Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 2:43 

Afbeelding

Tristan zijn lichaam mag dan richting het gesprek gericht zijn, zijn ogen volgen Olivier. Die net iets te snel achter het vrouwelijk schoon aan dribbelt. Ze waren hier amper 24 uur. En dat moest dan een van de meest ervaren onderzoekers zijn. Het was onprofessioneel om achter de vrouwen aan te gaan tenzij het een hoger doel had. En dit zou het onderzoek beslist niet verder helpen. Hij keert zijn hoofd iets om Olivier nog net naar buiten te zien lopen. Daarin tegen is hij wel uiterst grof tegen de vrouwelijke onderzoekers. "Tristan"Â stelt hij zich netjes voor aan de nieuwe onderzoekster. Duidelijk een stuk hartelijker dan Olivier. "Zoals Mevrouw Depoix al zei kunnen we elke helpende hand goed gebruiken. Welkom."Â Met de jurken kletspraat besluit hij zich maar niet te bemoeien, dat was niet helemaal zijn ding.
"Een bespreking lijkt me wel op z'n plaats. Ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik geen idee heb waar de andere twee zijn."Â Zijn blik gaat opnieuw richting de deur, hij heeft wel een vermoeden waar Olivier is. Maar roddelen is niet erg netjes. Hij glimlacht even mistroostig naar Elizabeth bij wijze van een verontschuldiging. Wat een zooitje. Aan de andere kant was Olivier zijn uitspatting misschien wel hetgeen wat voor zijn promotie kon zorgen. Olivier was ouder en meer ervaren, maar Tristan zou hem nu met gemak van zijn "Ëœtroon' kunnen stoten. Misschien ook niet helemaal proffesioneel, maar Olivier vroeg erom. Hij glimlacht even voldaan, het was slechts een kwestie van geduld. Olivier zou zijn eigen graf graven.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 6:59 

Afbeelding

Oliver kijkt haar afwachtend aan met een kleine glimlach rond zijn lippen.
Wat is ze mooi. Mooi, jong en fris. <3 hélemaal zijn type. xD
Hij trekt even grote ogen als ze hem uiteindelijk met haar prachtige ogen aan kijkt en toestemt om haar te mogen zien.
Waar? Hmmm...Goede vraag.
Hij laat zijn hand even over haar zij glijden met een bedenkelijk gezicht.
'Weet u een goede plaats? U bent namelijk van het dorp. Een plaats waar inwoners haast nooit komen.'

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 0:15 

Afbeelding

Isabella's volgt vanuit haar ooghoeken hoe hij zijn hand over haar zij laat glijden. Ze glimlacht eventjes opgelaten, to be honest is het nog een beetje awkward, nouja, niet een beetje maar redelijk awkward.
Ze kijkt weer naar hem op wanneer hij vraagt of zij een goede plaats weet. Ze gaat eventjes het plattegrondje van het dorp af in haar hoofd en knikt vervolgens bedenkelijk. "Ja.." verlaat het haar mond zachtjes. "Er is hier vlakbij een bos, nog geen 100 meter nadat u het voorbijloopt zal er na 10 meter in het bos een hutje staan. Een verlaten hutje van een oude boswachter die er ooit geleefd heeft. U kan het herkennen aan de gele besjes van de struiken daar in de buurt." informeert ze hem. Ze kwam er wel vaker om haar mandje met de besjes te vullen, maar niemand anders die ze daar ooit gezien heeft. Niemand die zich sowieso 's avonds richting het bos wil begeven.

"We treffen elkaar rond een uur of 22.00 vanavond." besluit ze het dan maar meteen allemaal kort te sluiten. "U heeft het vast druk genoeg." Ze knikt eventjes lichtjes naar hem, ze zou wel op haar manieren moeten letten. "Als u me excuseert, vervolg ik nu graag mijn weg." Zonder dat iemand ze natuurlijk snel achter elkaar het steegje uit zouden zien lopen.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 7:30 

Afbeelding

Oliver luistert aandachtig naar de uitleg van Isabella en probeert alle gegevens in zijn geheugen op te slaan. Wat niet zo moeilijk is, want dat is één van de aspecten dat een onderzoeker moet hebben!
Hij glimlacht en knikt dan kort. "22 uur. Ik zal er zijn."
Met een klein zuchtje kijkt hij haar na als ze het steegje verlaat.
Oliver sluit zijn ogen even en onderdrukt de neiging van het uit te schreeuwen van vrolijkheid en besluit dan maar van een klein dansje te doen. Zo!
Algauw kucht hij dan, trekt zijn gilet goed, gaat even door zijn haar alsof er niets aan de hand is en loopt even later zelf het steegje uit.

Hij laat zijn blik op de ingang van het zaaltje van het gemeentehuis vallen en merkt dat Elizabeth Rose druk in gesprek is met Tristan -Is dat kreng er nu nog? @@ - en Emily die wordt opgeëist door Lana Boyle. Hmmm...Zou ze al informatie aan het doorgeven zijn? Hij zou het wel horen van Emily als het zo is, alhoewel hij het toch beter zou gevonden hebben als Lana naar hém was gekomen. Tsss...
Met een vaste stap loopt hij het zaaltje weer in en gaat bij Tristan en 'Rose' staan terwijl hij even vluchtig de woorden Frans en jurk hoort vallen bij het ander gesprek. Right?
'Ik zie dat u nog steeds aanwezig bent, juffrouw Rose.'

Laatst bijgewerkt door Trijn op za jun 11, 2011 21:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 12:43 

Afbeelding

Lana vraagt aan Emily of ze wil vertellen waar haar jurk is gemaakt. Natuurlijk wilde ze dat. Ze houdt dan wel superveel van haar werk. Maar er gaat niets boven een mooie jurk in Franse Stijl. Die vrouw heeft smaak.
Even laat ze de gedachte van dat dit een verdachte is varen. Trouwens hoe meer ze het vertrouwen van deze vrouw krijgt, hoe meer ze later zou vertellen.

Eerst valt haar blik op Oliver die ineens de deur uit is. En ze zou zweren dat het met Isabella was. Het liefst zou ze hem meteen achterna gaan. Maar iets houdt haar tegen. Ten eerste: het zijn haar zaken niet en ten tweede het is zeer onbeleefd om midden in een gesprek weg te lopen.

Ze besluit zich toch op Mevrouw Lana te richtten.
"Natuurlijk wil ik u dat vertellen! De ontwerpers zijn de Broeders Dubois. Ze zijn erg goed in hun werk en mijn garderobe komt daar vandaan.

De een heeft zijn boutique in Paris en de ander hier in Amerika. Ik zou u het adres kunnen geven als u wil? Ik moet toe geven, u heeft een goede smaak."

Sometimes the HEART
Should follow the MIND
Sometimes the HEART
Should tell the MIND to
STAY AT HOME and
STOP INTERFERING

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 20:57 

Afbeelding

Lana kijkt met een nieuwsgierige blik naar Emily, klaar om de informatie gretig in haar geheugen te plaatsen.
'De broeders Dubois? Hm, nog nooit van gehoord. Maar ze hebben alvast wel een fijne hand.'
Goedkeurend laat ze haar blik over de jurk gaan, van dicht is ie nog mooier.
'Het adres? Ja, tuurlijk. Dat is heel vriendelijk van u.'
Ze glimlacht vriendelijk en kijkt dan, in afwachting tot ze het adressenkaartje krijgt, de ruimte rond en ziet tot haar opluchting dat David nog steeds aanwezig is.
Kort laat ze haar blik veelbetekend op hem rusten en richt haar ogen dan weer op Emily.
Kaartje? <3

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:14 

OOC: Hah, ik heb mijn post terug kunnen vinden door héél vaak op ongedaan te drukken in Word xD

Elizabeth Rose

Elizabeth glimlacht vriendelijk naar Tristan, die haar aanwezigheid duidelijk meer op prijs stelt dan Oliver. Tevreden knikt ze als hij het eens is met het plan om een bespreking te houden. Ze laat haar blik even rusten op Emily en Lana, die het nog altijd over jurken hebben en kijkt dan de zaal wat rond.

Niet veel later wordt haar aandacht getrokken door Oliver die met een stevige pas op hen afkomt. Elizabeth laat haar blik onderzoekend over hem heen gaan en bevestigt zijn waarneming met een knikje. ´Ik zie dat u ook weer wat tijd gevonden hebt om uw werk te doen? Ik neem aan dat het dringend was en met het onderzoek te maken had, dat u zojuist zo snel verdween?’ zegt ze met een scherp randje, terwijl ze hem even de tijd geeft om te antwoorden. Of niet natuurlijk.
Ze wisselt even kort een blik met Tristan, waarna ze verder gaat. ‘Oh, en er is besloten dat we zo een bespreking hebben.’

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:22 

Afbeelding

David kijkt zwijgend naar de onderzoekers als er gezegd wordt dat ze mogen beschikken. Hij vouwt zijn armen achter zijn rug en kijkt opzij naar Hank.
"Nou, dat weten we dan ook weeral hé." Zegt hij op een neutrale toon.

Hij laat zijn blik op een vrouw rusten die naar de onderzoekers toeloopt en zich lijkt voor te stellen. Hij kijkt eventjes zwijgend toe. Hij trekt een wenkbrauw op als Oliver de vrouw nogal brutaal lijkt weg te sturen. Een beetje respect, ja?
"Volgens mij hebben we een nieuwe onderzoekster bij... Als ze mag blijven tenminste." Zegt David opnieuw tegen Hank en knikt eventjes subtiel naar voor, waar het hele schouwspel zich afspeelt.

Vanuit zijn ooghoeken wordt hij afgeleid door Lana die naar Emily toeloopt en hij vangt vaag iets op over kledij, niet echt Davids favoriete gespreksonderwerp.
Hij merkt echter wel Lana's veelbetekende blik en knikt daar haast onzichtbaar op. Hij moest in de buurt blijven hangen, geen probleem.
Hoewel hij toch niet goed weet wat hij moet verwachten... Ze was immers boos op hem. Waarschijnlijk wil ze uitleg. Of daar gaat David dan toch van uit.

Hij laat zijn adem ontsnappen en kijkt opzij naar Hank om wat tijd te winnen gezien Lana toch nog bij Emily staat.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:31 

Afbeelding

Oliver trekt grote ogen als ze hem een scherpe stek geeft.
Zijn neusvleugels trillen lichtjes, terwijl hij zo beheerst mogelijk zijn handen achter zijn rug laat rusten.
'Dat gaat u niets aan, juffrouw. Ik geloof dat ik u nu moet duidelijk maken dat de vrouw haar plaats moet weten in de huidige maatschappij.'
Hij kijkt haar strak aan en laat zijn adem langzaam uit zijn neusgaten ontsnappen.
Nét niet komt er vuur en rook uit. Kreng.
'En een bespreking?' Hij kan nu natuurlijk héél subtiel ter sprake brengen dat ze mooi haar kans heeft gemist omdat ze - een dag! - te laat was, maar dat slikt hij in omdat hij stiekem ook een paar uur te laat was. X.X
Alhoewel hij dit zich mag veroorloven. Kapuh.
'Laten we het maar kort houden. Ik heb wel nog betere dingen te doen dan een nieuwe bespreking omdat jij überhaupt je gal wil uitspuwen waar ik straks hartelijk om zal lachen.'
Vrouwen en hun ideeën openlijk vertellen...Waar halen ze het.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 14:22 

Afbeelding
Tristan - Onderzoeker

Tristan probeert zijn glimlach vooral in toom te houden. Al moet hij toegeven dat het hele schouwspel tussen Elizabeth en Oliver uiterst amusant is. Hij wend zijn gezicht dan ook even af en laat zijn blik even door de zaal gaan.

"Oliver, alstublieft" besluit hij tussen beide te komen voor het gesprek escaleert. Alle bewoners konden hun zien, zelfs horen. Dit was niet de tijd of plek voor gekibbel. Hoewel de vrouwen net niet in de meerderheid zijn hebben ze duidelijk wel de overhand in hun team. En dus kiest hij subtiel voor de dames hun zijde. "De bespreking is bedoeld om elkaar te informeren. Ik weet zeker dat mejuffrouw Rose alleen maar positieve kritiek voor ons heeft. Bovendien is dit de perfecte gelegenheid om de eerste interviews te plannen en om deze in te delen." Om Elizabeth haar woorden nog even te onderstrepen voegt hij er nog een laatste zinnetje aan toe "Na werktijd staat het u vrij om te doen en laten wat u wilt. Hoe u het went of keert, op dit moment zijn wij allen collega's" met een politiek correcte glimlach kijkt hij Oliver even aan.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 17:02 

Elizabeth Rose

Elizabeth kijkt Oliver verontwaardigd aan. Zei hij dat nu echt? ‘Pardon?’ brengt ze alleen maar uit, want dan komt Tristan tussenbeide. Gelukkig maar, want dit zou inderdaad wel heel onprofessioneel overkomen op de bewoners. Daarbij heeft zij nu nog niets fout gezegd en is Oliver wel over de streep gegaan. Ze zal hem hier straks nog wel even op aanspreken.
Ze geeft Tristan een dankbaar knikje. ‘Dankuwel, mijnheer McCloud.’

Ze kijkt even op de klok om te zien wat de tijd is. ‘Laten we over 15 minuten met de bespreking beginnen. Dat lijkt mij tijd zat om van hier naar de herberg te gaan, eventueel uzelf even op te frissen.’ Ze laat haar blik even op Emily hangen die nog altijd met Lana in gesprek lijkt te zijn. ‘Mejuffrouw Dupoix? Ik neem aan dat u dit ook heeft gehoord?’
Elizabeth kijkt Tristan vriendelijk aan. ‘Zou u mijn willen vergezellen richting de herberg?’

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 17:23 

Afbeelding

Oliver wil net zelfvoldaan kijken als Tristan zich tussen hen komt moeien.
...WAT?! Was hij nu Oliver ook de les aan het spellen?
Hell no! Houd me tegen, HOUD.ME.TEGEN @@
'Ik geloof niet dat u maar ook enigzinds de macht hebt om mij de les te gaan spellen met vermoedens. Kom maar af, als u effectief feiten hebt over mijn doen van daarnet. Zoals een echte onderzoeker zou doen.'
Ugh...Dat zegt wel genoeg over Meneer Tristan de flut onderzoeker.
Olivers gezicht verstrakt tot hij er haast uitziet als een verlepte citroen die duidelijk te lang in de zon heeft gelegen.
'Bespreking. 15 minuten. Goed.' Bromt hij er nijdig uit terwijl zijn handen achter zijn rug jeuken.
Bah, stelletje ongeregeld. X.X

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 19:09 

Afbeelding
Tristan - Onderzoeker

Tristan knikt vriendelijk terug, geen dank hoor. "Ik denk dat u sommige zaken iets te letterlijk neemt." gaat hij kort in op Oliver zijn uitspatting. Wat een vervelende man zeg. Hij glimlacht, ditmaal oprecht. Feiten? Hoorde Tristan daar een uitnodiging? Duidelijk niet van zijn stuk gebracht maar eerder geamuseerd blijft hij naar de man kijken. Elk verder weerwoord zou de man nog verder tot het kookpunt hebben, dus zwijgt hij verder. Zwijgen was in sommige gevallen zelfs nog effectiever bij heethoofden als Oliver.

Met een vriendelijke glimlach draait hij zich dan naar Elizabeth, Oliver nu negerend. "Maar natuurlijk" beleefd steekt hij zijn arm uit en begeleid hij haar langs Oliver naar de uitgang. Hij had dorst gekregen van al dit gedoe. Had hij toch maar weer gelijk, al die emoties meteen alweer. Hij besluit geen woord meer te verspillen aan Oliver, bovendien is hij niet het type dat roddelt. "Nog precies tijd genoeg voor een drankje en om een blik op de menukaart te werpen." Ja dan kon hij zich vanavond gewoon onder de dorpsbewoners mengen, daar hoorde je ook altijd eigenaardige dingen. Ach en Oliver. Ja hij moest natuurlijk ook nog Oliver in het oog houden.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 21:06 

Elizabeth Rose

Elizabeth kijkt goedkeurend toe hoe Tristan met Oliver omgaat. Zonder Oliver nog een blik te geven, na hoe hij haar zojuist had toegesproken, neemt ze vriendelijk Tristan’s arm aan.
Ze merkt hoe dat Tristan nu geen woord meer aan Oliver vuil wilt maken en knikt instemmend bij het idee voor het drankje. Ze laat haar blik even over het plein gaan en ziet verderop een klein restaurantje. Het is natuurlijk niets vergeleken met wat ze in New York hebben, maar er staat duidelijk restaurant. ‘Laten we het daar eens proberen.’ Zegt ze, terwijl ze met haar vrije hand richting het restaurant wijst, ‘Ze hebben zelfs een klein terrasje.’

Bij het terras aangekomen neemt Elizabeth plaats. Ze besteld een fruitsapje en bekijkt Tristan even bestuderend. ‘Nou vertel, wat heeft jouw ertoe gemaakt om dit werk te gaan doen?’ vraagt ze dan, puur uit vriendelijke interesse. Het is tenslotte de bedoeling dat ze nog wel even samenwerken. ‘En waarom heeft u nog geen mooie vrouw aan de haak geslagen?’ Ze had inderdaad al opgemerkt dat geen van de onderzoekers een trouwring omhadden. En ja, van zo’n man als Oliver had ze dat wel verwacht, maar van deze goed uitziende man.. tja.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2011 10:28 

Afbeelding
Tristan - Onderzoeker

"Ah ja, prima" stemt hij met haar in. Zolang het maar niet te gezellig wordt. Tristan heeft het niet zo op te amicale collega's. En hij heeft Oliver net de les gelezen en wil dan niet zelf een foute indruk wekken. Oliver kennende zou hij nu heel snel gaan zoeken naar andere verwijten. Ook Tristan neemt een sapje en sluit zijn ogen even genietend nu de warme zonnenstralen hun bereiken. Enige verschil met New York, wat een oase van rust hier.

Hij opent zijn ogen als Elizabeth de stilte doorbreekt. "Mijn vader is zijn hele leven lang begravenisondernemer geweest." glimlacht hij vrolijk "Ik wou altijd graag weten waarom de mensen daar terecht kwamen." Klonk logisch toch? Hij neemt een slokje van zijn drinken en verslikt zich dan bijna bij het horen van haar andere vraag. Hij herstelt zich echter snel "Misschien draag ik mijn trouwring wel niet onder werk tijd. Ik wil niet dat hij vies wordt" grijnst hij een tikkeltje samenzweerderig. Hij schudt zijn hoofd en lacht "Ik werk teveel en ben daardoor ook teveel van huis" hij haalt even overschillig zijn schouders op "Dat is niet iets wat iedereen kan waarderen" Dat plus zijn zakelijke houding buiten werktijd. Hoewel hij best wel lief kon zijn, ging zijn werk altijd voor. En vrouwen kwamen nu eenmaal graag op de eerste plaats te staan. "Dus, waarom bent u dit werk gaan doen?" stelt hij de vraag dan aan haar. De vraag over haar privé leven laat hij weg.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: