Geplaatst: do mei 19, 2011 3:18

Shawn haalt weer opgelucht adem als hij het lachje op Enora's gezicht ziet. Ze accepteert zijn knuffel dan ook, en hij drukt haar stevig tegen zich aan voor zolang het duurt. Ze komen gauw weer van elkaar los, en Enora laat hem vervolgens weten dat het haar niet aan gaat aan wie hij zit. Zolang het Naomi maar niet is. Hij wilt iets zeggen in de trant van: "En jij mag ook zitten aan wie je wilt, zolang het Thomas niet is!", maar om Thomas op te halen... Nee. Daar heeft Shawn weinig behoefte aan.
"Hmn jammer," zegt hij luchtig. "Ik vind het eigenlijk wel leuk als meisjes jaloers zijn." Wat niet zo is, maar hé. Zo serieus is dit gesprek inmiddels niet meer. En sowieso slaat de gehele opmerking nergens op, want waarom in godsvresdesnaam zou Enora ooit jaloers moeten zijn op iemand waar Shawn mee omgaat?
"Laten we maar terug gaan naar onze basis," vervolgt hij - ietwat schichtig om zich een kijkend. "Dadelijk worden we aangevallen door iets. En daarnaast, ik wil graag een feestje aankondigen." Laten we maar mooi aannemen dat Shawn en Enora terug lopen naar het kamp. "Ik blijf wel braaf van alle drank af, vanavond," zegt hij tegen haar, onderweg. "Na het vorige feestje... Nee, ik blijf nuchter dit keer. Mmmm, oké..." Shawn grist in een snelle beweging zijn wand uit zijn rechter broekzak. In tegenstelling tot Matt, die zijn wand altijd in zijn achterbroekzak bewaart, wilt Shawn zijn achterste graag behouden.
Hij tikt zachtjes met het stokje tegen zijn keel, en opent daarna zijn mond om te praten. Gelijk is het duidelijk dat zijn stem wel honderd keer luider is geworden -- dit was helemaal niet nodig, omdat hun kamp vrij kleinschalig is. En waarschijnlijk bezorgt hij iedereen nu een hartaanval, maar Shawn neemt dit soort zaken niet in beschouwing.
"Hey iedereen!" zegt hij joviaal, tegen niemand in het bijzonder. "Dus, om te vieren dat we ons momenteel niet in Beauxbatons bevinden, én om te vieren dat er geen leraren in buurt zijn, organiseer ik bij deze een feestje!" Met 'organiseer', bedoelt Shawn dat hij alle credit wilt ontvangen voor het niets-doen. "Leuk kampvuurtje, wat drank - hoewel ik persoonlijk vrij van alcohol zal blijven vanavond - en geweldig gezelschap... Dit wordt een succes!" Dit laatste roept hij vrij hard, wat ervoor zorgt dat ook Shawn's oren wat pijn beginnen te lijden. Gauw pakt hij zijn wand, tikt het weer op zijn keel, en wrijft dan geïrriteerd over zijn oortjes.
"Datdeedpijn," zegt hij vooral tegen zichzelf, zijn stem weer op normale volume.