewoon een heel mooi verhaal, een hele rits fijne characters en heelijke humor. De Manga vind ik het leukste, omdat dat verhaal het compleetst is, zeg maar. XD Qua vergelijking met de eerste lopen de manga en Brotherhood min of meer gelijk tot het moment dat Al door Greed ontvoert wordt. Dan gaat het verhaal compleet een andere kant op.
Ik ben ook gek op Berserk, maar daar heeft de Manga wel heel sterk mijn voorkeur, want die is zo asociaal mooi getekend <3
Trigun staat ook erg hoog in de favorieten lijst. ^^ (Wolfwood <3)

Elfenlied vond ik trouwens wel de minste die ik gezien. Ik kon me slecht inleven met Lucy (Okay, met dat hondje vond ik wel heel erg zielig) en ik vond het verhaal gewoon niet zo leuk. Ik snapte ook niet dat die ene jongen Lucy op het einde kon vergeven.

Ik heb al jaren nog een lijstje openstaan die ik nog moet afwerken, maar dat zal eventually allemaal wel goed komen als ik weer drang heb. Op dit moment staat mijn behoefte naar nieuwe series een beetje op een laag pitje, namelijk. XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 15:11 

Mijn interesse in anime is zo'n 10/11 jaar geleden begonnen met DBZ. Ik was eerst nog niet op de hoogte van de term 'anime', maar naarmate er steeds langer gewacht moest worden op nieuwe afleveringen van DBZ (eeuwige reruns, omg xD), ging ik wat andere series zoeken om te kijken. Dat begon met dingen als Trigun, Hellsing en Berserk enzo.
Toen kreeg ik een periode dat ik heel veel series keek en weeaboo gedrag ging vertonen xD

Nu kijk ik eigenlijk nooit meer nieuwe series. Ik vind het hele anime-wereldje een beetje vervelend tegenwoordig. Er worden teveel series geproduceerd die allemaal volgens een bepaalde checklist gemaakt worden en vaak niet eens door Japan uitgevoerd worden maar door omliggende landen. (Japan produceert meer anime series dan dat er mensen zijn die eraan kunnen werken)
Daarnaast is het fandom rondom anime ook heel erg verandert sinds de tijd dat ik er hysterisch om was. 't is VEEL groter en ook veel meer obnoxious.

Daarom hou ik het tegenwoordig maar bij series die ik vroeger al leuk vond, zoals FMA, Trigun, Berserk, Vision of Escaflowne en Dragonball Z. Die kijk ik gewoon steeds opnieuw enzo xD;;
M'n favo manga is Berserk en mn favo serie is DBZ.

En dan nog wat lijstjes:
Lees verder...
Volledig gezien:

-Ah, My Goddess
-Akira
-Angel Sanctuary
-Arashi No Yoru Ni
-Berserk
-Blood: The Last Vampire
-Chobits
-Claymore
-Death Note
-Dragonball
-Dragonball movie 1
-Dragonball movie 4
-Dragonball Z
-Dragonball Z movie 1
-Dragonball Z movie 2
-Dragonball Z movie 3
-Dragonball Z movie 4
-Dragonball Z movie 5
-Dragonball Z movie 6
-Dragonball Z movie 7
-Dragonball Z movie 8
-Dragonball Z movie 9
-Dragonball Z movie 10
-Dragonball Z movie 11
-Dragonball Z movie 12
-Dragonball Z movie 13
-Dragonball Z Bardock Special
-Dragonball Z DBZ World Special
-Dragonball Z Trunks Special
-Dragonball Z Plan To Destroy the Saiya-jins Special
-Dragonball Z Special: Yo! Son Goku and His Friends Return!!
-Dragonball GT
-Dragonball GT Goku jr. Special
-Ebichu
-Elfen Lied
-Excel Saga
-FLCL
-Fruits Basket
-Fullmetal Alchemist
-Fullmetal Alchemist OVA 1
-Fullmetal Alchemist OVA 2
-Fullmetal Alchemist OVA 3
-Fullmetal Alchemist OVA 4
-Fullmetal Alchemist: Conqueror of Shamballa
-Fullmetal Alchemist Brotherhood
-Gankutsuou
-Gantz
-Ghost in the Shell OVA
-Gravitation
-Gravitation OVA
-Happy Lesson
-Hellsing
-Howl's Moving Castle
-Inu Yasha
-Inu Yasha OVA 1
-Inu Yasha OVA 2
-Kanon
-Kiki's Delivery Service
-Lain
-Laputa Castle in the Sky
-The Last Unicorn
-Midori no Hibi
-Mononoke Hime
-Nausicaa of the Valley of the Wind
-Neon Genesis Evangelion
-Neon Genesis Evangelion OVA: End of Evangelion
-Ninja Scroll OVA
-Ouran Highschool Host Club
-Ponyo on the Cliff
-Porco Rosso
-Read Or Die
-Revolutionary Girl Utena
-Revolutionary Girl Utena OVA Adolecense of Utena
-Samurai Champloo
-Spiral
-Spirited Away
-Trigun
-Vampire Hunter D: Bloodlust
-Vision of Escaflowne
-Vision of Escaflowne OVA
-XXXHOLiC
-XXXHOLiC Kei
-Yami No Matsuei



Gedeeltelijk gezien:
-Ai No Kusabi
-Bleach
-CardCaptor Sakura
-Code Geass
-Cowboy Bebop
-Digimon
-D.N.Angel
-Ghost in the Shell
-Gundam Seed
-.hack//Sign
-Hamtaro
-Last Exile
-Love Hina
-Loveless
-Lucky Star
-Maple Town
-Medabots
-Mermaid Melody: Pichi Pichi Pitch
-MonColle Knights
-Naruto
-Noir
-Onegai Teacher
-One Piece
-Pita Ten
-Pokémon
-Powerpuff Girls Z
-Princess Princess
-Puni Puni Poemy
-Rurouni Kenshin
-Sailor Moon
-Samurai Pizzacats
-Sayonara, Zetsubou-Sensei
-Shin-chan
-Shinzo
-Street Fighter IIV
-Tenchi Muyo
-Vandread
-Wolf's Rain


Manga compleet gelezen voor zover mogelijk:
-Berserk
-Fullmetal Alchemist
-Inuyasha
-Trigun (/Maximum)
-Dragonball


Manga gedeeltelijk gelezen:
-Death Note
-Claymore
-Gantz

Manga in bezit:
-Berserk vol. 1
-Berserk vol. 2
-Berserk vol. 3
-Berserk vol. 4
-Berserk vol. 5
-Berserk vol. 6
-Berserk vol. 7
-Berserk vol. 8
-Berserk vol. 9
-Berserk vol. 13
-Berserk vol. 18
-Berserk vol. 21
-Berserk vol. 22
-Berserk vol. 23
-Berserk vol. 24
-Berserk vol. 25
-Berserk vol. 26
-Berserk vol. 27
-Berserk vol. 28
-Berserk vol. 29
-Berserk vol. 30
-Berserk vol. 31
-Fullmetal Alchemist vol. 1
-Fullmetal Alchemist vol. 2
-Fullmetal Alchemist vol. 3
-Fullmetal Alchemist vol. 4
-Fullmetal Alchemist vol. 5
-Fullmetal Alchemist vol. 6
-Fullmetal Alchemist vol. 7
-Fullmetal Alchemist vol. 8
-Fullmetal Alchemist vol. 9
-Fullmetal Alchemist vol. 10
-Fullmetal Alchemist vol. 11
-Fullmetal Alchemist vol. 12
-Fullmetal Alchemist vol. 13
-Fullmetal Alchemist vol. 14
-Fullmetal Alchemist vol. 15
-Fullmetal Alchemist vol. 16
-Fullmetal Alchemist vol. 17
-Fullmetal Alchemist vol. 18
-Fullmetal Alchemist vol. 19
-Fullmetal Alchemist vol. 20
-Fullmetal Alchemist vol. 21
-Fullmetal Alchemist vol. 22
-Fullmetal Alchemist vol. 23
-Fullmetal Alchemist vol. 24
-Dragonball Z vol. 1
-Dragonball Z vol. 2
-Dragonball Z vol. 3
-Death Note vol. 12
-Claymore vol. 1
-Claymore vol. 2
-Claymore vol. 3
-Claymore vol. 4
-Claymore vol. 5
-Claymore vol. 6
-Claymore vol. 7
-Claymore vol. 8
-Claymore vol. 9
-Claymore vol. 10
-Trigun vol. 1
-Trigun vol. 2
-Trigun Maximum vol. 1
-Trigun Maximum vol. 2
-Trigun Maximum vol. 3
-Trigun Maximum vol. 4
-Trigun Maximum vol. 5
-Trigun Maximum vol. 6
-Trigun Maximum vol. 7
-Trigun Maximum vol. 8
-Trigun Maximum vol. 9
-Trigun Maximum vol. 10
-Trigun Maximum vol. 11
-Trigun Maximum vol. 12
-Trigun Maximum vol. 13
-Trigun Maximum vol. 14

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 20:34 

De meeste ken ik niet of nooit gezien, maar de bekendste keek ik wel en zijn me favo:
Dragonball-z-gt*
Pokemon*
Digimon*
Sailormoon*
Samurai pizza cats
Gundam wing
Medabots
Powerpuff girls
Shin chan
Card capter sakura
En nog wel een paar als die erbij horen:
Hamtaro
Moncolle knights

Maar door Dragonball z ben ik echt in contact gekomen met het wereldje, was ook direct verslaafd eraan. Toen kwam ik langzamer hand in contact met Anime en manga, hoewel ik er nog niet veel mee deed ben ik er wel steeds meer mee bezig.
Al houdt ik het liever bij het spul dat ik ken.

Verder heb ik alleen deze nog gezien.
Akira
Streetfighter
Ninja scroll
Ghost in the shell
Nog een maar ben de naam kwijt – iets over vliegen.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 17:30 

Ik dacht dat ik hier al had gereageerd, maar niet dus xD

Ik heb anime ontdekt via HPF1. Ik had wel de anime gezien die je vroeger op Fox Kids kon zien. Zoals Pokémon, Digimon, Medabots, Dragonball Z, etc. Maar ik had eigenlijk nooit echt door dat dit Japanse series waren. Nadat ik het topic op HPF1 had uitgepluisd, was ik eigenlijk wel benieuwd. Dus ik begon met kijken en het beviel me eigenlijk wel.

Mijn lijstje

Helemaal gezien:


-Blood: The Last Vampire
-Dance in the Vampire Bund
-Death Note
-D.N.Angel
-Dragonball Z + alle 13 films
-Dragonball Z Bardock Special
-Dragonball Z Trunks Special
-Dragonball Z Special: Yo! Son Goku and His Friends Return!!
-Dragonball Z Plan To Destroy the Saiya-jins Special
-Dragonball GT
-Dragonball GT Goku jr. Special
-Elfen Lied
-Escaflowne
-Fullmetal Alchemist + Ova's
-Fullmetal Alchemist the Movie: Conqueror of Shamballa
-Fullnetal Alchemist: Brotherhood + alle OVA’s
-Ghost Hunt
-Haibane Renmei
-Howl's Moving Castle
-Laputa: Castle in the Sky
-My Neighbor Totoro
-Nana
-Ponyo on the Cliff by the Sea
-Princess Mononoke
-Spirited Away
-Vampire Knight
-Vampire Knight Guilty
-Wolf’s Rain

Gedeeltelijk gezien:
-B-daman
-Digimon
-Dragonball
-Devil May Cry
-FLCL
-Hamtaro
-Kaidan Restaurant
-Medabots
-Ouran High School Host Club
-Pokémon
-Rosario + Vampire
-Shin-Chan
-Trigun


Gelezen
:
Death Note volume 1 tot 9
Vampire Knight volume 1
Berserk volume 1

Mijn favo's zijn DBZ, FMA en Death Note. De laatste die ik heb gezien is Nana en ik vond die echt heel leuk. Heel jammer dat er niet meer afleveringen van zijn. Hainbane Renmei was me aangeraden door een jongen uit mijn klas, maar die vond ik eigenlijk redelijk saai.
Ouran High School Host Club heb ik niet afgezien, omdat ik er gewoon even geen tijd meer voor had en toen verloor ik het uit het oog. Ik vond hem echter wel heel leuk, dus die zal ik ooit wel af gaan kijken. Dit geldt eigenlijk wel voor meerdere series.
Sommigen ben ik echter bewust mee gestopt. FLCL bijvoorbeeld vond ik echt niet leuk. En met Rosario + Vampire had ik ook echt helemaal niks.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Azkaban
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 17:43 

Ik keek vroeger wel Pokémon en Yu-Gi-Yo maar dat is op het momment alles wat ik eigenlijk heb gezien. Wie keek dat nu niet? :S

_________________
Nobody is perfect. Are you nobody?


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Breda
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 14:11 

Ik ben/was een anime/manga fan. Ik had een boekenkast vol met manga, maar deze heb ik allemaal verkocht of staan te koop. Mijn interesse erin is gewoon aan het zakken en ik denk dat ik er een beetje overheen aan het groeien ben.
Mijn interesse hierin is begonnen zo'n 13 a 14 jaar geleden toen Pokémon net in Nederland werd uitgezonden. Ik speelde de spellen ook heel erg vaak en nu vind ik het nog heel erg leuk om Pokémon te spelen. Black & White!!! Maar ik heb dus van elke generatie minstens 1 spel.

Zo nu en dan lees ik nog wel eens wat manga en kijk ik nog wel eens anime. Mijn favoriet is One Piece, maar met de anime loop ik alweer like 100 episodes achter. :/ De manga lees ik af en toe nog wel eens.
Over het algemeen hou ik meer van Shonen dan van Shojo. :]

Ik ben nu wel de Ghiblifilms aan het kijken. Heb er al een aantal gezien. Daarvan is Spirited Away mijn favoriet.

Het enige waar ik nog wel heel veel plezier in heb is het verzamelen van anime figures. En dan heb ik het niet over tradingfigures, maar 1/8 pvc figures. Ik heb 3 vitrinekasten vol. :)

Als er weer eens een leuke anime op mijn pad komt zal ik die nog wel gaan kijken en ik vind het ook nog altijd heel leuk om animecons af te struinen. Heb hier ook een supermooie kimono hangen voor mijn cosplay. <3 Helaas kan ik dit weekend niet naar Abunai, daar baal ik wel een beetje van, aangezien we elk jaar gaan. >:

_________________
    You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

    - Gregory House


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 18:27 

Misschien wat vreemd, maar ik kijk of lees helemaal geen Manga/Anime.
Wat ik wel doe, is Mangatekenen. Ik heb enkele boeken met handleidingen in over hoe Manga te tekenen. Het zijn hele leuke boeken, waarin zeer goed wordt uitgelegt in enkele stappen hoe Manga te tekenen. Ik vind het een leuke stijl van tekenen, die niet simpel is.
Ik ben wel van plan om Mangareeksen te gaan bekijken, als ik eens tijd heb.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Nog steeds in het zelfde dorpje bij de boomgaarden =D
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 15:48 

A.s. zondag gaat Manga Kissa open in Utrecht!
De mangabibliotheek die je op de beurs als Abunai kon vinden krijgt nu een eigen plek in het hartje van Utrecht :D !

Dit is de website van mangakissa:
http://www.mangakissa.nl/

Verder ben ik mijn eigen manga aan het tekenen op het moment, in de hoop dat ik ooit verder kom dan de storyboards haha!

Mijn top drie shojo:
1 Skip beat
2 Fruits basket
3 Full Moon wo Sagashite

Shonen:
1 Full metal Alchemist
2 One Piece
3 Death Note

Maar de laatste tijd ben ik meer into de droramas (drama series)
Mijn favoriten zijn:
1 Hana Yori Dango
2 Hana kimi (beide japanse versies)
3 Nobuta wo produce

Ik heb zoveel gezien en gelezen dat ik het echt niet meer weet... Ergens heb ik een halve lijst staan op mijn pc, dus die zal ik wel een keer opzoeken :D


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 18:10 

Ik ben net begonnen (A), een vriendin van me heeft me verslaafd gemaakt door me ouran high school host club te laten kijken. dus mijn lijstje is niet heel groot maar toch:

gezien:
Pokemon
Ouran high school host club
Vampire knight
RomeoxJulliet

Bezig:
Vampire knight guilty
Full metal alchemist
K-on!

Verder lees ik wel manga, dat vind ik superleuk :)

_________________
"to love is to destroy, and that to be loved is to be the one destroyed."


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 14:27 

Ik ben nu bezig met Fairy Tail.
Afbeelding
(van l.n.r Natsu, Happy, Gray, Erza, Lucy)

Afbeelding
(van l.n.r Gajeel, Wendy, Natsu. ''Dragon Slayers'')

Ik vind het echt een super leuke serie. En voor het eerst kijken mijn vrienden ook naar anime, dus we kunnen heerlijk samen hyperen! :D
Ik vind bijna alle personages erg leuk. Mijn favorieten tot nu toe zijn Natsu en Gajeel. (Gray, Erza, Lucy, Gildarts en de kittycats zijn ook erg leuk!) Zo nu en dan vind ik een arc erg lang duren, maar ik ben DBZ gewend, dus ik kan het wel hebben. xD

Het speelt zich af in een wereld met magie en je hebt er dan Guilds. Members van zo'n guild nemen werk aan van mensen zonder magie. Het is eigenlijk gewoon een baan. Fairy Tail is een heel sterke guild, met veel verschillende leden. Nooit een saaie dag zeg maar :') In Fairy Tail staat vriendschap, loyaliteit en hard werken centraal.

Ik ben nu ergens rond de 125. Ik heb nog wel wat te gaan voordat ik bij ben, maar toch xD

Ow en ik heb eindelijk de manga van Death Note compleet en ik heb de 4e box van FMA:B besteld! :D

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme