Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 12:44 

Fred & George

"We'll send you a Hogwarts toilet seat!"


Fred en George, het welbekende komische duo uit de Harry Potter boeken. Deze identieke tweeling staat bekend om hun grappen, "wangedrag" en practical jokes. Nadat ze Hogwarts hebben verlaten, zijn ze hun eigen fop-winkel gestart, Weasleys' Wizard Wheezes. Aan het einde van de serie sterft Fred in een explosie.

Wat vind jij van Fred en George? Vond je hen grappen leuk, of had de tweeling voor jou niet zoveel toegevoegde waarde aan de boeken? Wat vond je van Fred's dood? Zou je graag in Weasleys' Wizard Wheezes komen en wat zou je dan het liefst kopen? Wat zouden ze daar misschien nog meer verkopen wat niet in de boeken voorkwam?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2011 19:34 

Ik vind ze echt super, mega, fantastisch. Ze zijn een van mijn favorieten. Ik vind hun karakter leuk en grappig. Op elke school zouden er zo van die mensen moeten zijn. In de orde van de feniks vond ik ze ook super. De manier hoe dat ze omgingen met Omber en zo van die dingen.
Gelukkig zijn ze verlost van die lelijke kapsels van in de vuurbeker. Sinds dan zijn ze er alleen maar op vooruit gegaan :)
Als ik las over hun winkel was ik ook super benieuwd naar hoe ze het zouden weergeven. Uit hun winkel zou ik het liefst dat beestje dat Ginny koopt hebben. Dat lijkt me super schattig :p
Ik vind het dan ook verschrikkelijk erg dat Fred sterft. Toen ik het boek las begon ik te wenen. Waarom hem? Waarom altijd de goede?

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2011 19:49 

Ik heb nooit echt iets speciaals gehad met Fred en George. Niet dat ik een hekel aan hen heb, integendeel. Maar ze zijn ook niet mijn favorieten ofzo.

Wat ik echter wel wou komen posten, is iets dat ik gewoon heel erg mooi vind. Iets dat niet meteen opvalt, maar dat wel effectief zo blijkt te zijn. Het moment dat ze 'uit elkaar zijn', in de zin van 'niet bij elkaar', dan raken ze gewond/sterven ze. Dat las ik ergens op Tumblr geloof ik. Dat was me eigenlijk nog niet opgevallen, maar zo is het dus maar net. Als ze uit elkaar gerukt zijn, worden ze plots kwetsbaar. Met een afgevuurd oor en een dood tot gevolg. Hoe tragisch dat ook klinkt, ik vind het heel erg mooi - symbolisch dan.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2011 19:54 

Charlie schreef:
Ik heb nooit echt iets speciaals gehad met Fred en George. Niet dat ik een hekel aan hen heb, integendeel. Maar ze zijn ook niet mijn favorieten ofzo.

Wat ik echter wel wou komen posten, is iets dat ik gewoon heel erg mooi vind. Iets dat niet meteen opvalt, maar dat wel effectief zo blijkt te zijn. Het moment dat ze 'uit elkaar zijn', in de zin van 'niet bij elkaar', dan raken ze gewond/sterven ze. Dat las ik ergens op Tumblr geloof ik. Dat was me eigenlijk nog niet opgevallen, maar zo is het dus maar net. Als ze uit elkaar gerukt zijn, worden ze plots kwetsbaar. Met een afgevuurd oor en een dood tot gevolg. Hoe tragisch dat ook klinkt, ik vind het heel erg mooi - symbolisch dan.

Wow, dat wist ik ook niet. Het is wel mooi. Ik kan mezelf niet herinneren dat George niet bij hem was toen Fred dood ging. Ik weet dat Harry er bij is, dat wel.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2011 20:02 

Freds dood vond ik misschien nog wel de ergste dood uit het hele boek. Ik vond het gewoon zo erg dat een tweeling die, inderdaad, bijna nooit apart van elkaar verscheen, opeens uit elkaar gerukt werd. Op de een of andere manier was ik zĂł met George aan het meeleven dat de tranen me echt over de wangen liepen tijdens het lezen. Stiekem ben ik ook heel erg bang voor die scene in de film, ik denk dat ik echt onder m'n stoel lig van het huilen straks, haha.

Anyway - ik vind de twins echt helemaal geweldig. Ik heb altijd een zwak gehad voor tweelingen in boeken en films, en Fred & George zijn ook gewoon zo leuk (: Ze hebben altijd grappige opmerkingen, kunnen om zichzelf lachen en doen met hun leven wat zij willen, niet wat er van hen verwacht wordt. Ze komen er dan misschien door in de problemen, maar tegenover zichzelf hoeven ze zich in ieder geval niet te verantwoorden. Dat vind ik mooi (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 11:44 

Pottergirl schreef:
Stiekem ben ik ook heel erg bang voor die scene in de film, ik denk dat ik echt onder m'n stoel lig van het huilen straks, haha.

Haha, ja inderdaad xD Ik vond zijn dood ook Ă©Ă©n van de ergsten uit de serie, inderdaad wel typisch dat het was toen ze uit elkaar waren; dat was me nog niet opgevallen.

Ik vind Fred en George wel twee van de leukere personages uit de serie, ze maken dingen een stuk luchtiger dan het is als je alleen over Harry en zijn gedachten leest.. Bijvoorbeeld in deel 2: "Make way for the heir of Slytherin, seriously evil wizard coming through...", dat vond ik dan wel weer grappig xD
Maar ook deel 5, wat anders toch vooral een boek met veel drama en hormonen is maken zij toch een stuk leuker met hun snoepjes en Omberpesterijen.

Ik las ook op een ander forum iemand die dit zei, geen idee of het waar is:
Citaat:
While Fred and George are almost always seen together and usually come off as a single entity, they are in fact two distinct people. Fred is the more outgoing one, the instigator, and he almost always speaks first. George is slightly more sensitive, a little more reserved. For example, Fred was the one who used Ron's puffskein for Bludger practice and George was the one who got up and hugged his mother when she returned from seeing Arthur at St. Mungo's.

Het is mij niet echt opgevallen en ik heb daarna ook de boeken niet meer gelezen, maar zijn er hier mensen die zoiets wel is opgevallen? Of denken jullie dat ze toch vooral dezelfde persoonlijkheden hebben?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 13:49 

Moniek schreef:
Ik las ook op een ander forum iemand die dit zei, geen idee of het waar is:
Citaat:
While Fred and George are almost always seen together and usually come off as a single entity, they are in fact two distinct people. Fred is the more outgoing one, the instigator, and he almost always speaks first. George is slightly more sensitive, a little more reserved. For example, Fred was the one who used Ron's puffskein for Bludger practice and George was the one who got up and hugged his mother when she returned from seeing Arthur at St. Mungo's.

Het is mij niet echt opgevallen en ik heb daarna ook de boeken niet meer gelezen, maar zijn er hier mensen die zoiets wel is opgevallen? Of denken jullie dat ze toch vooral dezelfde persoonlijkheden hebben?

Mij is ook opgevallen dat Fred iets uitbundiger en al die dingen dat hier boven al is opgenoemd. En als je dan kijkt naar de acteurs (James en Oliver) zijn zij ook zo. Oliver gedraagd zich volwassener zeggen ze zelf. En zo is George ook in de boeken. Er is dus toch wat meer nagedacht over de persoonlijkheid van de tweeling. Want het zou veel gemakkelijker zijn om ze allebei dezelfde persoonlijkheid te geven.
Of het klopt dat Fred meestal als eerste spreekt dat is me nog niet opgevallen. Daarvoor zou je er meer moeten opletten. Wat ik nu wel zeker ga doen als ik de boeken lees.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 18:53 

George is mijn favoriete personage <3 Het is zeker zo dat de tweeling aparte karakters heeft. Er zijn veel overeenkomsten, maar Fred is inderdaad veel uitbundiger, spontaner en hij is ook degene die het vaakst aan het woord is. Veel van de gesproken grappen zijn ook van Fred. George daarentegen is ietsje meer op de achtergrond, wat meer bij zichzelf. Dat sensitiever kan ik wel inkomen, ik denk ook wel dat hij misschien soms wat meer nadenkt voor hij wat zegt. Ik denk dat ze elkaar daar juist wel in aanvullen, ook.

Toen Fred stierf heb ik eerst verbijsterd naar de pagina gestaard. En toen heb ik een halfuur gehuild ofzo :') Ik kon echt niet meer verder lezen. Ik vond het echt vreselijk. Het is echt de ergste dood die JKR kon laten gebeuren. Fred en George zijn een twee-eenheid, die horen samen. Zo hebben ze altijd geleefd. Ik heb gehuild om Fred, maar vooral voor George :(

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 23:47 

Charlie schreef:
Ik heb nooit echt iets speciaals gehad met Fred en George. Niet dat ik een hekel aan hen heb, integendeel. Maar ze zijn ook niet mijn favorieten ofzo.


Zoiets heb ik ook. Het is altijd leuk en lachen als ze er zijn en ik ben echt blij dat ze de diepste drama luchtiger kunnen maken. Vooral die emo-outburst van Harry aan het begin van boek 5 (die zo keihard faalde over te komen in de film, omdat DANIEL NIET KAN SCHREEUWEN BLIJKBAAR, maar goed) en het beginnen van die fopshop. Ik vond die fopshop dingen een geweldige toevoeging. En dat zij Harry de Marauder's Map gaven vond ik echt superfabeltastic van ze. Maar gevoelsmatig heb ik niets bijzonders met ze, for some reason. Ik vond de dood van Fred heel zielig, maar ik kon er niet om huilen.
Als ik lees over Fred of George, let ik trouwens totaal niet op wie het zegt - het is voor mij echt een eenheid/''dubbele persoon''. Knap dat anderen wel verschil in de twee zien.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 9:02 

Ik vind ze geweldig en hun ontwikkeling is erg goed, ze houden de boel luchtig en zijn intressante personages. Ik heb niet echt een favo van ze ze hebben allebei wel iets. En hoe ze Omber hebben aangepakt alleen maar lof voor ze, net als hun winkel waar ze meer over hadden kunnen hebben! Wil er zelf weleens kijken. :D
Maar het is wel een schok van t verlies van t oor (hoewel grappig als ze erover beginnen), en de dood van de ander. Ze hadden samen vast veel kunnen bereiken later zo jammer dat ze nu niet meer samen zijn.

Ik heb eigenlijk ook zoiets gehad van ze hadden samen met het trio op pad gemoeten, dan zouden al die avonturen er ook zo anders uitzien.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 17:01 

Dit is echt het leukste duo dat ik ken.
Ze bekijken alles van de positieve kant, en helpen graag.
ze houden vooral niet van onrecht en das goed.
Ik vond het echt jammer dat Fred stierf, maarjah...
vooral in deel 5 wanneer ze van school we gaan vind ik echt leuk. :D


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 18:23 

Fred and George:

Deze twee zijn de komieken van de boeken serie en de films. Deze moet je gewoon cool vinden. Omdat ze heel grappig zijn en een enorm goed gevoel voor humor hebben. En het zielig is dat Fred dood gaat, in part 2. De eerste Weasley die doodgaat, en dan zie je die Hele familie in rouw. Dus deze karakters horen eigenlijk in iedere film.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 15:28 

Die vind ik echt zo leuk.
In de eerste paar films hebben ze niet zo'n belangrijke rol. Het zijn gewoon de broers van Ron, die altijd kattenkwaad uithalen, niet meer en niet minder.
Pas in 5, als ze dan ontsnappen uit Hogwarts, en ze in 6 dan hun eigen winkel hebben, beginnen ze toch wat belangrijker te worden. Ze komen dan ook terecht in de strijd met Voldemort en daar vind ik ze zo awesome.
Maar Fred had niet mogen sterven, dat was zo erg. :cry:

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Breda
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 7:54 

Ik was bij het lezen van de Relieken van de Dood al helemaal in shock toen George zijn oor verloor. xD Kun je nagaan hoe ik me voelde toen Fred stierf. Ik vond dat echt de ergste dood van de hele reeks. Omdat Fred en George gewoon samen horen te zijn. :/

In de boeken vind ik ze ook heel erg grappig. Erg jammer dat Rowling die twee uit elkaar gerukt heeft. >: Ik vond trouwens dat de hele Wemel familie het moest overleven, maar goed.

_________________
    You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

    - Gregory House


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Fairy Tale Land
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2012 13:10 

Mijn favoriete personages zijn eigenlijk altijd al Fred en George geweest, al sinds ik begon met het eerste boek. Dat is daarna nooit meer veranderd. Het laatste boek was dan ook nogal heartbreaking voor mij, gezien de tweeling.

Ze zijn grappig en ze durven veel, maar ze zijn ook slim en ze weten waar ze voor staan. Ze doen wat ze willen en wat ze moeten doen en ze zijn niet bang om een paar regels te breken. I don't know. I've always loved them. With all my heart.

Vooral Fred.
Yep.

_________________
Tv taught me how to feel, now real life has no appeal.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme