Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 44  Volgende

Dreuzel

BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 20:37 

Afbeelding

Voor een seconde blijft Thomas even zitten zoals hij zit, ook als Helena tegen hem aan begint te praten. Hij moet nadenken over wat hij gaat zeggen, Waarschijnlijk is er al heel wat over hem de ronde gegaan met zijn actie. Langzaam tilt hij zijn oogleden weer op en kijkt haar doordringend aan. "Ging wel," antwoord hij dan. "Ik zat daar voornamelijk voor niks, want niks dat ik zei was goed genoeg." Had zij ook gezien wat er was gebeurd? Kwam Helena er niet later bij? Het verklaart waarom ze nog in de buurt komt. Maar dan nog, waarschijnlijk had iedereen het er al over gehad.

"So, spill," begint hij dan maar direct. "Wat is er allemaal gezegd over me?" Helena lijkt heel kalm, niet bang. Misschien wist ze toch niet wat hij was. En is dat maar beter ook, dan heeft hij nog één iemand die met hem praat. Hij begint zich een beetje eenzaam te voelen, ook iets wat al lang niet meer naar boven is komen drijven. Vroeger was hij nooit alleen. En hier, hier is hij de enige dode in het land der levenden.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 9:51 

Afbeelding

[[...Maandagochtend 9.15 - Engels...]]

Jade kijkt het lokaal rond, Miss Saiga is er ondertussen nog niet en de hele klas is aanwezig. De meeste lijken wat onrustig en Jade vraagt zich af wat er aan de hand is. Miss Saiga is nog nooit te laat geweest. Als plotseling de deur openvliegt kijkt ze op, maar in plaats van dat Miss Saiga binnenstapt, staat de leraar van zaterdag in de deuropening.

Ayden Johnson
Ondanks dat hij te laat is voor de les interesseert het hem vrij weinig. Als hij de deur opendoet en wordt opgemerkt glimlacht hij even, een glimlach die weinig goeds betekent. Dan stapt hij het lokaal in en loopt naar het bureau waar hij nonchalant tegenaan leunt.

"Vanwege persoonlijke omstandigheden zal Miss Saiga de aankomende tijd niet aanwezig zijn. Ik zal haar vervangen in die tijd. Mijn naam is Ayden Johnson en als je problemen hebt of ergens moeite mee hebt, dan zoek je maar zelf een oplossing," zegt hij dan bot, "Ik ben hier om jullie les te geven, niet om jullie vriendje te worden zodat jullie denken dat je iets uit kan proberen. Als je een regel breekt, zul je de gevolgen moeten aanvaren. Ik accepteer geen slappe smoesjes of lieve glimlachjes van wie dan ook."

Zijn blik glijd even door het lokaal heen en blijft een seconde langer hangen bij de meiden. Dan vliegt de deur voor een tweede keer open.

Afbeelding

Blake stapt nonchalant het lokaal in en kijkt even het groepje rond. Hij grijnst even, er zitten in ieder geval mooie meiden in de klas. Dat is tenminste iets positiefs. Dan kijkt hij naar de leraar.

"Sorry dat ik te laat ben, ik kon het niet vinden," zegt hij nonchalant en zonder spijt.

Hij gaat op de eerste beste stoel zitten die hij kan vinden en kijkt de leraar aan.

Ayden Johnson
Ach, natuurlijk is hij te laat en koud kijkt hij de nieuwe jongen aan. De jongen was al aan hem voorgesteld voordat de klas hem zou ontmoeten en toen hing dezelfde arrogantie om hem heen.

"Dit is Blake Danton, onze nieuwe 'aanwinst' in de klas," zegt hij dan, "Ik hou niet van laatkomers en dat zal meneer ook snel weten. Vanmiddag, na jullie lessen spreek ik jullie allemaal apart om bepaalde zaken door te kijken. Na de les kun je op de lijst zien hoelaat je aanwezig moet zijn voor dat gezellige gesprekje. Morgen krijgen jullie een overhoring van de stof tot nu toe. Nog vragen?"

OOC:: Ow wauw XD Introductie van 2 nieuwe mensen, ik heb 't maar even in 1 post gepropt [A] Dus, het is maandagochtend. Stel een vraag! XD

Laatst bijgewerkt door Catie op ma jun 20, 2011 17:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 22:13 

Afbeelding

De maandag morgen is zwaar bevallen, maar Kyra is wakker en wacht netjes af tot Miss Saiga les komt geven. Toen de deur open zwaaide was zij het duidelijk niet die binnen kwam stappen. Op het moment dat ze realiseert dat het de docent is van de zaterdagmiddag incident houdt ze een paar seconden langer haar adem in dan normaal. Uit het niets voelt ze het lood in haar schoenen zakken. Dit is niet goed. En zeker na zijn praatje is Kyra er zeker van. Waarom was er niet iemand anders die Miss Saiga kon vervangen.

Hij is alleen niet enige waar ze nu mee te maken krijgen, ook heeft de klas een nieuwe leerling. Blake was de naam en hij leek zich verder niet zo zorgen te maken om de nieuwe omgeving. Kritische volgt ze hem met haar ogen, maar kan er nog niet veel van lezen. Hoewel ze eerder niet eens ondode heeft kunnen lezen, dus echt veel vertrouwen heeft ze niet meer dat zintuig.

De docent eist alweer snel de aandacht van de klas en begint over een gesprek. Eén op één. De ogen van Kyra worden groot van angst en over dat lood in de schoenen gesproken dat zat nu nog lager. Verstijft blijft ze aan haar tafeltje zitten. Was het überhaupt wel toegestaan. Vluchtig kijkt ze de klas rond. Er moest toch wel iemand zijn die dapper genoeg was om te zeggen dat ze het er niet mee eens zijn, in tegenstelling tot zijzelf.

Together we both make hurricanes

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2011 8:02 

Afbeelding

Sem is ergens achter in het lokaal gaan zitten en wacht geduldig af wat er komen gaat. Hij kon niet ontkennen dat het terug in de schoolbank hem een wat onwennig gevoel geeft. Hij weet dat hij er nog moe uit ziet, de wallen die ochtend in de spiegel kon hij moeilijk negeren, maar hij voelt zich stukken beter. Plotseling gaat de deur open en komt de man van zaterdag binnen. Sems ogen vernauwen zich iets. Het had niet aan zijn conditie vlak voor volle maan gelegen, de leraar was echt wat Sem had opgepikt. Hij begreep het niet, maar zonder alle vragen, emoties en andere dingen door zijn hoofd, kon hijhet makkelijker naast zich neer leggen.
Hij leunt wat naar achteren als de man zijn preek begint. Woorden die hem weinig deden, ookal klonken ze meer dan gemeend. Hij was hier ook niet gekomen om vriendjes te maken, zeker niet met een docent. En zeker niet met een docent die duidelijk was wat hij was, maar er van leek te genieten en op een totaal onmogelijke manier zelfs meer kon gebruiken.

Sem kijkt op als de deur nogmaals open gaat en er een jongen binnen stapt. Hij lijkt meteen een soort vleeskeuring af te gaan, en Sem schudt zijn hoofd, om vervolgens zijn aandacht weer op de docent te richten. De laatste opmerkingen en vraag doet Sem zijn hand op steken, maar wacht niet totdat hij een beurt krijgt.

"En die stof tot nu toe, hoe kom ik daaraan?" Vraagt Sem terwijl hij de man strak blijft aankijken.

But I’m being born again

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 8:25 

Afbeelding

Jade kijkt op naar de jongen als die binnenkomt. Hij wordt voorgesteld als Blake Danton en Jade kijkt hem even strak aan als hij haar aankijkt. De aura die om hem heen hangt is enorm en ze durft niet te zeggen of ze ooit zo'n sterke aura heeft gevoeld. Wat is hij? De kracht die hij uitstraalt in enorm en ergens heeft Jade het idee dat hij een wezen is wat ze nog nooit heeft gezien, wat weinigen ooit hebben gezien... De leraar gaat verder en heeft het over persoonlijke gesprekken en uiteindelijk stelt hij de vraag of er nog vragen zijn. Ze kijkt even rond, Kyra lijkt verstijfd op haar stoel te zitten en dan vraagt Sem hoe hij aan de stof komt. Zelf komt ze tot de conclusie dat ze geen vragen heeft, ze ziet wel wat er gaat gebeuren.

Ayden Johnson
Ah, iemand die een vraag durft te stellen. Hij kijkt de jongen aan en een wat onheilspellende glimlach speelt er om zijn lippen. Dit was de jongen van zaterdag en hij heeft zijn volle maan overleefd.

"Eén van je charmante klasgenoten zal vast de stof wel met je willen delen, zo niet dan ben ik benieuwd hoe jullie het ervan af brengen. Als er geen verdere vragen zijn, dan gaan we beginnen. Ik raad aan om aantekeningen te maken..."

Jade kijkt even naar Sem als de leraar het heeft over stof delen. Met een kleine beweging maakt ze hem duidelijk dat hij haar stof wel kan krijgen. Ze glimlacht even naar hem en dan richt ze zich weer op de leraar en de stof die hij begint te vertellen.

[...]

Als eindelijk de bel gaat staat ze op en snel rekt ze zich even uit. Constant zitten is nooit haar sterkste punt geweest. De leraar zegt iets over de lijst van de gesprekjes en Jade loopt naar voren toe. Haar vinger volgt de lijst om dan te zien dat ze als laatste moet. Om 9 uur 's avonds. Ze trekt haar wenkbrauw op. Dat is de meest absurde tijd die ze had kunnen bedenken. Ze draait zich om en loopt naar de deur.

"Wie gaan er mee lunchen?" vraagt ze dan in het algemeen.

OOC:: Volgorde --> Sem, Kyra, Helena, Vin, Thomas, Charu, Lilith, Blake, Jade

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 15:10 

Afbeelding

Lilith was met een mengeling van nieuwsgierigheid en nervositeit naar haar eerste les aan de academie gegaan, maar het ging niet helemaal zoals ze had verwacht. Allereerst was er een leraar die niemand scheen te kennen, en aan de sfeer binnen de klas te voelen was het geen verbetering met het oog op de vorige leerkracht. Vervolgens introduceert de man zich op een manier die Lilith angst aanjaagt. De blik van de nieuwe leraar gaat over de klas en blijft zichtbaar langer hangen bij meiden. Lilith kijkt snel weg. Dit ging nog lastig worden.

De deur gaat open en er komt een nieuwe klasgenoot binnen. Meneer Johnson stelt hem voor als Blake en de manier waarop hij dit doet zit Lilith niet lekker. Wanneer hij dan ook nog zegt dat hij één op één gesprekken wil voeren, zijn het zonder twijfel de zenuwen die het gewonnen hebben van haar nieuwsgierigheid. Een naar gevoel in haar maag bevestigt dit.

[...]

Lilith is blij dat de les is afgelopen. Ze had zo goed als ze kon aantekening gemaakt. Ze had gezien dat ze die avond om acht uur haar gesprekje met Meneer Johnson had en ze zag er als een berg tegenop. Wanneer Jade vraagt wie er mee gaat lunchen, knikt ze.

'Ja,' zegt ze zachtjes. En dan, na wat getwijfel: 'Kan iemand me misschien helpen met de stof die eerder behandeld is? Ik weet niet hoe ik de overhoring anders moet overleven.'

Ze kijkt niemand in het bijzonder aan. Ze durft eigenlijk niet zo goed om hulp te vragen maar dit kan ze niet alleen.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 18:07 

Afbeelding

De reactie van de docent doet Sem bijna hardop afvragen waarom hij hier eigenlijk is. Maar vanuit zijn ooghoek ziet hij Jade hem duidelijk maken dat ze hem de eerder behandelde stof wilt geven. Sem knikt naar haar, glimlacht even en richt zich dan weer op de les.

[...]

Eindelijk is de les afgelopen. Hij stopt de weinige aantekeningen die hij heeft gemaakt in zijn tas en loopt dan naar voren om te zien hoe laat hij dat gesprek had. Zijn naam staat helemaal boven aan, om vijf uur.

"Fijn.." zegt hij met enig sarcamse en loopt vervolgens naar de deur.

Sem knikt naar Jade als ze vraagt wie er mee gaan lunchen. Hij staat achter Lilith als ze om hulp vraagt voor de overhoring. Ondanks dat hij geen les eerder gevolgd heeft, is zo dicht bij haar in de buurt plotseling de drang erg groot om haar de hulp te bieden die ze vraagt. Sem begrijpt niet waar het door komt, maar weet wel dat hij haar niet kan helpen. Hij blijft sprakeloos staan.

But I’m being born again

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 20:50 

Afbeelding

Charu heeft de hele les stilletjes gevolgd. Hm, een nieuwe leraar, iemand die hem op zich wel beviel. Hij was in ieder geval beter dan die softe Saiga, maar goed, dat was nou niet bepaald moeilijk.

Als de les afgelopen is, loopt Charu naar over om het rooster te bekijken. Hij is één van de laatste, prima. Niet dat hij zich echt zorgen maakte, wat zou die leraar heb kunnen maken? Ook voor de overhoring maakt hij zich weinig zorgen. Hij moest alleen de aantekeningen van de eerste paar weken hebben, die had hij immers gemist.

Dan hoort hij Jade vragen wie er mee gaat lunchen. Hij heeft geen trek, maar hij had ook geen zin om alleen te zitten. "Ik ga wel mee." zegt hij.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 23:49 

Afbeelding
    Helena Sachs

Helena verwacht ook dat Miss Saiga hun zal verwelkomen, maar in plaats daarvan komt er een andere leraar binnen. De leraar van het bos... Helena wacht af wat er gaat gebeuren. Al snel vertelt hij een heel verhaal en dat hij hun leraar zal zijn, tijdelijk. Ook introduceert hij een nieuwe leerling. Helena bekijkt hem nieuwsgierig. Ze blijft hem even wat langer aankijken en weekt haar blik pas weer los als Mr. Johnson verder gaat over gesprekjes.

Helena staat op aan het einde van de les en loopt ook naar de les. Om 6 uur. Rond etenstijd, maar aangezien Helena toch niet echt een maaltijd nuttigt, maakt haar dat niet uit. Jade vraagt wie er mee gaat lunchen, maar Helena is veel te nieuwsgierig naar Blake. Ze loopt op hem af met een lichtelijk zelfverzekerde tred.
"Hi. Ik ben Helena."

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 17:12 

Afbeelding

Ondanks drill sergeant Johnson is de les snel gegaan. Als de bel gaat maakt Kyra vluchtig haar laatste aantekeningen af en slaat haar boek dicht. Enkele van haar klasgenoten hebben zich al over de lijst gebogen voor de gesprekken en Kyra wacht rustig af tot zij erbij kan. Ze staat als twee op de lijst, na Sem. Ze kijkt kort naar de jongen en terug naar de lijst. Niet veel later kijkt ze dan weer op als ze Jade hoort vragen wie er mee gaat lunchen.

Ze knikt instemmend en gaat naast Sem staan die op zijn buurt weer naast Lilith staat. Kyra buigt wat naar voren en kijkt haar richting op.

"Je kunt wel wat van mijn aantekeningen overnemen als je wilt." zegt ze tegen haar en geeft ook een kort knikje naar Sem. Ergens voelt Kyra zich nog schuldig voor haar uitbarsting tegen Lilith, misschien kan ze het op deze manier een beetje recht zetten.

"Uhm Sem" begint ze vervolgens een nieuwe zin "Ik zag dat jij als eerste moet vanavond, voor mij. Als je wilt kunnen we er samen heenlopen. Zolang is het dan voor mij ook weer niet om buiten het lokaal te wachten." zegt ze terwijl ze wat zenuwachtig met haar vingers speelt. Het idee van het gesprek maakt haar nerveus, misschien dat de druk wat minder werd als ze er met iemand naartoe loopt. En wellicht is het voor hem ook wel fijn.

Together we both make hurricanes

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 19:40 

Afbeelding

Sem knippert met zijn ogen en kijkt om naar Kyra als ze zijn naam noemt. Hij begreep er niks van, maar denkt er verder ook niet over na als hij de zenuwachtige gelaatstrekken van Kyra kijkt. Zijn blik glijdt kort naar haar handen, maar dan weer naar haar gezicht terwijl ze hem de vraag over de avond stelt. Sem knikt.

"Als je wilt Kyra, graag." Zegt hij met een glimlach. Hij kijkt haar nog even aan voordat hij verder gaat. Ze was echt nerveus. "Ik wacht daarna dan ook op jou, dan kunnen we na afloop samen ons afgeven op deze verschrikking."

Ergens was Sem wel benieuwd naar het gesprek, naar de man. Niet dat hij er zelf ook maar één vraag over zou stellen, maar nu de volle maan weer achter hem lag, groeide toch de nieuwsgierigheid naar de transformatie op klaarlichte dag.

But I’m being born again

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 21:13 

Afbeelding

Jade knikt als Charu zegt dat hij meegaat. Ook de rest gaat richting de deur en Jade stapt het lokaal uit. Het was duidelijk dat Sem begreep dat hij haar aantekeningen kon gebruiken. Als ze richting de eetzaal lopen draait ze zich om naar de anderen.

"Dus, wat zijn jullie gedachten tot nu toe over hem?" vraagt ze nieuwsgierig, "Iemand nerveus voor het gesprek met hem?"

Natuurlijk heeft ze het over de nieuwe leraar.

Afbeelding

Blake ziet na de les dat hij pas aan het einde is en dan stapt de blondine op hem af. Hij bekijkt haar even keurend en glimlacht dan naar haar. Ze is zeker niet verkeerd om te zien en dat is typisch Blake zijn type. Mooi om naar te kijken.

"Aangenaam Helena," zegt hij dan met een charmante toon, "Ik ben Blake, wat je vast al hebt gehoord." Hij glimlacht even, "Weet jij toevallig de weg hier goed genoeg om me mee te willen nemen?"

Speelt trekt hij een wenkbrauw op. Zo kan hij gelijk wat alone-time met haar doorbrengen. Want wat is het leven nou zonder mooie meiden aan je armen?

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 22:10 

Afbeelding
    Helena Sachs

Helena is toch een beetje verrast als Blake redelijk vriendelijk en haast charmant reageert! Ze had een iets andere indruk gekregen van het moment toen hij binnenkwam, maar dit maakt haar natuurlijk niets uit. Ze haalt even een hand door haar blonde haren voordat ze min of meer een poging doet tot een gevat antwoord geeft.
"Ligt er aan waar je heen wil."
Ze zegt het haast op een flirterige toon. Ze glimlacht even en gebaart naar de deur. Ze mimt zijn movement in de zin van dat ze ook haar wenkbrauw op trekt.
"Klaar voor le grand tour?"

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 23:50 

Afbeelding

"Om eerlijk te zijn," zegt Charu als Jade naar hun mening over de leraar vraagt, "bevalt hij me wel. Hij lijkt een natuurlijke controle over de klas te hebben. Ik vraag me alleen af waar ie het met ons over zou moeten gaan hebben vanavond." Hij kijkt even de groep rond. "Een aantal van ons zijn er later bijgekomen, dus om het bijvoorbeeld met mij of hem -" Hij gebaart even naar Sem "- over voortgang te gaan lopen hebben, zou eigenlijk nergens op slaan, want wij zijn hier net." Hij steekt zijn handen in zijn zakken. "Ik maak me in ieder geval geen zorgen, aangezien ik niet weet waar hij het met mij over zou moeten hebben."

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 19:44 

Afbeelding

Na haar vraag om hulp merkt ze dat Sem naar haar staat te kijken. Ze weet dat hij er niks aan kan doen, maar ze wil dit soort situaties het liefst vermijden dus ze doet haast onmerkbaar een stapje achteruit. Ze wordt afgeleid door Kyra, die haar aanbied haar aantekeningen over te nemen. Ze is haar uitbarsting nog niet vergeten, maar Lilith waardeert dit aanbod en ze knikt.

'Dank je,' zegt ze zachtjes, bewust Sems blik vermijdend.

Ondertussen lopen ze richting de eetzaal. Jade vraagt aan niemand in het bijzonder wat iedereen vind over de nieuwe leerkracht. Charu's antwoord klinkt op zich wel logisch, maar iets zegt Lilith dat deze nieuwe docent niet aan logisch doet. Ze ziet daarom ook enorm op tegen het geplande gesprekje van die avond.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 654 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 44  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: