Lana
Queen of Babylon
|
|
Geplaatst: do mei 26, 2011 2:50

Zwijgend en luisterend naar Donovan loopt Helena verder met hem en Nathan over straat. Wie weet vertelt hij wel wat boeiends. Ze houden halt voor haar huis dat Donovan zonder fout ertussen uit kon pikken en diept een sleutel op uit haar tas.
"Waarom zou een mens in godsnaam een leugen van dergelijk formaat volhouden uit liefde of angst om te kwetsen?" vraagt Helena hardop. Het gaat haar verstand te boven. Maar ze verwacht er geen antwoord op. De vraag is retorisch. Denkstof voor Helena. Ze kijkt Donovan na wanneer hij haar begroet. Een "˜Misschien tot morgen' laat ze maar uit. Ze wilt hem niet op stang jagen en daarbij, de kans dat ze mekaar elke seconde van de werkdag zouden moeten aanzien was toch echt maar twee procent. En dan is hij verdwenen, met een simpele, subtiele poef. Gruwel.
Ze duwt de sleutel in het slot van de deur en draait die open. Ook haar stok komt weer boven en met een beweging opent ze het magische slot dat er ook op zit vooraleer de deur ook effectief open kan.
"Zo, Nathan, dit is mijn stulp, en hier ga jij de komende tien uur in verblijven. Mínstens. Geen tegenspraak. Boven is mijn badkamer, je gaat maar uitgebreid in bad of zo. Weet ik veel wat je allemaal wilt doen. Mijn slaapkamer is ernaast en dan kruip je maar mijn bed in. Ik leg wel iets klaar dat comfortabel en mannelijk genoeg is om in te slapen." Want Nathan mag dan nog zo gay als een Honeycutt zijn, Helena vermoedt dat hij zonder twijfel hell to the no zegt tegen een nachtjurk. "Ik blijf in de buurt, en als er iets is of zo, dan roep je me. Meteen. OK?" Ja, Helena wil niet dat Nathan een of andere over het hoofd geziene complicatie oploopt waar ze niets aan kan doen.
Terwijl Nathan in de badkamer staat – want Niels post toch niet de eerste eeuw – begeeft Helena zich naar haar kamer. Haar tas smijt ze op haar bed, waarna ze haar vol stof en roet hangende kleren uittrekt. In afwachting van een heerlijke douche, trekt ze een oude kamerjas aan die ze vanuit een donkere hoek in haar kast opvist. Ze gaat op bed zitten en begint haar tas uit te tasten, waarin ze gedurende de dag veel in heeft bij gestoken. Haar document dat haar tot officií«le inwoner van Sado maakt, maar ook het juweel dat ze vond in Dorothy's huis, het intussen verkleinde schilderij dat het verborgen hield, waarop nog altijd een vrouw glimlacht. Een papiertje valt op de grond. Helena besluit alles in haar nachtkastje op te bergen en het juweel tegen morgen op te poetsen zodat ze het zeker kan matchen met de outfit van morgen, vooraleer ze het papiertje opraapt. Wat was dit ook weer? Vlug vouwt Helena het open.
Dodenlijst. Naam: Dorothy Colson. Status: Mudblood. Extra: Geeft zich uit als pureblood, gaat trouwen met Syll Whyte. Bron: Anoniem, inwoner Sado.
Al lezend beseft Helena dat dit briefje uit de verzameling in haar tas niet van haar is, maar wel het briefje dat Mairi had laten vallen. Ze wil het dichtvouwen, maar heeft het al volledig gelezen. Helena's adem stokt wat en automatisch luistert ze of ze het water van Nathan in de badkamer nog hoort stromen. Een anonieme bron uit Sado die Dorothy verraden heeft. Wie? En waarom loopt Mairi hier mee rond? Helena besluit het papiertje veilig terug te steken in haar tasje en morgen eens bij Mairi te polsen, als ze haar kan vinden. Want dit wekt haar nieuwsgierigheid wel op.
Na een opkikkerende douche zit Helena nogal comfy en totaal niet vrouwelijk in een zetel op haar kamer. Waar ze het merendeel van de nacht doorbrengt. Terwijl checkt ze regelmatig het silhouet van Nathan, die op haar bed ligt te slapen, op ademen of zo. Helena durft niet in slaap vallen, voor de zekerheid, dus houdt ze zich bezig met het opboenen van het juweel dat ze gevonden heeft, en het piekeren over de afgelopen dag, en vooral dan het briefje van Mairi. Een verrader in het dorp. Helena's nieuwsgierigheid neemt ongezonde vormen aan. Jammer dat ze nog niet veel van Sado en zijn bewoners kent. Maar hier wil ze toch meer van weten. Misschien kan haar job haar iets verder helpen.
Zo'n zestal uurtjes later hijst Helena zich uit haar zetel. Ze is misschien toch wel een halfuurtje in slaap gesukkeld. Met de geschikte outfit voor haar eerste werkdag – een classy paars jurkje dat Muggle uitstraalt – loopt ze richting badkamer en maakt ze zich klaar. Uiteraard mag een laag subtiele make – up, een naar alle kanten op stekende snit en het nu zo goed als nieuw uitziende juweel niet ontbreken. Ze checkt zichzelf nog eens in de spiegel, en ziet dat het goed is. In de woonkamer krabbelt ze vlug een boodschap voor Nathan, waar alles nu wel mee in orde is.
Nate, er ligt van alles om te eten in de kasten en dergelijke. Doe of je thuis bent, kies maar wat je wilt. En als je vertrekt, vergeet je niet alles af te sluiten? Duim maar voor mijn eerste werkdag! Liefs, Helena.
Ze legt het op een goed zichtbare plek die Nathan zeker moet passeren, en vertrekt dan te voet richting het gemeentehuis. Weer een mooie dag, net zoals gisteren. Ook al is Helena's gemoed minder gerust dan gisteren. Hopelijk vallen de collega's wat mee...