Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 19:35 

Waar is Nala in de lijst? En Kiara?

Ik heb toch op Mulan gestemd, al was het close met Belle. Mulan is hip. Jammer dat ze verliefd werd, zonder dat was de film nog veel beter en sterker geweest.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 19:42 

Genner schreef:
Waar is Nala in de lijst? En Kiara?

Het is dat er effectief zoiets bestaat als 'de officií«le Disney princesses'. En daar heb ik dit lijstje op gebaseerd, als dat helpt. Nala en Kiara stonden daar niet bij. Rapunzel anders ook niet, maar haar vond ik er dan wel weer bij moeten. (Nala en Kiara daarentegen vind ik daar helemaal niet bij horen, that's why).

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 19:56 

Mulan is ook geen prinses. Ze is wel aan de Princess-lijn toegevoegd maar dat slaat nergens op, want ze is helemaal geen prinses.

Mijn favoriete prinsessen zijn Jasmine en Ariel. Ariel was mijn eerste rolemodel toen ik 4 jaar oud was, dus die heeft een speciaal plekje in m'n hart. Ik wilde haar altijd zijn XD Jasmine vind ik leuk omdat ze zo kritisch is. Vergeleken met de andere prinsessen staat zij gewoon een stuk steviger in d'r schoenen.

Mijn favoriete Disney girls (Dus non-Prinsessen) zijn trouwens Megara en Esmeralda. Megara zegt grappige dingen en Esmeralda kickt gewoon ass. (En stiekem zijn ze hippper dan alle prinsessen bij elkaar)

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 20:06 

Jalf schreef:
Mulan is ook geen prinses. Ze is wel aan de Princess-lijn toegevoegd maar dat slaat nergens op, want ze is helemaal geen prinses.

Weetikja. Ik heb ze er ook alleen maar bijgegooid omdat ze tot die Princess-lijn behoort. En voor nog zeventien andere mensen moeilijkheden ondervinden met de pollsugggesties, maar even de 'Anders, namelijk...'-optie. Voila.

Overigens deel ik Jalf's mening over Jasmine en Esmeralda. :')

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 20:24 

Najah, ik snap eigenlijk ook wel waarom Mulan d'r aan toe is gevoegd. De eerste Prinsessen waren allemaal blank op Jasmine na. Dat kan natuurlijk niet in Amerika. Dus werden er 3 aantoegevoegd. Pocahontas als reprisent voor de Native Americans, Tiana de African Americans en Mulan de Aziaten. Zo spreekt alles een veel bredere doelgroep aan.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 20:26 

Eilonwy staat er niet bij [/whine]

Ik heb op Aurora gestemd. Mijn rolemodel van vroeger @@ Ze doet eigenlijk geen reet, maar ze is wel de mooiste prinses, met de mooiste tekenstijl, de leukste prins, de mooiste jurk (de blauwe @@ @@ @@) en de meest awesome villain. So there.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 14:54 

Charlie schreef:
Arianna schreef:
Sleeping Beauty heeft gewoon een naam, hoor, namelijk Aurora.

Ja, dat weet ik. En uw punt was..?

Dat alle prinsessen met hun naam genoemd worden, behalve zij? Dat gebeurt heel vaak en stiekem vind ik gewoon dat ze Aurora heet, dus ook zo genoemd moet worden.

Is het jullie trouwens al opgevallen dat prinsen vaak geen naam hebben? Nuja, vaak, er zijn er een paar waarvan de naam compleet onbekend is.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 14:57 

Alleen die van Sneeuwwitje en Assepoester hebben geen naam, de rest allemaal wel

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 20:05 

Ik vond dat ik pas mocht posten als ik een behoorlijk aantal Disney-films gezien had en dat is nu zo, dus here I am! :) Ik ben namelijk absoluut niet met Disney opgegroeid en had alleen The Lion King en The Arisocats tig keer gezien. Ik had dus behoorlijk wat in te halen, wat ik in de afgelopen twee maanden gedaan heb. Lijstje!

Spoiler:
[0] (1933) Snow White and the Seven Dwarfs
[0] (1940) Pinocchio
[0] (1940) Fantasia
[0] (1941) Dumbo
[0] (1942) Bambi
[x] (1950) Cinderella
[0] (1951) Alice in Wonderland
[0] (1953) Peter Pan
[x] (1955) Lady and the Tramp
[0] (1959) Sleeping Beauty
[0] (1961) One Hundred and One Dalmatians
[0] (1963) The Sword in the Stone
[0] (1964) Mary Poppins
[0] (1967) The Jungle Book
[x] (1970) The Aristocats
[0] (1971) Bedknobs and Broomsticks
[0] (1973) Robin Hood
[0] (1977) The Rescuers
[0] (1981) The Fox and the Hound
[0] (1988) Oliver & Company
[x] (1989) The Little Mermaid
[0] (1990) The Rescuers Down Under
[x] (1991) Beauty and the Beast
[x] (1992) Aladdin
[x] (1994) The Lion King
[x] (1995) Pocahontas
[0] (1996) The Hunchback of Notre Dame
[x] (1997) Hercules
[x] (1998) Mulan
[0] (1999) Tarzan
[0] (1999) Fantasia 2000
[x] (2002) Lilo & Stitch
[0] (2003) Brother Bear
[0] (2005) Chicken Little
[0] (2009) The Princess and the Frog
[x] (2010) Tangled

Oké, dus ik moet nog heel veel zien, maar in ieder geval heb ik alle must-see films gezien. XD

Mijn favoriet is The Lion King. :) Dat is de allereerste film die ik in de bios zag - toen ik vier was ofzo - dus die is me heel erg bijgebleven. Ik weet nog dat ik dacht dat er echte leeuwen op het podium zouden komen, haha. Ik vind het gewoon zo'n mooi verhaal met leuke personages en mooie liedjes. En de tekenstijl is prachtig.

Laatst heb ik dus heel veel films gekeken en ik denk dat ik Hercules en The Little Mermaid het leukste vond, maar Pocahontas het mooist (if that makes sense). De eerste twee waren echt supergrappig en hadden veel leuke liedjes (Part of your world! *____*), maar Pocahontas had een mooier verhaal (en Colours of the wind is zo'n mooi lied.)

Oh en ik heb Tangled ook al twee keer gezien. Die is echt geweldig. Ik vind het leuk dat Rapunzel niet een whiney prinses, maar ook echt ass kickt. Die vroegere prinsessen, zoals Assepoester en Sneeuwwitje maken alleen maar schoon en wachten op hun prins op het witte paard. D:

En ik vind The Emperor's New Groove ook bril-jant. Waarom staat die eigenlijk niet in het lijstje?

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 22:09 

Malou schreef:
Alleen die van Sneeuwwitje en Assepoester hebben geen naam, de rest allemaal wel

Hm, dat valt me nog mee. Hoe heet de prins van Belle en het Beest dan eigenlijk? Dat kan ik me niet meer herinneren.

Ik zat nog eens na te denken, maar officieel zijn er best weinig prinsessen. Alleen Jasmine, Rapunzel, Ariel en Aurora zijn geloof ik officieel prinsessen :P En een aantal worden prinsessen doordat ze met een prins trouwen, that is. Maar ik snap wel dat het Disney prinsessen zijn :)

@Changetje: Hunchback is ook een must-see! :D

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 22:11 

Beest heet Adam. Dat wordt niet in de film gezegd, maar dat heeft Disney wel bekend gemaakt.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 23:15 

@Arianna; Sneeuwwitje en Eilonwy zijn ook "officiele" Prinsessen.

@Changetje; Ja, de Klokkenluider moet je zeker kijken! Die is echt heel mooi (En heel duister XD) Same goes for De Speurneuzen, Merlijn de Tovenaar en Oliver & co. maar die zijn vooral grappig.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 8:06 

Arianna schreef:
Charlie schreef:
Arianna schreef:
Sleeping Beauty heeft gewoon een naam, hoor, namelijk Aurora.

Ja, dat weet ik. En uw punt was..?

Dat alle prinsessen met hun naam genoemd worden, behalve zij? Dat gebeurt heel vaak en stiekem vind ik gewoon dat ze Aurora heet, dus ook zo genoemd moet worden.

Het feit dat ze meestal zo genoemd wordt, is voornamelijk de reden dat ik ze er ook gewoon zo heb tussen gegooid. Als in. Ik noem haar ook gewoon altijd 'Doornroosje', dus Sleeping Beauty seemed appropriate. Even though dat ik ook wel weet dat ze Aurora heet :'). Maar ach. Alle ziftende muggen en neukende mieren op een hoopje, het is wel net zo duidelijk.

En om alle niet-officiele Disney prinsessen, die eigenlijk stiekem wel een beetje prinses zijn, tegemoet te komen is er dus de 'Anders, namelijk'-optie. Just so you know.

En heeey, ik wist volgens mij nog niet dat het Beest Adam heet. Cool, though.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:31 

@Charlie: Ja, ik zag dat je gewoon een officieel lijstje had overgenomen. Dus prima hoor :) En die opmerking dat het geen echte prinsessen zijn, daar kan jij niks aan doen :') Ik zat er over te denken en stiekem zijn het veel ingetrouwde prinsessen, haha. Ik houd er nu over op, want in principe is de poll prima. En je hebt ook niet oneindig veel opties ^^

@Jalf: Serieus? Ik dacht dat Sneeuwwitje geen prinses was. Weer wat geleerd. En Eilonwy ken ik niet, want die film heb ik niet gezien. Ga hem denk ik toch maar eens kijken binnenkort :) Is het een aanrader?

@Malou: Ooh gaaf! Ik kan me nu vaag herinneren dat ik dat eerder ergens gelezen heb ja. Leuk om te weten :)

Profiel  

The Pink Operator

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 17:11 

Hmm, kiezen voor een favoriet van de prinsessen vind ik wel erg moeilijk. Vooral ook omdat ik vroeger gewoon erg wisselend was wat dat betreft. :'D Het ene moment vond ik Ariel helemaal geweldig, en dan was ik weer obsessed met Jasmine, of Belle, of Assepoester, etc. Eigenlijk had ik vooral van die fases. xD

Over het algemeen denk ik dat ik als klein meisje vooral fan was van Ariel. Volgens mij is zij wel het langste mijn favoriet geweest. Later vond ik Jasmine ook wel erg leuk. Vooral omdat zij, in tegenstelling tot de meeste andere prinsessen, haar mannetje staat en ook echt wat hersens heeft. xD Net als Belle trouwens. Maar ik denk dat ik die juist leuker begon te vinden toen ik wat ouder was, daarvoor waren Assepoester en Ariel mijn favorieten.

Rapunzel is natuurlijk nog vrij nieuw, maar qua karakter vind ik haar ook wel erg leuk. Die stemmingswisselingen enzo zijn echt geniaal. xD

Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: