Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 15:24 

Sinds ik een jaar of acht was, dus dat is nu 10, 11 jaar geleden... Mijn tante had het boek gelezen, zij vertelde erover en ik vond het allemaal wel erg leuk klinken. Ik heb toen het eerste boek van haar geleend en ben sinds die dag diehard potterfan!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 16:09 

Nu ik eraan terug denk. Ik had vroeger altijd gezegt dat ik nooit een Harry Potter boek zou lezen. Deels omdat ik niet goed kon lezen en ook omdat het zo'n dikke boeken zij. Niet omdat ik het geen mooi verhaal vond ofzo. Ik zag het gewoon niet zitten. En moet je mij nie zien, op dit moment ben ik opnieuw de Vuurbeker aan het lezen :)

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 21:46 

Jaali schreef:
Ik heb sowieso boek 5,6 en 7 alledrie de dag/avond dat ik ze voor het eerst las ook uitgelezen. Ik kreeg boek 7 laat in de avond de dag nadat hij uitkwam en las hem rond 07:00/07:30 in de volgende ochtend uit. Kon de volgende dag amper naar school van vermoeidheid, maar het was het zo waard! :)

Haha so true. Bij deel 5 had ik dat ook, het was tevens het dikste boek. Was de volgende dag totaal gesloopt maar heb er nog steeds gelukkige herinneringen aan :mrgreen:

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: Soest
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 10:08 

Pfoe, ik weet niet precies hoe lang het geleden is maar hoe het gegaan is wel.
Op mijn basisschool was een 'harrypottergroepje'. :-| Dat vond ik echt sukkels en het verhaal klonk me zo ontzettend stom in de oren. Mijn vriendinnetje die in dat groepje zat zei dat ik het echt echt echt moest gaan lezen. Ik leende haar boek en BAM! :mrgreen:
Nu ben ik ondertussen 19 en lees de boeken nog steeds, als ik me even verveel of niks te doen heb haha!

_________________
"What's come will come, all we'll meet it when it does."
-Hagrid, bk 4


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 13:38 

Pottergirl schreef:
Ik denk dat ik op m'n tiende voor het eerst een Harry Potter-boek opende. Dat was Harry Potter en de Vuurbeker, en ik snapte er helemaal NIKS van. Dus heb ik het weggelegd. Ik denk dat ik een halfjaar later echt fan ben geworden, toen ik bij deel 1 ben begonnen en alles wat tot dan toe verschenen was achter elkaar heb verslonden. Dus ik denk dat ik officieel vanaf m'n 11e fan ben van Harry Potter (:


Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal. oO
Op mijn tiende (2000) wilde ik weten ''waar die heisa nou allemaal om ging'' en toen kreeg ik deel 4 te pakken. Ik vond het ontzettend eigenaardig en halverwege begreep ik pas wat een Dreuzel was. Maar daarna was ik onwijs benieuwd hoe het verhaal nou begonnen was. Toen ben ik de boeken van mensen gaan lenen en vond ik het helemaal geweldig.

Oh dear. Dit betekend dat ik dit jaar jaar een decennium lang obsessed ben!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 18:16 

Ik zou het echt niet meer weten, maar volgens mij wel bijna van het begin.
In die tijd had ik geen weet van forums, zat ik nog zelden op I-net (toen moest je oppassen anders werd het duur) Ik las toen veel.
Misschien omdat mensen erover praatten werd ik nieuwsgierig, had het 1e boek al een tijd zien liggen. Of ik gelijk fan was weet ik niet echt, maar ik kocht wel de boeken erna en ging de films zien.
Zover ik weet en dat was jammer, had niemand op m'n school er wat mee en werd je er mee gepest.
Maar zover ik weet naast Pokemon, als hp eindigt is dat een van de weinig dingen nog die resten, of me verbonden met me kindertijd.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 10:36 

Ik het het eerste boek gelezen toen ik 9 was. Mijn zus had het eerste deel meegenomen op vakantie en halverwege heb ik hem gejat en nog eerder uitgelezen dan haar, haha. Een paar maanden later had ik deel 2 geleend uit de bieb (ik weet nog dat ik het moest reserveren, omdat blijkbaar iedereen ze wilde lezen). Daarna hadden m'n ouders meteen maar 1 t/m 3 gekocht, omdat ik ze zo leuk vond. :') Overigens zijn deel 1 en 2 daarvan gesneuveld, want ik heb ze letterlijk kapot gelezen (deel 2 ligt uit elkaar). Ik heb wel weer nieuwe boeken gekocht hoor, haha.

Vanaf boek 4 heb ik ze allemaal gekocht toen ze uitkwamen. Deel 4 nog in het Nederlands, de rest in het Engels. :) Harry Potter is trouwens ook mijn eerste echte fandom. Whoa, dat betekent dat ik al weer bijna 12 jaar fan ben.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogsmeade.
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 17:59 

Sinds PoA eigenlijk. Ik had een vriendin op de basisschool die OBSESSED was met Harry Potter en ergens vond ik dat maar irritant. Ik wist er verder niet veel vanaf totdat ze me de dvd van PoA gaf en nadat ik hem gekeken had was ik verkocht. Ik weet alleen niet wanneer dat was :'). 2004 ofzo?

_________________
"Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light." ÏŸ


 Profiel  

Happy to kill

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 7:15 

Mijn fan-heid begon op vroege leeftijd, in groep 6. Ik weet het nog goed. Het was het jaar 1999 en mijn lerares las voor uit de Steen der Wijzen. In het begin vond ik het boek verschrikkelijk. Een boek over tovenaars? Kom op zeg. Ik was wel al 9 hoor!

Geleidelijk aan begon ik steeds meer van het boek te genieten. Ik had echter een heel rumoerige klas, dus veel kon ik er niet van verstaan. Vlak daarvoor had mijn oma mij zakgeld gegeven om daar een boek van te kopen. Webwinkels begonnen steeds populairder te worden, dus ik nam een kijkje op Bol.com. Daar was hij dan, De geheime kamer! In het winkelmandje gooien, afrekenen en een week later lag hij dan eindelijk op de mat (ja, toen duurde het allemaal nog wat langer).

Sindsdien ben ik dus fan :')

_________________
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 15:52 

Op het moment dat de Steen der Wijzen in NL uit kwam. Op het Journaal had men het er toen over en was het de nieuwste hype/rage. Toen ik dat hoorde ben ik toch maar eens gaan kijken in de bibliotheek. Deel 1 geleend en meegenomen. En vanaf dat moment, ergens in 1998 toen ik 11 jaar oud was begon het voor mij. Pas bij deel 5 - order of the phoenix/orde van de feniks ging ik het boek ook in het Engels lezen. Want ik wilde niet wachten tot de NLe vertaling zou verschijnen.

En zo bezien heeft mijn pubertijd toch wel in 't teken gestaan van Harry Potter. Met de jaren dat ik ouder werd, werd Harry dat ook. Grappig om te zien dat namate er meer delen uitkwamen je duidelijk las dat Harry een ontwikkeling doorging. Ondertussen gebeurde dat ook bij mij. Achteraf gezien vind ik het dus leuk om te zien dat ik in 1998 ben ingestapt. Wel merk ik dat na het uitkomen van deel 7 in 't NL minder fanatiek mij er mee ben bezig gaan houden. Heeft ook te maken met 't punt dat voor mij de studententijd aanbrak. En dat vind ik het leukste: dat ik van groep 8 tot aan 1e jaar van studie X met HP ben doorgekomen. :) Dus van leerling naar scholier naar student :D Blijf het wel jammer vinden dat ik pas op dit forum uit kwam toen ik op kamers ging. Maarja, can't have it all enzo..

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 16:08 

Ik weet het nog goed. Het was 1998, het jaar dat het 1ste boek als NL-vertaling uit kwam. Mijn lerares van groep 5 las het boek voor in de klas. En sindsdien was ik verkocht. Ik las al ongelofelijk veel in die tijd en toen zij dat boek voorlas begon mijn liefde gelijk. Dat is nu welgeteld 13 jaar geleden.

Daarna heb ik het 1ste boek nog geleend van de bibliotheek en uitgelezen en ook de Geheime Kamer heb ik via de bieb geleend. Uiteindelijk ben ik met de 6de boek overgaan op Engels omdat ik echt niet meer kon wachten op de vertaling. Redelijk laat though. Sindsdien moet ik zeggen dat ik boek 6&7 ook niet meer in het NL heb gelezen.

Dus sinds mijn 8ste, sinds groep 5. En ik moet zeggen, ik ben mijn lerares zo dankbaar hiervoor. Ik ben hier gewoon mee opgroeid en het heeft een enorme invloed gehad op mijn leven en het zal altijd een plekje hebben in mijn hart.

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 19:16 

Toen ik vier jaar was kwam de eerste Harry Potter film uit, mijn beste vriend destijds gaf een verjaardag feestje en nodigde mij ook uit. We zouden naar de nieuwe film Harry Potter en de steen der wijze, eerst mocht ik niet van mijn moeder ze vond me te jong uiteindelijk mocht ik wel, ik vond het een SUPER FILM. alleen heb toen veel nachtmerries gehad over voldemort dat hij bij ons inbrak net zoals in de film en mijn ouders vermoorden. Daarna kocht ik na ja mijn ouders voor mij, Harry Potter en de steen der wijze de game voor de pc Ik denk dat ik sinds dien echt fan was. Maar ik hield nooit van lezen en heb daarom nooit de boeken gelezen tot mijn 12e toen las ik deel 1 en deel 2 toen ben ik gestopt. Nu ben ik 14 bijna 15 en ik ben een half jaar en ik ben een paar maanden geleden begonnen met deel 7 te lezen daarna volgde deel 6 toen 3,4 en nu 5... als ik 5 uit heb heb ik ze allemaal gelezen, maar dan wil ik echt nog eens opnieuw beginnen in goeie volgorde. Ik heb ook alleen Harry Potter en de orde van de feniks als boek ik leende de rest altijd van mn zus die is er ook gek van, maar goed de rest ga ik dus allemaal kopen in hard cover zodat ik ze goed kan bewaren later.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 19:58 

Sinds de eerste film op DVD uitkwam. Na die film, was ik helemaal verkocht.
Volgens mij was ik pas zes jaar oud?

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 8:30 

Mijn zus had de boeken vanaf het begin meegelezen en ik was toen te jong.
Rond een jaar of 8 heb ik dan denk ik Hp1 gezien, en denk dat ik Hp1 ben beginnen lezen toen Hp2 film uit was. Ik heb toen in 1 keer kunnen verderlezen tot Hp4 en dan heb ik steeds gewacht tot de volgende boeken en fims uitkwamen.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 12:49 

Sinds m'n 10/11e (nu 20). De eerste film had ik toen al gezien in de bios, maar dat was niet zo'n indrukwekkende ervaring. Toen kreeg ik voor kerst deel 1 en ik begon meteen te lezen. Ik weet nog dat ik daar op kerstavond op de bank zat en als ik een woord tegenkwam dat ik niet kende (wss ook typische HP woorden xD) dan vroeg ik dat meteen. Zo vergeet ik nooit dat ik niet wist wat smaragdgroen voor groen was. Maar goed, helemaal verslingerd dus. Toen kreeg ik daarna voor verjaardag of kerst deel 2, volgende kerst deel 3 en 4 en daarna was het iedere keer wachten tot er een nieuw deel uitkwam. In die tijd heb ik de eerste vier delen heel vaak herlezen en na het eerste boek begon ik ook de films te waarderen. Allemaal in de bios gezien en op dvd. Alleen Deathly Hallows moet ik nog op dvd.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme